تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :چند نکته آموزشی کاربردی دنیای تکنولوژی

  • کد خبر : 2598406
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
لورس :چند نکته آموزشی کاربردی دنیای تکنولوژی
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :کمتر کسی است که به دنیای تکنولوژی و دستاوردهای شگرف آن علاقه‌ای نداشته باشد. با توجه به این استقبال عمومی فراگیر سایت تکناک بر آن شده تا با گردآوری برترین‌ مقاله‌های این عرصه نیاز جویندگان فناوری‌های روز دنیا را برطرف سازد. در این مطلب به‌صورت تصادفی برخی از […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

کمتر کسی است که به دنیای تکنولوژی و دستاوردهای شگرف آن علاقه‌ای نداشته باشد. با توجه به این استقبال عمومی فراگیر سایت تکناک بر آن شده تا با گردآوری برترین‌ مقاله‌های این عرصه نیاز جویندگان فناوری‌های روز دنیا را برطرف سازد. در این مطلب به‌صورت تصادفی برخی از مقالات آموزشی دنیای تکنولوژی موجود در این سایت را مرور می‌کنیم و به شکل مختصری از ماهیت آن‌ها آگاه می‌شویم.

اولین مقاله آموزشی: ساخت وبکم در تلفن اندرویدی

اگر به دنبال یک‌راه ساده و ارزان برای تبدیل دستگاه اندرویدی خود به یک وبکم شخصی هستید، DroidCam گزینه‌ای عالی برای شما محسوب می‌شود. با استفاده از این برنامه، می‌توانید دستگاه اندرویدی خود را به‌راحتی به‌عنوان وبکم در کامپیوتر خود متصل کنید. این برنامه از طریق اتصال USB یا Wi-Fi به‌صورت بی‌سیم عمل می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر باکیفیت بالا را به‌صورت زنده در کامپیوتر خود مشاهده کنید. همچنین، DroidCam از امکاناتی مانند فعال‌سازی فلاش، تنظیمات دوربین و ضبط ویدئو نیز پشتیبانی می‌کند. به‌طورکلی، این برنامه برای کسانی که نیاز به وبکمی قابل‌حمل و باکیفیت برای امور مختلف دارند، بسیار مناسب است. (منبع)

بخوانید  تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۴ دسامبر (۳ دی)

چند نکته آموزشی کاربردی دنیای تکنولوژی

دومین مقاله آموزشی: گوشی شیائومی و چگونگی افزایش عمر باتری

کیفیت و طول عمر باتری گوشی‌های شیائومی را می‌توان با رعایت تعدادی نکته ساده و کاربردی، بهبود داد. یکی از این نکات عبارت‌ است از کاهش نور صفحه‌نمایش، درواقع تنظیم نور صفحه‌نمایش در حداقل می‌تواند، به‌طور قابل‌توجهی از مصرف باتری کاسته و عمر آن را افزایش دهد. غیرفعال کردن اتصالات بی‌سیم نیز راهکار دیگری است. هنگامی‌که از اینترنت استفاده نمی‌کنید، بهتر است، اتصالات بی‌سیم را غیرفعال کنید، زیرا این اتصالات یکی از عوامل اصلی مصرف باتری هستند.

همچنین استفاده از حالت صفر درصد باتری نیز راهکاری عالی است، در مواقعی که باتری شما در حالت کمتر از ۱۰ درصد است، می‌توانید از حالت صفر درصد باتری استفاده کنید. در این حالت، تنها عملکردهای ضروری گوشی فعال خواهند بود و سایر برنامه‌ها و اتصالات بی‌سیم غیرفعال خواهند شد. استفاده از حالت بهینه‌سازی باتری، اجرای به‌روز‌رسانی‌ها و خنک نگه‌داشتن باتری نیز از دیگر راه کارهای سودمند در این عرصه هستند.

بخوانید  رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا منطق پشت “مکث” افزایش نرخ FOMC را توضیح می دهد

سومین مقاله آموزشی: بازی‌های گرافیکی و تأثیر GPU بر آن‌ها

GPU  یا پردازنده گرافیکی، یک قطعه سخت‌افزاری است که نه‌تنها برای بهبود عملکرد بازی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد، بلکه کاربردهای گسترده‌تری نیز دارد. این تکنولوژی امکان پردازش و تجزیه‌وتحلیل تصاویر و ویدیوها را با سرعت و کارایی بالا فراهم می‌کند. GPU در ابتدا برای پردازش تصاویر سه‌بعدی و نمایش آن‌ها بر روی صفحه‌نمایش استفاده می‌شد؛ اما در حال حاضر از آن برای پردازش تصاویر دوبعدی، محاسبات علمی، پردازش صوتی و حتی ماینینگ ارزهای دیجیتال نیز استفاده می‌شود.

چند نکته آموزشی کاربردی دنیای تکنولوژی

عملکرد GPU بر مبنای تعداد هسته‌های پردازشی آن است. هسته‌های پردازشی در GPU بسیار بیشتر از پردازنده‌های مرسوم (CPU) بوده و این امکان را به این قطعه می‌دهد تا در عملیات هم‌زمان و موازی بهتری عمل کند. به‌عبارت‌دیگر، GPU قادر است تعداد زیادی دستورالعمل را هم‌زمان اجرا کند و درنتیجه سرعت پردازش آن در عملکردهای مختلف بسیار بالا می‌باشد. منبع

چهارمین مقاله آموزشی: بازیابی رمز عبور گوگل

بازیابی حساب گوگل خود یک فرایند مهم است که در صورت فراموشی رمز عبور، قابل‌دسترسی نیست. ولی خوشبختانه، گوگل چندین راه برای بازیابی حساب ارائه داده که اولین روش، استفاده از گزینه «فراموشی رمز عبور» در صفحه ورود به‌حساب گوگل است. با کلیک بر روی این گزینه، گوگل یک فرم بازیابی به شما نشان می‌دهد، در این فرم، شما باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید تا هویتتان را تأیید کنید. این اطلاعات ممکن است شامل شماره تلفن همراه یا ایمیل جایگزین باشد.

بخوانید  پل شبکه شیباریوم به صورت کامل راه‌اندازی شد

چند نکته آموزشی کاربردی دنیای تکنولوژی

پس از تأیید هویت، گوگل به شما اجازه می‌دهد رمز عبور جدیدی برای حساب خودتنظیم کنید. روش دوم، استفاده از شماره تلفن همراه به‌عنوان راه دیگری برای بازیابی حساب است. با انتخاب این گزینه، گوگل یک پیامک حاوی یک کد تأیید به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌کند، شما باید این کد را وارد کنید تا هویت خود را تأیید کرده تا بتوانید، رمز عبور جدیدی برای حساب خودتنظیم نمایید. همچنین، درصورتی‌که هیچ‌یک از روش‌های فوق برای شما مقدور نیست، می‌توانید از گزینه «حساب‌های کمکی» استفاده کنید، با انتخاب این گزینه، گوگل به شما امکان می‌دهد به یک حساب کمکی دسترسی پیدا کنید و از آن برای بازیابی حساب خود استفاده کنید.

پنجمین مقاله آموزشی: کاهش استرس دسترسی افراد غربیه به محتویات گوشیهای تعمیری

یکی از راه‌حل‌هایی که سامسونگ برای حل مشکل تحویل گوشی اندرویدی به مراکز خدمات برای تعمیرات و رفع نگرانی‌های حول آن ارائه می‌دهد، استفاده از «حالت تعمیر و نگهداری» است. این ویژگی برای جلوگیری از دسترسی اشخاص غیرمجاز به اطلاعات شما طراحی‌شده و به کاهش استرس و نگرانی مالکان کمک بزرگی می‌کند.

بخوانید  تحلیل تکنیکال دوج‌کوین؛ 8 شهریور 1402

با استفاده از این حالت، شما می‌توانید امکانات دستگاه خود را محدود کرده و از دسترسی به اطلاعات حساستان جلوگیری کنید. با فعال‌سازی این حالت، تمام اطلاعات شما از دسترسی اشخاص غیرمجاز محافظت می‌شود، پس بدون نگرانی برای تعمیر دستگاه به مرکز خدمات می‌توانید آن را تحویل دهید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2598406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها