تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :همه چیز درباره پذیره نویسی صندوق‌های بخشی

  • کد خبر : 2608898
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
لورس :همه چیز درباره پذیره نویسی صندوق‌های بخشی
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

همه چیز درباره پذیره نویسی صندوق‌های بخشی یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های بخشی هستند که به‌طور خاص، بر یک صنعت فعالیت می‌کنند. این صندوق‌ها، شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذارانی فراهم می‌کنند که به صنعتی خاص علاقه و توجه دارند. همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری، از نوع صندوق‌های قابل معامله یا ETF هستند. بازدهی بالای این صندوق‌ها، باعث جلب‌توجه سرمایه‌گذارانی شده است که به آینده برخی صنایع کشور امید داشته و علاوه بر تمایل به کسب سود بالا، به‌دنبال سرمایه‌گذاری تخصصی بر صنعتی خاص هستند. به همین دلیل، قصد داریم تا در این مقاله شما را با تمامی موارد مربوط به پذیره نویسی صندوق‌های بخشی آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.
صندوق‌های بخشی چیست؟ این صندوق‌ها که با نام Sector founds نیز شناخته می‌شوند، از نوع صندوق‌های قابل معامله یا ETF هستند که عموما هر یک از آن‌ها به صنعتی خاص تعلق دارند. این صندوق‌ها به قدری حائز اهمیت هستند که بخشی از اقتصاد یک کشور، در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ برای مثال، صندوق‌های بخشی، می‌توانند در صنایع مختلفی مانند فلزات اساسی، تکنولوژی، مواد غذایی، پتروشیمی و…..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

همه چیز درباره پذیره نویسی صندوق‌های بخشی

یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های بخشی هستند که به‌طور خاص، بر یک صنعت فعالیت می‌کنند. این صندوق‌ها، شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذارانی فراهم می‌کنند که به صنعتی خاص علاقه و توجه دارند. همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری، از نوع صندوق‌های قابل معامله یا ETF هستند. بازدهی بالای این صندوق‌ها، باعث جلب‌توجه سرمایه‌گذارانی شده است که به آینده برخی صنایع کشور امید داشته و علاوه بر تمایل به کسب سود بالا، به‌دنبال سرمایه‌گذاری تخصصی بر صنعتی خاص هستند. به همین دلیل، قصد داریم تا در این مقاله شما را با تمامی موارد مربوط به پذیره نویسی صندوق‌های بخشی آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

بخوانید  معرفی ارز دیجیتال ورلد کوین WLD) World Coin) 

صندوق‌های بخشی چیست؟

این صندوق‌ها که با نام Sector founds نیز شناخته می‌شوند، از نوع صندوق‌های قابل معامله یا ETF هستند که عموما هر یک از آن‌ها به صنعتی خاص تعلق دارند. این صندوق‌ها به قدری حائز اهمیت هستند که بخشی از اقتصاد یک کشور، در آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ برای مثال، صندوق‌های بخشی، می‌توانند در صنایع مختلفی مانند فلزات اساسی، تکنولوژی، مواد غذایی، پتروشیمی و… سرمایه‌گذاری کنند.

یکی از اهداف تشکیل این صندوق‌ها، بازدهی بالاتر آن‌هاست. این صندوق‌ها، به سرمایه‌گذاران فرصت می‌دهند تا با سرمایه‌گذاری روی صنعتی خاص، بازدهی کاملی به دست آورده و سود خوبی کسب کنند. البته نباید فراموش کرد این صندوق‌ها به‌دلیل تمرکز بر صنعتی خاص، بیشتر در معرض نوسان‌ها و ریسک‌های صنعتی هستند.

«البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که میزان ریسک این صندوق‌ها، از صندوق‌های سهامی و مختلط بسیار بالاتر است. البته در مقابل، میزان سود این صندوق‌ها نیز به میزان قابل توجهی از صندوق‌های سهامی و مختلط بیشتر است.»

صندوق‌های بخشی

شرایط پذیره نویسی صندوق‌های بخشی چیست؟

برای پذیره نویسی این صندوق‌ها، می‌توانید بعد از دریافت کد بورسی، به کارگزاری مورد نظر خود مراجعه کرده و سپس نام نماد مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال، اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری در صندوق بخشی استیل هستید، می‌توانید نام استیل را جست‌و‌جو کرده و سهام این صندوق را بخرید.

بخوانید  فیروزآبادی: اپراتورهای VPN رسمی در کشور ایجاد می‌شوند

حداقل مقدار خرید واحد صندوق‌های بخشی متنوع است؛ اما با این حال، شما می‌توانید با حداقل ۱۰۰ هزار تومان در صندوق بخشی استیل یا صندوق بخشی پتروشیمی با نام آگاه، سرمایه‌گذاری کنید.

زمان پذیره نویسی صندوق‌های بخشی چقدر است؟

زمان پذیره نویسی این صندوق‌ها، متنوع بوده و آخرین پذیره نویسی آن‌ها مربوط به صندوق استیل مفید بود که از شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ آغاز شده و در حال حاضر به پایان رسیده است.

انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی

اگر بخواهیم از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی صحبت کنیم، باید از شناخته‌شده‌ترین صندوق‌های بخشی در جهان حرف بزنیم. این صندوق‌ها عبارت‌اند از:

  • Energy Select Sector SPDR Fund
  • Utilities Select Sector SPDR Fund
  • Financial Select Sector SPDR Fund
  • Industrial Select Sector SPDR Fund
  • Technology Select Sector SPDR Fund۵
  • Health Care Select Sector SPDR Fund
  • Consumer Staples Select Sector SPDR Fund

انواع صندوق ها

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بخشی

مزایای سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، نکته‌ای است که با دانستن آن هر سرمایه‌گذار با خیال آسوده‌تر و بهتر در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. یکی از ویژگی‌های این صندوق‌ها متنوع‌سازی سرمایه است. با این ویژگی، سبد دارایی سرمایه‌گذاران متنوع‌تر شده و از این‌رو امکان سودآوری نیز بالا می‌رود؛ زیرا سرمایه‌گذار می‌تواند با مقدار هزینه اندک، در بهترین شرکت‌های یک صنعت خاص، سرمایه‌گذاری کند.

بخوانید  4 نکته مهم برای معامله‌گران بیت کوین؛ آیا روند نزولی ادامه‌دار است؟

ویژگی بعدی صندوق‌های بخشی پتانسیل بالایی است که این صندوق‌ها برای بازدهی دارند؛ از آنجاکه آن‌ها در صنعتی خاص سرمایه‌گذاری می‌کنند، پتانسیل بیشتری به‌منظور کسب سود برای سرمایه‌گذاران خود دارند و می‌توانند بازدهی بیشتری در مقایسه با صندوق‌های سهامی و مختلط داشته باشند.

امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های خاص نیز از مزایایی است که نباید درباره صندوق‌های بخشی از آن غافل شد. این ویژگی، برای سرمایه‌گذارانی که به یک یا چند صنعت علاقه دارند، بسیار قابل‌توجه است.

سرمایه‌گذاری که به سمت صندوق‌های بخشی متمایل می‌شود، می‌تواند در سبد دارایی خود در چند صنعت مختلف مانند فلزات اساسی، صنایع غذایی، معدنی، دارویی و… را سرمایه‌گذاری کند. در این حالت، نه‌تنها سود بالاتری کسب می‌کند، بلکه ریسک پایین‌تری نیز خواهد داشت.

ترکیب دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی

ترکیب دارایی‌های این صندوق‌ها در ایران، به این صورت است که باید حداقل ۷۰٪ از دارایی خود را در صنعتی خاص سرمایه‌گذاری کنند. در کنار آن، حداکثر ۱۰٪ کل دارایی صندوق می‌تواند در سهام سایر صنایع نیز سرمایه‌گذاری شود. به‌طورکلی، اگر بخواهیم در یک نگاه به ترکیب دارایی‌های صندوق‌های بخشی اشاره کنیم باید بگوییم:

بخوانید  دوج الون مارس، بحث داغ بازار ارزهای دیجیتال! علت افزایش محبوبیت این میم کوین چیست؟

دارایی سهامی صندوق‌های بخشی

  • ۷۰٪‌ از سهام و حق تقدم در یک صنعت
  • حداقل ۱۰٪‌ از سهام و حق تقدم در سایر صنایع

سایر دارایی‌های صندوق‌های بخشی

  • حداکثر ۵٪ گواهی سپرده کالایی
  • حداکثر ۱۵٪‌ اوراق با درآمد ثابت و بدون ریسک

دارایی‌های صندوق‌

نقش صندوق‌های بخشی در بازارهای جهانی

نقش این صندوق‌ها در بازارهای جهانی، پررنگ و قابل‌تأمل است. بد نیست بدانید طبق آخرین آمار در کشور آمریکا، ۷۴۷ صندوق بخشی در حال فعالیت هستند که ارزش تحت مدیریت آن‌ها، حدود ۷۶۲ میلیارد است. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که همه صندوق‌ها از نوع قابل معامله و ETF هستند.

صندوق‌های بخشی برای چه کسانی مناسب‌تر است؟

اگر شما سرمایه‌گذاری هستید که به صنعتی خاص علاقه دارید، به بخشی از آینده نظام اقتصادی امیدوارید، ریسک‌پذیرید و به‌طور تخصصی به سرمایه‌گذاری می‌پردازید، باید گفت این صندوق‌ها یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای شما خواهند بود.

این صندوق‌ها به‌دلیل فراهم کردن شرایطی دو سر برد برای سرمایه‌گذاران و صنایع، یکی از روش‌های مورد توجه سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاران با دادن نقدینگی لازم برای پروژه‌ها در صندوق‌های بخشی هم به رشد و پیشرفت این صندوق‌ها کمک می‌کنند و هم سود به دست می‌آورند؛ این یعنی این سرمایه‌گذاری برد-برد.

بخوانید  آموزش پرایس اکشن؛ سطوح عرضه و تقاضا چیست و چگونه با آن‌ها معامله کنیم؟

جمع‌بندی

صندوق‌های بخشی نوعی صندوق سرمایه‌گذاری هستند که عمده دارایی‌های خود را به صنعتی خاص اختصاص می‌دهند. این صندوق‌ها به‌دلیل تنوع سرمایه‌گذاری، پتانسیل بالاتری برای سوددهی داشته و مناسب کسانی هستند که به سرمایه‌گذاری در صنعتی خاص علاقه دارند و به‌دنبال سرمایه‌گذاری حرفه‌ای و تخصصی می‌گردند.

در حال حاضر، دو صندوق استیل (فعال در صنعت فلزات اساسی) و صندوق بخشی آگاه (فعال در صنعت پتروشیمی)، دو صندوق بخشی در ایران هستند که افراد می‌توانند با حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در این صنایع با پذیره نویسی اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

پرسش‌های متداول

صندوق‌های بخشی چیست؟

این صندوق‌ها که به آن‌ها Sector founds هم گفته می‌شود از صندوق‌های قابل معامله یا ETF هستند که به‌طور خاص بر یک صنعت فعالیت می‌کنند و شرایط مناسبی را برای سرمایه‌گذارانی که به صنعتی خاص علاقه دارند، فراهم می‌کنند.

شرایط پذیره نویسی صندوق‌های بخشی چیست؟

برای پذیره نویسی این صندوق‌ها می‌توانید بعد از دریافت کد بورسی، به کارگزاری مورد نظر خود مراجعه کرده و سپس نام نماد مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بخوانید  کاربرد هوش مصنوعی در دیفای، چالش‌ها و فرصت‌ها

زمان پذیره نویسی صندوق‌های بخشی چقدر است؟

زمان پذیره نویسی این صندوق‌ها متنوع است و آخرین پذیره نویسی آن‌ها مربوط به صندوق استیل مفید بود که از شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ آغاز شده و در حال حاضر به پایان رسیده است.

ترتیبی که برای خواندن مقالات صندوق سرمایه گذاری به شما پیشنهاد میکنیم: subscribing-to-partial-funds همه چیز درباره پذیره نویسی صندوق‌های بخشی steel-box صندوق استیل چیست؟ مزایا، کاربردها و راهنمای جامع fof فراصندوق چیست؟ | راهنمای کامل و جامع zarfam معرفی صندوق سرمایه گذاری زرفام kahroba معرفی صندوق سرمایه گذاری کهربا zar معرفی صندوق سرمایه‌گذاری زر mesqal صندوق سرمایه گذاری مثقال؛ نحوه سرمایه گذاری + ویژگی ها ganj-investment-fund صندوق سرمایه گذاری گنج kian-gold صندوق سكه طلاي كيان (گوهر)؛ بهترین صندوق سرمایه گذاری طلا gold-funds صندوق طلا چیست؟ مزایای صندوق سرمایه‌گذاری طلا ayar-fund صندوق سرمایه گذاری عیار مفید grayscale صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل (Grayscale) چیست؟ option-defi صندوق آپشن دیفای (Option Defi) چیست؟ leading-investment-fund صندوق سرمایه گذاری پیشرو چیست؟ refining-one معرفی صندوق سرمایه گذاری پالایش یکم و انواع معاملات آن advantages-and-disadvantages-of-mutual-funds مزایا و معایب صندوق های سرمایه گذاری چیست؟ mutual-fund-fees کارمزد صندوق های سرمایه گذاری چقدر است و چرا هزینه دریافت می شود؟ mutual-fund صندوق سرمایه گذاری مشترک چیست؟ etf صندوق سرمایه گذاری قابل معامله یا ETF چیست و چه مزایایی دارد؟ are-investment-funds-safe آیا صندوق های سرمایه گذاری مطمئن هستند؟ government-etf صندوق ETF دولتی چیست؟ venture-capital-fund صندوق جسورانه چیست و سرمایه گذاری در این صندوق ها چقدر سود دارد؟ best-mutual-fund ۲ نکته مهم در انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری mutual-funds صندوق های سرمایه گذاری | معرفی ۱۱ صندوق سرمایه گذاری در ایران mutualfund صندوق سرمایه گذاری چیست و انواع آن کدامند؟ هدیه ویژه :منبع : خانه سرمایه

بخوانید  بدترین پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2608898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها