تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :همه چیز درباره طرح کاتالیزور پروژه کاردانو و اهمیت آن

  • کد خبر : 2598515
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
لورس :همه چیز درباره طرح کاتالیزور پروژه کاردانو و اهمیت آن
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

همه چیز درباره طرح کاتالیزور پروژه کاردانو و اهمیت آن زنجیره اثبات سهام کاردانو همواره نشان داده که به دنبال گسترش نوآوری و توسعه اکوسیستم خود بوده است. در این راستا کاردانو ادعا می‌کند که پروژه کاتالیزور آن یکی از بزرگترین نوآوری‌های غیرمتمرکز جهان است. تمامی خدمات و راه‌حل‌های توسعه‌دهندگان کاتالیزور کاردانو در وب سایت Project Catalyst لیست شده است. برای اینکه بدانید کاتالیزور کاردانو چیست و چه راهکارهایی را ارائه می‌دهد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
کاتالیزور پروژه کاردانو چیست؟ در واقع کاتالیزور کاردانو (cardano project catalyst) یک پلتفرم تامین مالی غیرمتمرکز برای بلاکچین کاردانو است. این کاتالیزور هر چند ماه یکبار دوره‌های تامین مالی برگزار کرده و مقدار مشخصی کاردانو (ADA) به ایده‌های مختلف تخصیص می‌دهد. از زمان شروع هر صندوق تامین مالی، کاربران سه هفته فرصت دارند تا ایده‌ها و راه‌حل‌های خود را برای چالش‌های تعیین شده ارائه دهند. پیشنهادها با رأی‌گیری جامعه کاربران انتخاب و بودجه تعیین شده به اجرای پروژه‌های مذکور اختصاص می‌یابد.
کل بودجه مورد نیاز برای تامین ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

همه چیز درباره طرح کاتالیزور پروژه کاردانو و اهمیت آن

زنجیره اثبات سهام کاردانو همواره نشان داده که به دنبال گسترش نوآوری و توسعه اکوسیستم خود بوده است. در این راستا کاردانو ادعا می‌کند که پروژه کاتالیزور آن یکی از بزرگترین نوآوری‌های غیرمتمرکز جهان است. تمامی خدمات و راه‌حل‌های توسعه‌دهندگان کاتالیزور کاردانو در وب سایت Project Catalyst لیست شده است. برای اینکه بدانید کاتالیزور کاردانو چیست و چه راهکارهایی را ارائه می‌دهد؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کاتالیزور پروژه کاردانو چیست؟

در واقع کاتالیزور کاردانو (cardano project catalyst) یک پلتفرم تامین مالی غیرمتمرکز برای بلاکچین کاردانو است. این کاتالیزور هر چند ماه یکبار دوره‌های تامین مالی برگزار کرده و مقدار مشخصی کاردانو (ADA) به ایده‌های مختلف تخصیص می‌دهد. از زمان شروع هر صندوق تامین مالی، کاربران سه هفته فرصت دارند تا ایده‌ها و راه‌حل‌های خود را برای چالش‌های تعیین شده ارائه دهند. پیشنهادها با رأی‌گیری جامعه کاربران انتخاب و بودجه تعیین شده به اجرای پروژه‌های مذکور اختصاص می‌یابد.

بخوانید  استخراج مونرو؛ آشنایی با سه روش اصلی ماینینگ XMR

کل بودجه مورد نیاز برای تامین مالی هر دوره، از سرمایه‌های قفل شده (TVL) در بلاکچین کاردانو تامین می‌شود. کاتالیزور کاردانو تا به امروز، ۹ فاز صندوق سرمایه‌گذاری اجرا کرده و برای دور دهم آماده می‌شود. در دور دهم و با شروع Project Catalyst Fund 10، همه پیشنهادها باید بودجه خود را در قالب ارز دیجیتال ADA درخواست کنند و همزمان نوسانات احتمالی قیمت را نیز در نظر بگیرند. لازم به ذکر است در نه دوره قبلی صندوق، بیش از ۴۷۷۰ پیشنهاد به رای گذاشته شد و جامعه کاربران، ۱.۷۴ میلیون رای به صندوق واریز کردند. از بین این تعداد، ۱۲۶۵ پیشنهاد به تصویب جامعه کاردانو رسید و معادل ۶۴ میلیون دلار ADA برای بودجه آنها اختصاص داده شد.

نحوه کار صندوق کاتالیزور کاردانو

نحوه کار کاتالیزور کاردانو

شما در چهار سطح می‌توانید در کاتالیزور کاردانو شرکت کنید:

  • پیشنهاد دهنده: افراد یا تیم‌هایی هستند که برای هر صندوق کاتالیست پروژه کاردانو ایده‌ها و پیشنهادات خود را ارائه می‌کنند. برای ارائه پروپوزال خود ابتدا باید در Cardano IdeaScale یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • ارزیاب: شما می‌توانید ایده‌های دیگر کاربران را بررسی‌ کرده، نظرات خود را ارسال کنید و حتی راهنما و توضیحاتی برای پیشنهاد دهندگان ارائه دهید.
  • رای دهنده: برای آنکه به پروژه‌های مورد نظرتان رای دهید باید اپلیکیشن رای‌گیری کاتالیزور کاردانو را از اپل استور یا گوگل پلی استور دانلود کنید.
  • مجری: به کسانی گفته می‌شود که پیشنهادات مالی را به پروژه‌های واقعی حوزه دیفای تبدیل می‌کنند.
بخوانید  VeChain و SingularityNET در زمینه هوش مصنوعی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی با یکدیگر همکاری می کنند
فرایند مشارکت در کاتالیزور

همه صندوق‌ها در پلتفرم کاتالیزور کاردانو از ساختار یکسانی پیروی می‌کند که شامل مراحل زیر است:

نوشته های مشابه

  • آشنایی با کاتالیزور کاردانو همه چیز درباره طرح کاتالیزور پروژه کاردانو و اهمیت آن ۲۱ تیر ۱۴۰۲
  • بررسی وایت پیپر اتریوم وایت پیپر اتریوم؛ بررسی کامل سند سفید نامه ETH ۲۵ تیر ۱۴۰۲

۱. ارائه ایده

ارسال ایده به مدت سه هفته باز است و در طی آن پیشنهاد دهندگان می‌توانند پیش‌نویس ایده خود را به IdeaScale ارسال کنند. پس از آن پیشنهاد دهندگان بازخورد کاربران انجمن را دریافت کرده و چهار روز فرصت دارند تا ایده‌های خود را ویرایش کنند. پس از آن، دیگر امکان ایجاد تغییرات وجود نخواهد بود.

۲. ارزیابی ایده

ارزیابی ایده در سه سطح انجام می‌شود:

LV0 – بازبینان جدید انجمن: از بازبینان LV0 دعوت می‌شود که حداکثر تا ۳۰ پیشنهاد را بررسی و یک مجموعه اولیه از پروپوزال‌ها را برای بررسی به کل صندوق اختصاص دهند.

LV1 – بازبینان با تجربه انجمن: اگر داور مرحله LV0 باشید به این معنی است که حداقل در یک دوره صندوق شرکت کرده‌اید. در مرحله بعد می‌توانید یک داور LV1 شوید. از داور LV1 دعوت می‌شود که ۸۰ پیشنهاد را بررسی کند. این موارد طبق اولویت‌بندی پروپوزال‌های پذیرفته شده و براساس چالش‌های مورد نظر انتخاب می‌شود.

بخوانید  شبکه اجتماعی غیرمتمرکز | 0 تا 100شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز DeSoc

LV2 – مدیران انجمن: این سطح نهایی بازبینی انجمن است. پس از مدتی کار موفقیت‌آمیز به عنوان بازبین LV1، از شما برای نقش مدیریتی انجمن دعوت می‌شود. افرادی که در نقش مدیر انجمن هستند به پیشنهادات امتیاز نمی‌دهند بلکه از آنها خواسته می‌شود تا تصمیم بگیرند که آیا نظراتی که توسط اسکریپت‌های کاتالیزور کاردانو علامت‌گذاری شده‌اند، باید منتشر یا به طور کلی کنار گذاشته شوند.

بازبینان انجمن باید در تاریخ مشخص‌شده، ثبت نام کنند. آنها باید براساس معیارهای از پیش تعیین شده به تمام پیشنهادات امتیاز بدهند. معیارهای امتیازدهی به ایده‌ها عبارتند از:

  • میزان تأثیرگذاری
  • امکان پذیری
  • ارزش پولی و میزان درآمدزایی

امتیاز از ۱ تا ۵ ستاره برای هر یک از سه دسته است و امتیاز کلی میانگین هر سه خواهد بود. هر دو سطح بازبینی LV0 و LV1 در این مرحله فعال هستند و برای دریافت پاداش باید حجم کاری تعیین شده خود را تکمیل کنند. این بدین معناست که بازبینان LV0 باید به ۳۰ پروپوزال اختصاص داده‌شده امتیاز دهند و بازبینان LV1 باید ۸۰ پیشنهاد را اولویت‌بندی کنند.

بخوانید  پروتز سینه و پرواز با هواپیما

برای اینکه یک داور موفق باشید، هیچ یک از بررسی‌های شما نباید در فرآیند کاتالیزور پروژه کاردانو علامت‌گذاری شود. اگر یک بررسی توسط یک ارزیاب پرچم‌گذاری شده باشد و بعداً مدیران انجمن آن را لغو کنند، پاداشی به ارزیاب داده نمی‌شود و حتی در شرایطی جرایم احتمالی نیز در نظر گرفته خواهد شد.

۳. رای گیری

اپلیکیشن کاتالیزور برای رای گیری

شرکت در رای‌گیری برای افرادی امکان‌پذیر است که در برنامه Project Catalyst ثبت نام کرده باشند. اگر در دوره‌های قبلی ثبت نام کرده باشید، پروفایل شما به صندوق فعلی منتقل می‌شود، اما نمی‌توانید پاداش رای‌گیری را دریافت کنید. بنابراین بهتر است مجددا ثبت نام کنید تا واجد شرایط دریافت پاداش باشید. برای رای دادن به حداقل ۵۰۰ ADA و نصب اپلیکیشن رای‌گیری کاتالیزور کاردانو (Catalyst Voting) نیاز دارید.

۴. اجرای پروژه

نتایج حاصل از آرا جمع‌آوری شده و در سایت Project Catalyst منتشر می‌شود. با تیم‌های موفق تماس گرفته می‌شود و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه گزارش‌دهی پیشرفت کاری به آنها داده می‌شود.

بخوانید  اطلاعیه: راه اندازی ZTX drop با مشارکت OpenSea

چگونه می‌توانیم در پروژه کاتالیزور کاردانو شرکت کنیم؟

شرایط شرکت در کاتالیزور

کاربران می‌توانند در پورتال cardano.ideascale.com کمپین‌های فعال را مشاهده، در بحث‌ها مشارکت و ایده‌های خود را برای جامعه مطرح و بازخورد آنها را دریافت کنند. در هر کمپین فعال چندین دسته‌بندی برای ایده‌های کاتالیزور کاردانو وجود دارد که کاربران می‌توانند ایده‌هایشان در این دسته بندی‌ها ارائه کنند. (البته هزینه هر کدام متفاوت خواهد بود). این دسته‌بندی‌ها شامل برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps and Integrations)، انجمن‌های محلی (Local Community Centers)، اکوسیستم توسعه‌دهنده (Developer Ecosystem) و… می‌شود. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ پیشنهاد فعال در هر دسته وجود دارد.

در هر کمپین فعال، می‌توانید دستورالعمل کمپین را پیدا کنید. دستورالعمل شامل راهنمایی مختصری در مورد اینکه چه پیشنهادهایی باید ارائه شود، نحوه برآورده کردن الزامات کمپین چگونه است، به همراه جدول زمان‌بندی هر کمپین را در اختیار شما می‌گذارد.

بنابراین چه قصد داشته باشید ایده‌ای برای کاتالیزور کاردانو ارائه کنید و چه بخواهید با جامعه کاربران تعامل کنید، برای شروع لازم است پیشنهادات و ایده‌های قبلی را بررسی کنید. با مراجعه به صفحه مرورگر ایده‌ها می‌توانید فهرستی از پیشنهادات ارائه‌شده توسط جامعه را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید پیشنهادهای موجود را بررسی کنید تا بفهمید پروپوزال‌های موفق چه ویژگی‌هایی دارند و چه پیشنهادی حداکثر تاثیر را خواهد داشت.

بخوانید  آخرین وضعیت بازار رمزارزها و احتمال فروپاشی بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال

بهترین راه برای دسترسی به آخرین اطلاعات کاتالیزور، دنبال کردن اعلان‌ها در کانال تلگرام پروژه کاردانو است. شما می‌توانید برای ایجاد یا تغییرات پروپوزال خود در کانال پروپوزال کاردانو در تلگرام با انجمن همکاری کنید.

شرایط شرکت در دور دهم صندوق کاتالیزور کاردانو:

تایم لاین فاند 10 کاتالیزور
  • شروع ثبت نام برای رای گیری: ۲۹ ژوئن ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۰۰ UTC
  • پایان ثبت نام در رای گیری: ۱۸ اوت ۲۰۲۳، ساعت ۰۹:۰۰ UTC
  • موارد ارسالی: از ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳
  • مهلت ارسال: ۱۳ جولای ۲۰۲۳، ساعت ۱۱:۰۰ UTC

از آنجایی که این زمان‌‌بندی‌ها ممکن است تغییر کنند، بهتر است در سایت کاتالیزور کاردانو آن را بررسی کنید. در زمان احراز هویت باید حداقل ۵۰۰ ADA در کیف پول Yoroi خود داشته باشید تا واجد شرایط رای‌دهی به پیشنهادات کاتالیزور شوید.

دستاورد پروژه کاتالیزور کاردانو

کاتالیزور پروژه کاردانو، مجموعه‌ای از تجربیات تازه با هدف گسترش نوآوری در جامعه کاربران کاردانو است. کاتالیزور چارچوبی را برای تبدیل ایده‌ها به پروژه‌های تاثیرگذار در دنیای واقعی بوجود می‌آورد. کاردانو علاوه بر تلاش در جهت اصلاح محدودیت‌های بلاکچین، مانند مقیاس پذیری، به کمک کاتالیزور خود این امکان را برای جامعه کاربرانش فراهم می‌کند تا اولویت‌های توسعه را خودشان تعیین کنید. بدین ترتیب حاکمیت زنجیره‌ای را به بلاکچین کاردانو آورده و جامعه کاربرانش را در مرکزیت توسعه خود قرار می‌دهد.

بخوانید  کارمزد شبکه اتریوم 69 درصد افت کرد

برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2598515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها