تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :پشتوانه تتر و یو اس دی کوین چه تفاوتی دارند؟

  • کد خبر : 2633193
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۱۳
لورس :پشتوانه تتر و یو اس دی کوین چه تفاوتی دارند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :تتر اولین و بزرگ‌ترین استیبل کوین موجود در بازار کریپتوکارنسی است که به دلیل مناسب بودن قیمت، افراد بسیاری با پذیرفتن قوانین مربوطه، بر آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. پشتیبان تتر نوعی دارایی‌های واقعی مانند برخی فلزات گرانبهاست و همین عامل سبب ثابت ماندن ارزش آن و تجربه نوسانات اندک شده […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تتر اولین و بزرگ‌ترین استیبل کوین موجود در بازار کریپتوکارنسی است که به دلیل مناسب بودن قیمت، افراد بسیاری با پذیرفتن قوانین مربوطه، بر آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. پشتیبان تتر نوعی دارایی‌های واقعی مانند برخی فلزات گرانبهاست و همین عامل سبب ثابت ماندن ارزش آن و تجربه نوسانات اندک شده است.

یو اس دی کوین با نماد USDC، یو ای دی کوین نیز یک ارز دیجیتال است که به‌طور کامل توسط دلار آمریکا یا دارایی‌های دلاری پشتیبانی می‌شود. این توکن در سال ۲۰۱۸ و توسط یکی از معتبرترین صرافی‌ ارز دیجیتال ارائه شد و در جایگاه بعد از تتر قرار دارد. در ادامه به بررسی دقیق تفاوت تتر و یو اس دی کوین خواهیم پرداخت.

معرفی تتر و یو اس دی کوین

دو نمونه از پرطرفدارترین استیبل کوین‌های موجود در بازار کریپتوکارنسی، یو اس دی کوین و تتر هستند که با پشتوانه ارز فیات، با قیمت ثابت یک دلار روزانه معامله می‌شوند. در ادامه به معرفی دقیق این دو خواهیم پرداخت.

تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر، بدون شک محبوب‌ترین استیبل کوین این روزهای بازار است که ارزش ثابتی دارد. این ارز دیجیتال متمرکز است و این به آن معنی است که صدور و ذخیره آن توسط یک بدنه مرکزی مدیریت می‌شود. لازم به ذکر است که مدیریت این ارز، در شرکتی به نام آی فینکس و در کشور هنگ کنگ انجام می‌شود و به‌طور مستقیم به دلار آمریکا متصل است. روند تولید و گردش این استیبل کوین در این شرکت به گونه‌ای طراحی و اجرا شده است که ارزش آن همیشه یک دلار باقی بماند و اگر روزی شرکت توانایی این کار را نداشته باشد؛ قطعا محبوبیت آن این مقدار نخواهد بود.

تتر با ویژگی منحصربه‌فرد خود به کمک سرمایه‌داران شتافته و تلاش می‌کند نوسانات را به حداقل برساند. در زمانی که یک ارز دیجیتال مانند بیت‌ کوین دچار افت قیمت یا نوسان شود، کاربران سرمایه خود را به تتر تبدیل و از این طریق از هدر رفتن آن جلوگیری می‌کنند. به بیان دیگر این استیبل کوین‌ها نوعی ضمانت دارند که هدف آن‌ها، مدیریت عرضه توکن است تا کوین‌‌ها با قیمت ۱ دلار، نه بیشتر یاکمتر، معامله شوند.

یو اس دی کوین چیست؟

ارز یو اس دی کوین پیوند ۱ به ۱ با دلار آمریکا دارد و همواره این پیوند با دلار برقرار و در حال حفظ شدن است. برای اینکه این پیوند همیشه حفظ شود، زمانی که فردی سرمایه‌گذاری خود را با یک ارز فیات آغاز می‌کند، آن ارز در قالب یک دلار آمریکا ذخیره می‌شود و در نتیجه usdc جدید تولید می‌شود.

طبق تعریف هر دو، متوجه شدیم که تتر و یو اس دی کوین با یکدیگر تفاوت ندارند و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتری داد. در ادامه به بیان برخی ویژگی‌هایی که سبب تفاوت این دو از یکدیگر می‌شوند، خواهیم پرداخت.

مقایسه تتر و یو اس دی کوین

باید بگوییم فرق USDT  و USDC آنقدر نامحسوس است که بسیاری این دو توکن را مانند هم می‌دانند! با این وجود اگرچه شباهت‌های میان این دو استیبل کوین بسیار بیشتر از تفاوت‌های این دو است، اما باز هم این دو ارز در برخی جزئیات و ویژگی‌ها منحصربه‌فرد هستند. بسیاری از کاربران ماهر این دو ارز را دقیقا مانند هم می‌دانند؛ زیرا در کنار جزئیات منحصربه‌فردی که دارند، تفاوت‌های ریزی قابل مشاهده است که برخی از مهم‌ترین تفاوت تتر و یو اس دی کوین عبارت‌اند از:

همخوانی با ارزهای معاملاتی

با اینکه هم تتر و هم یو اس دی کوین‌ها هر دو گزینه مطلوبی هستند؛ اما ارز USDT حدود ۴ سال زودتر به بازار عرضه شد و سابقه طولانی‌تری در بازار دارد. علی‌رغم اینکه تتر یک استیبل کوین پایدار و پرمصرف برای انجام معاملات بوده است؛ اما USDT نیز از بدو ورود تا کنون خودنمایی کرده و در بسیاری از بلاک‌چین‌ها مشابه تتر حضور دارد. USDT و USDC هر دو گزینه‌های محبوبی هستند که به عنوان ارز مبنا در پروتکل‌های DeFi (مالی غیرمتمرکز) و معاملات مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک تفاوت تتر و یو اس دی کوین این است که ارز USDT حدود ۴ سال زودتر از یو اس دی کوین به بازار ارائه شده، طبیعتا سابقه حضور بیشتری دارد علاوه بر این که  تتر برای مدت طولانی‌تری پرمصرف‌ترین استیبل کوین با بیشترین حجم معاملات ثابت بوده است. اما از طرفی ارز USDC نیر از زمان معرفی تاکنون توانسته تا حد زیادی این شکاف را کاهش دهد و اکنون در بسیاری از بلاک چین‌ها، مشابه تتر در دسترس است.

پشتوانه تتر و یو اس دی کوین چه تفاوتی دارند؟

امنیت و شفافیت

دیگر تفاوت تتر و یو اس دی کوین، مسئله امنیت و شفافیت روند کاری این دو است. باتوجه به اینکه در بازار ارز دیجیتال پروژه‌های بی‌شماری وجود دارد؛ لذا کلاهبرداری در آن نیز زیاد شده است و به همین دلیل اخیرا پیشینه هر ارز و فعالیت‌های مالی مربوط با آن، بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار دارد.

تتر به تازگی پیام هشداری پیرامون فعالیت مالی دریافت کرده است تا کلیه ابهامات را برای سهام‌داران برطرف سازد و تجزیه و تحلیل جدیدی منتشر کند؛ اما بی‌تفاوت به این هشدارها، هنوز در هر حال به زیر پا گذاشتن قانون است، تاآن‌جایی که از دادگاه عالی نیویورک می‌خواست دادستان آمریکا را مسدود کند. بعد از آن، به زودی اطلاعات لازم را منتشر ساخت و اقدامات مفیدی را در جهت شفاف‌سازی انجام داد؛ اما هنوز برخی کمیسیون‌های معاملاتی نکته‌سنج، درخواست یک حسابرسی کامل و جامع و در اختیار گذاشتن آن برای عموم را دارند. این در حالی است که شرکت مادر ارز USDT، با پیروی از مقررات، گزارش‌های به‌روز و منظمی ارائه می‌دهد و نتیجه را به‌طور کامل به نمایش می‌گذارد.

پشتوانه ارز

پشتوانه بلاک چین هر ارز به برخی عوامل مانند سرعت تراکنش، میزان کارایی و اجرای معاملات بستگی دارد. آیتم بیان‌کننده تفاوت بین این دو استیبل کوین در بلاک‌چین که بلاک‌چین‌های ارز تتر عبارت‌اند از:

  • اتریوم (ERC-20)

  • USDT Bitcoin

  • ایاس (EOS)

  • ترون(TRC-20)

  • اومیسه گو( OMG)

همچنین بلاک چین‌های ارز یو اس دی کوین عبارت‌اند از:

  • سولانا (SOL)

  • الگوراند (Algorand)

  • USDC Ethereum

با این بیانات، پس تفاوت تتر و یو اس دی کوین آن‌قدر زیاد نیست که بتوان باتوجه به برتر بودن یکی از آن‌ها، دست به انتخاب زد و در واقع این مسئله بستگی به افراد و کلیه شرایط مورد نظر آن‌ها دارد.

پشتوانه تتر و یو اس دی کوین چه تفاوتی دارند؟

جمع‌بندی

تتر توکن محبوب، پرطرفدار و با ثبات بازار ارز دیجیتال سبب ثابت نگهداشتن بازار شده است و یو اس دی کوین با وجود شباهت بسیار به یک گزینه جهت تأمین رفاه کاربران است که این دو باتوجه‌به سلیقه و شرایط هر یک از سرمایه‌گذاران انتخاب می‌شوند. باتوجه‌به افزایش کلاهبرداری‌ها ابتدا پیشینه هر ارز بررسی و سبب بهترین تصمیم برای خرید ارز دیجیتال اتخاذ می‌شود.

مطالب ذکرشده در این مقاله هرگز به‌عنوان تشویق یا تبلیغی جهت خرید بیت کوین نبوده و تنها برای افزایش اطلاعات سرمایه‌گذاران و علاقمندان به ارزهای دیجیتال نام‌برده و تحلیل تتر بیان شده است. برای جلوگیری از دست رفتن سرمایه، روش صحیح این است که کلیه معاملات و خرید و فروش‌ در بازارهای دیجیتال توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام شود.

منبع :

https://wallex.ir/blog/usdt-vs-usdc/

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633193

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها