تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور؛ او ام پی فینکس

  • کد خبر : 2616194
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
لورس :واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور؛ او ام پی فینکس
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین پس از تشکیل چند الگوی کندل دوجی (Doji) در نمودار هفتگی طی سه هفته اخیر، موفق شد این روند را تغییر دهد. این اولین نشانه‌ به‌منزله پایان عدم قطعیت در دیدگاه خریداران و فروشندگان بوده و نتیجه آن، رشد قیمت بیت کوین بوده است.

روند بهبود عملکرد بیت کوین هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود طی جلسه تعیین نرخ بهره کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور)، بیت کوین و به‌طور کل بازارهای مالی نوساناتی را تجربه کنند. اکثریت فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند نرخ بهره فدرال رزرو بدون تغییر باقی بماند، اما این احتمال نیز وجود دارد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، طی نشست خبری خود پس از جلسه تعیین نرخ‌ها، اظهاراتی غافل‌گیرکننده داشته باشد.

بازگشت صعودی قیمت بیت کوین از ناحیه حمایتی نزدیک به ۲۴,۸۰۰ دلار، منجر به افزایش تقاضا برای برخی آلت کوین‌ها نیز شد و پتانسیل خوبی برای رشد پیدا کرده‌اند. این آلت کوین‌ها برای رشدهای بیشتر، ابتدا به حفظ سطح ۲۶,۵۰۰ دلار توسط بیت کوین نیاز دارند که در پست واچ لیست ارزهای د..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین پس از تشکیل چند الگوی کندل دوجی (Doji) در نمودار هفتگی طی سه هفته اخیر، موفق شد این روند را تغییر دهد. این اولین نشانه‌ به‌منزله پایان عدم قطعیت در دیدگاه خریداران و فروشندگان بوده و نتیجه آن، رشد قیمت بیت کوین بوده است.

روند بهبود عملکرد بیت کوین هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود طی جلسه تعیین نرخ بهره کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور)، بیت کوین و به‌طور کل بازارهای مالی نوساناتی را تجربه کنند. اکثریت فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند نرخ بهره فدرال رزرو بدون تغییر باقی بماند، اما این احتمال نیز وجود دارد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، طی نشست خبری خود پس از جلسه تعیین نرخ‌ها، اظهاراتی غافل‌گیرکننده داشته باشد.

بخوانید  تحلیلگران بیت کوین در افزایش قیمت تردید دارند

بازگشت صعودی قیمت بیت کوین از ناحیه حمایتی نزدیک به ۲۴,۸۰۰ دلار، منجر به افزایش تقاضا برای برخی آلت کوین‌ها نیز شد و پتانسیل خوبی برای رشد پیدا کرده‌اند. این آلت کوین‌ها برای رشدهای بیشتر، ابتدا به حفظ سطح ۲۶,۵۰۰ دلار توسط بیت کوین نیاز دارند که در پست واچ لیست ارزهای دیجیتال امروز، به بررسی این رمزارزها خواهیم پرداخت.

در واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های میکر (MKR)، آوه (AAVE) و رندر (RNDR) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته می‌پردازیم.

مطالعه بیشتر: راهنمای کامل و آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه موفق شد در تاریخ ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۲۶,۳۰۳ دلار عبور کند که نشان‌گر کاهش فشار فروش است. از آن روز تا کنون، خریداران چندین مرتبه تلاش فروشندگان جهت کاهش مجدد قیمت به زیر این اندیکاتور را خنثی کرده‌اند. بیت کوین طبق روال همیشه، نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور ماه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

بخوانید  تحلیل تتر (26 دی 1402)
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

اکنون خریداران به‌منظور تقویت موقعیت‌های خود، تلاش خواهند کرد که قیمت BTC را از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) یعنی سطح ۲۷,۲۹۵ دلار عبور دهند. این سطح در نقش یک مقاومت جزئی عمل خواهد کرد و در صورت غلبه بر آن‌، بیت کوین پتانسیل رشد تا ۲۸,۱۴۳ دلار را پیدا می‌کند. انتظار می‌رود فروشندگان از این سطح با تمام قوا دفاع کنند.

فروشندگان برای به‌دست گرفتن کنترل شرایط، باید قیمت را به زیر میانگین تحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند. این عملکرد می‌تواند مانند یک تله گاوی (Bull Trap) عمل کند و قیمت بیتکوین را تا تست حمایت بسیار مهم ۲۴,۸۰۰ دلاری پایین بیاورد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

قیمت بیت کوین در نمودار ۴ ساعته بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه معامله می‌شود که نشان می‌دهد خریداران در کف‌های قیمت فعالیت دارند و معامله‌گران تداوم روند بهبود را برای رمزارز برتر پیش‌بینی می‌کنند. چنانچه خریداران بر مقاومت ۲۶,۹۰۰ دلاری غلبه کنند، بیت کوین می‌تواند ابتدا تا ۲۷,۶۰۰ دلار و سپس ۲۸,۱۴۳ دلار رشد داشته باشد.

بخوانید  صرافی تبدیل از به‌روزرسانی شبکه‌ی کازموس (ATOM) پشتیبانی‌کرد

فروشندگان نیز برای بازگشت به بازار، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کشانده و حفظ کنند. چنین حرکتی مسیر نزولی تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را هموار می‌سازد و در ادامه، قیمت بیت کوین ممکن است تا ناحیه حمایتی بین ۲۵,۶۰۰ دلار و ۲۵,۳۰۰ دلار کاهش داشته باشد.

مطالعه بیشتر: معرفی چند مورد از بهترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور؛ تحلیل تکنیکال میکر (MKR)

خریداران ارز دیجیتال میکر، موفق شدند در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) قیمت را از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱,۱۶۲ دلار عبور دهند که یعنی این دسته از فعالان بازار در تلاش‌اند تا کنترل شرایط را به‌دست گیرند. میکر رمزارز بعدی است که در واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل میکر در نمودار 1 روزه
تحلیل میکر در نمودار ۱ روزه – TradingView

اکنون ارز MKR در نمودار ۱ روزه، سطح ۱,۳۷۰ دلار را هدف قرار داده که انتظار می‌رود خریداران و فروشندگان در این سطح، نبرد شدیدی داشته باشند. در صورتی که خریداران فعالیت‌های خود را کاهش ندهند، احتمال تشکیل شکست صعودی قیمت از سطح مذکور بالاتر می‌رود. در این صورت، قیمت میکر با شتاب‌گرفتن مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) صعودی می‌تواند به‌سمت ۱,۷۵۹ دلار حرکت کند.

بخوانید  بیس چیست؟ مروری بر شبکه لایه دوم کوین بیس

اما در سناریوی نزولی میکر، حمایت مهم قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۱,۱۶۲ دلار برآورد شده است. چنانچه این حمایت شکسته شود، این احتمال وجود خواهد داشت که قیمت میکر برای مدتی در یک محدوده گسترده بین سطوح ۹۸۰ دلار و ۱,۳۷۰ دلار رنج بزند.

تحلیل میکر در نمودار 4 ساعته
تحلیل میکر در نمودار ۴ ساعته – TradingView

نمودار ۴ ساعته قیمت MKR نشان می‌‌دهد که خریداران کنترل شرایط را در اختیار دارند، اما شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) این رمزارز در نزدیکی ناحیه اشباع خرید (Overbought) است که احتمال یک اصلاح یا تثبیت (Consolidation) قریب‌الوقوع را علامت می‌دهد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه میکر، مهم‌ترین سطح در سناریوی نزولی است که شکست نزولی از آن، ممکن است منجر به اصلاح عمیق‌تر قیمت ارز میکر به‌سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شود.

اما در آن روی سکه، در صورتی که قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش صعودی را تشکیل دهد، به این معنی است که خریداران همچنان مشغول خرید در کف قیمت هستند. این شرایط می‌تواند به قیمت میکر پتانسیل تشکیل یک رالی (حرکت صعودی / Rally) به‌سمت مقاومت سرسخت ۱,۳۷۰ دلاری را بدهد.

بخوانید  آشنایی با پراپ تریدینگ

مطالعه بیشتر: آشنایی با بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو در تحلیل تکنیکال

واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور؛ تحلیل تکنیکال آوه (AAVE)

رمزارز آوه در نمودار ۱ روزه، مشابه با همتاهای قبلی خود موفق شد در تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) از میانگین متحرک‌های خود عبور کند که یعنی خریداران این رمزارز مشغول فعالیت هستند. البته شدوی (Shadow / Wick) بلند کندل ۱ روزه نیز، فروش ارز آوه در سطوح بالاتر قیمت را نشان می‌دهد. در ادامه به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال AAVE در واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور ماه می‌پردازیم.

تحلیل آوه در نمودار 1 روزه
تحلیل آوه در نمودار ۱ روزه – TradingView

نکته مثبت جزئی برای رمزارز آوه این‌جا است که خریداران به فروشندگان اجازه فعالیت در بازار را نداده و در تلاش‌اند قیمت AAVE را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۵۹ دلار حفظ کنند. در صورت موفقیت، قیمت آوه می‌تواند مسیر صعودی را ابتدا تا ۷۰ دلار و سپس ۷۶ دلار ادامه دهد.

در سناریوی نزولی آوه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۵۶ دلار، مهم‌ترین سطح حمایتی به‌شمار می‌آید. در صورتی که قیمت به زیر این سطح کاهش داشته باشد، به معنی فعالیت بیشتر فروشندگان در سطوح بالاتر قیمت است. این مسئله می‌تواند منجر به کاهش قیمت ارز آوه تا حمایت پرقدرت ۴۸ دلاری شود.

بخوانید  کاربران آماتور در سیاه‌چاله رمزارزها
تحلیل آوه در نمودار 4 ساعته
تحلیل آوه در نمودار ۴ ساعته – TradingView

نمودار ۴ ساعته آوه نشان می‌دهد که خریداران پس از اصلاح قیمت تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، اقدام به خرید کرده‌اند که یعنی ذهنیت و تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران در برابر این رمزارز مثبت شده است. اکنون خریداران تلاش خواهند کرد قیمت ارز AAVE را از مقاومت ۶۳ دلاری عبور دهند که در صورت موفقیت، قیمت می‌تواند تا ۷۰ دلار رشد پیدا کند.

اما خلاف این سناریو زمانی است که قیمت دچار کاهش شود و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را بشکند که نشان‌گر کمبود تقاضا در سطوح بالای قیمت است. چنین شرایطی می‌تواند قیمت آوه را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه پایین بکشاند و انتظار می‌رود آوه در این سطح، با تقاضای خریداران روبرو شود.

مطالعه بیشتر: معرفی ۹ استراتژی معاملاتی برتر در بازار ارزهای دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور؛ تحلیل تکنیکال رندر توکن (RNDR)

قیمت رندر توکن در نمودار ۱ روزه، یک شکست صعودی را از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۱.۵۸ دلار تشکیل داد و کندل ۱ روزه را بالاتر از آن بست که یعنی، فشار فروش رندر احتمالاً در حال کاهش است. ارز دیجیتال RNDR آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور است.

بخوانید  ریپل (XRP) در یک صرافی بسیار مهم لیست می‌شود
تحلیل رندر توکن در نمودار 1 روزه
تحلیل رندر توکن در نمودار ۱ روزه – TradingView

خطوط میانگین متحرک‌های ارز دیجیتال رندر، در آستانه یک تقاطع صعودی (Bullish Crossover) قرار دارند و شاخص RSI وارد ناحیه مثبت شده است. به این ترتیب، شرایط فعلی به‌سود خریداران توکن RNDR است. در صورتی که قیمت رندر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۵۰ دلار رشد پیدا کند، نشان‌گر این موضوع است که رویکرد سرمایه‌گذاران این رمزارز از فروش در حرکات صعودی به خرید در کف‌های قیمتی تغییر پیدا کرده است. این شرایط میتواند پتانسیل تشکیل یک رالی به‌سمت ۱.۸۳ دلار و سپس ۲.۲۰ دلار را به ارز دیجیتال رندر بدهد.

این سناریوی صعودی زمانی نامعتبر خواهد شد که قیمت مسیر نزولی خود را ادامه دهد و به زیر میانگین متحرک‌ها کاهش داشته باشد. قیمت ارز رندر در این شرایط، ممکن است ابتدا تا ۱.۳۸ دلار و سپس ۱.۲۹ دلار پایین بیاید.

تحلیل رندر توکن در نمودار 4 ساعته
تحلیل رندر توکن در نمودار ۴ ساعته – TradingView

منگین متحرک‌ها در نمودار ۴ ساعته رندر توکن به‌سمت بالا شروع به حرکت کرده و شاخص قدرت نسبی این رمزارز نیز در محدوده مثبت قرار دارد که یعنی شرایط فعلی به‌نفع خریداران است. به این ترتیب، مهم‌ترین حمایت در سناریوی نزولی برای ارز دیجیتال RNDR میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود.

بخوانید  ایلان ماسک می خواهد از همه کاربران X حق اشتراک بگیرد!

درصورتی که قیمت رندر از این سطح رشد داشته باشد، به این معنی است که خریداران سطوح فعلی را به‌عنوان کف قیمت دیده و اقدام به خرید کرده‌اند. این عملکرد احتمال تشکیل یک رالی به‌سمت ۱.۷۷ دلار را بیشتر می‌کند.

اما در غیر این صورت، چنانچه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه از دست برود، قیمت ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد. این سطح نیز اهمیت بسیار بالایی برای خریداران دارد، چرا که از دست‌رفتن آن می‌تواند منجر به کاهش قیمت رندر توکن تا سطح ۱.۳۹ دلار شود.

در واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، میکر، آوه و رندر را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار از واچ لیست هفتگی ۲۷ شهریور

واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

واچ لیست (Watchlist) به لیستی از رمزارزهایی گفته می‌شود که سرمایه‌گذار به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یک موقعیت سرمایه‌گذاری سودآور برای خود ایجاد کند.

بخوانید  تحلیل قیمت بیت کوین: رفتار سرمایه‌گذاران بلندمدت نشان می‌‌دهد که قیمت باز هم کاهش می‌یابد

واچ لیست این هفته چه ارزهایی دارد؟

پنج ارز دیجیتال این هفته که احتمال رشد دارند بیت کوین (BTC)، میکر (MKR)، آوه (AAVE)، رندر توکن (RNDR) و ثور چین (RUNE) هستند.

کندل دوجی چیست؟

کندل دوجی (Doji) الگویی است که طی آن یک کندل دارای شدوهای بلند بوده و قیمت بازشدن و بسته‌شدن آن تقریباً باهم برابر است و یک حالت خنثی را برای قیمت نمایش می‌دهد.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-هفتگی-27-شهریور

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2616194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها