تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :وایت پیپر (White paper) و رودمپ (road map) چیست؟

  • کد خبر : 2605677
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
لورس :وایت پیپر (White paper) و رودمپ (road map) چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

وایت پیپر (white paper) چیست و به چه دردی می‌خورد؟ وایت پیپر (white paper) مقاله‌ای است که توسط تیم تولید کننده‌ی یک محصول یا تکنولوژی، جهت معرفی آن محصول منتشر می‌شود. مطالعه وایت پیپر مخصوصاً در هنگام شرکت در عرضه‌های اولیه (ICO) بسیار مهم است؛ چرا که امکان سوددهی یا کلاهبرداری بودن یک ارز دیجیتال را تا حد زیادی مشخص می‌کند.
وایت پیپر به چه سؤالاتی پاسخ می‌دهد؟ وایت پیپر خوب باید به چند سؤال پاسخ دهد. در غیر این صورت نمی‌توان به آن محصول (در اینجا ارزدیجیتال) اعتماد کرد. مهمترین این موارد را ادامه آورده‌ایم:
اهداف و مخاطب مهم‌ترین نکته‌ای که از وا‌یت پیپر استخراج می‌شود هدف محصول است. اگر محصول جدیدی ارائه شود و به دنبال حل مشکل جدیدی نباشد یا به نوعی نمونه‌های دیگری از آن وجود داشته باشد، امکان موفقیتش کم‌تر است؛ پس برای سرمایه گذاری مناسب نیست! ضمناً وایت پیپر خوب، مقاله‌ای است که جامعه‌ی هدفش را بشناسد و به دغدغه‌های آن‌ها پاسخ مناسب بدهد. مثلاً اگر محصول برای بهبود شرایط آموزش کودکان است، باید به شکلی نوشته شده باشد تا در بر دارنده‌ی دغدغه‌های پدر و مادر کودک باشد. اگر غیر از ا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

وایت پیپر (white paper) چیست و به چه دردی می‌خورد؟

وایت پیپر (white paper) مقاله‌ای است که توسط تیم تولید کننده‌ی یک محصول یا تکنولوژی، جهت معرفی آن محصول منتشر می‌شود. مطالعه وایت پیپر مخصوصاً در هنگام شرکت در عرضه‌های اولیه (ICO) بسیار مهم است؛ چرا که امکان سوددهی یا کلاهبرداری بودن یک ارز دیجیتال را تا حد زیادی مشخص می‌کند.

وایت پیپر به چه سؤالاتی پاسخ می‌دهد؟

وایت پیپر خوب باید به چند سؤال پاسخ دهد. در غیر این صورت نمی‌توان به آن محصول (در اینجا ارزدیجیتال) اعتماد کرد. مهمترین این موارد را ادامه آورده‌ایم:

اهداف و مخاطب

مهم‌ترین نکته‌ای که از وا‌یت پیپر استخراج می‌شود هدف محصول است. اگر محصول جدیدی ارائه شود و به دنبال حل مشکل جدیدی نباشد یا به نوعی نمونه‌های دیگری از آن وجود داشته باشد، امکان موفقیتش کم‌تر است؛ پس برای سرمایه گذاری مناسب نیست! ضمناً وایت پیپر خوب، مقاله‌ای است که جامعه‌ی هدفش را بشناسد و به دغدغه‌های آن‌ها پاسخ مناسب بدهد. مثلاً اگر محصول برای بهبود شرایط آموزش کودکان است، باید به شکلی نوشته شده باشد تا در بر دارنده‌ی دغدغه‌های پدر و مادر کودک باشد. اگر غیر از این باشد، آن وایت پیپر ضعیف است.

همین موضوع را به ارزهای دیجیتال تعمیم دهیم. وقتی یک توکن جدید عرضه می‌شود، با مطالعه‌ی وایت پیپر باید تصمیم بگیریم که در آن سرمایه گذاری کنیم یا خیر. اگر این توکن هدف مشخص و جدیدی را دنبال نکند و ضمناً به دغدغه‌های ما پاسخ ندهد، چرا باید موفق شود؟ و چرا ما باید به آن اعتماد کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که از وا‌یت پیپر استخراج می‌شود هدف محصول است.

تیم توسعه

مورد بعدی که باید در وایت پیپر به آن پرداخته شود تیم توسعه‌ی محصول است. وقتی یک توکن برای بار اول عرضه می‌شود قصد دارد با جذب سرمایه اولیه پیشرفت کند. تصور کنید افرادی که پشت یک محصول/توکن هستند افراد موفقی نباشند. یا حتی بدتر، افراد بد نامی در این حوزه باشند. چرا باید پول خود را به چنین اشخاصی بسپاریم؟ آیا تفاوتی بین مؤسسان شرکت BMW و مؤسس یک شرکت خودروسازی ناموفق که فقط خودروی بی کیفیت مونتاژ می‌کند وجود ندارد؟ در ارزهای دیجیتال هم همین موضوع صادق است. اگر تیم توسعه، افراد موفقی باشند، امکان پیشرفت پروژه نیز خیلی بیشتر است؛ پس برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است.

در این روزها که هر روز توکن جدیدی معرفی می‌شود، باید وا‌یت پیپر توکن‌ها را به دقت مطالعه کرد. چرا که این کار در فهم اسکم بودن یا نبودن یک پروژه، در کنار دیگر راه‌های تشخیص کلاهبرداری بودن پروژه، بسیار مهم است. اگر یک توکن وایت پیپر نداشته باشد و یا و‌ایت پیپر آن دقیق نباشد، اصلاً برای سرمایه گذاری مناسب نیست. ضمناً، فراموش نکنید که باید اطلاعات آن وایت پیپر را نیز مورد تحقیق قرار دهید؛ چرا که ممکن است در آن “دروغ” نوشته شده یا حتی کپی باشد.

وایت پیپر رمزارزها را از کجا پیدا کنیم؟

برای مطالعه وایت پیپر رمزارز کافی است تا به وب‌سایت اصلی پروژه مراجعه کنید. برای یافتن وب‌سایت رسمی پروژه می‌توانید نام آن را در گوگل جستجو کنید. اگر در تشخیص سایت‌های اصلی از سایت‌های فیک و جعلی مشکل دارید، می‌توانید به سایت کوین مارکت کپ به آدرس www.coinmarketcap.com مراجعه نمایید. نام ارز مد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید. سپس وارد صفحه ارز شوید. در صفحه ارز گزینه website را مشاهده خواهید کرد که با کلیک بر روی آن وارد سایت رسمی رمزارز خواهید شد.

  • وایت پیپر اتریوم

وایت پیپر یک پروژه مناسب و خوب، به آسانی در سایت اصلی پروژه در دسترس است. معمولاً کلید دانلود و یا مطالعه وایت پیپر رمزارزها را می‌توانید در سربرگ بالای وب‌سایت اصلی آن‌ها پیدا کرد. بدین صورت که گزینه‌ای با عناوین WhitePaper یا Docs قرار دارد که با کلیک بر روی آن وارد صفحه وا‌یت پیپر پروژه می‌شوید.

نقشه راه یا Roadmap چیست؟

نقشه راه طرحی است که یک استارت آپ یا تیمی از توسعه دهندگان ایجاد می‌کنند تا نحوه اجرای اهداف خاص یا شاخص‌های کلیدی عملکرد یک پروژه را در یک بازه زمانی مشخص تعیین کنند. به طور خاص، نقشه راه نقاط عطفی را مشخص می‌کند که سرمایه گذاران ممکن است به آنها علاقه‌مند باشند. در نقشه راه یا رودمپ زمان دستیابی به این نقاط عطف نیز مشخص می‌شود.

نقشه راه

نقشه راه بیانگر برنامه زمانی و اهداف پروژه است

  • نقشه راه اتریوم

نقشه راه اساساً بیانگر برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پروژه است. این یک ویژگی رایج و حیاتی در وایت پیپر و وب سایت پروژه‌های معتبر است. سرمایه گذاران به یک نقشه راه نیاز دارند تا بدانند استارتاپی که توکن هایش را می‌خرند چگونه قصد دارد پولی را که جمع آوری می‌کند خرج کند و انتظار دارد که برنامه‌های خاصش تا چه زمانی تکمیل شود. این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران راحت‌تر بدانند که چه زمانی از توکن‌هایی که به دست آورده‌اند استفاده می‌کنند یا چه زمانی احتمالاً ارزششان افزایش می‌یابد. نقشه راه باید اساساً جهت استراتژیک محصول را مشخص کند و همچنین باید به استراتژی شرکت مرتبط باشد.

۵/۵ – (۱ امتیاز) منبع مقاله : مشاهده سلب مسئولیت :

مسئولیت سرمایه‌گذاری در هر پروژه تماما بر عهده سرمایه‌گذاران آن است، محتوا ی این صفحه به معنای پیشنهاد سرمایه‌گذاری یا تایید پروژه موردنظر از سمت سایت ارزینجا نمی باشد

کلمات کلیدی : اصطلاحات ارز دیجیتال نقشه راه وایت پیپر

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2605677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها