تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
1

لورس :چگونه بیت کوین بخریم و بفروشیم؟ (آموزش خرید BTC در ایران)

  • کد خبر : 2635241
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۴۰
لورس :چگونه بیت کوین بخریم و بفروشیم؟ (آموزش خرید BTC در ایران)
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

خرید و فروش بیت کوین در ایران در کنار سایر ارزهای دیجیتال به رشد چشمگیری دست یافته است. دلایل مختلفی برای خرید بیت کوین در ایران وجود دارد. انگیزه اصلی خرید این ارز محافظت در برابر عدم اطمینان اقتصادی و افزایش قیمت ها است. عدم تمرکز و کمبود بیت کوین، آن را به سرمایه گذاری جذابی تبدیل می کند که می تواند ارزش آن را در طول زمان حفظ کند. در کشوری با قوانین سختگیرانه بانکی، برخی افراد بیت کوین را راهی برای نفوذ به شبکه های مالی جهانی می دانند.
انتقال پول به خارج. از کشور با بیت کوین برای ایرانیان آسان تر، ارزان تر و کارآمدتر است. انگیزه های خرید بیت کوین در ایران شامل حفظ ثروت، تامین فرصت های سرمایه گذاری و تسهیل تراکنش های بین المللی سریع است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در خصوص نحوه خرید بیت کوین و فروش آن در اختیارتان بگذاریم
معرفی محبوب ترین ارزهای دیجیتال; بیت کوین این مقاله تحت سلطه بیت کوین است که پیشگام ارز دیجیتال مستقل از دولت ها و مقامات مرکزی به حساب می اید. علیرغم نوسانات آن، ارزش آن به طور پیوسته افزایش یافته و سال ۲۰۱۷ به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۰۰۰۰ دلار رسید..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

خرید و فروش بیت کوین در ایران در کنار سایر ارزهای دیجیتال به رشد چشمگیری دست یافته است. دلایل مختلفی برای خرید بیت کوین در ایران وجود دارد. انگیزه اصلی خرید این ارز محافظت در برابر عدم اطمینان اقتصادی و افزایش قیمت ها است. عدم تمرکز و کمبود بیت کوین، آن را به سرمایه گذاری جذابی تبدیل می کند که می تواند ارزش آن را در طول زمان حفظ کند. در کشوری با قوانین سختگیرانه بانکی، برخی افراد بیت کوین را راهی برای نفوذ به شبکه های مالی جهانی می دانند.

انتقال پول به خارج. از کشور با بیت کوین برای ایرانیان آسان تر، ارزان تر و کارآمدتر است. انگیزه های خرید بیت کوین در ایران شامل حفظ ثروت، تامین فرصت های سرمایه گذاری و تسهیل تراکنش های بین المللی سریع است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در خصوص نحوه خرید بیت کوین و فروش آن در اختیارتان بگذاریم

معرفی محبوب ترین ارزهای دیجیتال; بیت کوین

این مقاله تحت سلطه بیت کوین است که پیشگام ارز دیجیتال مستقل از دولت ها و مقامات مرکزی به حساب می اید. علیرغم نوسانات آن، ارزش آن به طور پیوسته افزایش یافته و سال ۲۰۱۷ به بالاترین قیمت خود یعنی ۲۰۰۰۰ دلار رسیده است. این ارز اکنون بزرگترین ارز رمزنگاری شده از نظر ارزش بازار محسوب می شود.نام بیت کوین وقتی مردم در مورد ارزهای دیجیتال صحبت می کنند، توجه همه را به خود جلب می کند، اما به معنای واقعی کلمه گزینه های بی شمار دیگری در مورد این سکه های دیجیتال وجود دارد.

چرا باید بیت کوین بخرم؟

بیت کوین یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال در سال های اخیر بوده است. عرضه اولیه این ارز سال ۲۰۰۹ شاهد کاهش شدید ارزش آن به نزدیک به صفر بود. تقریبا ۳۰۰۰۰ دلار امروز بیت کوین تقریباً ۳۰۰۰ دلار معامله می شود.

رشد میلیون‌ ها درصدی از دارایی‌ های سنتی مانند سهام و املاک و مستغلات بسیار بیشتر است. هنوز مطمئن نیستید که آیا بیت کوین سرمایه گذاری مناسبی است؟ بیت کوین بسیاری از سرمایه گذاران را جذب می کند، به ویژه سرمایه گذارانی که سودهای تغییر دهنده زندگی را هدف قرار می دهند.

چگونه بیت کوین بخریم؟

خرید بیت کوین در ایران از چند روش قابل انجام است. در اینجا رایج ترین راه ها وجود دارد.

خرید بیت کوین در پلتفرم‌ های همتا به همتا (P2P)

این پلتفرم، خریداران و فروشندگان را به طور مستقیم به یکدیگر وصل کرده و تبادل بیت‌کوین را تسهیل می‌کنند. Paxful یکی از پلتفرم ‌های محبوب P2P است که به کاربران در ایران این اجازه را می ‌دهد که با استفاده از روش‌ های پرداخت محلی مانند حواله ‌های بانکی یا سپرده ‌های نقدی، بیت‌کوین را از افراد دیگر خریداری کنند.

نحوه خرید بیت کوین از صرافی ایرانی

خرید بیت کوین از صرافی های ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال بستری را برای خرید و فروش بیت کوین فراهم می کند. صرافی هایی مانند آبان‌تتر،نوبیتکس، Coinbase و Bitstamp خدماتی را ارائه می دهند که به کاربران امکان ایجاد حساب، سپرده گذاری و خرید بیت کوین را می دهد..

معاملات OTC (Over-the-Counter)

معاملات OTC شامل خرید مستقیم بیت کوین از یک فروشنده یا کارگزار است. این روش برای معاملات با حجم بالا یا افرادی که به دنبال کمک شخصی هستند مناسب است.

خرید بیت کوین از دستگاه های خودپرداز بیت کوین

دستگاه های خودپرداز بیت کوین دستگاه های فیزیکی هستند که به کاربران امکان می دهند بیت کوین را با پول نقد یا کارت نقدی خریداری کنند. دستگاه های خودپرداز بیت کوین در ایران چندان در دسترس نیستند، اما تعداد آنها به تدریج در حال افزایش است.

کارت های هدیه

برخی از پلتفرم ها به کاربران اجازه می دهند بیت کوین را با استفاده از کارت های هدیه یا کوپن خریداری کنند. به عنوان مثال، Paxful به کاربران امکان می دهد کارت های هدیه از خرده فروشان مختلف را با بیت کوین مبادله کنند. این روش می تواند برای افرادی که کارت هدیه استفاده نشده دارند راحت باشد.

خرید بیت کوین در ایران از صرافی های خارجی

سرمایه گذاری در بیت کوین می تواند پیچیده به نظر برسد، اما اینطور نیست. تنها چیزی که لازم است یک حساب کاربری با یک سرویس ارز دیجیتال یا صرافی ارز دیجیتال و راهی برای ذخیره ایمن خریدهای خود است. دریافت بیت کوین از طریق صرافی های خارجی نیز امکان پذیر است.

نحوه خرید بیت کوین از صرافی خارجی

خرید بیت کوین از صرافی کوینکس (Coinex)

CoinEx یک بازار ارز دیجیتال جهانی است. یک پلت فرم تک مرحله ای برای دارایی های دیجیتال، با عملکردهای بصری و تراکنش های سریع. کمک های چندزبانه برای معامله گران جهانی در ورودی دنیای کریپتو در این صرافی ارائه می شود. این صرافی امنیت کامل به اضافه ۱۰۰% ضمانت بازگشت نقدی را تضمین می‌کند که البته از زمان تاسیس همچین اتفاقی رخ نداده است.

صرافی کوکوین (Kucoin)

شما می‌توانید در KuCoin، یک بازار بزرگ ارزهای دیجیتال، ارزهای مختلف دیجیتال را بخرید، بفروشید و معامله کنید. پلت فرم معاملاتی نه تنها گزینه های اساسی را ارائه می دهد، این پلتفرم علاوه بر گزینه های معاملاتی اساسی امکان معاملات حاشیه، معاملات آتی و همتا به همتا (P2P) را نیز فراهم می کند. کاربران همچنین می توانند تصمیم بگیرند که آیا ارز دیجیتال خود را برای پاداش نقدی سرمایه گذاری کنند یا وام دهند.

خرید بیت کوین از صرافی اوککس (OKS)

سازمان OKX یک پلت فرم معاملاتی ارزهای دیجیتال و طیف وسیعی از خدمات اضافی را ارائه می دهد. کاربران در سراسر جهان به صرافی مستقر در سیشل دسترسی دارند. معامله گران ارزهای دیجیتال جهانی که به دنبال معامله و خرید با هزینه مبادله کم هستند، ممکن است OKX را دوست داشته باشند.

صرافی بای بیت (Bybit)

صرافی ارز دیجیتال بای بیت در دبی، امارات متحده عربی مستقر است. در دسامبر ۲۰۲۳، Bybit با حجم معاملات ۲۴ ساعته بیش از ۲ میلیارد دلار، بر اساس Coinmarketcap، شش جایگاه برتر را در میان صرافی های ارزهای دیجیتال جهانی به خود اختصاص داد.

مجموعه جامعی از خدمات ارز دیجیتال و راه‌ حل ‌های محصولی که به ‌دقت برای معامله‌گران خرده ‌فروشی و نهادی طراحی شده ‌اند، از زمان آغاز به کار آن در مارس ۲۰۱۸ به‌عنوان یک صرافی پیشرو در ارزهای دیجیتال ظاهر شده است.

آیا خرید بیت کوین قانونی است؟

بیشتر بخوانید:هاوینگ چیست؟و کدام ارزهای دیجیتال دارای نصف شدن پاداش استخراج هستند؟

خرید بیت کوین از صرافی های ایرانی

صرافی های داخلی متنوعی در ایران هستند که به ارائه انواع ارزهای دیجیتال می پردازند. در ادامه به معرفی این صرافی های می پردازیم.

خرید بیت کوین از صرافی آبان تتر (abantether)

در صرافی آبان‌تتر بیش از ٤٠٠ رمزارز پشتیبانی و معامله شده و همه روزه با توجه به درخواست کاربران به تعداد ارزها افزوده می‌شود.آبان‌تتر امروز با بیش از ۱ میلیون کاربر یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بومی در حوزه ارزهای دیجیتال است و روزانه هزاران معامله در این پلتفرم انجام می‌شود.معامله سریع، قیمت مناسب، عدم محدودیت در مبلغ معامله و امنیت بالای این پلتفرم سبب شده تا روزانه پذیرای هزاران کاربر باشیم.

در پلتفرم آبان‌تتر شما می‌توانید تمامی ارزهای خود را در حساب کاربری‌تان نگه داشته و در صورت نیاز رمزارز خود را در لحظه به تتر یا ریال تبدیل کنید و همچنین انواع شبکه‌های انتقال ارز که از عناصر مهم تشکیل دهنده‌ی صنعت ارزهای دیجیتال هستند پشتیبانی شده و انتقال‌ها بر بسترهای متفاوتی انجام می‌شوند.

آبان‌تتر به صورت ٢٤ ساعته و در ٧ روز هفته آماده پاسخگویی و ارائه خدمات پشتیبانی به صورت تلفنی و متنی به کاربران می‌باشد.همچنین امکان مراجعه و انجام خرید و فروش به صورت حضوری، در روزهای کاری فراهم می‌باشد.با ورود و ثبت نام در صرافی آبان‌تتر شما می‌توانید پس از مراحل کوتاه احراز هویت بیت کوین را با کارمزد کم و امنیت بالا خریداری کنید

صرافی بیت پین (Bitpin)

صرافی بیت پین یکی از مطمئن ترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی برای خرید و فروش است. پلتفرم معاملاتی حرفه ای ارز دیجیتال Bitpin امکان معامله و خرید بهترین و محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده موجود در بازار مانند بیت کوین، تترو و سایر سکه های محبوب و همچنین ابزارها و خدمات کاربردی را ارائه می دهد.

صرافی نوبیتکس (Nobitex)

در ایران یک صرافی ارز دیجیتال به نام Nobitex وجود دارد. Nobitex دارای ۷۵ ارز دیجیتالی است، اما بزرگترین معاملات ایرانی در این پلتفرم عبارتند از Dogecoin ، Tether ، Bitcoin ، Ethereum ، Shiba و Cardano که سال ۲۰۲۲ توسط چهار میلیون و سیصد هزار کاربر Nobitex ایرانی ثبت شده است.

صرافی بیت ۲۴ (Bit24)

بیت ۲۴ یک صرافی و پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال برای تجارت دارایی ها و ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، تتر و سایر ارزهای دیجیتال با ارز رایج ایران (ریال) است که هدف آن حذف واسطه ها و ایجاد خرید راحت تر و ایمن تر خرید و فروش ۲۴ ساعته را برای مشترکین ارائه می دهد.

بهترین کیف پول های بیت کوین کدام است؟

کیف پول ‌های کریپتو مکانی امن برای ذخیره ارز دیجیتال ارائه می‌کنند، اما عملکرد آنها متفاوت از روش سنتی جمع کردن پول نقد در کیف پول است. تنوع کیف پول‌ های رمزنگاری موجود نیز شامل انتخاب‌ های متعددی می‌شود که در اولین قدم تعیین می‌کنند کدام یک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.اکثر کیف پول ها از بیت کوین پشتیبانی می کنند، در حالی که بقیه فقط اتریوم را اداره می کنند و تعداد کمی می توانند هر نوع رمزنگاری را در خود جای دهند.

کیف پول بیت کوین

کیف پول تراست والت (موبایل)

کیف پول تراست والت، همانطور که از نامش پیداست، یک نرم افزار امن برای ذخیره تراکنش های بیت کوین شماست. این کیف پول رایگان با هر دو دستگاه اندروید و iOS سازگار است. مهم ترین ویژگی این اپلیکیشن این واقعیت است که این کیف پول دیجیتال توسط بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، توسعه یافته است.

کیف پول لجر (سخت افزاری)

کیف پول فیزیکی یکی از امن ترین روش ها برای ذخیره ارز دیجیتال است. این نوع کیف پول در حال حاضر توسط شرکت فرانسوی Ledger تولید شده است. شما نمی توانید کلیدهای خصوصی خود را با کیف پول های سخت افزاری لجر هک کنید زیرا کاملاً ایمن و آفلاین هستند.

کیف پول Ledger Nano X نسبت به Ledger Nano S قیمت بیشتری دارد و قیمت آن دو برابر نسخه قبلی است. کیف پول لجر با اکثر پول های دیجیتال و توکن های محبوب سازگاری دارد.

کیف پول مای سلیوم (موبایل)

کیف پول موبایل Mycelium بهترین انتخاب برای ذخیره بیت کوین است. این اپلیکیشن با گوشی های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و iOS سازگار است. اگر به رابط کاربری اهمیت نمی دهید و فقط به عملکرد محصول اهمیت می دهید، این نرم افزار را نصب کنید. کیف پول مای سلیوم کنترل کاملی روی کلیدها و وسایل شخصی کاربر و همچنین گزینه های امنیتی مختلف از جمله کد پین دارد. از دیگر مزایای این نرم افزار قابلیت اتصال به کیف پول های فیزیکی است.

چگونه می توان بیت کوین بفروشم؟

دو راه اصلی برای فروش بیت کوین از طریق برنامه های کیف پول بیت کوین و صرافی های متمرکز ارزهای دیجیتال (CEX) است که امکان فروش به ارزهای فیات را فراهم می کند. استفاده از یک برنامه کیف پول بیت کوین ایمن ترین استو زیرا CEX ها با خطرات واقعی مربوط به کنترل و امنیت دارایی های دیجیتال شما همراه هستند. اگر تصمیم به استفاده از CEX دارید، اکیداً توصیه می شود که بیت کوین خود را برای مدت طولانی در CEX نگه ندارید.

آیا خرید و فروش بیت کوین قانونی است؟

بیت کوین می تواند به راحتی برای تراکنش بین هر صاحب حساب در سراسر جهان به کار رود. این موضوع باعث ایجاد برخی نگرانی های ارزی برای دولت ها شده است. قانونی بودن بیت کوین همیشه موضوع بحث است. بهترین راه برای یک دولت برای مدیریت دارایی دیجیتال جهانی توزیع شده که قرار نیست توسط یک نهاد یا شخص واحد کنترل شود چیست؟ آیا ارز جدیدی وجود دارد که در برابر نظارت مقاومت کند و جامعه محور باشد؟ آیا فکر می کنید بیت کوین تحت نظارت است؟ بنابراین قانونی بودن یا نبودن بیت کوین بستگی به کشوری دارد که در ان زندگی می کنید.

بهترین و مطمئن ترین روش خرید بیت کوین

در مدت کمی بیش از یک دهه، بیت کوین (BTC) از یک توکن دیجیتال مبهم که توسط گروه کوچکی از مردم استفاده میشد، به یک روش پرداخت و ذخیره ارزش تبدیل شده است که میلیون ها نفر معتقدند ارز آینده است.

کارمزد خرید بیت کوین

اگر به خرید بیت کوین علاقه دارید، ابتدا باید در یک صرافی معتبری مانند آبان‌تتر ثبت نام کنید.خرید و فروش بیت کوین در تمامی پلتفرم‌ها و صرافی‌های ایرانی امکان‌پذیر است. اما انجام معاملات در آبان تتر دارایی مزایای منحصربفردی است که برای افراد مبتدی و حرفه‌ای بسیار سودمند است که دانستن آن خالی از لطف نیست.از جمله مزایای معامله با آبان تتر می‌توان به بهرمندی از پشتیبانی ۲۴ ساعته این پلتفرم، انجام معاملات آنی و در لحظه (بدون نگرانی از حجم تقاضا و عرضه بازار)، هزینه پایین تراکنش، دسترسی به بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال برتر، محیط کاربری ساده و امکان انجام معاملات حضوری اشاره کرد.

از دیگر امکانات و مزایای آبان تتر می‌توان به امکانات فنی این پلتفرم اشاره کرد. کاربران برای انجام معاملات خود می‌توانند از امکاناتی نظیر مشخص کردن حد ضرر (Stop Loss)، انتقال داخلی دارایی به کاربران آبان تتر، سرویس API و غیره استفاده کنند.

جمع بندی

در این مقاله وارد دنیای ارزهای دیجیتال، به ویژه خرید و فروش بیت‌کوین، شده ایم. این روند ممکن است برای بعضی افراد پیچیده به نظر برسد، اما با راهنمایی مناسب، می‌توان به راحتی معاملاتی را انجام داد. بزرگترین بازار مالی جهان تحت سلطه بیت کوین است، یک ارز دیجیتال با ارزش و نفوذ بسیار زیاد. ویژگی های منحصر به فرد این ارز را به یک انتخاب عالی برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است. دانستن نحوه خرید و فروش بهتر شما را در این بازار مطمئن تر و آگاه تر می کند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2635241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها