تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

لورس :پول شویی از طریق ارز دیجیتال

  • کد خبر : 2613004
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
لورس :پول شویی از طریق ارز دیجیتال
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

شاید شما هم به عبارت پول شویی در فضای مجازی و اصلاح حساب اجاره ای برخورد کرده باشید. همچنین در سایتهای کاریابی همچون دیوار، شیپور و تلگرام نیز تبلیغاتی در زمینه آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید، کار در منزل در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و … را دیده باشید.
در این مقاله قصد داریم تا با روش های پول شویی و فریب افراد ناآگاه و نحوه کار آن آشنا بشویم. پس با ما در نوین ارز صرافی ارزهای دیجیتال، خرید و فروش پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی و پول های الکترونیکی همراه باشید.
مفهموم پول شویی چیست؟ پول شویی به زبان ساده به این معناست که افراد مجرم از طریق مختلف پول های کثیف خود را که از روش های غیرقانونی بدست آورده اند، با روش هایی تبدیل به پول تمیز می نمایند. در واقع این افراد با کمک مدرک سازی و پیچیده کردن روند های مالی قصد دارند تا هویت شخصی خود را به عنوان فرد تحصیل کننده مال نامشروع از بین ببرند. لذا امکان این که بتوان ردیابی نمود که این پول کثیف از چه طریقی بدست آمده است را نابود می کنند.
نحوه فریب اشخاص در دنیای ارز دیجیتال افراد کلاه بردار در سایت های کاریابی مثل دیوار یا شیپور..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

شاید شما هم به عبارت پول شویی در فضای مجازی و اصلاح حساب اجاره ای برخورد کرده باشید. همچنین در سایتهای کاریابی همچون دیوار، شیپور و تلگرام نیز تبلیغاتی در زمینه آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال، ترید، کار در منزل در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و … را دیده باشید.

در این مقاله قصد داریم تا با روش های پول شویی و فریب افراد ناآگاه و نحوه کار آن آشنا بشویم. پس با ما در نوین ارز صرافی ارزهای دیجیتال، خرید و فروش پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی و پول های الکترونیکی همراه باشید.

مفهموم پول شویی چیست؟

پول شویی به زبان ساده به این معناست که افراد مجرم از طریق مختلف پول های کثیف خود را که از روش های غیرقانونی بدست آورده اند، با روش هایی تبدیل به پول تمیز می نمایند. در واقع این افراد با کمک مدرک سازی و پیچیده کردن روند های مالی قصد دارند تا هویت شخصی خود را به عنوان فرد تحصیل کننده مال نامشروع از بین ببرند. لذا امکان این که بتوان ردیابی نمود که این پول کثیف از چه طریقی بدست آمده است را نابود می کنند.

بخوانید  قیمت مولتی استایل در سال 1402 افزایش می یابد؟

نحوه فریب اشخاص در دنیای ارز دیجیتال

افراد کلاه بردار در سایت های کاریابی مثل دیوار یا شیپور، یا شبکه های اجتماعی و پیامرسان هایی همچون تلگرام و واتساپ، اقدام به فریب و جذب افراد ناآگاه می نمایند. آنها با عناوینی چون آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال، ترید، هولد، کار در منزل، مشارکت در سرمایه گذاری و …. اقدام به انتشار آگهی می کنند. این افراد فرد طعمه خود را به بهانه هایی همچون، محدود بودن سقف خرید ما از سایت های ارز دیجیتال، محدودیت سقف بانکی و … قانع می نمایند. و همچنین آنها را با پرداخت مبالغی در قالب حقوق روزانه و ماهیانه، یا درصدی پاداش از مبالغ ارز خریداری شده، تطمیع میکنند. سپس از کاربر میخواهند تا در یک سایت صرافی ارزدیجیتال ثبت نام نماید. گاهاً دیده شده این اشخاص خود را نماینده سایت صرافی ارز دیجیتال مورد نظر نیز معرفی می نماید و حتی اقدام به عقد قرارداد کار با شخص فریب خورده با نام صرافی می نمایند.

بخوانید  تحلیل آنچین بیت کوین با بررسی عملکرد سابق قیمت؛ ۱ شهریور

در مرحله بعد از شخص فریب خورده میخواهند تا یک شماره حساب، حتی خالی، به آنها معرفی نماید تا مبالغی به آن واریز کنند. در قبال آن برای آنها از صرافی ارز خریداری شود و در پلتفرم های ذکر شده در بالا برای آنها ارسال شود.

بعد از خرید ارز توسط شخص فریب خورده و تحویل آن به افراد کلاه بردار، راه ارتباطی از طریق اشخاص کلاه بردار مسدود میشود. در واقع عملیات پولشویی در این مرحله تکمیل شده و با استفاده از اطلاعات هویتی فرد فریب خورده، پول کثیف به ارز دیجیتال غیر قابل رهگیری تبدیل شده است. در اکثر موارد این اشخاص هیچگونه اطلاعات هویتی خود را نیز در اختیار شخص فریب خورده قرار نمیدهند. یا اینکه اطلاعاتی جعلی و ناصحیح از خود را جهت اطمینان سازی به شخص فریب خورده اعلام می نمایند.

نحوه بدست آوردن پول ها کثیف

این پول های کثیف معمولاً از طریق فیشینگ، همچون ارسال لینک های جعلی و بدست آوردن اطلاعات بانکی افراد و برداشت غیرمجاز پول از حساب اشخاص، و یا کلاهبرداری در فضای مجازی بدست آمده است. این مبالغ سپس به حساب شخص فریب خورده واریز شده است و تبدیل به ارز دیجیتال می گردد.

بخوانید  مهم ترین نکات در بسته بندی حبوبات ]روش ها + موارد مهم[

اجاره حساب بانکی و پول شویی چه تبعاتی دارد؟

بعد از فریب شخص و تکمیل روند پولشویی، مسلماً شخصی که مبلغی به صورت غیر مجاز از حسابش کسر شده است، به بانک مراجعه می نماید، و پیگیری می نماید که پول کسر شده از حسابش به چه مقصدی واریز شده است. بعد از بررسی توسط بانک مشخص میشود که پول به حساب شخص فریب خورده توسط افراد کلاهبردار در فضای مجازی وارد شده است.

پس از اعلام شکایت توسط فرد شاکی از شخص اجاره دهنده حساب، در گام نخست اداره مبارزه با جرائم پلیس فتا اقدام به مسدود سازی حساب اجاره ای نموده و با ارجاع پرونده به مراجع قضایی در خصوص تخلف فرد اجاره دهنده حساب تصمیم گیری می گردد. جرم این عمل معاونت در پولشویی بوده و فرد خاطی محکوم به برگشت وجوه سرقتی به حساب فرد زیان دیده شده و با ضرر و زیان مواجه میگردد. لازم به توضیح است که در این موارد معمولاً با توجه به عدم وجود اطلاعات هویتی اشخاص کلاه بردار، امکان اثبات اتهام کاهبرداری و فریب نیز وجود ندارد و کلیه تبعات جرم وقوع پیدا کرده بر عهده شخص اجاره دهنده حساب خواهد بود.

بخوانید  معرفی ارز های انفجاری در سال ۲۰۲۴

توصیه برای جلوگیری از وقوع جرم پول شویی و اجاره حساب

با توجه به موارد فوق الذکر به کلیه افراد فعال در فضای مجازی توصیه جدی می شود، تا از خرید وفروش ارزهای دیجیتال برای سایر اشخاص حتی دوستان و آشنایان پرهیز کنند. همچنین از در اختیار گذاشتن حساب کاربری خود در سایت های ارزدیجیتال، یا حساب بانکی خود به سایر افراد پرهیز کنند تا در معرض خطر مسدودی حساب و مجرم شناخته شدن به عنوان فرد معاون در انجام عملیات پولشویی قرار نگیرند.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال می بایست از سرمایه شخصی خود فرد، و از منابع مالی مستقیم فرد خریدار باشد.

نوین ارز سامانه تمام اتوماتیک و تخصصی خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشد. همینطور کاربران می توانند نسبت به خرید گیفت کارت، پرفکت مانی و ووچر پرفکت مانی با بهترین قیمت ها اقدام کنند. شما همچنین می توانید جهت وریفای حساب پرفکت مانی خود در بخش خدمات سفارش خود را ثبت کنید. جهت خرید و فروش ارز دیجیتال و تتر می توانید در نوین ارز ثبت نام کنید.

بخوانید  نهنگ جدید بیت کوین در سه ماه گذشته ۱۸۰ هزار BTC انباشت کرده است

ما را دنبال کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

https://novinarz.com
Telegram: https://t.me/novinarzex

بیشتر بدانید: TXID یا هش تراکنش چیست؟

نوشته پول شویی از طریق ارز دیجیتال اولین بار در نوین ارز | صرافی ارزهای دیجیتال. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2613004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها