تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :چطور مراقب باشیم تا دچار کلاهبرداری تتر تقلبی نشویم؟

  • کد خبر : 2601586
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
لورس :چطور مراقب باشیم تا دچار کلاهبرداری تتر تقلبی نشویم؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

علاوه بر نوسانات شدید قیمت رمزارزها و جریانات غیرقابل پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال، پروژه‌های کلاهبرداری و اسکم نیز موجب ضرر و زیان افراد فعال در این حوزه می‌شوند. همان طور که در مقاله “بررسی انواع مختلف ارز استیبل کوین تتر” گفته شد، کلاهبرداری تتر نیز نمونه‌ای از این پروژه‌های سودجویانه است. اگر در این بازار فعالیت می‌کنید، به احتمال قوی تتر را می‌شناسید؛ بنابراین بسیار ضروری است که از این شگردهای کلاهبردارانه و روش‌های تشخیص آن آگاه باشید. در همین راستا، مطلب پیش روی را با موضوع تتر جعلی و روش‌های تشخیص آن تهیه کردیم. لطفا با ما همراه شوید.
روش‌های کلاهبرداری تتر تقلبی روش‌های کلاهبرداران و سودجویان در دنیای ارزهای دیجیتال هر روز تغییر می‌کند. بر همین اساس، افرادی که در حوزه رمزارزها فعالیت دارند و به خرید و فروش تتر یا سرمایه‌گذاری در تتر مشغول هستند، باید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارند. به‌طور کلی، رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری از طریق تتر به شرح زیر است.
کلاهبرداری ارز دیجیتال تتر از طریق سایت‌های اینترنتی جعلی روش رایج کلاهبرداری از طریق تتر که یک روش قدیمی کلاهبرداری اینترنتی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

علاوه بر نوسانات شدید قیمت رمزارزها و جریانات غیرقابل پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال، پروژه‌های کلاهبرداری و اسکم نیز موجب ضرر و زیان افراد فعال در این حوزه می‌شوند. همان طور که در مقاله “بررسی انواع مختلف ارز استیبل کوین تتر” گفته شد، کلاهبرداری تتر نیز نمونه‌ای از این پروژه‌های سودجویانه است. اگر در این بازار فعالیت می‌کنید، به احتمال قوی تتر را می‌شناسید؛ بنابراین بسیار ضروری است که از این شگردهای کلاهبردارانه و روش‌های تشخیص آن آگاه باشید. در همین راستا، مطلب پیش روی را با موضوع تتر جعلی و روش‌های تشخیص آن تهیه کردیم. لطفا با ما همراه شوید.

بخوانید  انتقال ۳ میلیارد دلاری بیت کوین‌های کریگ رایت به این زودی‌ها انجام نخواهد شد

روش‌های کلاهبرداری تتر تقلبی

روش‌های کلاهبرداران و سودجویان در دنیای ارزهای دیجیتال هر روز تغییر می‌کند. بر همین اساس، افرادی که در حوزه رمزارزها فعالیت دارند و به خرید و فروش تتر یا سرمایه‌گذاری در تتر مشغول هستند، باید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارند. به‌طور کلی، رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری از طریق تتر به شرح زیر است.

کلاهبرداری ارز دیجیتال تتر از طریق سایت‌های اینترنتی جعلی

روش رایج کلاهبرداری از طریق تتر که یک روش قدیمی کلاهبرداری اینترنتی نیز محسوب می‌شود، ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های مخرب به کاربران است. این پیام‌ها به ایمیل یا اکانت‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف ارسال شده و قربانیان را به سایت‌های کلاهبرداری هدایت می‌کند.

در خصوص تتر، برخی از افراد پیام‌هایی حاوی نام کاربری و رمز عبور برای ورود به یک سایت و دسترسی به مقدار زیادی تتر دریافت کرده‌اند. براساس این پیام‌ها، کاربران می‌توانند در ازای پرداخت مبلغی پول، تتر دریافت کنند. متأسفانه این وعده‌های دروغین برخی از کاربران را فریب داده و نه تنها تتری دریافت نکرده‌اند، بلکه کل وجوه آن‌ها نیز بلاک شده است.

بخوانید  معرفی ارز دیجیتال ورلد کوین WLD) World Coin) 

کلاهبرداری از طریق تتر رایگان

در روش دیگرِ کلاهبرداری تتر، کلاهبرداران با ایجاد شبکه‌های اجتماعی فیک و با وعده اعطای تتر رایگان، کاربران را فریب می‌دهند. تبلیغات در چنین پروژه‌هایی نقش به‌سزایی دارد. به این صورت که، پروژه‌های اعطای تتر رایگان از زبان افراد معروف یا اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی بیان می‌شود و کاربران به آن اعتماد می‌کنند. افراد سودجوی پشت این پروژه‌ها، پس از جمع کردن سرمایه مورد نظر و رسیدن به اهداف خود، ناپدید می‌شوند.

کلاهبرداری ارز دیجیتال تتر از طریق کیف پول ارز دیجیتال جعلی
کلاهبرداری ارز دیجیتال تتر از طریق کیف پول ارز دیجیتال جعلی

کلاهبرداری ارز دیجیتال تتر از طریق کیف پول ارز دیجیتال جعلی

کاربران حوزه کریپتو، برای معاملات خود به کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارند. یکی از روش‌های سودجویان برای کلاهبرداری، دانلود کیف پول ارز دیجیتال جعلی از طریق لینک‌هایی است که برای این کار ایجاد شده‌اند. بدین ترتیب با فریب دادن کاربران و هدایت آن‌ها به سمت دانلود نسخه جعلی یک کیف پول معروف، برای مثال کیف پول تراست یا یک بدافزار، موجودی کیف پول آن‌ها را برداشت می‌کنند. بر همین اساس، باید در هنگام دانلود و نصب کیف پول، بسیار هوشیار باشید و کیف پول ارزهای دیجیتال را از سایت اصلی شرکت سازنده آن، دریافت کنید.

بخوانید  دیدگاهی جدید در استخراج بیت کوین: آیا سودآورتر از خرید بیت کوین است؟

عرضه تتر جعلی

در جریان روش‌های کلاهبرداران در خصوص ارز دیجیتال تتر، ممکن است تتر جعلی به آن‌ها داده شود. این روش منجر به از دست رفتن سرمایه برخی از افراد شده است. خوشبختانه چند روش برای تشخیص این تترهای تقلبی وجود دارد که اگر از آن‌ها مطلع باشید، هرگز در دام کلاهبرداران و سودجویان نخواهید افتاد. همچنان همراه ما باشید و با روش‌های تشخیص تتر جعلی آشنا شوید.

روش‌های تشخیص تتر تقلبی

همانطور که گفتیم، یکی از رایج‌ترین شیوه‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال، در خصوص عرضه تتر جعلی صورت گرفته است. همانطور که اشاره کردیم، راهکارهایی برای تشخیص این تترهای جعلی وجود دارد که به هیچ عنوان سخت هم نیست.

بررسی لوگوی تتر

یکی از روش‌های تشخیص کلاهبرداری تتر تقلبی، بررسی لوگوی تتر است. می‌دانید که هر ارز دیجیتالی یک لوگوی خاص و منحصر‌به‌فرد دارد. تشخیص این لوگو، ساده است. تتر هم لوگوی منحصربه‌فرد خودش را دارد، کافیست رنگ و مندرجات طرح لوگوی تتر را در وب‌سایت رسمی تتر با دقت بررسی کرده و آن را با لوگوی موجود در تراکنش ارسالی مقایسه کنید. اگر ناهمخوانی وجود دارد، پس قطعا این تترها جعل و تقلبی هستند.

بخوانید  تحلیل قیمت شیبا اینو: شیباریوم میلیونی شد!

بررسی آدرس کانترکت تتر (Contract Address)

آدرس کانترکت، محل آدرس قرارداد واقعی یک توکن را نشان می‌دهد؛ یعنی محلی که توکن‌ها را مدیریت می‌کند. این آدرس، تعدادی از کدهای شبکه بلاکچین را در خود ذخیره می‌کند. آدرس کانترکت را می‌توان از طریق وب‌سایت رسمی پروژه، استفاده از اکسپلورر بلاکچین و استفاده از سایت‌های معتبر فهرست‌کننده ارزهای دیجیتال پیدا کرد.

به دلیل اینکه تتر روی چندین بلاکچین مختلف قابل انتقال است، تشخیص تراکنش واقعی آن از تراکنش‌های فیک، نسبتا دشوارتر است؛ اما رایج‌ترین روشی که تتر با آن انتقال می‌یابد، انتقال بر بستر اتریوم و با تتر ERC20 است. آدرس‌‌های ERC20 با ۰x آغاز شده و سایر اعداد باقی مانده فقط به آدرس کیف پول مربوط هستند. یکی دیگر از شبکه‌های بلاکچین که تتر روی آن انتقال می‌یابد، ترون است. آدرس‌های تتر مبتنی بر ترون با حروف بزرگ T آغاز می‌شوند و سایر اعداد باقی مانده به آدرس کیف پول مربوط می‌شوند.

بخوانید  تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی در هفته اول شهریور ۱۴۰۲

بررسی وضعیت تتر در بازار

شما باید وضعیت بازار تتر را بررسی کنید تا ببینید تراکنش ارسالی برای شما واقعی یا فیک است. آدرس تراکنش تتر در اینجا به کارتان می‌آید. کافیست آدرس را در یکی از مرورگرهای بلاکچین جستجو کرده و سپس روی نماد تتر کلیک کنید تا نتایج برای شما نشان داده شوند. اگر جزئیاتی از ارزش بازار تتر به شما نشان داده نشد، تترهای ارسالی برای شما فیک هستند.

بررسی وضعیت تتر در بازار
بررسی وضعیت تتر در بازار

بررسی آدرس قرارداد

بررسی آدرس قرارداد نیز می‌تواند در تشخیص کلاهبرداری تتر به شما کمک کند. هر تراکنشی درون شبکه بلاکچین، قابلیت رهگیری دارد. این رهگیری از طریق کد هش که در تراکنش و آدرس قرارداد وجود دارد، صورت می‌گیرد. البته سودجویان با تغییر در آدرس قرارداد، در تلاش برای فروش تتر جعلی هستند. کافیست روی خودِ توکن کلیک کرده و اطلاعات دقیق‌تری درباره آن پیدا کنید. کلیک روی تراکنش تتر جعلی به شما می‌گوید که ارزش توکن صفر است. در حالی که با کلیک روی آدرس یک تراکنش واقعی USDT، ارزش آن نیز مشخص خواهد شد.

بخوانید  اسطوره فوتبال رونالدینیو به دلیل مشارکت در یک کلاهبرداری رمزنگاری مورد بررسی قرار گرفت

کلام پایانی

در این مطلب شما را با روش‌های کلاهبرداری تتر و راهکارهایی برای تشخیص آن آشنا کردیم. خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری تتر با توجه به ماهیت این استیبل کوین و ثابت بودن قیمت آن، با اهداف خاصی صورت می‌گیرد؛ اما اگر تتر فیک و جعلی دریافت کنید، به هیچکدام از اهدافتان نمی‌رسید و دارایی‌تان از دست خواهد رفت. پس بهتر است در هنگام معاملات خود در بازار رمزارزها از جمله معاملات تتر، هوشیار باشید. مهم‌تر از همه اینکه فریب تبلیغات برای تتر رایگان را نخورید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2601586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها