تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :پاسخ کوینکس به سوالات متداول کاربران

  • کد خبر : 2614442
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
لورس :پاسخ کوینکس به سوالات متداول کاربران
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

پاسخ کوینکس به سوالات متداول کاربران پس از جستجو در پی خبر هک صرافی کوینکس، زوم ارز سوال و پاسخ هایی را که صرافی کوینکس در کانال تلگرامی خود انتشار داده است را برای شما منتشر می کنیم.
حمله هکرها چه زمانی اتفاق افتاد؟
ساعت ۲۱:۲۰ (UTC+8) در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳، سیستم کنترل ریسک ما یک حمله غیرعادی را به چندین هات والت مربوط به کوینکس تشخیص داد که برای ذخیره دارایی‌های صرافی انجام شده بود.
روایتی از اتفاقی که رخ داده است:
پس از اتفاق امنیتی، کوینکس به سرعت یک تیم ویژه برای انجام تحقیقات جامع تشکیل داد. نتایج اولیه نشان داد که دلیل این حادثه به خطر افتادن کلیدهای خصوصی هات والت‌ها بود که به طور موقت دارایی‌های صرافی را برای تسهیل تراکنش‌ها ذخیره می‌کنند. دلایل دقیق که منجر به این نقض شدند هنوز در حال بررسی هستند. لطفاً برای دریافت آخرین اطلاعات به کانال‌های رسمی ما مراجعه فرمایید.
جدول زمان بندی اقداماتی که کوینکس در پاسخ به حادثه انجام داده است چگونه بود؟
در ۴۸ ساعت گذشته، کوینکس اقدامات امنیتی زیر را انجام داده است:
– خدمات واریز و برداشت تمام دارایی‌های کریپتویی را به حالت تعلی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

پاسخ کوینکس به سوالات متداول کاربران

پس از جستجو در پی خبر هک صرافی کوینکس، زوم ارز سوال و پاسخ هایی را که صرافی کوینکس در کانال تلگرامی خود انتشار داده است را برای شما منتشر می کنیم.

حمله هکرها چه زمانی اتفاق افتاد؟

ساعت ۲۱:۲۰ (UTC+8) در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳، سیستم کنترل ریسک ما یک حمله غیرعادی را به چندین هات والت مربوط به کوینکس تشخیص داد که برای ذخیره دارایی‌های صرافی انجام شده بود.

روایتی از اتفاقی که رخ داده است:

پس از اتفاق امنیتی، کوینکس به سرعت یک تیم ویژه برای انجام تحقیقات جامع تشکیل داد. نتایج اولیه نشان داد که دلیل این حادثه به خطر افتادن کلیدهای خصوصی هات والت‌ها بود که به طور موقت دارایی‌های صرافی را برای تسهیل تراکنش‌ها ذخیره می‌کنند. دلایل دقیق که منجر به این نقض شدند هنوز در حال بررسی هستند. لطفاً برای دریافت آخرین اطلاعات به کانال‌های رسمی ما مراجعه فرمایید.

بخوانید  بررسی نمودار قیمت بیت کوین و آلت کوین های برتر؛ ۴ شهریور ۱۴۰۲

جدول زمان بندی اقداماتی که کوینکس در پاسخ به حادثه انجام داده است چگونه بود؟

در ۴۸ ساعت گذشته، کوینکس اقدامات امنیتی زیر را انجام داده است:

– خدمات واریز و برداشت تمام دارایی‌های کریپتویی را به حالت تعلیق درآورد و سرورهای هات والت را غیرفعال کرد.

– دارایی‌های باقیمانده از هات والت که در معرض خطر بودند را به آدرس‌های امن منتقل کرد.

– سیستم کیف پول را بازسازی و مستقر کرد.

– بر اساس اطلاعات و سرنخ‌های جمع‌آوری‌شده، تحقیقات دقیقی را در مورد این حمله با رهبری تیم کیف پول کوینکس و تیم امنیتی آغاز کرد.

– با صرافی‌های همکار تماس گرفته شد تا دارایی‌های حساب‌های مرتبط با هکرها را مسدود کند.

این اقدامات امنیتی دو هدف را دنبال می‌کند. اولاً، محافظت از دارایی‌های باقیمانده و جلوگیری از ضررهای بیشتر با مهر و موم کردن این نقض امنیتی. ثانیاً، ردیابی و بررسی موثر توالی رخدادها و جلب حمایت از سایر همکاران صنعت برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی هکرها. در ادامه، با حفظ امنیت به عنوان اولویت اصلی، تلاش خواهیم کرد تا به سرعت عملکرد برداشت را بازیابی کنیم. ما یک محاسبه جامع از خسارات ناشی از این حادثه را انجام خواهیم داد و زیرساخت امنیتی کوینکس را ارتقا خواهیم داد.

بخوانید  مدیر عامل Coinbase نسبت به مقررات هوش مصنوعی هشدار داد و خواستار تمرکززدایی شد

مقدار دقیقی که هک شده چقدر است؟ رسانه‌ها درباره ه هک هات والت ( صرافی کوینکس هک شد و ارزهای BTC, ETH, XRP, MATIC به ارزش ۵۴ میلون دلار به سرقت رفت) خبر داده اند؟

با این حال، مجموع خسارات ناشی از این حادثه هنوز در حال بررسی است. در حال حاضر، تخمین زده شده که خسارات حدود ۷۰ میلیون دلار باشد. اما این تنها یک بخش کوچک از دارایی‌های ما را نشان می‌دهد. کوینکس به طور کامل تضمین می‌کند که تمام ضررهای کاربران که ناشی از این حادثه به وجود آمده است، به صورت ۱۰۰% غرامت پرداخت خواهد شد.

در همین حال، ما در حال تلاش برای رفع کامل این مشکل هستیم. تیم ما با پشتکار در حال ساخت یک مدل کیف پول کاملاً جدید است تا بتواند خدمات برداشت را به شیوه‌ای ایمن بازگشایی کند. ما از صبر شما در این فرآیند قدردانی می‌کنیم و به همه کاربران خود توصیه می‌کنیم که به کانال‌های رسمی ما مراجعه کنند تا از آخرین تحولات مطلع شوند.

بخوانید  پیش فروش اولین تلفن‌های هوشمند اتریوم در ۲۴ ساعت پایان یافت

آیا پس از از سرگیری خدمات، دارایی هایی که در طول دوره تعلیق واریز شده اند به حساب اسپات ما واریز می شود؟

بله، پس از سرگیری خدمات، دارایی‌هایی که در طول دوره تعلیق واریز شده‌اند، به حساب اسپات شما واریز خواهند شد. کوینکس تضمین می‌کند که برای محافظت از دارایی‌های کاربران، ۱۰۰% غرامت دریافت خواهد کرد. برآوردهای فعلی نشان می‌دهد که کوینکس به سرعت در حال بررسی امنیتی خود است و به کاربران آسیب دیده اطلاعات مربوط به پیشرفت این بررسی را اطلاع‌رسانی خواهد کرد. لطفاً به کانال‌های رسمی ما در رسانه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های انجمن و اطلاعیه‌های وب‌سایت ما مراجعه کنید تا از آخرین اطلاعات مربوط به این موضوع مطلع شوید.

در رسانه ها اعلام شده است که کوینکس ۱۰۰% خسارت وارده برای کاربران آسیب دیده را جبران می کند، آیا کوینکس بیمه ای برای بازیابی وجوه دارد تا ثابت کند که کوینکس قادر به جبران خسارت است؟

کوینکس، به عنوان پاسخ به حمله اخیر، به سرعت تدابیر اضطراری را اجرا کرده است. ما تضمین می‌کنیم که بر اساس تخمینات خسارت فعلی، قادر خواهیم بود به طور کامل خسارت‌های حاصل از حمله را به کاربران آسیب دیده پرداخت کنیم. در طول شش سال گذشته، کوینکس با چالش‌های جدی مواجه شده است، اما ما به اعضای جامعه خود ارتباط می‌دهیم و به آنها اعتماد داریم. همچنین، توسعه یک اکوسیستم قابل اعتماد در حوزه ارزهای رمزنگاری بستگی به تلاش و همکاری همه افراد در صنعت دارد. از همکاری شما و سایر همکاران در این صنعت استقبال می‌کنیم. ما باید با هم تلاش کنیم و همکاری‌هایمان را تقویت کنیم تا در آینده تأثیر حملات نفوذی را به حداقل رسانیم.

بخوانید  اخبار صرافی‌های ارز دیجیتال (۲۸ مرداد ۱۴۰۲)

چه زمانی برداشت ها باز می شوند؟ چرا علاوه بر والت های هک شده، دارایی کاربران برای برداشت نیز بسته شده است؟

پس از انجام تحقیقات اولیه، ما به عنوان علت اصلی این حادثه، رخنه یک کلید خصوصی در هات‌والت‌های خود شناسایی کرده‌ایم. این کلید خصوصی به طور موقت برای ذخیره و مدیریت دارایی‌های صرافی استفاده می‌شده است. به منظور حفاظت از دارایی‌های کاربران، خدمات برداشت به صورت موقت متوقف شده تا از بیشتر شدن آسیب‌پذیری‌ها در ارتباط با دارایی‌های کاربران جلوگیری شود. همچنین، آسیب‌پذیری‌های سیستم را برطرف کرده و دارایی‌های باقی‌مانده را به آدرس‌های امن منتقل کرده‌ایم. در حال حاضر، تیم ما در حال ایجاد یک سیستم کیف پول کاملاً جدید و قوی است که به فعالیت‌های مربوط به ۲۱۱ زنجیره و ۷۳۷ دارایی متمرکز پاسخ دهد. انتظار داریم که سیستم کیف پول جدید در هفته آینده نهایی شود و سپس با انجام بررسی‌های امنیتی دقیق، فرآیند بازگشایی برداشت‌ها به تدریج آغاز شود. صبر و شکیبایی شما در طول این فرآیند بسیار قدردانی می‌شود. لطفاً برای به‌روزرسانی‌های به موقع، به وب‌سایت ما مراجعه نمایید.

بخوانید  اتریوم کلاسیک چیست؟ بررسی کامل ارز اتریوم کلاسیک Ethereum Classic

آیا کوینکس برنامه ای برای بازخرید کوین ها/توکن های دزدیده شده دارد؟

ما به طور کامل درک داریم که نقش بسیار حائز اهمیتی در اکوسیستم بلاکچین داریم و صرافی‌ها به بالندگی کامل بر اعتماد کاربرانشان وابسته هستند. در حال حاضر، در حال برنامه‌ریزی برای جبران دارایی‌های سرقت شده هستیم و گزینه‌های مختلفی را در نظر می‌گیریم. در طول این فرآیند، لطفاً صبور باشید. هنگامی که طرح نهایی شد، به شما اطلاع خواهیم داد. همچنین، جبران مالی برای هر کوینی که از دست رفته است ارائه خواهد شد و جزئیات بیشتر آن در اطلاعیه‌های رسمی بعدی ما اعلام خواهد شد. لطفاً به اطلاعیه‌های رسمی ما توجه کنید و با آنها همراه باشید.

آیا کوینکس هویت هکر را شناسایی کرده است؟

تحقیقات ما درباره هویت هکر همچنان در حال ادامه است. ادعاهایی مبنی بر انتساب برخی از شرکت‌های امنیتی مورد توجه ما قرار گرفته‌اند، اما در حال حاضر تمرکز اصلی ما بر ساخت و استقرار سریع کیف پول جدید و بازیابی دارایی‌ها برای کاربرانی است که خسارت دیده‌اند. انتظار می‌رود که این سیستم کیف پول جدید در هفته آینده نهایی شود. علاوه بر این، ما کانال‌های ارتباطی را با هکرها باز کرده‌ایم، به امید برقراری یک تعامل پیشگیرانه و دستیابی به یک راه‌حل مشترک برای دو طرف.

بخوانید  کپی تریدینگ چیست؟ و نحوه کسب درآمد از Copy Trading چگونه است؟

آیا کاربران پلتفرم های دیگر (ViaBTC، ViaWallet و …) تحت تأثیر این هک قرار می گیرند؟

با استفاده از تدابیر سریعی که توسط تیم مدیریت ریسک ما انجام شد، این نقض به سرعت کنترل شد. همچنین، هر یک از پلتفرم‌های ما به صورت مستقل با سیستم کنترل ریسک خودشان کار می‌کنند، بنابراین مشکلاتی که یک پلتفرم را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بر روی دیگران تأثیر نمی‌گذارد. بنابراین، شما می‌توانید به راحتی از سایر پلتفرم‌ها و خدمات ما استفاده کنید. تیم مدیریت امنیت و ریسک ما به فعالیت فعال برای ارتقاء زیرساخت‌های موجود می‌پردازند تا خدمات را با اطمینان کامل به فعالیت درآورند.

برنامه های آینده شما برای تضمین امنیت دارایی ها و ایجاد یک تصویر برند قابل اعتماد چیست؟

اولاً، ما قصد داریم پروتکل‌های امنیتی و سیستم‌های مدیریت ریسک خود را بهبود بخشیم.

دوماً، تعداد ارزیابی‌های آسیب‌پذیری را افزایش داده و مکانیسم‌های هشدار اولیه خود را برای حملات احتمالی تقویت خواهیم کرد.

بخوانید  کیف پول تلگرام بعد از سه سال رونمایی شد، واکنش تون چه بود؟

سوماً، ما نیز قصد داریم وجوه پیشگیری از ریسک کوینکس را تدوین و اجرا کنیم تا آمادگی و قابلیت پاسخگویی خود را به موارد احتمالی افزایش دهیم.

چهارماً، ما فعالانه با شرکت‌های امنیتی و همکاران خود در صنعت همکاری خواهیم کرد تا زیرساخت‌های امنیتی خود را بازسازی کنیم.

پنجماً، ما به همکاری گسترده‌تر در سراسر صنعت برای ایجاد یک محیط کریپتوآرمان و پایدار تمایل داریم.

ما با اعتقاد به صداقت و پشتکار، اعتماد و حمایت جامعه را به دست خواهیم آورد.

برای اطلاع از جدیدترین اخبارها کانال تلگرامی کوینکس را دنبال کنید
https://t.me/CoinEx_Announcement/3358

مقاله اصلی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2614442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها