تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

لورس :پیش بینی و تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، سولانا و ارزهای دیجیتال برتر (۲ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر : 2637208
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
لورس :پیش بینی و تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، سولانا و ارزهای دیجیتال برتر (۲ اسفند ۱۴۰۲)
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به نظر می‌رسد داده های منفی اقتصاد کلان در روزهای اخیر، بر قیمت بیت کوین تأثیری نداشته است زیرا این رمزارز محبوب توانسته کندل هفتگی را با قیمت ۵۲۱۳۷ دلار به پایان برساند. این بالاترین عدد بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) تا به امروز است. اگرچه محدوده ۵۲۰۰۰ دلار در چند روز گذشته به عنوان یک سطح مقاومتی برای بیت کوین عمل کرده است، اما به نظر خریداران آن برای خارج کردن سودشان از بازار عجله‌ای از خود نشان نداده‌اند. این یعنی چشم‌انداز فعالان بازار در بلند مدت همچنان صعودی است.

شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین پس از عبور از ۵۲۰۰۰ دلار، اکنون برای ایجاد یک ناحیه حمایتی در این قیمت تلاش می‌کند. به نظر می‌رسد بیت کوین در حال حاضر پس از یک افزایش قیمت خوب، در یک کانال صعودی با شیب ملایم قرار گرفته است. این اتفاق می‌تواند یک فاز تثبیت (Consolidation) در راستای ادامه روند صعودی بیت کوین باشد که در این صورت به رشد قیمت آلت کوین ها بسیار کمک خواهد کرد.

یکی از اخبار مثبت به نفع بیت کوین این است که جریان خروج سرمایه از صندوق GBTC، یکی از صندوق‌های مهم (ETF) بیت ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

به نظر می‌رسد داده های منفی اقتصاد کلان در روزهای اخیر، بر قیمت بیت کوین تأثیری نداشته است زیرا این رمزارز محبوب توانسته کندل هفتگی را با قیمت ۵۲۱۳۷ دلار به پایان برساند. این بالاترین عدد بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) تا به امروز است. اگرچه محدوده ۵۲۰۰۰ دلار در چند روز گذشته به عنوان یک سطح مقاومتی برای بیت کوین عمل کرده است، اما به نظر خریداران آن برای خارج کردن سودشان از بازار عجله‌ای از خود نشان نداده‌اند. این یعنی چشم‌انداز فعالان بازار در بلند مدت همچنان صعودی است.

شرایط کلی بازار ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین پس از عبور از ۵۲۰۰۰ دلار، اکنون برای ایجاد یک ناحیه حمایتی در این قیمت تلاش می‌کند. به نظر می‌رسد بیت کوین در حال حاضر پس از یک افزایش قیمت خوب، در یک کانال صعودی با شیب ملایم قرار گرفته است. این اتفاق می‌تواند یک فاز تثبیت (Consolidation) در راستای ادامه روند صعودی بیت کوین باشد که در این صورت به رشد قیمت آلت کوین ها بسیار کمک خواهد کرد.

تحلیل قیمت بیت کوین

یکی از اخبار مثبت به نفع بیت کوین این است که جریان خروج سرمایه از صندوق GBTC، یکی از صندوق‌های مهم (ETF) بیت کوین، کند شده است. پس از خروج قابل توجه ۵٫۶۴ میلیارد دلار سرمایه از GBTC در ماه ژانویه، این میزان به ۱٫۳۷ میلیارد دلار در ماه فوریه کاهش یافته است.

با در نظر گرفتن شرایط بالا، آیا بیت کوین می تواند گام بعدی روند صعودی را آغاز نموده و قیمت آلت کوین‌های برتر را نیز به اعداد بالاتر هدایت کند؟ بیایید نمودارها را تجزیه و تحلیل کنیم تا متوجه شویم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین (BTC) در یک روند صعودی قرار دارد و به نظر در حال تثبیت (Consolidation) است. فروشندگان تلاش می‌کنند تا این روند صعودی را در قیمت ۵۲۰۰۰ دلار متوقف کنند، اما فشار تقاضا از سوی خریداران نیز به خوبی ادامه یافته است.

تحلیل قیمت بیت کوین

معمولا یک فاز تثبیت فشرده در نزدیکی یک سطح مقاومتی مهم (در اینجا ۵۲ هزار)، به ادامه حرکت صعودی منجر می‌شود. اگر خریداران، قیمت بیت کوین را بالای ۵۲۰۰۰ دلار نگه دارند، نشان دهنده شروع گام بعدی صعود است که در نتیجه آن قیمت BTC می تواند تا ۶۰۰۰۰ دلار رشد کند.

اگر فروشندگان بخواهند از این حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید به سرعت قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه در محدوده ۴۸۲۶۰ دلار بکشند. اگر آنها موفق شوند، ممکن است سفارش‌های فروش (Stop Loss) خریداران کوتاه مدت اجرا شود. در نتیجه ااین امر باعث افزایش فشار فروش شده و قیمت بیت کوین می تواند بهSMA 50 روزه و تا محدوده ۴۴۶۴۷ دلار سقوط کند.

همچنین بخوانید: SORA چیست؟ | یک هوش مصنوعی جدید که ویدیوهای کاملاً واقعی تولید می کند!

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم (ETH) در ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) به مقاومت قبلی ۲۷۱۷ دلار که آن را شکسته بود، بازگشت که نشان می دهد خریداران در تلاشند تا این سطح را به یک ناحیه حمایتی تبدیل کنند.

تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم در ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) از مقاومت ۲۸۶۸ دلار بالاتر رفت و در ادامه خریداران این حرکت صعودی را تا سطح مهم روانی ۳۰۰۰ دلار حفظ کردند. این اولین بار از سال ۲۰۲۲ است که اتریوم ایت قیمت را تجربه می‌کند. اکنون قیمت با کمی اصلاح در محدوده ۲۹۰۰ دلار قرار گرفته که البته این اصلاح قابل پبش‌بینی بود. حالا باید دید اتریوم می‌خواهد مقاومت قبلی را آزمایش کرده و صعود را ادامه دهد، یا که اصلاح قیمت ادامه خواهد داشت. در حالت دوم فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه (حدود ۲۶۱۵ دلار) برسانند.

تحلیل قیمت BNB

قیمت بایننس کوین (BNB) در میان روند صعودی خود با عبور از سطح ۳۶۰ دلار، کمی عقب نشینی یا پولبک کرده است. این نشان‌دهنده خارج کردن سود توسط معامله‌گران کوتاه مدت در این محدوده است. اما به طور کلی، پولبک‌ها در یک روند صعودی قوی، بیش از سه روز دوام نمی آورند که در اینجا نیز همین اتفاق افتاده است.

تحلیل قیمت BNB

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳۴ دلار) نشان می دهد که خریداران فعلاً کنترل را در دست دارند. اگر قیمت بالا رفت و مقاومت ۳۶۷ دلار را شکست، نشان می دهد که روند صعودی از سر گرفته شده است و قیمت BNB می تواند تا ۴۰۰ دلار نیز افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت پایین آمده و به زیر ۳۴۸ دلار سقوط کند، قیمت BNB ممکن است به میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه برسد. این سطح ممکن است دوباره برای خریداران جذاب باشد اما در صورت غلبه فروشندگان، قیمت BNB ممکن است بهSMA 50 روزه (۳۱۴ دلار) سقوط کند.

تحلیل قیمت ریپل

ریپل (XRP) در چند روز گذشته بین خط روند نزولی و متحرک نمایی (EMA) 20 روزه گیر کرده بود که عدم تصمیم گیری بین خریداران و فروشندگان را نشان می‌داد. اکنون قیمت در محدوده ۰٫۵۴ دلار به (EMA) 20 روزه برخورد کرده و معامله‌گران منتظر واکنش قیمت به این سطح هستند.

تحلیل قیمت ریپل

در ادامه اگر کندل روزانه قیمت ریپل بتواند بالاتر از خط روند نزولی بسته شود، نشان می دهد که احتمالا اصلاح به پایان رسیده باشد. در این صورت XRP می‌تواند تا قیمت ۰٫۶۷ دلار به رشد خود ادامه دهد.

برعکس، اگر کندل روزانه قیمت زیر (EMA)20 روزه بسته شود، نشان‌دهنده این است که فروشندگان می‌توانند قیمت ریپل را تا ۰٫۵۰ دلار کاهش دهند.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا (SOL) در ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) به سمت خط گردن الگوی سر و شانه معکوس خود، اصلاح قیمت کرد و از این نقطه با حمایت خریداران، کمی به سمت بالا حرکت کرد. در ۲ روز بعد، فشار فروش باعث ادامه روند اصلاحی سولانا شده و قیمت سولانا اکنون پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه قرار دارد.

تحلیل قیمت سولانا

همچنین بخوانید: آینده قیمت سولانا | ارزش بازار سولانا، BNB را پشت سر گذاشت!

خط (EMA) 20 روزه در نمودار سولانا اکنون رو به پایین در حال حرکت است که کاهش قدرت خریداران را در کوتاه مدت نشان می‌دهد. با این حال اگر محدوده فعلی قیمت سولانا بتواند خریداران را برای ورود به بازار جذب کند، اهداف حرکت صعودی سولانا ابتدا ۱۱۹ دلار و در ادامه سطح مقاومت مهم ۱۲۷ دلار است. اگر این ناحیه مقاومتی نیز شکسته شود، راه برای رشد قیمت سولانا تا هدف ۱۳۵ دلار هموار خواهد شد.

اما اکنون که قیمت سولانا به زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه رسیده است، دیدگاه صعودی بالا در کوتاه مدت، کمی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد. این یعنی با افزایش قدرت فروشندگان، قیمت سولانا ممکن است به راحتی تا میانگین متحرک ساده (SMA) 50 روزه ( حدود ۱۰۰ دلار) کاهش یابد.

تحلیل قیمت کاردانو

سایه بلند کندل روزانه کاردانو (ADA) در ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن)، نشان داد که خریداران همچنان به هر کاهش قیمت کاردانو و نزدیک شدن آن به (EMA) 20 روزه، به عنوان یک فرصت خرید مناسب برای این پروژه محبوب نگاه می کنند.

تحلیل قیمت کاردانو

خریداران توانستند قیمت را تا بالاتر از سطح مقاومت ۰٫۶۲ دلار افزایش دهند. در این ناحیه اما با فشار عرضه جدی از سوی فروشندگان، قیمت حدود ۶ درصد اصلاح کرد و کاردانو اکنون در محدوده ۰٫۵۹ دلار معامله می‌شود. اگر تقاضا در قیمت فعلی، بتواند قیمت کاردانو را با قدرت مناسب مجدداً به بالای مقاومت ۰٫۶۲ دلار برساند، هدف بعدی کاردانو می تواند سطح مقاومت کلیدی ۰٫۶۸ دلار باشد. در این صورت در سطح ۰٫۶۸ دلار، احتمالاً شاهد نبرد سختی بین خریداران و فروشندگان خواهیم بود. توقف بعدی کاردانو نیز در صورت ادامه روند صعودی، محدوده ۰٫۹۰ دلار خواهد بود.

در نقطه مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه قرار بگیرد، یعنی حرکت صعودی کاردانو ضعیف شده است و در کوتاه مدت شاهد نوسان قیمت در یک محدوده رنج (Range) افقی خواهیم بود.

همچنین بخوانید: ارز دیجیتال رندر (RNDR) چیست؟ | پیش بینی قیمت رندر در سال ۲۰۲۴

تحلیل قیمت آوالانچ

قیمت آوالانچ (AVAX) در ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن)، پس از برخورد به سطح ۴۲ دلار، اصلاح کرد. خریداران تلاش کردند جلوی کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی (EMA) 20 روزه را بگیرند اما در نهایت موفق نشدند. اکنون قیمت در نزدیکی میانگین متحرک ساده (SMA) 50 روزه قرار دارد و معامله‌گران منتظر واکنش به این سطح هستند.

تحلیل قیمت آوالانچ

با شکسته شدن سطح (EMA) 20 روزه، چشم‌انداز ادامه حرکت صعودی کمی ضعیف شده است و قیمت آوالانچ ممکن است برای مدتی در محدوده ۳۲ تا ۴۲ دلار در نوسان باشد.

در نگاه خوش‌بینانه، خریداران دوباره سعی خواهند کرد قیمت را بالاتر از مقاومت ۴۲ دلار ببرند. اگر آن‌ها موفق شوند، نمودار قیمت AVAX، الگوی سر و شانه معکوس خود را تکمیل خواهد کرد و قیمت ممکن است در ادامه به ۵۰ دلار برسد که یک سطح مقاومتی مهم است.

به این مطلب امتیاز دهید

The post پیش بینی و تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، سولانا و ارزهای دیجیتال برتر (۲ اسفند ۱۴۰۲) appeared first on بلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637208

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها