تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :واقعیت ‌رمزارز جعلی کربلا کوین چیست؟ | بیاینه فعالان بلاک چین ایران

  • کد خبر : 2602534
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴
لورس :واقعیت ‌رمزارز جعلی کربلا کوین چیست؟ | بیاینه فعالان بلاک چین ایران
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

واقعیت ‌رمزارز جعلی کربلا کوین چیست؟ | بیاینه فعالان بلاک چین ایران فارس نوشت:طبق اعلام انجمن بلاکچین، کربلا کوین یک پروژه کلاهبرداری است که تلاش می‌کند با سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی و استفاده از کلیدواژه‌هایی مثل کمک‌های خیریه، ایجاد شغل و بازارهای حلال جهانی کاربران ایرانی را فریب دهد.
کربلا کوین (KarbalaCoin) یک پروژه کلاهبرداری در حوزه رمزارزها است که فعالان بلاک چین ایران هم اخیرا در بیانه‌ای در مورد آن هشدار داده‌اند.
‌سودجویان با استناد به نام شهر کربلا، سعی داشتند باورهای مذهبی و اعتقادی مردم را طعمه خود قرار دهند، به ویژه در ایام محرم، تبلیغات وسیعی ‌در خصوص این رمزارز جعلی در رسانه‌های اجتماعی آغاز شد و کلاهبرداران تلاش می‌کنند تا با وعده سود ۳ هزار درصدی در مدت زمانی کوتاه، کاربران را فریب دهند.
مردم دقت کنند؛ هر رمزارزی معتبر نیست از همین رو، عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن بلاک‌چین در یک برنامه تلویزیونی پیرامون موضوع رمزارزها و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه گفت: باید توجه داشت که امروزه ۲۷ هزار رمزارز مختلف وجود دارد؛ اما الزاماً هر رمزارزی معتبر نیست. ‌هر شخصی می‌ت..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

واقعیت ‌رمزارز جعلی کربلا کوین چیست؟ | بیاینه فعالان بلاک چین ایران

فارس نوشت:طبق اعلام انجمن بلاکچین، کربلا کوین یک پروژه کلاهبرداری است که تلاش می‌کند با سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی و استفاده از کلیدواژه‌هایی مثل کمک‌های خیریه، ایجاد شغل و بازارهای حلال جهانی کاربران ایرانی را فریب دهد.

کربلا کوین (KarbalaCoin) یک پروژه کلاهبرداری در حوزه رمزارزها است که فعالان بلاک چین ایران هم اخیرا در بیانه‌ای در مورد آن هشدار داده‌اند.

‌سودجویان با استناد به نام شهر کربلا، سعی داشتند باورهای مذهبی و اعتقادی مردم را طعمه خود قرار دهند، به ویژه در ایام محرم، تبلیغات وسیعی ‌در خصوص این رمزارز جعلی در رسانه‌های اجتماعی آغاز شد و کلاهبرداران تلاش می‌کنند تا با وعده سود ۳ هزار درصدی در مدت زمانی کوتاه، کاربران را فریب دهند.

بخوانید  تحلیل و بررسی بریکس | اخبار داغ 🔥🔥

مردم دقت کنند؛ هر رمزارزی معتبر نیست

از همین رو، عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن بلاک‌چین در یک برنامه تلویزیونی پیرامون موضوع رمزارزها و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه گفت: باید توجه داشت که امروزه ۲۷ هزار رمزارز مختلف وجود دارد؛ اما الزاماً هر رمزارزی معتبر نیست. ‌هر شخصی می‌تواند در عرض ۱۰ دقیقه و بدون نیاز به هیچ‌گونه دانش خاصی، یک رمزارز ایجاد کند که در اکثر اوقات از طریق این نوع رمزارزها کلاهبرداری می‌کنند.

وی در خصوص ریسک‌های سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها اظهار کرد: یک بخش فناوری بلاک‌چین، دارایی و بخش دیگر آن به‌عنوان ابزار فناوری استفاده می‌شود. رمزارزها با ریسک شناسایی دقیق دارایی رمزنگاری شده، تهیه و نگه‌داری از آن، کلمات خصوصی کیف پول‌ها و مهم‌ترین آن ریسک نوسانات قیمتی همراه است.

آشتیانی تأکید کرد: دارایی‌های رمزنگاری شده در عین رشد قیمتی که دارند، ممکن است از اوج قیمت، ناگهان به یک‌پنجم قیمت خود برسند کمااینکه نظیر این مسئله را در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم.

بخوانید  پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۰ شهریور

مدیرعامل انجمن بلاک‌چین با بیان اینکه برای تشخیص ارزش یک دارایی باید به ماهیت آن توجه کرد، رمزارزها علاوه بر ریسک‌های فراوانی که دارند، برخی از پژوهشگران آینده خوبی برای آن متصور هستند؛ اما باید به این نکته توجه کرد که نباید همه تخم‌مرغ را در یک سبد چید و بازار رمزارزها در مقایسه با بازار سهام، املاک و کالاهای بادوام و غیره دارای ریسک بالاتری است.

کلاهبرداری در حوزه رمزارز از طریق تطمیع افراد

آشتیانی ادامه داد: ازآنجا که رمزارزها رشد قابل‌توجهی را تجربه کردند، این موضوع ابزار خوبی برای کلاهبرداران تبدیل شده است. کلاهبرداران در ابتدا حس طمع در مردم ایجاد می‌کنند و در مرحله بعد با سهولت هرچه‌تمام‌تر رمزارزهای تقلبی را به مردم می‌فروشند.

مدیرعامل انجمن بلاک‌چین در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری با سود ثابت اظهار کرد: وعده پرداخت سود ثابت یا غیرمنطقی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلاهبرداری در یک پروژه رمزارزی است؛ بنابراین اگر مردم به این نکته توجه داشته باشند می‌توانند تا حدود زیادی متوجه پر ریسک بودن هر پروژه یا دعوت به سرمایه‌گذاری شوند؛ بارها دیده‌ایم رمزارزی را به وجود می‌آورند و آن را در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت گسترده تبلیغ کرده و آن را بسیار زیبا جلوه می‌دهند؛ اما در واقع این نوع رمزارزها با وعده پرداخت سود ثابت و غیرمنطقی، برای کلاهبرداری است، باید توجه داشت که پرداخت سود ثابت از توانایی‌های حاکمیت، آن هم روی پول ملی کشور است. هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند که بازارها همیشه سودده هستند تا به مردم ماهیانه سود پرداخت کند.

بخوانید  نوبیتکس پرفکت مانی

مدیرعامل انجمن بلاک‌چین گفت: یکی دیگر از عواملی که این بازار را پر ریسک می‌کند، وعده رشد قطعی قیمت است. مثلا در ابتدا یک رمزارز را بدون نیاز به‌ زمان و هزینه ایجاد می‌کنند، سپس در تبلیغات آن می‌گویند که این رمزارز قطعاً رشد پیدا می‌کند؛ اما این گونه نیست. مانند رمزارزی که یک خواننده در خارج از کشور معرفی کرد.

واقعیت ‌رمزارز جعلی کربلا کوین چیست؟ | بیاینه فعالان بلاک چین ایران

وی افزود: همین اواخر نیز رمزارزی به نام «کربلا کوین» مطرح شد و گفته بودند که این رمزارز از اواخر سال ۲۰۱۹ شروع به کارکرده و قیمت آن نیز حدود ۵۰۰ درصد رشد پیدا کرده، اما این موضوع کاملاً نادرست است. «کربلا کوین» یک پروژه کلاهبرداری است که تلاش می‌کند با سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی و استفاده از کلیدواژه‌هایی مثل «کمک‌های خیریه»، «ایجاد شغل» و «بازارهای حلال جهانی» کاربران ایرانی را فریب دهد.

آشتیانی اظهار کرد: امثال این رمزارزها بسیار زیاد هستند و تا به امروز حدود ۱۸۰ پروژه رمزارز که دارای پرونده‌های کثیرالشاکی هستند، وعده پرداخت سود ثابت و رشد قیمتی در این پروژه‌ها کاملاً مشهود بوده است.

بخوانید  معرفی معیاری جدید برای تحلیل قیمت بیت کوین: ارزش واقعی BTC پایین‌تر است؟!

آشتیانی ضمن اشاره تاریخچه پیدایش روش پانزی و نحوه فعالیت آن بیان کرد: این روش کلاهبرداری از ابتدای قرن ۱۸ میلادی وجود داشته است و زمانی در قالب گلدکوئست‌ و در حال حاضر در قالب فناوری بلاک‌چین به کار کلاهبرداری خود ادامه می‌دهد.

مدیرعامل انجمن بلاک‌چین ادامه داد: مردم آگاه باشند که در روش‌های پانزی سودی که به آنها تعلق می‌گیرد، از پول خودشان یا از پول افراد تازه‌وارد به آن سیستم‌ است. در مرحله اول افرادی که سود می‌گیرند از این سیستم لذت می‌برند و آن را به دیگران نیز معرفی می‌کنند؛ اما این سیستم ناگهان دچار فروپاشی خواهد شد.

وی در خصوص قانون‌گذاری حوزه بلاک‌چین در ایران اظهار داشت: قانون‌گذاری در این حوزه نه‌تنها در ایران بلکه در تمام دنیا پیچیدگی‌های خاصی دارد؛ چرا که گاهی اوقات رمزارزها ماهیت دارایی و گاهی نیز ماهیت سهام و سپرده دارند. همچنین این حوزه را نمی‌توان به‌صورت مجوزمحور اداره کرد بلکه باید تا حدودی موضع رمزارزها را با روش‌های نوین‌تری از تنظیم‌گری در کشور پیش ببریم.

بخوانید  پیش بینی قیمت بیت کوین / گسترش ورود هند به بازار ارز دیجیتال

آشتیانی ادامه داد: در حوزه رمزارز لایحه‌ای از طرف دولت و طرحی توسط مجلس در حال تدوین است تا بتوانند این موضوع را کنترل و مدیریت کنند.

اجاره کارت ملی و کارت بانکی برای خرید و فروش رمزارز

وی در خصوص اجاره کارت ملی و کارت‌بانکی برای خریدوفروش رمزارز در پلتفرم‌های داخلی اظهار کرد: افراد مجرم به دنبال این هستند پولی را که از طریق فعالیت‌های مجرمانه به دست آورده‌اند، به یک دارایی تبدیل کنند و اگر این دارایی قابل‌فروش باشند بسیار به نفع آنها است.

مدیرعامل انجمن بلاک‌چین ادامه داد: بنابراین، مجرمان شروع به تبلیغاتی همچون کار در منزل و تطمیع افرادی برای احراز هویت در پلتفرم‌های فروش رمزارز می‌کنند. در این صورت هرگونه پولی که جابه‌جا شود، مسئولیت آن متوجه شخصی است که با اطلاعات او در این پلتفرم‌ها احراز هویت صورت‌گرفته است.

آشتیانی تأکید کرد: خواهش ما از مردم این است که تحت هیچ شرایطی و با هیچ وعده وسوسه‌کننده‌ای، کارت ملی و کارت‌بانکی خود را در اختیار هیچ‌ شخصی قرار ندهند.

بخوانید  راهنمای کامل خرید ارز دیجیتال بصورت جامع

۲۱۷

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2602534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها