تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :واچ لیست هفتگی ۲ بهمن؛ او ام پی فینکس

  • کد خبر : 2634932
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۳۹
لورس :واچ لیست هفتگی ۲ بهمن؛ او ام پی فینکس
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین در هفته گذشته به‌طور ناگهانی از ۴۳,۰۰۰ دلار تا ناحیه ۴۰,۰۰۰ دلاری کاهش قیمت داشت که آلت کوین‌های زیادی را نیز دچار سرنوشتی مشابه کرد. مارکت کپ (ارزش بازار / Market Capitalization) کل بازار ارز دیجیتال، طی این بازه کاهشی ۱۰۰ میلیارد دلاری را تجربه کرد و در روزهای جاری، شاهد انتشار برخی اخبار مثبت نظیر سیستم پرداختی جدید برای پلتفرم X (توییتر سابق) و احتمال حضور رمزارزها در آن هستیم.

بیت کوین علی‌رغم ناامید کردن سرمایه‌گذاران خود از یک پامپ شدید در پی تایید ETF های اسپات و کاهش قیمت تا کف‌های هفتگی، همچنان شاهد تداوم ورود سرمایه به این بازار جدید خود است. حجم معاملات بیت کوین به‌ویژه در بازارهای اسپات نیز، پس از تایید ETF ها کاهش قابل توجهی داشته و اختلاف میان شاخص‌های نوسانات ضمنی (Implied Volatility) و نوسانات واقعی (Realized Volatility) این رمزارز، به سطوح کم‌سابقه‌ای رسیده است.

در حال حاضر، مهم‌ترین رویداد پیش روی بازار ارزهای دیجیتال هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) در ماه اردیبهشت و تایید احتمالی ETF های اسپات..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین در هفته گذشته به‌طور ناگهانی از ۴۳,۰۰۰ دلار تا ناحیه ۴۰,۰۰۰ دلاری کاهش قیمت داشت که آلت کوین‌های زیادی را نیز دچار سرنوشتی مشابه کرد. مارکت کپ (ارزش بازار / Market Capitalization) کل بازار ارز دیجیتال، طی این بازه کاهشی ۱۰۰ میلیارد دلاری را تجربه کرد و در روزهای جاری، شاهد انتشار برخی اخبار مثبت نظیر سیستم پرداختی جدید برای پلتفرم X (توییتر سابق) و احتمال حضور رمزارزها در آن هستیم.

بیت کوین علی‌رغم ناامید کردن سرمایه‌گذاران خود از یک پامپ شدید در پی تایید ETF های اسپات و کاهش قیمت تا کف‌های هفتگی، همچنان شاهد تداوم ورود سرمایه به این بازار جدید خود است. حجم معاملات بیت کوین به‌ویژه در بازارهای اسپات نیز، پس از تایید ETF ها کاهش قابل توجهی داشته و اختلاف میان شاخص‌های نوسانات ضمنی (Implied Volatility) و نوسانات واقعی (Realized Volatility) این رمزارز، به سطوح کم‌سابقه‌ای رسیده است.

در حال حاضر، مهم‌ترین رویداد پیش روی بازار ارزهای دیجیتال هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) در ماه اردیبهشت و تایید احتمالی ETF های اسپات اتریوم (ETH) از همان بازه به بعد است. تا آن زمان، پیش‌بینی می‌شود شاخص‌ها و رویدادهای اقتصادی در سطح کلان، عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارزهای دیجیتال باشند. اکنون چنانچه بیت کوین سطوح حمایتی فعلی را حفظ و رو به بالا شروع به حرکت کند، برخی آلت کوین‌ها نیز می‌توانند بیشتر از همتاهای خود رشد داشته باشند.

به این ترتیب در واچ لیست هفتگی ۲ بهمن ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های ریپل (XRP)، بایننس کوین (BNB) و چین لینک (LINK) در تایم فریم‌های مختلف می‌پردازیم.

مطالعه بیشتر: آموزش کامل استراتژی کپی تریدینگ (Copy trading)

واچ لیست هفتگی ۲ بهمن؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه، اخیراً به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) کاهش داشته و با فاصله‌گرفتن از مقاومت‌های اصلی خود، احتمالاً در روزهای جاری شاهد یک جهش و شکست صعودی از سوی رهبر رمزارزها نباشیم. طبق برنامه هر هفته، بیت کوین نخستین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۲ بهمن ماه است.

تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

شاید محتمل‌ترین سناریوی فعلی برای قیمت بیت کوین، رنج‌زنی در نزدیکی ناحیه ۴۲,۰۰۰ دلاری باشد. میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) بیت کوین نیز نشان می‌دهد که در بلندمدت، روند قیمت صعودی است. حال چنانچه قیمت بیتکوین یک شکست صعودی از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه داشته باشد، می‌تواند یک رالی (حرکت صعودی / Rally) را تا رسیدن به اولین مقاومت مهم در سطح ۴۲,۹۶۸ دلار آغاز کند.

از طرفی دیگر و در صورت انتشار اخبار منفی، قیمت ممکن است از ۴۱,۰۰۰ دلار نیز پایین‌تر بیاید و به فروشندگان بازار، فرصت کاهش بیشتر قیمت تا سطح حمایتی ۳۹,۸۶۱ دلار را بدهد. در این بین، شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) در تایم فریم ۱ روزه به نزدیکی ۴۲ واحد رسیده که وضعیت بیت کوین را بیشتر نزولی و مسیر احتمالی قیمت را به‌سمت سطوح حمایتی علامت می‌دهد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

قیمت بیت کوین در نمودار ۴ ساعته، یک نقطه پیوت (Pivot) در سطح ۴۰,۹۳۷ دلار تشکیل داده و در سناریوهای صعودی این تایم فریم، سطوح مقاومتی را به‌ترتیب در ۴۲,۳۶۹ دلار، ۴۳,۳۹۴ دلار و ۴۴,۴۸۹ دلار پیش روی خود می‌بیند. به همین ترتیب حمایت‌های مهم بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته، سطوح ۴۰,۳۳۴ دلار و ۳۹,۴۱۴ دلار برآورد شده‌اند.

شاخص RSI در این نمودار به عدد ۴۴ رسیده که وضعیت قیمت را تقریباً خنثی نشان می‌دهد که یعنی فعالان بازار، به تصمیمی قطعی در مورد حرکت بعدی قیمت نرسیده‌اند. میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه بیت کوین در این تایم فریم، به‌ترتیب در سطوح ۴۱,۷۲۶ دلار و ۴۱,۷۳۳ دلار قرار دارند که با توجه به نزدیک‌بودن به سطح فعلی قیمت BTC، یک دوره تثبیت (Consolidation) برای این رمزارز پیش‌بینی می‌شود.

چنانچه بیت کوین از ناحیه ۴۱,۰۰۰ دلار تا ۴۲,۰۰۰ دلار یک خروج قطعی داشته باشد، مسیر قیمت در کوتاه‌مدت مشخص خواهد شد. روند کلی رمزارز برتر خنثی دیده می‌شود و مادامی که پایین‌تر از ۴۲,۰۰۰ دلار باقی بماند، سناریوهای نزولی قیمت احتمال تایید بیشتری دارند. به همین ترتیب عبور از این ناحیه به‌سمت بالا، می‌تواند شرایطی مثبت را برای قیمت بیت کوین به‌وجود آورد.

مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲ بهمن؛ تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)

ارز دیجیتال ریپل مشابه با اکثر آلت کوین‌های بازار، از ریزش اخیر قیمت‌ها در امان نماند و به ناحیه حمایتی ۰.۵۰ دلاری نزدیک شد؛ در ادامه، قیمت ریپل از این اصلاح بهبود پیدا کرد و به نقطه پیوت ۰.۵۵ دلاری رسید. در ادامه به تحلیل تکنیکال ریپل در واچ لیست هفتگی ۲ بهمن می‌پردازیم.

تحلیل ریپل
تحلیل ریپل در کوتاه‌مدت و میان‌مدت – TradingView

حال خریداران ریپل در تلاش‌اند تا قیمت را دچار کاهش‌های بیشتری کنند و این شرایط، ریپل را در یک محدوده تثبیت نزولی با کف ۰.۵۲۱۶ دلار و سقف ۰.۵۸۹۵ دلاری قرار داده است. قیمت ریپل پس از رسیدن به سقف در تاریخ ۱۵ ژانویه (۲۵ دی)، شاهد افزایش فعالیت فروشندگان و بازگشت قیمت به ناحیه ۰.۵۵ دلاری بود که پس از مدتی از حفظ این حمایت، مجدداً دچار کاهش شد.

ریپل هم‌اکنون از این کاهش نیز طی یک رشد ۱.۶۷ درصدی، با موفقیت عبور کرد و دوباره حمایت ۰.۵۵ دلاری را به‌دست آورد. در حال حاضر، خریداران این بازار مشغول تلاش برای ادامه رشدهای قیمت در ناحیه ۰.۵۵۲۵ دلاری هستند.

در صورتی که ریپل نتواند از سطوح فعلی رشد داشته باشد، احتمال کاهش قیمت تا حمایت اول در سطح ۰.۵۴۸۷ دلار وجود دارد که از دست رفتن آن، منجر به کاهش‌های بیشتر خواهد شد. اما در سناریوی صعودی، عبور کامل از سقف ۰.۵۷۸۰ دلاری روز ۹ ژانویه (۱۹ دی) در سطح ۰.۳۸۲ درصدی فیبوناچی بازگشتی، احتمال یک تغییر روند را به‌وجود خواهد آورد. در صورتی که قیمت ریپل کندل‌های خود را بالاتر از این سطح ببندد، شاهد یک بازگشت صعودی خواهد بود.

مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۲ بهمن؛ تحلیل تکنیکال بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در سال ۲۰۲۳ اتفاقات جذابی را تجربه نکرد، اما طی هفته‌های اخیر، ظاهراً به آرامش و یک ثبات نسبی رسیده است. این رمزارز اخیراً یک رویداد توکن‌ سوزی (Burn) به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار را تجربه کرده و مسیر پیش روی این رمزارز رو به رشد دیده می‌شود. از این رو، ارز دیجیتال BNB را در واچ لیست هفتگی ۲ بهمن، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل بایننس کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بایننس کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

قیمت بایننس کوین در نمودار ۴ ساعته، در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۳۱۵ دلار مشغول تثبیت است و فروشندگان نتوانستند قیمت را پایین‌تر از سطح ۰.۲۳ درصدی فیبوناچی بازگشتی نگه دارند. از این رو، خریداران بازار در تلاش‌اند تا قیمت را از خط مقاومتی مشخص‌شده در نمودار عبور دهند و هم‌اکنون، بایننس کوین در نزدیکی همین مقاومت در بازارها معامله می‌شود.

در صورتی که خریداران بتوانند قیمت را از ۳۲۰ دلار عبور دهند و بالاتر از آن حفظ کنند، بایننس کوین می‌تواند برای تست مجدد مقاومت بعدی در سطح ۳۳۶ دلار حرکتی را آغاز کند. اما کاهش قیمت از ۳۲۰ دلار، می‌تواند منجر به یک حرکت نزولی برای قیمت تا هفته میلادی آینده شود.

ناحیه تثبیت فعلی قیمت بایننس کوین بین سطوح ۲۹۰ دلار تا ۳۲۰ دلار برآورد شده که عبور از آن، ممکن است قیمت را وارد یک روند صعودی جدید کند که در نهایت، می‌تواند پس از عبور از مقاومت‌هایی نظیر ۳۵۰ دلار و ۴۰۰ دلار، طی هفته‌های آتی تا مرز ۵۰۰ دلار رشد پیدا کند.

مطالعه بیشتر: راهنمای کار با بهترین اندیکاتورها برای تحلیل ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲ بهمن؛ تحلیل تکنیکال چین لینک (LINK)

قیمت ارز دیجیتال چین لینک، طی سال ۲۰۲۳ رشدی تقریباً سه برابری داشت و در پی این عملکرد خوب، دچار اصلاح عمیقی نشد و در ناحیه نقدینگی (Liquidity Zone) بین سطوح ۱۲.۵ دلار تا ۱۷.۵ دلار باقی ماند. چنین عملکردی نشان از تداوم علاقه سرمایه‌گذاران به این رمزارز دارد. چین لینک آخرین ارز دیجیتالی است که در واچ لیست هفتگی ۲ بهمن، به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل چین لینک در نمودار 4 ساعته
تحلیل چین لینک در نمودار ۴ ساعته – TradingView

بازگشت قیمت چین لینک به سطوح فیبوناچی پیش رو، نشان می‌دهد که خریداران این رمزارز در تلاش هستند تا موقعیت‌های خود را تقویت کنند. البته بخشی از این تلاش‌ها با رشد قیمت LINK تا سطح ۱۶.۵ دلار توسط فروشندگان خنثی شد.

در حال حاضر، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۱۵.۵ دلار قرار دارد و شاخص RSI چین لینک نیز، بالاتر از مرز میانی به ۵۶ واحد رسیده است که در مجموع، مسیر احتمالی قیمت را رو به بالا نشان می‌دهند. اکنون خریداران جهت جلوگیری از یک اصلاح، باید قیمت را از سطح ۱۷.۵ دلار عبور دهند. در صورت موفقیت، سناریوهای نزولی قیمت نامعتبر خواهند شد و چین لینک می‌تواند یک رالی را با هدف رشد تا ۲۰ دلار آغاز کند.

اما کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک‌ها، منجر به تشدید فشار فروش و کاهش‌های بیشتر خواهد شد. در این مسیر، سطوح حمایتی به‌ترتیب نواحی ۱۵ دلار و ۱۴.۵ دلار هستند که تداوم شرایط نزولی، ممکن است قیمت چین لینک را تا ناحیه ۱۳ دلار نیز پایین بیاورد.

در واچ لیست هفتگی ۲ بهمن ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، ریپل، بایننس کوین و چین لینک را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست هفتگی ۲ بهمن

واچ لیست این هفته ارز دیجیتال چیست؟

در واچ لیست امروز ارزهای دیجیتال بیت کوین (BTC)، ریپل (XRP)، بایننس کوین (BNB) و چین لینک (LINK) را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم که پتانسیل بیشتری برای رشد نشان داده‌اند.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

برای ساخت بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید رمزارزهایی را انتخاب کنید که ابتدا از لحاظ فاندمانتال شرایط خوبی داشته باشند و سپس عملکرد تکنیکال آن‌ها در نمودارها نیز، رشد احتمالی قیمت را نشان دهد.

سلب-مسئولیتواچلیست-هفتی-2-بهمن

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2634932

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها