تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :پرفکت مانی با ارز دیجیتال چه تفاوتی دارد

  • کد خبر : 2607826
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۳۷
لورس :پرفکت مانی با ارز دیجیتال چه تفاوتی دارد
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :اگر تابه‌حال به فکر انتقال دارایی بوده باشید، یقیناً بین پرفکت مانی و ارز دیجیتال دچار تردید شده‌اید. در واقع بسیاری از افراد، این ۲ سیستم مالی را یکسان دانسته و تصور می‌کنند که پرفکت مانی هم نوعی ارز دیجیتال است. این در حالی بوده که پرفکت مانی تفاوت‌های شاخصی […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اگر تابه‌حال به فکر انتقال دارایی بوده باشید، یقیناً بین پرفکت مانی و ارز دیجیتال دچار تردید شده‌اید. در واقع بسیاری از افراد، این ۲ سیستم مالی را یکسان دانسته و تصور می‌کنند که پرفکت مانی هم نوعی ارز دیجیتال است. این در حالی بوده که پرفکت مانی تفاوت‌های شاخصی با ارز دیجیتال داشته و نمی‌توان آنها را یک سیستم یکسان دانست. همین عدم آگاهی هم باعث می‌شود تا افراد در زمان تصمیم گیری، انتخاب‌های اشتباهی داشته و مسیر پرهزینه‌تر را در پیش بگیرند.

ما در ادامه این مقاله سعی داریم تا مرور واضحی بر روی این دو فناوری داشته و تمایزات بین آن دو را خدمت شما عزیزان بیان کنیم. لذا اگر شما هم تمایل دارید تا پرفکت مانی و تفاوت‌هایش با ارز دیجیتال را بدانید واگر به دنبال خرید پرفکت مانی یا انتقال دارایی به کمک آن هستید توصیه می‌کنیم که حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی فرمایید.

بخوانید  برخی از کاربران کیف‌پول کوین بیس موجودی خود را صفر می‌بینند!

ماهیت پرفکت مانی

اولین موضوعی که به شما کمک می‌کند تا تفاوت‌های پرفکت مانی با ارز دیجیتال را درک کنید، شناخت ماهیت آن است. به عبارتی بیشتر افراد نمی‌دانند که پرفکت مانی چیست و برای چه اموری استفاده می‌شود. در این رابطه باید عنوان کنیم که پرفکت مانی هم نوعی شبکه پرداخت مالی در سطح جهان است. با این تفاوت که آزادی عمل بیشتری داشته و کاربران ایرانی را هم تحریم نکرده است.

شما می‌توانید با ایجاد حساب در این شبکه و تبدیل دارایی خود به ارزهای رایج آن، در وب سایت‌های بین‌المللی خرید اینترنتی انجام دهید. این شبکه دارایی‌های مختلفی مانند دلار پرفکت مانی، یورو پرفکت مانی، بیت کوین و… دارد. افراد می‌تواند دارایی فیات خود را به هر یک از ارزهای داخل این شبکه تبدیل کرده و سپس به کمک آن، خریدهای اینترنتی یا امورات دیگر را انجام دهند.

این شبکه توسط شرکتی به همین نام ثبت شده که دفاتر و نمایندگی‌های مختلفی در اقصی نقاط جهان دارد. مازاد بر این، تعداد بسیار زیادی از وب سایت‌ها و شرکت‌های مختلف هم آن را به عنوان یک راهکار پرداخت مالی معتبر قلمداد می‌کنند. همین عامل هم باعث شده تا پذیرش بیشتری در سطح جهانی داشته باشد.

بخوانید  آیا شایعه فروش بیت‌کوین توسط بایننس برای نجات BNB واقعیت دارد؟

پرفکت مانی و ارز دیجیتال هر ۲ دارایی‌های مجازی هستند که باید با پول فیات آنها را خریداری کرد. هر دوی این سیستم‌ها برای نقل و انتقال دارایی در سطح جهانی استفاده شده و همین باعث شده تا برای انجام مبادلات مالی در سطح بین‌المللی، کاربرد داشته باشند.

اگرچه این دو شبکه از جهاتی به همدیگر مشابه هستند، اما تفاوت‌های اساسی و زیادی با هم دارند که نمی‌توان از آنها چشم پوشی کرد. همین تفاوت‌ها نیز باعث می‌شود تا افراد، تصمیم گیری‌های اشتباهی داشته باشند. ما در ادامه تعدادی از شاخص‌ترین تفاوت‌های پرفکت مانی با ارز دیجیتال را خدمت شما عزیزان ذکر کرده‌ایم.

داشتن نظارت

مهم‌ترین موضوعی که باعث تفاوت میان پرفکت مانی و ارز دیجیتال می‌شود، داشتن نظارت است. عموماً ارزهای دیجیتال توسط افراد ناشناس و گمنامی ایجاد شده‌اند. همچنین ارگان‌های مالی و دولتی، نظارتی بر روی آنها ندارند. به همین جهت است که احتمال کلاهبرداری و وجود پروژه‌های اسکم، به شدت افزایش می‌یابد.

تا جایی که سالانه میلیون‌ها دلار در اثر کلاهبرداری‌های این حیطه و نبود نظارت واضح بر آن، از جیب افراد خارج می‌شود. این موضوع در حالی است که پرفکت مانی کاملاً تحت نظارت ارگان‌های ناظر بوده و مبادلات آن به شیوه‌ای کاملاً شفاف انجام می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا برای مبادلات مالی بزرگ‌تر، سیستم قابل اعتمادی باشد.

بخوانید  شکاف DAO تکرار می شود؟ ترس، هاردفورک و مقصرهای باگ بزرگ اتریوم

نداشتن نوسان

نداشتن نوسان یکی دیگر از مؤلفه‌هایی بوده که باعث شده تا پرفکت مانی، نسبت به ارز دیجیتال متمایز باشد. در واقع بیشتر ارزهای دیجیتال، نوسان قیمتی زیادی دارند. برای مثال قیمت فردای آنها، با قیمت امروزشان متفاوت است. البته در حال حاضر استیبل کوین‌هایی عرضه شده‌اند که چنین مشکلی ندارند. اما بیشتر ارزهای دیجیتال، دارای نوسان هستند. این در حالی است که قیمت پرفکت مانی کاملاً ثابت بوده و ارزش آن با قیمت ارز فیات برابری می‌کند. همین عامل باعث می‌شود تا برای مبادلات مالی، گزینه قابل‌اعتمادتر و بهینه‌تری باشد.

قابل پیگیری بودن

قابل پیگیری بودن یکی دیگر از مشخصه‌های مهمی است که باعث می‌شود تا پرفکت مانی، در مقایسه با ارز دیجیتال، انتخاب بسیار کارآمدتری باشد. در حقیقت زمانی که شما ارز دیجیتال خود را از دست داده یا کیف پولتان به سرقت برود، نمی‌توانید از هیچ ارگان یا شرکتی درخواست پیگیری داشته باشید تا مشکلتان رفع شود.

اما پرفکت مانی برخلاف این موضوع، دارای شبکه‌ای مجزا و قابل اعتماد است که توسط یک شرکت ثبت شده هدایت می‌شود. لذا کاربران می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل، با تیم پشتیبانی آن تماس گرفته و درخواست پیگیری داشته باشند. این موضوع برای افرادی که به طور پیوسته نقل و انتقال‌های مالی دارند، به عنوان یک گزینه بسیار کارآمد و منحصر به فرد شناخته می‌شود.

بخوانید  صرافی والکس علاوه بر کارمزد صفر، اعتبار معاملاتی ارائه کرد

ساختار متمرکز

داشتن ساختار متمرکز عامل دیگری است که پرفکت مانی را در مقایسه با سایر شبکه‌های مالی، متمایز می‌کند. در واقع بیشتر ارزهای دیجیتال ساختاری غیرمتمرکز دارند. یعنی هیچ ارگان یا نهادی به صورت مستقیم مسئولیت ساخت آنها و اداره کردنشان را بر عهده نمی‌گیرد؛ بلکه هدایت آنها توسط جامعه دارندگان آن ارز دیجیتال صورت می‌گیرد.

تأیید تراکنش‌ها نیز به وسیله نودهای تأیید کننده و ماینرها انجام می‌شود که همان اعضای جامعه هستند. اگرچه این ساختار غیرمتمرکز در برخی از موارد می‌تواند یک مزیت باشد، اما در اکثر حالات مانع از پیگیری شفاف و انجام رویه‌های قانونی و اداری در فرایندهای مالی می‌شود.

خوشبختانه پرفکت مانی ساختاری کاملاً متمرکز دارد. یعنی توسط یک شرکت به همین نام ایجاد شده که مسئولیت کامل فرایندهای آن را بر عهده دارد. لذا هرگونه اشکال یا خطایی که در این سیستم به وجود بیاید، بلافاصله توسط همین سازندگان برطرف شده و مسئولیت خسارات وارده را هم بر عهده خواهند گرفت.

بخوانید  تشابه اسمی صرافی FTX، صرافی GTX و صرافی HTX

کارمزدهای کمتر

داشتن کارمزدهای پایین یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین پرفکت مانی و ارز دیجیتال است. در حقیقت انتقال پرفکت مانی و خرج کردن آن، کمیسیون اندکی دارد که به عنوان درصدی از کل مبادله دریافت می‌شود. این درصد سقف مشخصی داشته و هیچگاه کمیسیون دریافتی از آن تجاوز نمی‌کند.

این در حالی است که بسیاری از ارزهای دیجیتال، کارمزدهای بسیار زیادی دارند. اگر تابه‌حال ارز دیجیتال اتریوم یا بیت کوین را انتقال داده باشید، به خوبی این کارمزد زیاد را تجربه کرده‌اید. البته اخیراً پروژه‌هایی ایجاد شده‌اند که کارمزدهای بسیار کمتری دارند. اما در حالت کلی، کارمزد نقل و انتقال ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها بیشتر است.

پذیرش عمومی بیشتر

پذیرش عمومی بیشتر، از دیگر مولفه‌هایی بوده که موجب تفاوت میان ارز دیجیتال و پرفکت مانی شده است. در واقع این روزها، وب سایت‌ها و شرکت‌های متنوع و بسیاری در سطح جهان وجود دارند که پرفکت مانی را به عنوان یک راهکار معتبر و قابل اعتماد برای مبادلات مالی خود پذیرفته‌اند. افزون بر این موارد، کاربران آنان به مراتب بیشتر بوده و تعداد زیادی از بانک‌ها و مؤسسات مالی مختلف هم با این شرکت همکاری دارند.

بخوانید  خرید و فروش استیبل کوین‌ها در کانادا ممنوع شد، علت چیست؟

پرفکت مانی با ارز دیجیتال چه تفاوتی دارد

اما میزان پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال، به مراتب کمتر از پرفکت مانی است. البته ممکن است شما نام ارز دیجیتال را در چند سال گذشته، بیشتر  از پرفکت مانی شنیده باشید. با این حال باید بدانید که تعداد شرکت‌هایی که به صورت رسمی ارز دیجیتال را به عنوان یک روش برای پرداخت می‌شناسند، بسیار اندک بوده و قابل مقایسه با پرفکت مانی نیست.

امنیت

امنیت به عنوان یکی از مقوله‌های مهمی شناخته می‌شود که کاربران، در مباحث مالی توجه زیادی به آن دارند. در حقیقت بیشتر افراد می‌کوشند تا اولویت خود را بر روی پروژه‌هایی با امنیت بیشتر قرار دهند. در این زمینه باید عنوان کنیم که پرفکت مانی، امنیت به مراتب بیشتری دارد.

در واقع این شبکه تاکنون هیچ گونه سابقه‌ای در زمینه هک و از دست رفتن اطلاعات نداشته است. از طرفی دیگر شرکت سازنده، استانداردهای امنیتی بالایی را برای محافظت از دارایی کاربران قرار داده است. همین عامل هم ضریب اطمینان آن را بالا می‌برد.

بخوانید  Terraform Labs مدیر عامل جدیدی را از تیم موجود منصوب می کند

این در حالی است که بارها، اخبار مختلف مبنی بر هک کیف پول دارندگان ارزهای دیجیتال، صرافی‌های فروشنده این ارزها، اسکم بودن پروژه‌های فعال در زمینه آن و… منتشر شده است. همین عامل هم تا حد زیادی اعتماد عمومی به این حوزه را کاهش داده است.

سرعت

شاخصه مهم دیگری که به آن توجه می‌شود، سرعت انجام کارها است. عموماً فرایند ایجاد حساب، شارژ و انتقال دارایی در پرفکت مانی، به مراتب بیشتر از ارزهای دیجیتال است. اگرچه این روزها پروژه‌های مختلفی در دنیای کریپتوکارنسی خلق شده که سرعت‌های چشمگیری دارند، اما در اکثر مواقع افراد باید زمان نسبتاً بیشتری را برای انتقال ارزهای دیجیتال خود منتظر بمانند. دلیل این موضوع هم نیاز به تأیید توسط نودهای مختلف است. نبود چنین سازوکاری در پرفکت مانی، باعث شده تا این شبکه سرعت بسیار زیادی داشته باشد.

پرفکت مانی بهتر است یا ارز دیجیتال؟

این مورد سؤالی است که به احتمال زیاد در ذهن اغلب افراد ایجاد می‌شود. در واقع هر یک از این سیستم‌ها برای امر خاصی مناسب بوده و نمی‌توان تفاوت شاخصی میان آنها قائل شد. با این حال پرفکت مانی می‌تواند برای نقل و انتقالات مالی در سطح جهان، گزینه ایمن‌تری باشد. این در حالی است که ارز دیجیتال برای کسب سود و نوسان گیری، کارایی به مراتب بیشتری دارد.

بخوانید  سال 2019 چه چیزی در انتظار ارزهای دیجیتال خواهد بود؟

سخن آخر

پرفکت مانی و ارز دیجیتال را می‌توان دو شبکه تبادلات مالی در سطح جهان دانست که هر دوی آنها اعتبار زیادی دارند. هر یک از این شبکه‌ها برای طیف خاصی از امورات مناسب هستند. با این حال بسیاری از کاربران، شناختی از پرفکت مانی و تفاوت‌هایش با ارز دیجیتال ندارند. همین عامل هم باعث می‌شود تا در زمان تصمیم گیری، نتوانند گزینه مناسب را برای مبادلات مالی خود انتخاب کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا مرور واضحی بر روی هر دوی این شبکه و تفاوت‌هایشان داشته باشیم. با این حال اگر هنوز ابهامی در این زمینه دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما مطرح کنید. همچنین اگر به دنبال خرید پرفکت مانی یا انتقال دارایی به کمک آن هستید، می‌توانید هم اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2607826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها