تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :چرا مدیریت ریسک در بازار فارکس مهم است؟

  • کد خبر : 2598736
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :مدیریت ریسک یکی از مهم ترین مهارت هایی است که می توانید هنگام معامله در بازار فارکس (ارز) از آن بهره ببرید. در واقع، مدیریت ریسک یک جنبه مهم از هر امر مالی یا استراتژی سرمایه گذاری است که در نظر می گیرید و سعی می کنید در […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

مدیریت ریسک یکی از مهم ترین مهارت هایی است که می توانید هنگام معامله در بازار فارکس (ارز) از آن بهره ببرید. در واقع، مدیریت ریسک یک جنبه مهم از هر امر مالی یا استراتژی سرمایه گذاری است که در نظر می گیرید و سعی می کنید در برنامه خود برای یک زندگی موفق پیاده سازی کنید.

در اینجا ۷ اقدام موثر برای مدیریت ریسک در بازار فارکس آورده شده است که به شما کمک می کند هجوم آدرنالین خود را آرام کنید، غریزه قمار درونی خود را تحریک نکنید و مطمئن شوید که در مسیر درست یک معامله گر فارکس هستید.

بخوانید  آشنایی با پراپ تریدینگ

۱٫ معامله گر بودن

مطمئنا مدیریت ریسک یکی از نادیده گرفته ترین زمینه ها در معاملات فارکس است که به وضوح در آمار منعکس شده است و نشان می دهد که به طور متوسط ۹۰٪ از مبتدیان معاملات فارکس در مرحله اولیه معاملات واقعی خود، ضرر و شکست را تجربه می کنند.

یک دلیل بزرگ برای این تجربه رایج شکست، عدم مدیریت ریسک است.

این اشتباه است که فکر کنید شما می توانید با حداکثر توانایی تان برای زیان، در یک معامله ریسک کنید. زیرا این کاری است که قماربازان انجام می دهند. با این حال، تجارت فارکس هیچ ربطی به قمار ندارد و اگر به دنبال موفقیت بلندمدت و بازده خوب هستید، استراتژی “همه یا هیچ” در یک معامله، روشی نیست که آنرا در فارکس بکار بگیرید.

در پایان، پیروی از قوانین مدیریت ریسک چیزی است که شما را به عنوان یک معامله گر فارکس از قماربازان متمایز می کند. این قوانین در کنار شما هستند تا از شما محافظت کنند، راهنمایی کنند و شانس شما را برای سودآوری طولانی مدت افزایش دهند.

بخوانید  معرفی کامل ارز دیجیتال بیت گرت Bitgert (برایس Brise)

به طور خلاصه، مدیریت ریسک نشان دهنده توانایی ها و مهارت های شماست تا هر عامل کوچکی را تا جایی که می توانید در بازار فارکس به نفع خود تغییر دهید. برای به حداقل رساندن احتمال ضرر مالی، باید تاکتیک‌ها، استراتژی‌ها، اقدامات احتیاطی و اقدامات مدیریت ریسک را در نظر بگیرید.

۲٫ اندازه موقعیت معاملاتی

معامله یا ترید، صرف نظر از بازار، معمولاً شامل ریسک است و تحمل ریسک شخصی شما یک عامل فردی است که بر تجربه و تصمیمات معاملاتی شما تأثیر می گذارد.

معمولاً معامله گران پیشرفته فارکس، ریسک هر معامله را بیش از ۵٪ کل سرمایه توصیه نمی کنند. با این حال، ۱٪ یا ۲٪ از ارزش کل حساب برای مبتدیان معاملات فارکس بهترین است. به طور خلاصه، راحتی شما با ریسکی که می توانید بپذیرید بیشتر به سطح تجربه و همچنین ریسک پذیری شما به عنوان یک شخص تعیین می شود.

فقدان دانش، تجربه و آشنایی با معاملات فارکس به طور کلی، موجب می شود تا معامله گران جدید نتوانند به این راحتی ضرر بزرگی را تحمل کنند و به همین دلیل است که ترجیح می دهند از درصد کمتری از سطوح ریسک استفاده کنند. با این حال، با گذشت زمان و با کسب تجربه و آشنایی با سیستم ممکن است نسبت به کاری که انجام می‌دهید احساس اطمینان بیشتری کنید و با ریسک بالاتری احساس راحتی کنید. اما مجدداً توصیه می‌شود احتیاط کنید و بالاتر از ۵% در هر معامله نروید.

بخوانید  تحلیل آنچین بیت کوین با بررسی عملکرد سابق قیمت؛ ۱ شهریور

اگر در یک زنجیره زیان قرار بگیرید که غیرعادی هم نیست، هر چه درصد بیشتری از حساب خود را در معرض ریسک قرار داده باشید، سریع‌تر حساب خود را به طور کامل از دست خواهید داد. بنابراین حتی برای معامله گران حرفه ای و با تجربه فارکس، داشتن یک استراتژی مدیریت ریسک خوب به جای ریسک کردن در یک معامله، منطقی تر است.

۳٫ زمان معاملات خود را مدیریت کنید

فارکس یک بازار ۲۴ ساعته است که ۵ روز هفته باز است و بارها پیش می‌آید بخاطر اینکه در یک زمان خاص، پشت رایانه خود نیستید فرصت‌هایی را به‌عنوان معامله‌گر از دست می‌دهید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید بدون وقفه معامله کنید. یک استراتژی بسیار بهتر این است که مطمئن شوید در مواقعی که فرصت های خوبی ایجاد می شود برای انجام معاملات در دسترس هستید. به این معنی که باید زمان معاملات خود را به روشی هوشمندانه مدیریت کنید.

بخوانید  ورج (Verge) چیست؟ کاربردها و خرید ارز ورج

یک معامله‌گر معمولی فارکس، یک فرد معمولی با شغل تمام وقت، خانواده، سرگرمی‌ها، زندگی اجتماعی و فعالیت‌های دیگر است. بنابراین تعهد به ۲۰ ساعت معامله نه تنها غیرممکن است بلکه ضروری هم نیست.

بنابراین باید چارچوب زمانی مناسبی را پیدا کنید که برای سبک زندگی شما مناسب باشد و مطمئن شوید که چند ساعت در روز می توانید به آن اختصاص دهید. با مدیریت درست زمان معاملات، ریسک را نیز مدیریت می کنید. زیرا زمان اغلب جزء بسیار ارزشمندی برای موفقیت معاملات است.

۴٫ از گپ قیمتی آخر هفته دوری کنید

برخی از تعطیلات آخر هفته اتفاق مهمی نمی افتد. اما گاهی اوقات اتفاقات و تغییرات مهمی در تعطیلات آخر هفته رخ می دهد که معمولاً باعث حرکت چشمگیر قیمت ها در روز بعد از تعطیلات آخر هفته می شود. بدین ترتیب، شروع قیمت ها در هفته جدید با گپ یا شکاف قیمتی در بازار ارز شروع می شود. یعنی قیمت شروع هفته جدید از قیمت پایان هفته قبل فاصله دارد.

بخوانید  استیک کردن یا استیکینگ (Staking) چیست؟

با وجود بسیاری از تاکتیک ها و استراتژی های معاملات فارکس، برخی از معامله گران ترجیح می دهند با این شکاف ها معامله کنند. حتی اگر قصد انجام این کار را ندارید، شکاف های آخر هفته اغلب می تواند در سطح حد ضرر مورد نظر شما ایجاد شود و خطر ضرر بزرگتر را افزایش دهد. با وجود اینکه گپ های آخر هفته رایج نیستند، می تواند شما را غافلگیر کنند و اگر از یک استراتژی مدیریت ریسک موثر پیروی می کنید، از آنها اجتناب خواهید کرد.

۵٫ اخبار را تماشا کنید

رویدادهای خبری، اطلاعیه ها، گزارش های منتشر شده و غیره می توانند کمک واقعی برای افرادی باشد که به دنبال مدیریت ریسک خوب هستند. برخی از مهمترین اطلاعیه های خبری که می خواهید به دنبال آنها باشید رویدادهایی مانند اشتغال، تصمیمات بانک مرکزی، گزارش های تورم و موارد دیگر هستند که می توانند حرکت های غیرعادی بزرگی را در بازار فارکس ایجاد کنند. اگر معامله با شکاف هایی که پس از آن رویدادهای مهم اتفاق می افتد، بخشی از استراتژی شما نباشد، بیشتر معامله گران فارکس ترجیح می دهند پس از انتشار چنین اخبار بزرگی تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

بخوانید  تحلیل احساسات چیست و چگونه انجام می‌شود؟

۶٫ در حد توان مالی خود ریسک کنید

هرگز بیش از توان مالی خود سرمایه گذاری نکنید. این بسیار منطقی است که شما آنقدر پول در حساب خود قرار ندهید تا در صورت از دست دادن همه آنها، نتوانید امور روزمره خود را انجام دهید. معامله گری، چالش برانگیز و اغلب مخاطره آمیز است و هیچ فایده ای ندارد که با صرف تمام پس انداز خود در یک یا چند معامله، رفاه، شادی و امنیت خود را به خطر بیندازید. اطمینان حاصل کنید که بسته به پس انداز و سرمایه ای که در اختیار دارید، به روشی سازگار و آگاهانه سرمایه گذاری می کنید.

۷٫ به برنامه پایبند باشید

موفقیت در بازار فارکس و مدیریت ریسک موثر مستلزم پایبندی به برنامه معاملاتی و به طور کلی توانایی برنامه ریزی از قبل است. غوطه ور شدن در معاملات فارکس بدون آمادگی، خطر زیان بزرگ را افزایش می دهد. شما باید بدانید که چه اهدافی دارید و چگونه برای دستیابی به آنها برنامه ریزی کنید.

بخوانید  به کدام دسته از ارزهای دیجیتال استیبل کوین گفته میشود؟

یک برنامه معاملاتی در فارکس هیچ تفاوتی با برنامه ریزی سایر کارها ندارد و باید فعالیت های معاملاتی و استراتژی های شما را مشخص کند. ایده اصلی در اینجا ایجاد مجموعه‌ای از قوانین است که می‌خواهید هنگام انجام معاملات و تصمیم‌گیری‌ها بطور پایدار و با تعهد به آن پایبند باشید.

یک برنامه معاملاتی فارکس به شما کمک می کند تا بازار را بهتر تجزیه و تحلیل کنید، از تصمیم گیری های عجولانه و معاملات احساسی مانند معامله بر اساس ترس و طمع پرهیز کنید، از اشتباهات مبتدی دوری کنید و به شما در ارزیابی معاملات برنده و بازنده کمک می کند.

نتیجه گیری

اطمینان از اینکه تمام این ۷ مرحله مدیریت ریسک را دنبال می کنید، شما را به یک معامله گر موفق فارکس تبدیل نمی کند که با هر معامله و تصمیم گیری از سود زیادی برخوردار شوید. بسیاری از عوامل دیگر وجود دارند که بر موفقیت شما به عنوان یک معامله گر و اینکه آیا قادر خواهید بود به سود مورد نظر خود برسید یا خیر، تأثیر می گذارد. با این حال، مدیریت ریسک و ایفای نقش پیشگیرانه در پایین نگه داشتن ریسک معاملات تا جایی که احساس راحتی می کنید، شانس موفقیت را در بلندمدت افزایش می دهد.

بخوانید  ماجرای تریدری معمولی که به یک نهنگ ارز دیجیتال تبدیل شد؛ ۱۰هزار درصد سود در ۵ ماه!

اگر می‌خواهید درباره معامله فارکس اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید آرشیو مقالات جالب و مفید موجود را در وب‌سایت بورس تایم را مطالعه کنید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2598736

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها