تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

لورس :ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال متمرکز

  • کد خبر : 2597198
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
لورس :ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال متمرکز
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال متمرکز برای انجام معاملات خود در بازار ارزهای دیجیتال باید از صرافی‌ها استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم انواع صرافی ارز دیجیتال را بررسی و توضیحات مختصری در مورد هرکدام از آن‌ها ارائه کنیم تا با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.
صرافی ارز دیجیتال چیست؟ این صرافی‌ها محلی برای خرید و فروش ارز دیجیتال هستند. کاربر می‌تواند با مراجعه به آن‌ها، ارزهایی مثل بیت‌کوین، دوج‌کوین، اتریوم و … را معامله کند. صرافی ارز دیجیتال ویژگی‌های زیادی دارد که در ادامه به دو مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
امکان متصل‌کردن کیف‌پول‌های مختلف به صرافی و جابه‌جاکردن دارایی بین آن‌ها؛ امکان معامله ارزهای فیات مانند یورو و دلار در برخی از صرافی‌ها.
بررسی انواع مختلف صرافی‌ها صرافی‌ها باتوجه‌به نوع طراحی و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، به سه نوع اصلی تقسیم می‌شوند. در این بخش انواع آن‌ها را به شما معرفی و به ویژگی‌های هرکدام اشاره می‌کنیم:
صرافی متمرکز CEX یا صرافی‌های متمرکز شناخته‌شده‌ترین نوع هستند و نحوهٔ کارکرد آن‌ها همانند صرافی‌های..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال متمرکز

ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال متمرکز

برای انجام معاملات خود در بازار ارزهای دیجیتال باید از صرافی‌ها استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم انواع صرافی ارز دیجیتال را بررسی و توضیحات مختصری در مورد هرکدام از آن‌ها ارائه کنیم تا با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

این صرافی‌ها محلی برای خرید و فروش ارز دیجیتال هستند. کاربر می‌تواند با مراجعه به آن‌ها، ارزهایی مثل بیت‌کوین، دوج‌کوین، اتریوم و … را معامله کند. صرافی ارز دیجیتال ویژگی‌های زیادی دارد که در ادامه به دو مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. امکان متصل‌کردن کیف‌پول‌های مختلف به صرافی و جابه‌جاکردن دارایی بین آن‌ها؛
  2. امکان معامله ارزهای فیات مانند یورو و دلار در برخی از صرافی‌ها.

بخوانید  تأثیر افت قیمت بیت‌کوین بر سقوط شیبا در بازار!

بررسی انواع مختلف صرافی‌ها

صرافی‌ها باتوجه‌به نوع طراحی و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، به سه نوع اصلی تقسیم می‌شوند. در این بخش انواع آن‌ها را به شما معرفی و به ویژگی‌های هرکدام اشاره می‌کنیم:

  • صرافی متمرکز

CEX یا صرافی‌های متمرکز شناخته‌شده‌ترین نوع هستند و نحوهٔ کارکرد آن‌ها همانند صرافی‌های سنتی است. درواقع CEXها نوعی واسطه در بازار کریپتوکارنسی‌ها به‌حساب می‌آیند که معامله‌گران با مراجعه به آن، خرید و فروش ارز دیجیتال خود را انجام می‌دهند. مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از انتخاب چنین صرافی‌هایی باید به آن توجه کنید، امنیت و قابل‌اعتمادبودن است، زیرا تمام دارایی و اطلاعات مالی و هویتی شما در این صرافی‌ها ثبت می‌شود.

  • ویژگی‌ها

  1. واسطی قابل‌اعتماد برای مدیریت سرمایه و نگه‌داری دارایی‌های دیجیتال شما هستند.
  2. نمودار و قیمت لحظه‌ای انواع ارزها را می‌توان در این صرافی‌ها مشاهده کرد.
  3. در بسیاری از این مراکز، می‌توانید با استفاده از ارزهای فیات، اقدام به خرید ارز دیجیتال مدنظر خود کنید.
  4. تمام نقل‌وانتقالات شما رمزنگاری می‌شود تا احتمال هک و لورفتن اطلاعات کاهش پیدا کند.
بخوانید  کلید عمومی و خصوصی در ارز دیجیتال چیست؟

اگر فردی هستید که به‌تازگی وارد این بازار شدید، به شما توصیه می‌کنیم از این صرافی‌ها برای انجام تبادلات خود استفاده کنید، زیرا کار با آن‌ها بسیار آسان است و آپشن‌های معاملاتی مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهند.

  • ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال متمرکزصرافی غیرمتمرکز

DEXها نوع دیگری از صرافی ارزهای دیجیتال هستند که در چند سال اخیر محبوبیت آن‌ها افزایش یافته‌است. دلیل اصلی به‌وجودآمدن این نوع صرافی‌ها، آسان‌ترشدن معاملات و حذف واسطه‌ها در بازارهای مالی است. DEXها به شما این امکان را می‌دهند که به‌طور مستقیم با خریدار یا فروشنده در ارتباط باشید و معاملات خود را انجام دهید.

  • ویژگی‌ها

  1. صرافی آنلاین ارز دیجیتال غیرمتمرکز، امنیت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل احتمال هک‌شدن آن‌ها بسیار کم است.
  2. برای استفاده از خدمات آن‌ها، نیاز به ارائه اطلاعات هویتی نیست.

اما این صرافی‌ها یک مشکل بزرگ نیز دارند؛ حجم نقدینگی موجود در آن‌ها بسیار کمتر از CEXهاست.

  • صرافی ترکیبی

صرافی هیبریدی یا ترکیبی جدیدترین پلتفرم‌های معاملاتی هستند که کاربران برای خرید ارز دیجیتال می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. این صرافی‌ها ترکیبی از دو صرافی ارز دیجیتال قبلی هستند و تمام ویژگی‌های آن‌ها را دارند، یعنی از امنیت بالایی برخوردار هستند و واسط‌ها را حذف می‌کنند. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Querrex اشاره کرد که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده‌است.

بخوانید  ویتالیک: شاهد حضور رو به رشد توسعه دهندگان آسیا در فناوری بلاک چین هستیم

معرفی برترین صرافی‌های غیرمتمرکز و متمرکز ارز دیجیتال

ازآنجایی‌که صرافی‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند، در این بخش تصمیم گرفتیم لیستی از آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم و درمورد هرکدام توضیحات مختصری ارائه دهیم:

  • صرافی ارز دیجیتال متمرکز

CEXها در حال حاضر به‌عنوان محبوب‌ترین صرافی‌های فعال در بازار شناخته می‌شوند و کاربران زیادی از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند.

  1. کوین بیس

یکی از بهترین صرافی‌های متمرکز که از ارزهای فیات نیز پشتیبانی می‌کند. این صرافی تقریباً از تمام ارزهای شناخته‌شده و مطرح موجود در بازار پشتیبانی و کار با آن بسیار آسان است.

  1. بایننس

بزرگ‌ترین و کامل‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان که از تمام ارزهای دیجیتال معتبر بازار پشتیبانی می‌کند. این صرافی به‌دلیل سرعت و حجم بالای نقدینگی انتخاب اول بسیاری از سرمایه‌گذاران است.

  1. کراکن

صرافی معتبری که به کاربران اجازه می‌دهد تا معاملات خود را با جفت‌ارزها و ارز فیات انجام دهند.

  1. رابین‌هود

رابین‌هود یکی از شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های متمرکز بازار است که از انواع ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

  • ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال متمرکزصرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز

محبوبیت این صرافی‌ها به‌دلیل امنیت بالا و سیاست‌های سختگیرانه‌ای که درمورد حفظ حریم خصوصی دارند روبه‌افزایش است. اگر نمی‌خواهید هیچ نهاد یا دولتی روی معاملات شما نظارت داشته باشد، می‌توانید از خدمات این صرافی‌ها استفاده کنید.

  1. آیدکس

صرافی‌ای که برپایهٔ اتریوم ساخته شده‌است و در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین و بهترین صرافی فعال در بازار به‌حساب می‌آید. رابط کاربری این صرافی بسیار جذاب است و شما می‌توانید به‌راحتی کیف‌پول‌های مختلف را به آن وصل کنید.

  1. یونی‌سواپ

شاید بتوان گفت بهترین صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز بازار در حال حاضر یونی سواپاست که در سال ۲۰۱۸ و برپایهٔ اتریوم راه‌اندازی شده‌است. کارمزد دریافتی بابت انجام خدمات در این صرافی بسیار ناچیز بوده و کاربران می‌توانند از روش‌های مختلف کسب درآمد کنند.

  1. ویو دکس

صرافی‌ای که به شما امکان معامله ارزهایی مثل زی‌کش، اتریوم، بیت‌کوین و … را می‌دهد و در سال‌های اخیر موفق به جذب کاربران پرشماری شده‌است.

  1. Bisq dex

قدیمی‌ترین صرافی غیرمتمرکز که از سال ۲۰۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده‌است، اما به‌دلیل سرعت پایین در تأیید تراکنش‌ها، بسیاری از کاربران از خدمات این صرافی استفاده نمی‌کنند. به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی، کاربران ایرانی نمی‌توانند با آی‌پی ایران از خدمات بسیاری از این کارگزاری‌ها استفاده کنند و مجبور به استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی هستند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم یکی از معتبرترین صرافی‌های ایرانی که کاربران بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند را به شما معرفی کنیم.

بخوانید  چشم‌اندازی از آینده اکوسیستم اتریوم؛ در نمایشگاه EthCC پاریس چه گذشت؟

والکس بهترین صرافی ایرانی

والکس صرافی ارز دیجیتال ایرانی به‌عنوان با امنیت‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی با ابزارهایی همانند ربات ارز دیجیتال که از ارزهای زیادی پشتیانی می‌کند و رابط کاربری جذابی دارد، یک انتخاب مناسب برای کاربران به‌حساب می‌آید. در ادامه به برخی از ویژگی‌های این صرافی اشاره می‌کنیم:

  • اپلیکیشن موبایلی؛
  • امنیت بالا؛
  • سیستم چت آنلاین برای ارتباط با مجموعه؛
  • پاسخگویی در کمتر از ۵ دقیقه؛
  • بات معاملاتی؛
  • ارائه چارت قیمتی و ابزارهای تحلیل متنوع.

جمع‌بندی

یکی از دغدغه‌های مهم کاربران ایرانی، انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر است که بتوانند به‌راحتی معاملات خود را در آن انجام دهند. در این مقاله انواع صرافی‌ها را به شما معرفی و ویژگی هرکدام را بررسی کردیم تا کاربر با توجه به نیاز و سلیقهٔ خود، بتواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها