تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :چگونه حتی در بازار نزولی NFT سود کنید؟ استراتژی موفق در بازار ان اف تی‌ها

  • کد خبر : 2608597
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
لورس :چگونه حتی در بازار نزولی NFT سود کنید؟ استراتژی موفق در بازار ان اف تی‌ها
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بسیاری بر این باورند، زمانی که بازار به چرخه نزولی خود وارد می‌شود باید بارها را بست و منتظر چرخه صعودی بعدی ماند زیرا کنترل و پیش‌بینی رخدادها خارج از توان افراد است و نوسانات در بازار خرسی شدیدتر است. اما واقعیت این است که حتی در بازار نسبتا محدود ان اف تی NFT هم با بررسی عواملی مشخص و بهره‌مندی از استراتژی‌های معین می‌توان ریسک حضور در این بازار را کاهش داد و حتی به کسب سود فکر کرد. پیش از هر چیز باید با ساختار و اوضاع فعلی بازار NFT آشنا شویم که فعلا ریزشی است اما مواردی که قرار است به آنها پرداخته شود در همه وضعیت‌ها و چرخه‌های بازار کارآمد است.
آشنایی با ساختار و اوضاع بازار NFT بازار NFT چرخه اقتصادی متمایز به خود را دارد و به گونه‌ای است که همه فعالین بازار ارزهای دیجیتال جذب آن نمی‌شوند. اما به هر صورت ریزش‌های اخیر قیمت رمزارزها باعث این نشده که بازار توکن‌های غیرمثلی در امان بماند. ریزش‌ها باعث رسیدن NFTها به قیمت کف یا Price floor شده است، همین امر سبب سردرگمی سرمایه گذاران شده است به خصوص آنهایی که روی توکن‌های کمیاب پروژه‌های بالقوه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
از سوی دیگر، ف..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بسیاری بر این باورند، زمانی که بازار به چرخه نزولی خود وارد می‌شود باید بارها را بست و منتظر چرخه صعودی بعدی ماند زیرا کنترل و پیش‌بینی رخدادها خارج از توان افراد است و نوسانات در بازار خرسی شدیدتر است. اما واقعیت این است که حتی در بازار نسبتا محدود ان اف تی NFT هم با بررسی عواملی مشخص و بهره‌مندی از استراتژی‌های معین می‌توان ریسک حضور در این بازار را کاهش داد و حتی به کسب سود فکر کرد. پیش از هر چیز باید با ساختار و اوضاع فعلی بازار NFT آشنا شویم که فعلا ریزشی است اما مواردی که قرار است به آنها پرداخته شود در همه وضعیت‌ها و چرخه‌های بازار کارآمد است.

بخوانید  چرا ارزهای دیجیتال در آینده موفق خواهند بود؟ پاسخی به زبان ساده

آشنایی با ساختار و اوضاع بازار NFT

بازار NFT چرخه اقتصادی متمایز به خود را دارد و به گونه‌ای است که همه فعالین بازار ارزهای دیجیتال جذب آن نمی‌شوند. اما به هر صورت ریزش‌های اخیر قیمت رمزارزها باعث این نشده که بازار توکن‌های غیرمثلی در امان بماند. ریزش‌ها باعث رسیدن NFTها به قیمت کف یا Price floor شده است، همین امر سبب سردرگمی سرمایه گذاران شده است به خصوص آنهایی که روی توکن‌های کمیاب پروژه‌های بالقوه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

از سوی دیگر، فرصتی برای انباشت برای سرمایه‌گذاران ایجاد شده تا دارایی‌ها را با قیمت‌های پایین‌تر به دست بیاورند و موج جدیدی در بازار ایجاد کنند. در تکمیل این صحبت می‌توان به پروژه‌ ای مانند Opepen Threadition اشاره کرد که در چند وقت اخیر سروصدای زیادی کرده است و منجر به افزایش قابل‌توجه ۷۲.۷ درصدی قیمت کف Opepen Edition شده است.

بنابراین، شناسایی زمان بهینه برای خرید در کف و به حداکثر رساندن بازده بالقوه در بازار NFT بسیار مهم است.

بخوانید  حذف تاثیر نوسانات قیمت دلار در کپی‌ترید تومانی صرافی ورسلند

شناسایی عوامل تاثیرگذار بر قیمت توکن‌های NFT

همانطور که در ابتدا اشاره شد، با بررسی برخی رخدادها و استراتژی‌ها، می‌توان برای پیمایش کم خطر بازار توکن NFT آماده شد و با اتکا به آنها شروع به کسب سود کرد. در این بخش به طور کلی به معرفی رخدادها و استراتژی‌های مرتبط با توکن‌های می‌پردازیم.

رخدادها

برای اینکه در بازار NFT سود کنیم، اولین کار یافتن فرصت‌ معامله توکن‌های NFT پیش از ریزش قیمت آنها است. برای این کار لازم است به این موارد توجه شود:

  • آغاز فروش نهنگ‌ها
  • بررسی تعادل میان فروشندگان و خریداران
  • انباشت دارایی توسط دارندگان کوتاه‌مدت
  • افزایش غیرمعمول نوسان قیمت

استراتژی‌ها

عامل بعدی استفاده از استراتژی‌های متداول در بازار NFT است که سودآوری خود را ثابت کرده‌اند. مهم‌ترین استراتژی‌ها شامل موارد زیر است:

  • استفاده از پلتفرم‌های متعدد
  • ضرب‌ انبوه
  • تنوع‌بخشی
  • خرید استراتژیک دسته‌ای
  • سرمایه‌گذاری روی توکن‌های NFT با نرخ کاهشی
  • ماهیگیری از کف
  • تمرکز بر روی توکن‌های کمیاب ان اف تی پروژه‌های معروف
بخوانید  زمستان بیت کوین به پایان نرسیده است؟ /تحلیل تکنیکال و آن چین بازار رمزارزها و اتریوم

در ادامه با موارد اشاره شده بیشتر آشنا خواهیم شد که هرکدام می‌تواند سیگنالی برای واکنش به بازار و شکار فرصت‌ها باشد.

چگونگی ارتباط رخدادها با کسب سود از بازار NFT

عوامل تاثیرگذار بر بازار NFT در بخش قبل به طور تیتر‌وار معرفی شده‌اند، اما ممکن است از خود بپرسید چرا این موارد دارای اهمیت هستند. برای پاسخ به این سوال بررسی‌هایی صورت گرفته است که هرکدام را جداگانه با ارائه نمونه‌های واقعی بررسی می‌کنیم.

شروع فروش نهنگ‌ها

فعالیت نهنگ‌ها در بازار NFT اغلب با تغییرات قیمت مرتبط است، همانطور که روند مشاهده شده در Bored Ape Yacht Club نشان می‌دهد. بر اساس رابطه بین فروش نهنگ و نوسانات قیمت کف در سال گذشته، هر مورد از نوسانات نسبتا شدید قیمت با فروش قابل توجه نهنگ‌ها همسو بوده است. این مورد نشان می‌دهد که اقدامات این بازیگران اصلی ممکن است تغییرات را در بازار تسریع کند و بر نقش آنها در تأثیرگذاری بر نوسانات قیمت تأکید کند.

بخوانید  کاهش همبستگی شیبا و بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۳۰ روزه! SHIB به کدام سمت حرکت می‌کند؟
فعالیت نهنگ‌ها و نوسانات قیمتی

یک دیدگاه تحلیلی از داده‌های BAYC و Azuki این مشاهدات را بیشتر ثابت می‌کند. با ضریب بدست آمده از همبستگی بین فروش نهنگ‌ها و تغییرات قیمت کف به عددی بیش از ۰٫۷ می‌رسیم که بیان‌گر رابطه‌ای مستقیم میان آنها است. بنابراین با افزایش فروش نهنگ‌ها، قیمت کف به کاهش تمایل پیدا می‌کند. این همبستگی، اگرچه کامل نیست، اما شایسته توجه است.

جنبه مهم‌تر این بررسی نشان می‌دهد که فروش نهنگ‌ها معمولاً قبل از ایجاد تغییر در قیمت‌های کف اتفاق می‌افتد. بنابراین با مشاهده چنین اتفاقی می‌توان حدس زد که نوسانات به زودی با یک تأخیر زمانی آغاز خواهد شد.

فروش نهنگ‌ها پیش از تغییر قیمت کف BAYC
فروش نهنگ‌ها پیش از تغییر قیمت کف BAYC
فروش نهنگ‌ها پیش از تغییر قیمت کف AZUKI
فروش نهنگ‌ها پیش از تغییر قیمت کف AZUKI

عدم تعادل میان فروشندگان و خریداران

یکی دیگر از یافته های قابل توجه وجود عدم تعادل در بازار است که نتیجه‌گیری آن از مقایسه تعداد فروشندگان با خریداران مشخص به دست می‌آید. به طور خاص، هنگام تجزیه و تحلیل ۱۰۰۰۰ تراکنش اخیر مربوط به BAYC مشخص می‌شود که تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد درگیر در فعالیت‌های فروش (۴۰۱) تقریباً دو برابر تعداد آدرس‌های درگیر در خرید است (۲۳۸). این اختلاف در مشارکت به طور بالقوه حرکت نزولی قیمت‌ها را تقویت می‌کند، که نشانه‌ای از احساسات نزولی و افزایش تمرکز بر جستجوی نقدینگی است.

بخوانید  دعوای سگ‌ها بالا گرفت: گلدن اینو، رقیب سرسخت شیبا اینو خواهد شد؟
تراکنش‌های منحصربه‌فرد برای فروش
تراکنش‌های منحصربه‌فرد برای فروش
تراکنش‌های منحصربه‌فرد برای خرید
تراکنش‌های منحصربه‌فرد برای خرید

انباشت دارایی توسط دارندگان کوتاه مدت

برخی مواقع پیش می‌آید که تعدادی از سرمایه‌گذاران به سرعت شروع به خرید توکن‌های NFTای که به کف خود رسیده‌اند و پس از یک وقفه کوتاه اقدام به فروش آنها می‌کنند. این هجوم در مدت کوتاهی باعث می‌شود تقاضا برای آنها بالا رود؛ اما این انباشت ماندگار نیست زیرا خریداران خیلی سریع اقدام به فروش خواهند کرد.

افزایش ناگهانی خریداران کوتاه‌مدت (دوره نگهداری کمتر از ۲۴ ساعت) در بازار BAYC در ۲ ژوئن ۲۰۲۳ با سناریوی اشاره شده مطابقت دارد. بر اساس بررسی‌ها سرمایه‌گذاران روی رسیدن قیمت به پایین‌ترین حد خود حساب باز کرده‌ بودند. این افراد به سرعت از کاهش قیمت کف استفاده کرده و NFT‌های BAYC را با مطلوب‌ترین ارزش، (عمدتاً) از دارندگانی که دارایی‌ها را به مدت ۱ تا ۷ روز در اختیار داشتند، خریداری کردند.

پس از استفاده از این فرصت و خرید با قیمتی جذاب متعاقباً، در روز بعد شروع به فروش BAYC‌های تازه خریداری شده خود کرده‌اند.

بخوانید  این ۴ آلت کوین به کمترین قیمت تاریخی خود نزدیک شده‌اند
دوره نگهداری دارایی و توزیع توکن‌ها
دوره نگهداری دارایی و توزیع توکن‌ها

افزایش غیرمعمول نوسانات قیمتی

نقدینگی بالا، که اغلب به معنای بازار پر جنب و جوش است، در برخی موارد می تواند به کاهش قیمت‌های آینده اشاره کند. به عنوان نمونه، در بررسی‌ها مشخص شد که BAYC از ۲۲ فوریه شاهد نقدینگی غیرمعمول زیادی بوده. این زمان همزمان با شروع کاهش قیمت کف برای این پروژه می‌شود.

این افزایش نقدینگی، به طور بالقوه ناشی از افزایش فعالیت فروشندگان، در صورتی که با میل خریداران مطابقت نداشته باشد، می تواند بر قیمت‌ها فشار نزولی وارد کند. بنابراین تغییرات نقدینگی و نوسانات می‌تواند بینش‌های ارزشمندی ارائه دهد و به عنوان سیگنالی برای کاهش بالقوه قیمت در بازار NFT عمل کند.

کاهش قیمت کف BAYC همزمان با افزایش غیرمعمول نقدینگی
کاهش قیمت کف BAYC همزمان با افزایش غیرمعمول نقدینگی

استفاده از استراتژی‌های مختلف برای حداکثر رساندن سود از بازار NFT

استفاده از پلتفرم‌های متعدد

برای استفاده از فرصت‌های مختلف لازم است خود را محدود به چند پلتفرم محبوبی ان اف تی مانند OpenSea نکنیم و همیشه نگاهی به سایر بازارهای NFT مانند Blur، X2Y2 و LooksRare هم داشته باشیم.

بخوانید  بیانیه اوکی اکسچنج: تعداد محدودی از عکس کاربران عمومی شده است

ضرب‌ انبوه یا Bulk-mint

این استراتژی شامل مشارکت در فرآیند ضرب اولیه پروژه های جدید NFT در مقادیر انبوه است. بنابراین باید دنبال فرصت‌هایی باشید که ابتدا در لیست سفید این پروژه‌ها قرار بگیرید و امتیاز کسب توکن NFT پروژه مورد نظر را کسب کنید. استراتژی پروژه‌ها این است که اموری را از شما درخواست می‌کنند و شما با انجام این وظایف مجاز به کسب NFT می‌شوید و نهایتا ضرب توکن ان اف تی خواهید شد. معمولا به طور رایگان این عمل صورت می‌گیرد.

انتخاب استراتژیک و تنوع‌بخشی

زمانیکه از این استراتژی پیروی می‌کنید باید به دنبال خرید توکن‌های NFT بر اساس نادر بودن در پروژه‌های پر پتانسیل باشید و همچنین باید حضور خود را در سرمایه‌گذاری در پروژه های نوظهور بیشتر کنید. در این روش ممکن است سرمایه‌گذاری شما طولانی مدت شود اما آنچه نتیجه صبر شما است ارزش منطقی خواهد داشت.

خرید استراتژیک و مبتنی با کاهش قیمت

سرمایه‌گذاران باهوش اغلب NFT‌ها را به صورت انبوه خریداری می‌کنند و استراتژی خرید خود را بر اساس نرخ کاهش قیمت تنظیم می‌کنند. منظور این است که فهرستی از NFTها در دسته‌بندی‌ها و قیمت‌های مختلف تهیه می‌شود. با هر ریزش قیمت، دسته‌ای خریداری می‌شود. با این روش احتمال بازگشت سود در زمانی که بازار بازگردد به حداکثر می‌رسد. این استراتژی از جهاتی به خرید پله‌ای نزدیک است.

بخوانید  CZ استفاده از ۲FA را برای محافظت از دارایی های شما توصیه می کند

ماهیگیری از کف

ماهیگیری از کف یک استراتژی پر خطر و با پاداش احتمالی بالا است. استراتژی ماهیگیری از کف شامل ارائه پیشنهادات خرید کمتر از ارزش بازار برای NFTهایی است که پتانسیل آنها کشف نشده است و به ارزش واقعی خود نرسیده‌اند یا اصطلاحا Undervalued هستند. اگرچه این استراتژی مناسب همه افراد نیست و برای شناسایی چنین مواردی به صبر و دانش عالی از بازار NFT نیاز است.

تمرکز بر روی توکن‌های کمیاب ان اف تی پروژه‌های معروف

زمانی که سخن از پروژه‌های معروف و شناخته شده است، بهترین استراتژی تمرکز بر کمیابی آنها است. از آن‌جایی که اغلب افزاد چه تازه وارد و چه حرفه‌ای به این نوع پروژه‌ها نگاه ویژه‌ای دارند بنابراین منطقی است که روی توکن‌های خاص و کمیاب این دست مجموعه‌ها سرمایه‌گذاری شود. تجربه نشان داده ان اف تی‌های از این دست ارزش خود را در طول زمان بهتر حفظ می‌کنند.

سخن پایانی

نقش اساسی نهنگ‌ها و نفوذشان بر بازار NFT واضح است. فعالیت‌های زنجیره‌ای آن‌ها نه تنها روندهای بازار را منعکس می‌کند، بلکه باعث رشد پروژه‌های NFT نیز می‌شود در نتیجه، ارزیابی فعالیت نهنگ‌ها یک معیار مهم در شناسایی پتانسیل توکن‌های موجود در بازار ان اف تی NFT است. به نظر می‌رسد فعالین حوزه این بازار با زیر نظر گرفتن موارد اشاره شده در این مقاله و پایبندی به استراتژی‌های معرفی شده، می‌توانند حتی در بازار نزولی نیز سوار بر موج شده و از نوسانات قیمتی بیشترین استفاده را ببرند. از طرفی دیگر بازار فعلی، پتانسیل سرمایه‌گذاری بلند مدت را برای کسانی که دانش بازار توکن غیرمثلی را دارند فراهم کرده است.

بخوانید  چگونه کمپرسور کولر خودروی خود را سالم نگه داریم

منبع : نوبیتکس مگ

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2608597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها