تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :همکاری ریپل و مسترکارت برای توسعه CBDC

  • کد خبر : 2599462
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
لورس :همکاری ریپل و مسترکارت برای توسعه CBDC
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ریپل به دلیل نوآوری‌های خود در دنیای فین‌تک به شرکتی شناخته شده‌ تبدیل شده‌است. این شرکت به تازگی با مسترکارت غول پرداخت آمریکایی برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) همکاری را آغاز کرده‌است. طبق اعلام مسترکارت، ریپل به دیگر نوآوران در دنیای فین تک، از جمله کانسن‌سیس، فلوئنسی، آیدمیا، فایربلاکس و کانسلات هایپریونک خواهد پیوست.
به گفته مسترکارت، این اتحاد برای کمک به درک بیشتر از مزایا و محدودیت‌های CBDCها و چگونگی پیاده‌سازی آن‌ها به شیوه‌ای امن، یکپارچه و مفید تشکیل شده‌است. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت یوتودی، هر یک از شرکای این همکاری قرار است نقشی در این عرصه داشته‌باشند. در حالی که حضور ریپل، استقرار CBDC را تسهیل خواهد کرد، نهادهایی مانند Fireblocks در زمینه نکات امنیتی به این اتحاد کمک خواهند کرد. همانطور که اشاره شد، ریپل در چند سال گذشته نقش پررنگی را در صحنه CBDC داشته‌است. این شرکت تلاش کرده تا به بانک‌های مرکزی کمک کند به اهداف مربوطه خود در این جایگاه جدید دست یابند. ریپل به این حقیقت افتخار می‌کند که زیرساختی پاسخگو و مقیاس‌پذیر دارد ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ریپل به دلیل نوآوری‌های خود در دنیای فین‌تک به شرکتی شناخته شده‌ تبدیل شده‌است. این شرکت به تازگی با مسترکارت غول پرداخت آمریکایی برای توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) همکاری را آغاز کرده‌است. طبق اعلام مسترکارت، ریپل به دیگر نوآوران در دنیای فین تک، از جمله کانسن‌سیس، فلوئنسی، آیدمیا، فایربلاکس و کانسلات هایپریونک خواهد پیوست.

به گفته مسترکارت، این اتحاد برای کمک به درک بیشتر از مزایا و محدودیت‌های CBDCها و چگونگی پیاده‌سازی آن‌ها به شیوه‌ای امن، یکپارچه و مفید تشکیل شده‌است. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت یوتودی، هر یک از شرکای این همکاری قرار است نقشی در این عرصه داشته‌باشند. در حالی که حضور ریپل، استقرار CBDC را تسهیل خواهد کرد، نهادهایی مانند Fireblocks در زمینه نکات امنیتی به این اتحاد کمک خواهند کرد. همانطور که اشاره شد، ریپل در چند سال گذشته نقش پررنگی را در صحنه CBDC داشته‌است. این شرکت تلاش کرده تا به بانک‌های مرکزی کمک کند به اهداف مربوطه خود در این جایگاه جدید دست یابند. ریپل به این حقیقت افتخار می‌کند که زیرساختی پاسخگو و مقیاس‌پذیر دارد که می‌تواند از توان عملیاتی و سفارشی‌سازی تراکنش‌های انبوه پشتیبانی کند.

بخوانید  تحلیل ۵ رمزارز برتر در پی سقوط بازار کریپتو

پیگیری CBDC توسط ریپل، به نوعی تلاش برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی با ارائه پشتیبانی CBDC به بانک‌های مرکزی است؛ موضوعی که بخش جدایی ناپذیری از رشد ریپل لبز در طول سال‌ها بوده‌است. این شرکت به خاطر مشارکت‌های استراتژیک متعددی که برای کمک به پیشبرد برنامه CBDC داشته، شهرت دارد. قبل از همکاری با مسترکارت، ریپل به طور فعال در پیگیری ارز دیجیتال ملی برای تعدادی از بانک‌های مرکزی از جمله کلمبیا و بوتان مشارکت داشته‌است. البته این تنها نمونه‌ها نیست. با گسترش دسترسی این شرکت به سایر کشورها، ریپل آماده است تا با روشی منحصر به فرد به کنسرسیوم CBDC مسترکارت کمک کند.

درخواست SEC برای تجدید نظر در پرونده ریپل

با این همکاری، مسترکارت نیز به شرکت‌هایی پیوسته که اخیرا پلتفرم خود را به توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی اختصاص داده‌اند.

این یک راه‌حل رمزنگاری است که توسط شرکت ریپل ارائه شده و مبتنی بر XRP Ledger یا XRPL است. بنابراین، ریپل از بلاکچین استفاده می‌کند تا مزایای مشخصی همچون مقیاس‌پذیری، سرعت و امنیت را ارائه دهد. بنابراین، ریپل می‌تواند نیازهای سخت‌گیرانه ارز بانک مرکزی را نیز برآورده کند.

بخوانید  تجارت بایننس در چین با وجود ممنوعیت

شایان ذکر است که در ماه جاری اخباری منتشر شد که نشان می‌داد ریپل در حال مذاکره با بانک مرکزی نیوزلند برای توسعه CBDC است. علاوه بر این، در آوریل نیز بانک مرکزی مونته‌نگرو (CBCG) به طرح ریپل پیوست. در حالی که مسترکارت نخستین گام‌های رو به جلوی خود را در این مسیر بر می‌دارد، ریپل به لطف همه پروژ‌ه‌های آزمایشی CBDC خود که در ماه می گذشته با هدف ارائه راه‌حل نهایی به بانک‌ها و دولت‌ها راه اندازی کرد، در این صنعت پیشرو بوده‌است.

امکان درخواست تجدیدنظر SEC به نتیجه پرونده ریپل

علاوه بر موارد یاد شده، موضوع مهمی که اکنون در کانون توجه تحلیلگران قرار دارد، تصمیم جدید آنالیسا تورس قاضی منطقه‌ای آمریکا نسبت به امکان درخواست تجدید نظر SEC در پرونده خود علیه ریپل است. بنابراین، این امکان وجود دارد که حکم ۱۳ جولای صادر شده توسط تورس، که بیان می‌کند XRP یک اوراق بهادار نیست و این شرکت قوانین اوراق بهادار را نقض نکرده‌است، توسط SEC به چالش کشیده‌شود.

بخوانید  پایان زمستان ارزهای دیجیتال؛ بهار سودآوری دستگاه‌های استخراج فرا رسیده است!

این موضوع بازار خرسی ۲۴ ساعت گذشته که کل بازار رمزارزها در حال تجربه آن است را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد ریپل در مقایسه با دیگر رمزارزها همچون قیمت بیت کوین و اتریوم با ضرر بیشتری مواجه شود. شایان ذکر است که در زمان نوشتن این خبر، رمزارز ریپل ۰.۵۰ دلار ارزش داشت، بیت کوین نیز به ۲۵,۹۴۹ دلار و قیمت اتریوم به ۱,۶۶۳ دلار کاهش یافته‌است.

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2599462

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها