تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

لورس :پیش بینی قیمت ریپل (XRP) در سال ۲۰۲۴ | آیا ارزش ریپل دوباره به یک دلار می‌رسد؟

  • کد خبر : 2637164
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
لورس :پیش بینی قیمت ریپل (XRP) در سال ۲۰۲۴ | آیا ارزش ریپل دوباره به یک دلار می‌رسد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در سال ۲۰۲۰ از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده (SEC)، مورد شکایت قرار گرفت. این کمیسیون ادعا کرد که ریپل باید به عنوان یک دارایی اوراق بهادار (Security) در نظر گرفته شود و تحت قوانین و مقررات اوراق بهادار فدرال ایالات متحده قرار گیرد. چند سال بعد در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳، دادگاه تشخیص داد که هنگامی که ریپل در صرافی‌های ارز دیجیتال فروخته می‌شد، یک اوراق بهادار (Security) به حساب نمی‌آمده و ریپل قانون‌شکنی نکرده است. اما اعلام کرد که ریپل زمانی که مستقیماً توسط Ripple Labs به سرمایه‌گذاران فروخته شده، یک اوراق بهادار محسوب می‌شده و ریپل از این جهت غیرقانونی عمل کرده است. این حکم تقریباً سه سال نبرد حقوقی ریپل با SEC را به پایان رساند و SEC تنها به یک پیروزی جزئی در تلاش خود برای طبقه‌بندی XRP به عنوان یک اوراق بهادار دست یافت. در نتیجه صرافی‌ها نیز خرید و فروش XRP را از سر گرفتند. با این وجود بررسی‌ها همچنان ادامه دارد و رای نهایی دادگاه به آوریل ۲۰۲۴ موکول شده است. تحولات سال ۲۰۲۳ ریپل، مانند ارتقای پلتفرم پرداخت ریپل، مشارکت با بانک مرکزی گرجستان برای ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در سال ۲۰۲۰ از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده (SEC)، مورد شکایت قرار گرفت. این کمیسیون ادعا کرد که ریپل باید به عنوان یک دارایی اوراق بهادار (Security) در نظر گرفته شود و تحت قوانین و مقررات اوراق بهادار فدرال ایالات متحده قرار گیرد. چند سال بعد در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۳، دادگاه تشخیص داد که هنگامی که ریپل در صرافی‌های ارز دیجیتال فروخته می‌شد، یک اوراق بهادار (Security) به حساب نمی‌آمده و ریپل قانون‌شکنی نکرده است. اما اعلام کرد که ریپل زمانی که مستقیماً توسط Ripple Labs به سرمایه‌گذاران فروخته شده، یک اوراق بهادار محسوب می‌شده و ریپل از این جهت غیرقانونی عمل کرده است. این حکم تقریباً سه سال نبرد حقوقی ریپل با SEC را به پایان رساند و SEC تنها به یک پیروزی جزئی در تلاش خود برای طبقه‌بندی XRP به عنوان یک اوراق بهادار دست یافت. در نتیجه صرافی‌ها نیز خرید و فروش XRP را از سر گرفتند. با این وجود بررسی‌ها همچنان ادامه دارد و رای نهایی دادگاه به آوریل ۲۰۲۴ موکول شده است. تحولات سال ۲۰۲۳ ریپل، مانند ارتقای پلتفرم پرداخت ریپل، مشارکت با بانک مرکزی گرجستان برای پروژه ارز دیجیتال و پذیرش توسط مرکز مالی بین المللی دبی، دوباره توجه‌ها را به ریپل جلب کرده است. اما با وجود افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۵۰ هزار دلار، قیمت ریپل هنوز نتوانسته با موج صعودی بازار همراه شود. در این مقاله، به پیش‌ بینی قیمت ریپل و پتانسیل رشد آن در سال ۲۰۲۴ پرداخته‌ایم.

معرفی ارز دیجیتال ریپل

رمزارز ریپل (XRP) در سال ۲۰۱۲ بر روی XRP Ledger، یک بلاک چین ساخته شده توسط Jed McCaleb و دو نفر دیگر برای تسهیل تراکنش‌های این شبکه راه‌اندازی شد. پروژه XRP Ledger رویکرد خاص خود را برای تأیید تراکنش‌ها دارد. برخلاف ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین که به هر فرد اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را با حل یک معمای پیچیده تأیید کند، ریپل از یک پروتکل اجماع متفاوت استفاده می‌کند. این پروتکل کاربران را قادر می‌سازد تا نرم‌افزار اعتبارسنجی ریپل را دانلود کرده و برای تأیید تراکنش، از میان نودهای موجود، بر پایه اعتماد یکی را انتخاب کنند. در نتیجه فرآیند تایید تراکنش‌ها در ریپل را تا حدی متمرکز است.

اعتبارسنج‌های ریپل، دفتر کل (Ledger) خود را هر سه تا پنج ثانیه یک‌بار به‌روز و همگام‌سازی می‌کنند تا اعتبار تراکنش‌ها حفظ شده و از اختلاف اطلاعات در نودها جلوگیری شود. این روش در مقایسه با با بیت کوین، مزیت قابل توجهی در سرعت و هزینه تراکنش‌ها دارد. شبکه ریپل با توان پردازش ۱۵۰۰ تراکنش بر ثانیه، هر تراکنش را ظرف ۳ تا ۵ ثانیه انجام می‌دهد و هزینه هر تراکنش تقریباً ۰٫۰۰۰۲ دلار است.

همچنین بخوانید: پیش بینی قیمت بیبی دوج در سال ۲۰۲۴ | چشم انداز روشن برای آینده میم کوین محبوب

ارز دیجیتال XRP و ریپل

XRP و ریپل اغلب به یک منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی که ریپل (Ripple Labs) یک شرکت فناوری است که از XRP، یک ارز دیجیتال منبع باز، به عنوان یک روش پرداخت کارآمد و قابل اعتماد برای مشتریان خود استفاده می‌کند. در واقع ارز دیجیتال XRP روی بلاک چین غیرمتمرکز و منبع باز XRP Ledger (XRPL) که توسط شرکت ریپل توسعه یافته کار می‌کند. مجموع کل عرضه رمزارز XRP، صد میلیارد عدد است که اکنون حدود نیمی از آن در گردش قرار دارد. در ادامه این مقاله منظور از لغت ریپل، ارز دیجیتال XRP است.

ریپل

ریپل چطور کار می‌کند؟

برخلاف مکانیسم‌های اجماع اثبات کار (PoW) در بیت کوین و اثبات سهام (PoS) در اتریوم، شبکه ریپل از یک تعداد نودهای خاص برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و نظارت بر شبکه خود استفاده می‌کند. انتخاب اعتبارسنج‌ها از بین این نودها توسط خود ریپل انجام می‌شود و برعکس الگوی PoW یا PoS، شامل پاداش مالی برای اعتبارسنج‌ها نمی‌شود. این رویکرد نگرانی‌هایی را در مورد تمرکز و احتمال تبانی اعتبارسنج‌ها برای معرفی تراکنش‌های جعلی یا عدم انجام تراکنش‌های خاص در شبکه، ایجاد می‌کند.

با توانایی انجام ۱۵۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS)، شبکه ریپل در مقایسه با ظرفیت حدود ۱۵ (TPS) اتریوم دارای توان عملیاتی بسیار بالاتری است. ریپل همچنین هدف خود را رسیدن یا حتی پیشی گرفتن از سرعت پردازش ۶۵۰۰۰ تراکنش در ثانیه پلتفرم Visa در آینده اعلام کرده است.

شکایت سازمان SEC و تاثیر آن بر قیمت ریپل

ریپل به گفته مدیر عامل خود، Brad Garlinghouse، نسبت به پیروزی در نبرد حقوقی خود علیه SEC بسیار خوش‌بین است و این پرونده در سال ۲۰۲۳ شاهد تحولات مهمی بوده است. زمان رسیدگی دادگاه و حکم نهایی به آوریل ۲۰۲۴ موکول شده است، اگرچه SEC ممکن است برای این حکم دادگاه، درخواست تجدید نظر کند. ۱۳ جولای، یک قاضی حکم داد که ریپل با فروش ارز دیجیتال XRP در صرافی‌ها، قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض نکرده است. این رای منجر به افزایش ۷۳ درصدی قیمت ریپل در همان روز شد. با این حال، در ۱۷ آگوست، کمیسیون SEC حق درخواست تجدیدنظر را در رابطه با این تصمیم ارائه کرد.

شکایت سازمان SEC و تاثیر آن بر قیمت ریپل

اگرچه این پرونده به شکل قانونی تنها بازار ایالات متحده و معامله‌گران آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، احتمالاً نتیجه آن پیامد جهانی داشته باشد و به طور بالقوه بر احساسات سرمایه‌گذاران و قوانین نظارتی در سراسر جهان اثر بگذارد. باور غالب این است که ریپل در برابر SEC پیروز خواهد شد. با وقوع چنین نتیجه‌ای، ریپل تنها ارز دیجیتالی خواهد شد که در دادگاه قضایی عنوان اوراق بهادار (Security) را رد می‌کند و می‌تواند با واکنش صعودی بازار ریپل همراه شود. از عوامل دیگری که باید در نظر گرفت، احتمال رشد بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۴ است که توسط فرآیند هاوینگ بیت کوین تقویت می‌شود. در نتیجه یک حکم مطلوب برای ریپل در این پرونده می‌تواند موقعیت آن را در بازار به طور قابل توجهی بهبود ببخشد. در نقطه مقابل، پیروزی SEC بر قیمت ریپل در سال ۲۰۲۴ تأثیر منفی خواهد گذاشت و می‌تواند جریمه زیادی را بر بنیان‌گذاران آن تحمیل کند.

همچنین بخوانید: روش‌های محافظت از عبارت بازیابی (Seed Phrase) کیف پول ارز دیجیتال

عملکرد ریپل از گذشته تا اکنون

داده‌های CoinMarketCap نشان می‌دهد که فعالیت ریپل در سال ۲۰۱۳ با قیمت ۰٫۰۰۵۸۷۵ دلار شروع شد. در نوامبر ۲۰۱۳ با یک افزایش قابل توجه، قیمت به ۰٫۰۵۲۳۸ دلار رسید اما در ادامه دوباره کاهش یافت و زیر ۰٫۰۱ دلار قرار گرفت. در میانه سال ۲۰۱۷، قیمت ریپل به طور چشمگیری به ۰٫۳۳۲ دلار افزایش یافت.

عملکرد قیمت ریپل

پس از یک دوره تثبیت، ارزش ریپل در ۴ ژانویه ۲۰۱۸ به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) خود یعنی ۳٫۸۴ دلار رسید. این نقطه اوج در ادامه با بازار نزولی رمزارزها همراه شد و قیمت ریپل تا ۰٫۱۴۳۲ دلار کاهش یافت. در دسامبر ۲۰۲۰، SEC شکایتی را علیه ریپل به دلیل فروش اوراق بهادار ثبت نشده تنظیم کرد که مانع از رسیدن آن به ATH خود در بازار صعودی ۲۰۲۱ شد و ریپل تنها توانست تا ۱٫۹۶۳۷ دلار رشد کند..

در سال ۲۰۲۳ معاملات ریپل به ارزش تقریباً ۰٫۵۰۴ دلار در ۱ ژوئن شروع شد. با این حال، زمانی که SEC شکایت‌هایی را علیه صرافی‌های Binance و Coinbase آغاز کرد، قیمت ریپل نیز تحت تأثیر قرار گرفت و در ماه ژوئن به ۰٫۴۵۹۳ دلار کاهش یافت. البته وضعیت ریپل با حکم دادگاه بهبود یافت و در ۱۳ جولای قیمت آن به ۰٫۸۸۷۵ دلار رسید. اما در ادامه دوباره سقوط کرد و تا ۱۱ سپتامبر در محدوده ۰٫۴۶۷۱ دلار قرار گرفت. ریپل سال ۲۰۲۳ را با قیمت ۰٫۶۱۴۹ دلار به پایان رساند. با شروع ۲۰۲۴، ارزش ریپل دوباره کاهش یافت و اکنون در ۲۷ فوریه (۸ اسفند ۱۴۰۲) در حدود ۰٫۵۶ دلار معامله می‌شود.

همچنین بخوانید: ارز دیجیتال رندر (RNDR) چیست؟ | پیش بینی قیمت رندر در سال ۲۰۲۴

تحلیل و پیش بینی قیمت ریپل

قیمت ریپل در دو روز گذشته حدود ۴ درصد رشد کرده و کمی از خطوط میانگین متحرک فاصله گرفته است. خطوط میانگین متحرک تقریباً صاف هستند و به نظر می‌رسد قیمت ریپل در کوتاه مدت، در یک محدوده نوسان کند. مرزهای این محدوده می تواند ۰٫۴۸ دلار در جهت نزولی و تقریباً ۰٫۵۸ دلار در جهت صعودی باشد.

قیمت ریپل

خریداران برای اینکه یک روند صعودی را شکل دهند، باید قیمت ریپل را بالای محدوده ۰٫۵۸ دلار ببرند. در این صورت با حمایت مناسب خریداران قیمت می تواند تا ۰٫۶۷ دلار و پس از آن تا ۰٫۷۴ دلار صعود کند. اما در صورت ریزش قیمت، ناحیه حمایتی در محدوده ۰٫۴۸ دلار و در صورت ادامه ریزش در ۰٫۴۶ دلار قرار دارد.

بر اساس روندهای قیمت پیش‌بینی‌شده و تحلیل‌های فنی، انتظار می‌رود قیمت XRP در سال ۲۰۲۴ به حداقل ۰.۷۶۹۶ دلار برسد. سقف قیمت پیش‌بینی شده نیز برای ریپل در این سال حداکثر ۰٫۸۹۱۸ دلار است. بنابراین میانگین قیمت معاملاتی ریپل در سال ۲۰۲۴ را می‌توان حدود ۰٫۷۹۱۴ دلار در نظر گرفت. اما پلتفرم‌های زیادی مانند CoinCodex، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵ فراتر از ۱ دلار خواهد رفت و می‌تواند تا نزدیکی ۱٫۹۰ دلار رشد کند. توجه داشته باشید که این پیش‌بینی‌ها تحت شرایط فعلی بازار انجام شده و هرگونه تغییر اساسی در شرایط بازار یا خود پروژه ریپل، می‌تواند چشم‌انداز آینده قیمت ریپل را به کلی تغییر دهد. همچنین شما می‌توانید پس از تحلیل و بررسی کامل، ارز دیجیتال ریپل را در صرافی راستین به صورت کاملاً امن و مطمئن، خریده و روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

The post پیش بینی قیمت ریپل (XRP) در سال ۲۰۲۴ | آیا ارزش ریپل دوباره به یک دلار می‌رسد؟ appeared first on بلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637164

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها