تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1

لورس :پیش‌بینی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ

  • کد خبر : 2633477
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
لورس :پیش‌بینی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

هاوینگ (Halving) یکی از مهم‌ترین رویدادهای مربوط به بیت کوین و به‌طور کلی ارزهای دیجیتال است که در گذشته و برای بلندمدت، همواره تأثیر مثبتی روی قیمت داشته است. در این مطلب توضیح می‌دهیم که هاوینگ چگونه می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیرگذار باشد و بعد از هاوینگ پیش رو در آوریل امسال (فروردین ۱۴۰۳) قیمت احتمالاً چه واکنشی در کوتاه‌مدت و بلندمدت از خود نشان خواهد داد.
چرا هاوینگ بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد؟ هاوینگ رویدادی برنامه‌ریزی‌شده در سطح پروتکل بیت کوین است که پاداش استخراج هر بلاک از شبکه را در دوره‌های متناوب ۴ ساله (پس از هر ۲۱۰,۰۰۰ بلاک) به نصف کاهش می‌دهد. اولین هاوینگ بیت کوین سال ۲۰۱۲ رخ داد و بعد از آن پاداش استخراج هر بلاک از ۵۰ به ۲۵ واحد بیت کوین کاهش یافت. هاوینگ‌های بعدی نیز به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ رخ دادند که بعد از هر کدام از آنها پاداش استخراج بلاک‌های شبکه بیت کوین به‌ترتیب به ۱۲.۵ و ۶.۲۵ BTC رسید.
تحلیلگران همواره از هاوینگ به‌عنوان یک عامل صعودی بلندمدت یاد می‌کنند، چراکه سرعت عرضه واحدهای جدید در شبکه را کاهش می‌دهد و در نتیجه، می‌تواند باعث ارزشمندت..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

هاوینگ (Halving) یکی از مهم‌ترین رویدادهای مربوط به بیت کوین و به‌طور کلی ارزهای دیجیتال است که در گذشته و برای بلندمدت، همواره تأثیر مثبتی روی قیمت داشته است. در این مطلب توضیح می‌دهیم که هاوینگ چگونه می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیرگذار باشد و بعد از هاوینگ پیش رو در آوریل امسال (فروردین ۱۴۰۳) قیمت احتمالاً چه واکنشی در کوتاه‌مدت و بلندمدت از خود نشان خواهد داد.

چرا هاوینگ بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد؟

هاوینگ رویدادی برنامه‌ریزی‌شده در سطح پروتکل بیت کوین است که پاداش استخراج هر بلاک از شبکه را در دوره‌های متناوب ۴ ساله (پس از هر ۲۱۰,۰۰۰ بلاک) به نصف کاهش می‌دهد. اولین هاوینگ بیت کوین سال ۲۰۱۲ رخ داد و بعد از آن پاداش استخراج هر بلاک از ۵۰ به ۲۵ واحد بیت کوین کاهش یافت. هاوینگ‌های بعدی نیز به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ رخ دادند که بعد از هر کدام از آنها پاداش استخراج بلاک‌های شبکه بیت کوین به‌ترتیب به ۱۲.۵ و ۶.۲۵ BTC رسید.

تحلیلگران همواره از هاوینگ به‌عنوان یک عامل صعودی بلندمدت یاد می‌کنند، چراکه سرعت عرضه واحدهای جدید در شبکه را کاهش می‌دهد و در نتیجه، می‌تواند باعث ارزشمندترشدن این دارایی در طول زمان شود. البته باید در نظر داشت که سمت دیگر ماجرای کاهش عرضه، میزان تقاضاست و این نظریه که هاوینگ، بیت کوین را در طول زمان ارزشمندتر می‌کند، با فرض شرایطی است که در آن تقاضا برای این ارز دیجیتال در گذر زمان کاهش بسیار محسوسی نداشته باشد؛ یعنی تقریباً ثابت مانده یا افزایش یابد.

تأثیر هاوینگ‌های قبلی بر قیمت بیت کوین

تصویر زیر نمودار لگاریتمی قیمت بیت کوین در نمای یک هفته‌ای را نشان می‌دهد و خطوط زردرنگ عمودی نیز تاریخ دقیق وقوع هاوینگ‌های قبلی بیت کوین هستند. همان طور که ملاحظه می‌کنید، در سه هاوینگ قبلی، بدون استثنا قیمت در بلندمدت رشد درخورتوجهی را تجربه کرده است. به بیان دقیق‌تر، بعد از هاوینگ‌های اول، دوم و سوم بیت کوین قیمت تا رسیدن به اوج چرخه خود در بلند‌مدت به‌ترتیب رشدی ۹٬۵۰۰، ۳٬۰۰۰ و ۷۳۰درصدی را تجربه کرده است.

تأثیر هاوینگ‌های قبلی بر قیمت بیت کوین (نمودار یک هفته‌ای).

با توجه به مسئله کاهش سرعت عرضه واحدهای جدید بعد از هر هاوینگ و همین طور داده‌های تاریخی، می‌توان گفت کارشناسان در رابطه با افزایش قیمت بیت کوین بعد از این رویداد اتفاق‌نظر دارند. بنابراین، در ادامه این مطلب پیش‌بینی‌های تحلیلگران درباره اهداف قیمتی بیت کوین بعد از هاوینگ پیش رو را بررسی خواهیم کرد.

پیش‌بینی‌ها از قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ

با توجه به اهمیت هاوینگ برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، مجموعه‌ها و کارشناسان زیادی پیش‌بینی خود از هدف قیمتی بیت کوین بعد از این رویداد را منتشر کرده‌اند که برخی از آنها در ادامه آمده است. فقط در نظر داشته باشید این تحلیلگران در ارائه پیش‌بینی‌های خود عمدتاً عواملی غیر از هاوینگ، مثل تأیید ETFهای نقدی بیت کوین در آمریکا را هم در نظر گرفته‌اند.

نام شرکت/ شخص قیمت پیش‌بینی‌شده
کریپتو کوانت ۱۶۰٬۰۰۰ دلار
پنترا کپیتال ۱۴۸٬۰۰۰ دلار
کوین کدکس ۱۷۰٬۰۰۰ دلار
مدیر استراتژی جمینای ۱۰۰٬۰۰۰ دلار

با اینکه تحلیلگران اختلاف‌نظری درباره رشد بیت کوین بعد از هاوینگ در بلندمدت ندارد، عده‌ای معتقدند این رویداد می‌تواند طبق قاعده سنتی «با شایعه بخر و با خبر بفروش»، در روزهای ابتدایی و برای کوتاه‌مدت با کاهش قیمت بیت کوین به‌دلیل ذخیره سود بخشی از بازار همراه باشد.

جمع‌بندی

انتظار می‌رود هاوینگ با کاهش سرعت عرضه واحدهای جدید در شبکه بیت کوین، به‌طور طبیعی بهای این ارز دیجیتال را در طول زمان بیشتر کند. با وجود این، رویدادهای خارجی همواره بر بازارهای مالی تأثیر می‌گذارند و بازار بیت کوین هم از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است به دلایل متعدد، مثل اخبار منفی، واکنش قیمت به هاوینگ آن‌طور که انتظار می‌رود نباشد.

سؤالات متداول

چرا هاوینگ بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد؟

بعد از هاوینگ پاداش استخراج هر بلاک از شبکه بیت کوین نصف شده و در نتیجه سرعت عرضه واحدهای جدید کاهش می‌یابد.

قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ بالا می‌رود؟

تحلیلگران رشد بیت کوین بعد از هاوینگ را پیش‌بینی می‌کنند، اما باید شانس کمی هم برای نزولی‌شدن روند طولانی‌مدت قیمت به‌دلیل اخبار منفی در نظر گرفت.

قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ چقدر می‌شود؟

پیش‌بینی برخی کارشناسان این است که قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ به ۱۰۰٬۰۰۰ تا ۱۷۰٬۰۰۰ دلار می‌رسد.

به مطلب "

پیش‌بینی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ

" رای دهید:

The post پیش‌بینی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ appeared first on ارزدیجیتال.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها