تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :هک تراست ولت؛ راه های حفظ امنیت کیف پول تراست ولت

  • کد خبر : 2610216
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
لورس :هک تراست ولت؛ راه های حفظ امنیت کیف پول تراست ولت
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

هک تراست ولت؛ راه های حفظ امنیت کیف پول تراست ولت کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای ارز دیجیتال است. کار با این کیف پول ساده است. به همین دلیل بین معامله‌گران ارزهای دیجیتال طرفداران زیادی دارد. در این بین یکی از نگرانی مهمی که کاربران به هنگام استفاده از این کیف پول دارند، مسئله امنیت است.
با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله در مورد امنیت این کیف پول نرم‌افزاری و راه‌های جلوگیری هک تراست ولت، اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. اگر از این کیف پول استفاده می‌کنید توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.
امنیت کیف پول رمز ارزها و مسئله هک آن از زمان شکل‌گیری ارزهای دیجیتال این ارزها هر روز در دنیا محبوب‌تر شدند. این موضوع بستر مناسبی را برای مجرمان اینترنتی فراهم کرد. در واقع از همان ابتدای کار تبهکاران با روش‌های مختلفی مانند: طرح پانزی (Ponzi scheme)، طرح هرمی و هک کردن به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.
نکته مهمی که باید بدانید این است که داده‌ها وقتی که ذخیره می‌شوند دیگر در امان نیستند و امکان هک شدن آن‌ها وجود..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

هک تراست ولت؛ راه های حفظ امنیت کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای ارز دیجیتال است. کار با این کیف پول ساده است. به همین دلیل بین معامله‌گران ارزهای دیجیتال طرفداران زیادی دارد. در این بین یکی از نگرانی مهمی که کاربران به هنگام استفاده از این کیف پول دارند، مسئله امنیت است.

با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله در مورد امنیت این کیف پول نرم‌افزاری و راه‌های جلوگیری هک تراست ولت، اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. اگر از این کیف پول استفاده می‌کنید توصیه می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

بخوانید  بازار آتی بیت‌کوین به کدام سمت می‌رود؟

امنیت کیف پول رمز ارزها و مسئله هک آن

از زمان شکل‌گیری ارزهای دیجیتال این ارزها هر روز در دنیا محبوب‌تر شدند. این موضوع بستر مناسبی را برای مجرمان اینترنتی فراهم کرد. در واقع از همان ابتدای کار تبهکاران با روش‌های مختلفی مانند: طرح پانزی (Ponzi scheme)، طرح هرمی و هک کردن به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند.

نکته مهمی که باید بدانید این است که داده‌ها وقتی که ذخیره می‌شوند دیگر در امان نیستند و امکان هک شدن آن‌ها وجود دارد. این موضوع در مورد کیف پول‌های نرم‌افزاری مناسب ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند. افرادی که از کیف پول تراست ولت استفاده می‌کنند همواره به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری هک تراست ولت هستند.

موضوعی که باعث شد افراد به دنبال جلوگیری هک تراست ولت بروند مربوط به گزارشی است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. گزارش این بود که برخی از صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلف هک شدند و ۱ میلیارد دلار سرقت صورت گرفت. این نشان می‌دهد که امنیت ارز دیجیتال صد در صدی نیست.

نوشته های مشابه

  • راههای پیشگیری از هک تراست ولت هک تراست ولت؛ راه های حفظ امنیت کیف پول تراست ولت ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
  • بررسی کیف پول ترزور TREZOR آموزش کار با کیف پول ترزور؛ نحوه راه‌اندازی و استفاده از انواع کیف پول سخت افزاری TREZOR ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
هک کیف پول‌های نرم‌افزاری و امنیت آن‌ها

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ای که بلاک چین دارد به امنیت آن برمی‌گردد. بستر بلاک چین امن است اما نباید در حفظ نکات امنیتی کوتاهی کنید. هویت افراد در دنیای ارزهای دیجیتال پنهان است و همین موضوع پیگیری سرقت‌های انجام شده را با مشکل روبه‌رو می‌کند. به همین دلیل مهم‌ترین اقدام در این زمینه انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری هک تراست ولت و سایر کیف پول‌های نرم‌افزاری است.

بخوانید  ارائه دهنده گره های GetBlock RPC جایزه جهانی آینده ۲۰۲۳ را به عنوان بهترین پلتفرم BaaS کسب می کند

آیا می‌توان به تراست ولت اعتماد کرد؟

مسئله امنیت تراست ولت باعث شده که بسیاری از کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند نگران شوند. باید بدانید که این کیف پول نرم‌افزاری توسط قوی‌ترین تدابیر امنیتی محافظت می‌شود. به همین دلیل امکان هک تراست ولت وجود ندارد.

با این وجود وقتی که کیف پول مورد نظر شما Trust Wallet است که از ویژگی مرورگر DAPP تراست ولت برخوردار است، برای اینکه مشکلی رخ ندهد توصیه می‌کنیم برای نگهداری از کلیدهای خصوصی خود به سراغ فضای ابری (Cloud Storage) بروید. فضای ابری آن‌قدر امن است که امکان هک آن وجود ندارد. اما لازم است که خطرهای احتمالی را پیش‌بینی کنید تا امنیت شما به خطر نیفتد.

روش‌های هک شدن کیف تراست ولت

مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید شناسایی روش‌هایی است که هکرها از آن برای هک کیف پول شما استفاده می‌کنند. وقتی با این روش‌ها آشنا شوید می‌توانید راه‌های مناسبی را برای جلوگیری هک تراست ولت به کار بگیرید و با خیال راحت‌تری در دنیای ارزهای دیجیتال به کسب درآمد و سود بپردازید.

بخوانید  کمک‌های مالی ایلان ماسک برای توسعه دوج کوین
هک کیف پول و راه‌های جلوگیری از هک تراست ولت

فاش شدن کلیدهای خصوصی ارز دیجیتال شما

یکی از ویژگی‌هایی که تراست ولت دارد، این است که کاربران می‌توانند نگهداری از کلیدهای خصوصی (private key) را خودشان انجام دهند. این موضوع یکی از راه‌های جلوگیری هک تراست ولت نیز به شمار می‌رود. اگر کلیدهای خصوصی کیف پول خود را در جای امنی قرار ندهید، صورت امکان اینکه هکرها به آن‌ها دسترسی داشته باشند، افزایش پیدا می‌کند.

وقتی دیگران به کلید خصوصی شما دسترسی پیدا کنند به راحتی می‌توانند کار جابه‌جایی ارز دیجیتال را انجام دهند. جابه‌جایی دارایی‌های شما در کیف پول اولین اقدامی است که همه هکرها آن را انجام می‌دهند.

برای جلوگیری از هک تراست ولت توصیه می‌کنیم روش جایگزین دیگری برای نگهداری کلید خصوصی خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید از کلید خصوصی خود کپی بگیرید و آن را به صورت فیزیکی نگهداری کنید. اگر در گوشی یا لپ‌تاپ اقدام به ذخیره کلید خصوصی خود کنید، احتمال اینکه دیگران به آن دسترسی داشته باشند افزایش پیدا می‌کند.

هک کیف پول با استفاده از ربات‌های اسلک (Slack)

اسلک یک برنامه کامپیوتری است. ربات‌هایی که روی اسلک قرار دارند به راحتی می‌توانند کیف پول‌های ارز دیجیتال را هک کنند. این ربات کاربر را به سمت URLهای مشخصی هدایت می‌کند و از کاربر کلیدهای خصوصی او را درخواست می‌کند. وقتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد به راحتی دارایی‌های کیف پول کاربر را سرقت می‌کند. برای جلوگیری هک تراست ولت هرگز اطلاعات کلید خصوصی خود را در اختیار کسی یا برنامه‌ای قرار ندهید.

بخوانید  متاورس چیست و دنیای متاورس چه آینده ای دارد ؟

حمله سایبری فیشینگ (Phishing)

حمله Phishing و روش‌های جلوگیری هک تراست ولت

فیشینگ به عنوان یکی از رایج‌ترین و خطرناک‌ترین حملات سایبری شناخته می‌شود. مهاجم با روش‌های مختلفی یک صفحه خراب یا مسموم ایجاد می‌کند. برای اینکه کاربران را به آن صفحه بکشاند از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها ایمیل است.

مهاجم وقتی که اعتماد کاربران را جلب می‌کند باعث می‌شود که کاربران اطلاعات بسیار محرمانه خود را در صفحه‌ای که مهاجم آن را ایجاد کرده وارد کنند. ایمیل فیشینگ از همه خطرناک‌تر است. در ایمیل فیشینگ ممکن است که شما یک ایمیل از مهاجم دریافت کنید. این‌طور به نظر می‌رسد که این ایمیل از طرف کیف پول شما است. وقتی این اتفاق رخ می‌دهد مقابله با هک تراست ولت را با دشواری روبه‌رو می‌کند.

مهارتی که هکرها در ساخت این ایمیل‌ها دارند آن‌قدر زیاد است که شما فکر می‌کنید ایمیل را دقیقا از شرکت کیف پول خود دریافت کرده‌اید. چنین ایمیلی نشان می‌دهد که کیف پول شما دچار مشکل شده و باید اطلاعات خود را وارد کنید. با وارد کردن اطلاعات، دارایی‌های شما توسط مهاجم به سرقت خواهند رفت.

نکته مهمی که برای جلوگیری هک تراست ولت باید بدانید این است که کیف پول‌های رسمی از کاربران نمی‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برایشان ارسال کنند. وقتی یک کیف پول قانونی خریداری کرده‌اید اگر بخواهد برای شما ایمیلی ارسال کند با دامنه .com ایمیل می‌دهد. هرگاه با دامنه xyz. روبه‌رو شدید ایمیل را پاک کنید و هرگز روی لینک‌های آن کلیک نکنید. چرا که این ایمیل و دامنه برای حمله سایبری فیشینگ استفاده می‌شود.

بخوانید  افت قیمت محسوس XRP طی یک ساعت

استفاده از افزونه‌های مرورگر

افزونه‌های مرورگر و هک کیف پول تراست

همان‌طور که مطلعید برای مرورگر افزونه‌های مختلفی وجود دارد. این افزونه‌ها می‌توانند هنگام کار با مرورگرها به شما کمک کنند. اما در کنار مزایایی که دارند می‌توانند امنیت شما را نیز به خطر بیندازند. گزارش‌های مختلفی در این مورد که چنین افزونه‌هایی در کنار ارائه خدمات به کاربران اطلاعات آن‌ها را زیر نظر می‌گیرند، وجود دارند. همین موضوع تهدیدی برای تراست ولت شما خواهد بود.

برای جلوگیری هک تراست ولت به خاطر داشته باشید قبل از اینکه به افزونه اجازه دسترسی بدهید در مورد کشور سازنده آن و نظرات کاربران اطلاعاتی را به دست آورید.

استفاده از کیف پول‌های نامعتبر

نسخه‌های مختلفی از کیف پول‌های نرم‌افزاری را می‌توانید از گوگل‌ پلی (Google Play) دانلود کنید. این‌طور نیست که همه کیف پول‌های موجود در این فروشگاه‌ها مشکل داشته باشند، اما یک منبع خوب برای هکرها هستند. آن‌ها می‌توانند یک نسخه از کیف پولی را که شباهت زیادی به تراست ولت دارد در گوگل‌پلی قرار دهند.

در این صورت شما با دانلود کردن آن، همه اطلاعات خود را در کیف پول وارد می‌کنید. به این ترتیب هکر به راحتی به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا می‌کند و دارایی‌های خود را از دست می‌دهید.

بخوانید  دیفای در دوره صعودی بعدی بازار رمزارز پرچمدار است

جهت جلوگیری هک تراست ولت باید برای دانلود نرم‌افزار کیف پول ارز دیجیتال مورد نظر خود به سراغ سایت رسمی آن بروید. حتی وقتی می‌خواهید از سایت رسمی دانلود کنید نیز حتما توجه ویژه‌ای به نظرات کاربران داشته باشید و ببینید که چند بار کیف پول مورد نظرتان دانلود شده است.

کی ‌لاگر (Key Logger)

کی لاگر و جلوگیری از هک تراست ولت

برای جلوگیری هک تراست ولت باید با کی لاگر نیز آشنا شوید. کی لاگر به عنوان یک نرم‌افزار مهم شناخته می‌شود که از آن برای ثبت کلیدهایی که توسط کاربر مورد استفاده قرار گرفته‌اند به کار می‌رود. کی لاگر به عنوان یک شیوه بسیار قدیمی برای تهدیدات سایبری محسوب می‌شود.

با اینکه این روش قدیمی است اما هنوز نیز هکرها از آن استفاده می‌کنند تا حملات سایبری خود را انجام دهند. کاری که این بدافزار انجام می‌دهد این است که اطلاعات تایپ شده توسط شما را در وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های مختلف ثبت می‌کند. اطلاعاتی که به دست می‌آورد را برای هکرها ارسال می‌کند. کی لاگر از روش‌های زیر نیز می‌تواند اطلاعات شما را هک کند:

  • لینک‌های مختلفی را به ایمیل شما ارسال می‌کند و وقتی شما روی لینک ایمیل کلیک می‌کنید، به اطلاعاتتان دسترسی پیدا می‌کند.
  • ممکن است که شما نرم‌افزاری را نصب کنید که هک شده باشد در این صورت اطلاعات شما را نیز هک می‌کند.
  • ممکن است که دستگاه‌های متصل به “usb” آلوده باشند و از این طریق نیز به اطلاعات شما دسترسی پیدا می‌کند.
بخوانید  به‌روزرسانی لیست رمزارزهای مورد تأیید دپارتمان خدمات مالی نیویورک: ریپل، دوج کوین و لایت کوین حذف شدند!

مهم‌ترین اقدامی که برای جلوگیری هک تراست ولت باید انجام دهید این است که حتما از آنتی‌ویروس استفاده کنید. دقت کنید که آنتی‌ویروس معتبر و قوی می‌تواند از چنین حملات خطرناکی جلوگیری کند و مانع به سرقت رفتن اطلاعات شما شود.

چه روش‌هایی برای جلوگیری هک تراست ولت وجود دارند؟

معرفی روش‌های پیش گیری از هک تراست ولت

دنیای رمز ارزها بسیار پیچیده است. همین پیچیدگی امنیت آن را با حساسیت‌های زیادی روبه‌رو می‌کند. اما به این معنی نیست که اطلاعات و دارایی‌های معامله‌گران همیشه در خطر هستند. با دنبال کردن روش‌های تضمینی برای جلوگیری هک تراست ولت می‌توانید تا حد قابل توجهی از هک شدن اطلاعات خود جلوگیری کنید. این روش‌های تضمینی را در ادامه بخوانید:

استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای (۲AF)

در گذشته اعتماد کردن به پسورد برای امنیت حساب‌های کاربری بهترین گزینه انتخابی پیش روی کاربران بود. اما با وجود رشد گسترده اینترنت و در مقابل آن رشد جرایم مختلف سایبری توصیه می‌کنیم که از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید.

احراز هویت دو مرحله‌ای به عنوان یکی از روش‌های مهم برای ایمن کردن حساب کاربری‌تان است. بسیاری از سرویس‌های مطرح جهانی از آن استفاده می‌کنند. احراز هویت دو مرحله‌ای برای جلوگیری هک تراست ولت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. هر کدام از این روش‌ها را که به کار بگیرید برای جلوگیری هک تراست ولت مؤثر خواهند بود. این روش‌ها به شرح زیر است:

  • بیومتریک‌ (biometric)
  • پسورد یکبار مصرف
  • کدهای تأیید
  • کدهای “QR”
بخوانید  استفاده از کیف پول اختصاصی تتر برای ایرانیان امکان پذیر است؟

عدم استفاده از وای‌فای (WiFi) عمومی

وای‌فای عمومی و خطر هک تراست ولت

در مکان‌های عمومی مختلف مانند: رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، هتل‌ها و فرودگاه‌ها امکان استفاده از وای‌فای عمومی و در بیشتر مواقع رایگان وجود دارد. این مکان‌ها برای هکرها بسیار جذاب هستند چرا که با کمک “krack Attack” یک پیام برای شما ارسال می‌کنند و به راحتی کلیه اطلاعات گوشی شما در اختیار هکرها قرار می‌گیرد.

توصیه می‌کنیم برای جلوگیری هک تراست ولت توسط هکرها، وقتی در مکان‌های عمومی هستید که در آن مکان‌ها اینترنت وجود دارد به سراغ استفاده از آن‌ها نروید. اگر در این مکان‌ها نیاز به اینترنت داشتید، حتما به سراغ دانگل (Dongle) اینترنتی بروید تا به اتصال خصوصی دسترسی پیدا کنید.

حفظ نکات امنیتی در هنگام بارگیری پروند‌ه‌های مختلف

در هنگام بارگیری پرونده‌های مختلف از هر منبعی باید نکات ایمنی را رعایت کنید. افراد بسیار باهوشی به عنوان هکر در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارند. همواره ممکن است از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف نیز پرونده‌های جالبی برای شما ارسال شوند. اما نباید روی آن‌ها کلیک کنید.

برای جلوگیری هک تراست ولت در زمینه بارگیری پرونده‌های مختلف می‌توانید از آنتی ویروس کسپرسکی (Kaspersky) استفاده کنید. این آنتی‌ویروس می‌تواند با سرعت زیادی بدافزارها را شناسایی کرده و از اطلاعات شما در برابر آن‌ها محافظت کند. بسیاری از افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال برای بررسی پرونده‌ها و پیوندهای مختلف از آن استفاده می‌کنند.

بخوانید  پنج میلیاردر جوان، 12.3 میلیارد دلار ثروت در اختیار دارند. آنها چه کسانی هستند؟

محافظت از ایمیل با استفاده از پروتون میل (ProtonMail)

پروتون میل راهی برای جلوگیری هک تراست ولت

همان‌طور که اشاره کردیم، یکی از راه‌هایی که باعث هک شدن تراست ولت شما می‌شود استفاده از ایمیل است. بهتر است برای جلوگیری هک تراست ولت به سراغ پروتون میل بروید. پروتون میل یک سرویس اختصاصی ارائه دهنده ایمیل است که به صورت سرتاسری آن را رمزگذاری کرده‌اند.

سرویس پروتون میل ProtonMail برای جلوگیری از ایمیل‌های مخرب گزینه مناسبی است. به این ترتیب احتمال دسترسی به ایمیل‌های شما توسط هکرها از بین می‌رود. فقط خود شما می‌توانید به ایمیل‌های خود دسترسی داشته باشید، حتی خود پروتون میل نیز قادر به خواندن ایمیل‌های شما نیست.

تهیه بک‌آپ از کیف پول تراست ولت

یکی از راه‌های مؤثر برای جلوگیری هک تراست ولت این است که به صورت مرتب از کیف پول خود بک‌آپ بگیرید. بک‌آپ‌گیری به شما کمک می‌کند که در صورت خراب شدن سیستم کامپیوتر یا به وجود آمدن نقص در نرم‌افزار کیف پولتان به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. برای بازیابی حساب خود نیز می‌توانید به سراغ استفاده از چند دستگاه پشتیبان مختلف بروید.

چه اقداماتی بعد از هک شدن کیف پول تراست ولت انجام دهیم؟

کاربر در حال انجام نکات امنیتی بعد از هک کیف پول تراست ولت

درصد اینکه تراست ولت شما هک شود بسیار پایین است، اما این احتمال نیز وجود دارد. هک وقتی صورت می‌گیرد که نفوذی در پشتیبانی تراست ولت صورت بگیرد. به هر حال اگر کیف پول شما هک شد هر چه سریع‌تر اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. پسورد خود را سریع عوض کنید.
  2. قبل از به سرقت رفتن دارایی‌های خود توسط هکرها، آن‌ها را به کیف پول دیگری که سرد است، انتقال دهید.
  3. تراست ولت از پشتیبانی قوی برخوردار است. این موضوع را به آن‌ها اطلاع دهید تا شما را راهنمایی کنند.
  4. برای جلوگیری از هک تراست ولت در دفعات بعدی، کلیه اقدامات امنیتی که آن‌ها را توضیح دادیم رعایت کنید.
بخوانید  دیفای در دوره صعودی بعدی بازار رمزارز پرچمدار است

آیا می‌توانیم به امنیت تراست ولت اعتماد کنیم؟

در این مقاله نکات مهمی را در مورد جلوگیری هک تراست ولت در اختیارتان قرار دادیم. به خاطر بسپارید که تراست ولت امن است. یعنی از زمانی که این کیف پول راه‌اندازی شد، نفوذی در دیتا سرور آن رخ نداده است. همین موضوع نشان می‌دهد که تراست ولت یکی از امن‌ترین کیف پول‌های دنیای ارزهای دیجیتال است و می‌توانید با رعایت نکات امنیتی روی کارکرد خوب آن حساب باز کنید.

سؤالات متداول

چرا کیف پول تراست ولت تا این اندازه محبوب است؟

چون این کیف پول از ارزهای دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند، کار با آن راحت است و امنیت بالایی دارد.

چرا باید از نسخه بروز شده تراست ولت استفاده کنیم؟

برای جلوگیری هک تراست ولت نباید به سراغ نسخه‌های قدیمی آن بروید. این کیف پول امن است اما امکان دارد در نسخه‌های قدیمی باگ امنیتی وجود داشته باشد.

برچسب هامتوسط

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2610216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها