تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

لورس :چرا قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟

  • کد خبر : 2605032
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
لورس :چرا قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

قیمت بیت‌کوین روز گذشته بالا رفته و ۵ درصد افزایش یافته است. کندل صعودی و تند رو به بالا موجب شد قیمت به بالاترین سطح دو هفته اخیر یعنی بیش از ۲۸۰۰۰ دلار برسد. این اتفاق پس از آن رخ داد که قاضی دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده، نئومی رائو، در پرونده صندوق گری اسکیل بیتکوین (GBTC) علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به نفع GBTC رأی داد.
فهرست مطالبتقویت علاقه موسسات و نهادها به بیت‌کوینتایید ETF اسپات بیت‌کویندرخواست‌های مجوز ETF بیت‌کوین به SEC ادامه داردسیگنال مثبت در بازارلیکوئید شدن‌ها، قیمت بیت‌کوین را بالاتر هم می‌بردبازار همچنان در ترس استپرسش و پاسخ تقویت علاقه موسسات و نهادها به بیت‌کوین این تصمیم، علاقه اخیر شرکت‌های بزرگ به بیت‌کوین را که از سوی شرکت‌هایی مانند بلک‌راک و فیدلیتی اینوستمنتس نشان داده شده، تقویت می‌کند. هر دوی این شرکت‌ها قرار است در تاریخ ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) پاسخ‌هایی در مورد مجوز صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر اسپات بیت‌کوین (ETF) خود دریافت کنند.
نمودار روزانه قیمت BTC/USD تایید ETF اسپات بیت‌کوین پس از آنکه رائو دستور SEC مبنی بر رد ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

قیمت بیت‌کوین روز گذشته بالا رفته و ۵ درصد افزایش یافته است. کندل صعودی و تند رو به بالا موجب شد قیمت به بالاترین سطح دو هفته اخیر یعنی بیش از ۲۸۰۰۰ دلار برسد. این اتفاق پس از آن رخ داد که قاضی دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده، نئومی رائو، در پرونده صندوق گری اسکیل بیتکوین (GBTC) علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به نفع GBTC رأی داد.

فهرست مطالب

  • تقویت علاقه موسسات و نهادها به بیت‌کوین
  • تایید ETF اسپات بیت‌کوین
  • درخواست‌های مجوز ETF بیت‌کوین به SEC ادامه دارد
  • سیگنال مثبت در بازار
  • لیکوئید شدن‌ها، قیمت بیت‌کوین را بالاتر هم می‌برد
  • بازار همچنان در ترس است
  • پرسش و پاسخ
بخوانید  ترید چیست و تریدر کیست؟

تقویت علاقه موسسات و نهادها به بیت‌کوین

این تصمیم، علاقه اخیر شرکت‌های بزرگ به بیت‌کوین را که از سوی شرکت‌هایی مانند بلک‌راک و فیدلیتی اینوستمنتس نشان داده شده، تقویت می‌کند. هر دوی این شرکت‌ها قرار است در تاریخ ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) پاسخ‌هایی در مورد مجوز صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر اسپات بیت‌کوین (ETF) خود دریافت کنند.

نمودار روزانه قیمت BTC/USD

تایید ETF اسپات بیت‌کوین

پس از آنکه رائو دستور SEC مبنی بر رد صندوق ETF نقدینگی GBTC به دلیل نگرانی‌های “کلاهبرداری” را لغو کرد، قیمت بیت‌کوین در تاریخ ۲۹ اوت (۷ شهریور) رالی خود را آغاز کرد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که شرکت مذکور SEC را به دادگاه تجدیدنظر کشاند تا در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۷ مرداد ۱۴۰۱)، برای ثبات در آینده بیتکوین دلائل خود را ارائه کند. در حالی که دستور کمیسیون اوراق بهادار ETF اسپات را تأیید نمی‌کرد، رائو حکم داد:

مطابق با نظر دادگاه، درخواست تجدید نظر Grayscale پذیرفته شود و دستور کمیسیون لغو گردد.

درخواست‌های مجوز ETF بیت‌کوین به SEC ادامه دارد

با وجود متقاضیان متعدد – از جمله بلک‌راک، فیدلیتی، ARK کتی وود و ۲۱شرز که سه بار درخواست مجوز داده است، تاکنون، SEC از تأیید ETF اسپات بیت‌کوین خودداری کرده است.

  • مقایسه والکس و بیت پین؛ کدام صرافی بهتر است؟
بخوانید  ماجرای فروش گسترده توکن‌های کرو توسط بنیان‌گذار این پلتفرم چه بود؟

بلک‌راک با بیش از ۸٫۵ تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان است. بر اساس درخواست ارائه شده به SEC این شرکت برای نگهداری BTC از کوین‌بیس استفاده خواهد کرد از ماه سپتامبر، SEC میزبان تعدادی تصمیم در مورد ETFها است تا آنها را تأیید، رد یا به تأخیر بیندازد.

جدول ETF های بیت‌کوین. منبع: Bloomberg
جدول ETF های بیت‌کوین. منبع: Bloomberg

سیگنال مثبت در بازار

همزمان با افزایش قیمت بیت‌کوین در ۲۹ اوت (۷ شهریور)، عرضه BTC در صرافی‌ها در حال کاهش به پایین‌ترین سطح از ژانویه (دی) ۲۰۱۸ است.

نمودار موجودی کل بیت‌کوین‌های صرافی‌ها. منبع: Glassnode
نمودار موجودی کل بیت‌کوین‌های صرافی‌ها. منبع: Glassnode

بازار خروج کوین‌ها از صرافی‌های رمزارز را یک سیگنال مثبت می‌داند، با توجه به اینکه معمولاً تریدرها هنگامی BTC خود را از صرافی خارج می‌کنند که می‌خواهند آن را بلندمدت در کیف‌پول شخصی خود نگه دارند.

  • چطور بدون پرداخت کارمزد، تتر بخریم؟

جالب است بدانیم داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که صرافی‌ها از ۱۸ مه ۲۰۲۳ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) شروع به تخلیه بیت‌کوین کرده‌اند. به عبارت دیگر، بخش‌های بزرگی از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین، حتی در میان روند طولانی بازار نزولی سال ۲۰۲۳ در حال آماده شدن برای رالی قیمت BTC هستند.

بخوانید  چگونه از نوسانگر مهیب برای یافتن سیگنال خرید و فروش استفاده کنیم؟

لیکوئید شدن‌ها، قیمت بیت‌کوین را بالاتر هم می‌برد

با ادامه خروج بیت‌کوین از صرافی‌ها، مارجین تسویه‌حساب‌ها کوچک‌تر می‌شود که باعث نوسان می‌گردد. تنها در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۴۶٫۵ میلیون دلار پوزیشن‌های شورت (فروش) بیت‌کوین لیکوئید شده‌اند و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار شورت در کل بازار رمزارزها لیکوئید شده است.

نقشه لیکوئیدهای بیت‌کوین. منبع: Coinglass
نقشه لیکوئیدهای بیت‌کوین. منبع: Coinglass

علی‌رغم ضرر تریدرهای شورت، ۴۸% بازار آتی همچنان نسبت به قیمت بیت‌کوین شورت است. با این نسبت بالای باقی‌مانده شورت، فرصت بالقوه‌ای برای شورت اسکویز وجود دارد که می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیشتر بیت‌کوین شود.

نمودار نرخ پوزیشن‌های لانگ (خرید) به شورت (فروش). منبع:  Coinglass
نمودار نرخ پوزیشن‌های لانگ (خرید) به شورت (فروش). منبع: Coinglass

بازار همچنان در ترس است

در حالی که قیمت بیت‌کوین پس از حکم گری‌اسکیل و لیکوئيد شدن پوزیشن‌‌های فروش، اندکی مومنتوم مثبتی در کوتاه‌مدت نشان می‌دهد، شاخص ترس و طمع بیت‌کوین نشان می‌دهد که بازار همچنان در حالت ترس به سر می‌برد و نسبت به ماه قبل بیش از ۱۳ امتیاز کاهش یافته است.

شاخص ترس و طمع. منبع: Alternative
شاخص ترس و طمع. منبع: Alternative

منبع: Cointelegraph

پرسش و پاسخ

چه عاملی باعث افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین شد؟

بخوانید  ۴ روشی که از هوش مصنوعی می‌توان برای افزایش سود در سرمایه‌گذاری استفاده کرد

به دلیل حکم مساعد برای صندوق گری اسکیل بیت‌کوین (GBTC) در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC). این امر هیجان سرمایه‌گذاران و امید به یک بازار گاوی جدید را تشدید کرده است.

علاقه موسسات چگونه بر قیمت بیت‌کوین تأثیر گذاشت؟

علاقه رو به رشد اخیر از سوی شرکت‌هایی مانند بلک‌راک و فیدلیتی اینوستمنتس موجب تشدید افزایش قیمت شده است.

نوشته چرا قیمت بیت‌کوین صعودی شد؟ اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2605032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها