تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

لورس :پروتکل مارلین چیست؟ و آشنایی با توکن POND

  • کد خبر : 2631961
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
لورس :پروتکل مارلین چیست؟ و آشنایی با توکن POND
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در دنیای پویای فناوری بلاک‌چین که نوآوری نیروی محرکه‌ی آن به‌حساب می‌آید پروتکل مارلین را می‌توان چراغی برای پیشرفت دانست. در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی این پروتکل و اهداف آن حرف بزنیم و ببینیم چگونه می‌تواند سیستم‌های غیرمتمرکز را تغییر دهد. آنچه در این مقاله خواهیم گفت تنها به مارلین محدود نمی‌شود و درباره‌ی ارز دیجیتال POND هم صحبت خواهیم کرد و از این می‌گوییم که مرزهای فضای رمزارزها چگونه در حال پیشرفت به سمت کارایی و مقیاس‌پذیری بیشتر است.
پروتکل مارلین چیست و چه اهدافی دارد؟ مارلین یک پروتکل باز است که زیر ساخت شبکه‌ی قابل‌برنامه‌ریزی را برای دنیای مالی غیرمتمرکز و WEB3.0 فراهم کند. مارلین قصد دارد به وعده‌ی وب غیرمتمرکز عمل کند که در آن برنامه‌های کاربردی ایمن شده از طریق بلاک‌چین از نظر عملکرد برای کاربرانی که به WEB2.0 عادت دارند قابل‌تشخیص نیستند. این پروتکلی است که شبکه‌های بلاک‌چین غیرمتمرکز را با زیرساخت‌های با کارایی بالا ارائه می‌کند. سرعت و مقیاس را در لایه شبکه‌ی این برنامه‌ها بهینه می‌کند تا آن‌ها را از نسخه‌های قبلی web2.0 متمایز کند.
متانودها در شبکه مارلین از Ma..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در دنیای پویای فناوری بلاک‌چین که نوآوری نیروی محرکه‌ی آن به‌حساب می‌آید پروتکل مارلین را می‌توان چراغی برای پیشرفت دانست. در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی این پروتکل و اهداف آن حرف بزنیم و ببینیم چگونه می‌تواند سیستم‌های غیرمتمرکز را تغییر دهد. آنچه در این مقاله خواهیم گفت تنها به مارلین محدود نمی‌شود و درباره‌ی ارز دیجیتال POND هم صحبت خواهیم کرد و از این می‌گوییم که مرزهای فضای رمزارزها چگونه در حال پیشرفت به سمت کارایی و مقیاس‌پذیری بیشتر است.

پروتکل مارلین چیست و چه اهدافی دارد؟

مارلین یک پروتکل باز است که زیر ساخت شبکه‌ی قابل‌برنامه‌ریزی را برای دنیای مالی غیرمتمرکز و WEB3.0 فراهم کند. مارلین قصد دارد به وعده‌ی وب غیرمتمرکز عمل کند که در آن برنامه‌های کاربردی ایمن شده از طریق بلاک‌چین از نظر عملکرد برای کاربرانی که به WEB2.0 عادت دارند قابل‌تشخیص نیستند. این پروتکلی است که شبکه‌های بلاک‌چین غیرمتمرکز را با زیرساخت‌های با کارایی بالا ارائه می‌کند. سرعت و مقیاس را در لایه شبکه‌ی این برنامه‌ها بهینه می‌کند تا آن‌ها را از نسخه‌های قبلی web2.0 متمایز کند.
متانودها در شبکه مارلین از MarlinVM استفاده می‌کنند، یک رابط روتر که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا پوشش‌های سفارشی ایجاد کرده و محاسباتی که در لبه قرار دارند را اجرا کنند.
آز آنجایی که روکش‌ها در مارلین توسط MarlinVM ساخته شده‌اند، دارایی‌ ویژگی‌های استثنایی مانند موارد زیر هستند:
• کاهش تأخیر بلاک‌چین برای بهبود مقیاس‌پذیری
• عدم تمرکز بالا
• زمان پاسخگویی بسیار عالی به دلیل ذخیره‌سازی پیشرفته
• کمک به توسعه‌ی شبکه‌های ناشناس به کمک Marlin Foundry و Marlin SDK
مارلین توسط گروهی از سهامداران برجسته است جمله شرکت الکتریک کپیتال، مایکل ارینگتون، DHVC، فنبوشی و صرافی بایننس به‌عنوان صرافی پیشگام ارزهای دیجیتال حمایت می‌شود.

پروتکل Marlin چگونه کار می‌کند؟

مارلین که روی شبکه‌ی اتریوم ساخته شده است، ابزارهای مختلفی را برای توسعه‌دهندگان و کاربران فراهم می‌کند تا برنامه‌های خود را بهینه کنند. از جمله:
• Multicast SDK: توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌هایی مانند بازی‌ها، برنامه‌های پخش و اتصال و رابط با شبکه‌ی مارلین را طراحی کنند. این ابزار، به‌عنوان یک بلوک ساختمانی مشترک عمل می‌کند و ارتباط بدون وقفه بین گره‌های خود را ایجاد می‌کند.
• Marlin Cache: این سیستم، یک سیستم حافظه پنهان، مبتنی بر رویداد توزیع شده برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است که از یک استراتژی نمایه‌سازی برای کاهش پرس‌وجوهای بلاک‌چین استفاده می‌کند.
• Marlin Gateaway یا درگاه پرداخت مارلین‌: این ابزار باری تبادل بلوک‌ها و تراکنش‌های بزرگ بدون گره متمرکز طراحی شده است. با استفاده‌ از رله‌هایی که تاخیر کمی دارند، معامله‌گران می‌توانند از مزایده‌های قیمت کارمزد تراکنش، در حین مقیاس‌بندی بلاک‌چین‌ها، در زمان‌های کوتاهی که برای تراکنش در لایه‌ی صفرم وجود دارد بهره ببرند.

توکن POND چیست؟

توکن POND چیست؟

پروتکل مارلین دارای دو توکن است که با نام‌های POND و MPOND شناخته می‌شوند. توکن بومی این پروتکل پوند است که یک توکن استاندارد ERC20 به‌حساب می‌آید. از پوند برای تفویض اختیار به گره‌های مارلین و پاداش‌دادن به آن‌ها در راه‌اندازی شبکه‌ی رله استفاده می‌شوند. مشوق‌های شبکه برای کار رله از طریق مخزن سوبسید یا همان رایانه در پوند توزیع می‌شود. اگر رله‌ای که پوند به آن اختصاص‌داده‌شده است از این روال پیروی نکند، مشمول جریمه‌های قطع می‌شود. MPOND توکن حاکمیتی مارلین است که برای ارائه‌ی پیشنهاد و رأی‌دادن به آن‌ها استفاده می‌شود.

خرید ارز دیجیتال POND

همان‌طور که گفتیم پوند روی شبکه‌ی اتریوم ساخته شده و استاندارد ERC20 دارد، بنابراین بسیاری از صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال آن را لیست کرده‎‌اند و می‌توانید برای خرید این رمزارز به سراغ آن‌ها بروید. مشهورترین صرافی برای خرید POND، صرافی Binance است. به جز آن می‌توانید به سراغ کوین بیس، هوبی، کوینکس، یونی سواپ، سوشی سواپ و… خریداری کنید.
برای خرید این ارز دیجیتال لازم است که در یکی از این صرافی‌ها یک حساب باز کنید و عملیات مربوط به تایید حساب را انجام دهید. سپس می‌توانید به کمک هر ارز فیات یا ارز دیجیتالی که صرافی مورد نظر شما می‌پذیرد به حسابتان پول واریز کنید تا آن را به پوند تبدیل کنید. در مرحله‌ی بعدی باید سفارش گذاری انجام دهید، به این ترتیب که قیمت و تعداد موردنظرتان را برای معامله را مشخص کرده و معامله را تأیید کنید. کافی است چند ثانیه منتظر بمانید تا صاحب POND شوید. سپس می‌توانید ارز خود را در حساب صرافی نگهدارید یا آن را به کیف پول الکترونیک خود انتقال دهید.

قطعا با توجه به اینکه احراز هویت در ایران برای کاربران ایرانی چالشی به همراه ندارد، فرایند ثبت نام آن‌ها در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود و خطر مسدود شدن یا بسته شدن حساب‌های آن‌ها نیز، بر خلاف صرافی های خارجی، به طور کلی از بین می‌رود. خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های ایرانی معتبری مثل آبان‌تتر یک انتخاب هوشمندانه برای تریدر‌ها و هولدر‌های ایرانی خواهد بود.

کیف پول‌های ارز POND

در کدام صرافی‌ها می‌توان توکن POND را خریداری کرد؟

هنگامی که می‌خواهید برای نگهداری ارز دیجیتال پوند کیف پول انتخاب کنید لازمم است به فاکتورهایی مانند امنیت، میزان کارمزد، راحتی و…را در نظر بگیرید. هر کیف پولی مزایا و معایب خود را دارد؛ اما در ادامه به تعدادی از بهترین کیف پول‌هایی که می‌توانید به سراغشان بروید اشاره می‌کنیم:
• تراست ولت
• متامسک
• Ledger
• Im Token
• توروس
• کوین بیس
• توکن پاکت
• iToken Wallet
دشوار است که بگوییم کدام یک از این کیف پول‌ها بهترین گزینه است؛ زیرا این موضوع معمولاً به ترجیحات شخصی کسی برمی‌گردد که می‌خواهد از آن استفاده کند؛ بنابراین پیش از انتخاب کیف پول تحقیقات خودتان را انجام دهید و بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید. بهتر است از داشتن چندین کیف پول برای ارزهای مختلف اجتناب کنید و یک کیف پول که بیشتر نیازهایتان را برآورده می‌کند انتخاب کنید.

جمع‌بندی

پروتکل مارلین یک عضو امیدوارکننده در دنیای بلاک‌چین است و راه‌حل‌هایی برای افزایش مقیاس‌پذیری و کارایی در اختیار ما گذاشته است. همان‌طور که در دنیای پیچیده‌ی شبکه‌های غیرمتمرکز پیش می‌رویم، مارلین به دلیل رویکرد نوآورانه و تعهدی که به برطرف‌کردن چالش‌هایی که بلاک‌چین برای گسترش بیشتر با آن‌ها مواجه است دارد، نقش بیشتری پیدا خواهد کرد و برجسته‌تر خواهد شد. توکن این شبکه پوند هم نقش خودش را در این مسیر ایفا خواهد کرد و پیش‌تر می‌رود. به‌طورکلی می‌توان گفت این پروتکل و ابزارها و توکن‌های وابسته به آن راهی به‌سوی آینده‌ای بهتر هستند و فضای ارزهای دیجیتال را برای ادامه‌ی رشد و تکامل آماده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2631961

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها