تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :چگونه حماس از رمزارزها برای تامین سوخت عملیات خود استفاده می کند

  • کد خبر : 2624096
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
لورس :چگونه حماس از رمزارزها برای تامین سوخت عملیات خود استفاده می کند
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

چگونه حماس از رمزارزها برای تامین سوخت عملیات خود استفاده می کند به گزارش زوم ارز،
در سال‌های اخیر، رمزارزها سیستم مالی را تغییر داده‌اند و سطح جدیدی از ناشناس ماندن و عدم تمرکز را ارائه می‌دهند. یکی از پیامدهای ناخواسته، بهره برداری از این فناوری مالی توسط گروه های افراطی برای پیشبرد اهداف خود بوده است.
حماس، یک سازمان ستیزه جو که توسط بسیاری از کشورها به عنوان یک نهاد تروریستی شناخته شده است، نمونه بارز این روند است. گزارش شده است که این گروه از ارزهای دیجیتال برای جمع‌آوری سرمایه استفاده می‌کند و سیستم‌های مالی سنتی را که به شدت تحت نظارت و تنظیم هستند دور می‌زند.
حماس از رمزارز برای تامین مالی تروریسم بهره برداری می کند ایران به عنوان یکی از حامیان مالی برجسته حماس شناسایی شد که منابع لازم برای فعالیت های ستیزه جویانه را فراهم می کند.
«حماس توسط ایران و دیگران تأمین مالی، تجهیز، مسلح شده است. و بنابراین، به همین دلیل است که ما در سراسر این دولت برای پاسخگویی ایران اقدام کرده ایم. ما تحریم هایی را علیه ایران به دلیل حمایت از حماس و دیگر سازمان های تروریستی اعمال کرده ایم. یک مق..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

چگونه حماس از رمزارزها برای تامین سوخت عملیات خود استفاده می کند

به گزارش زوم ارز،

در سال‌های اخیر، رمزارزها سیستم مالی را تغییر داده‌اند و سطح جدیدی از ناشناس ماندن و عدم تمرکز را ارائه می‌دهند. یکی از پیامدهای ناخواسته، بهره برداری از این فناوری مالی توسط گروه های افراطی برای پیشبرد اهداف خود بوده است.

حماس، یک سازمان ستیزه جو که توسط بسیاری از کشورها به عنوان یک نهاد تروریستی شناخته شده است، نمونه بارز این روند است. گزارش شده است که این گروه از ارزهای دیجیتال برای جمع‌آوری سرمایه استفاده می‌کند و سیستم‌های مالی سنتی را که به شدت تحت نظارت و تنظیم هستند دور می‌زند.

حماس از رمزارز برای تامین مالی تروریسم بهره برداری می کند

ایران به عنوان یکی از حامیان مالی برجسته حماس شناسایی شد که منابع لازم برای فعالیت های ستیزه جویانه را فراهم می کند.

«حماس توسط ایران و دیگران تأمین مالی، تجهیز، مسلح شده است. و بنابراین، به همین دلیل است که ما در سراسر این دولت برای پاسخگویی ایران اقدام کرده ایم. ما تحریم هایی را علیه ایران به دلیل حمایت از حماس و دیگر سازمان های تروریستی اعمال کرده ایم. یک مقام ارشد دولت بایدن به خبرنگاران گفت: این امر ادامه خواهد داشت.

با این حال، یک رویکرد متنوع برای جذب سرمایه با کریپتو پدیدار شده است. ماهیت غیرمتمرکز و مستعار رمزارزهایی مانند بیت کوین توجه حماس را به خود جلب کرده است و راه جدیدی را برای انباشت سرمایه از طرفداران در سراسر جهان هموار کرده است.

این یکی از نگرانی‌های اصلی سناتورهای ایالات متحده است، مانند الیزابت وارن، که به کنگره فشار می‌آورند تا لایحه‌ای را برای اجرای مقررات جدید ضد پولشویی در مورد رمزارزها ارائه دهد.

“خطر تروریسم با تامین مالی رمزنگاری واقعی است و باید یک اولویت فوری برای کنگره باشد. وارن گفت: یک ائتلاف دو حزبی در حال رشد از سناتورها وجود دارد که متعهد به تصویب این لایحه و مبارزه با تروریسم در سراسر جهان با خفه کردن منابع مالی هستند.

بیشتر بخوانید: مقررات رمزنگاری: مزایا و معایب چیست؟

در همین حال، وزارت دادگستری ایالات متحده و سازمان‌های مجری قانون جهانی در حال بررسی کانال‌های رمزنگاری هستند که گفته می‌شود به پولشویی برای حماس کمک می‌کنند. جزئیات این تحقیقات به دلیل پرونده های مهر و موم شده در دادگاه ناچیز است. با این حال، مشخص است که آنها حول حساب‌های رمزنگاری مرتبط با حماس می‌چرخند که توسط دولت ایالات متحده ضبط شده است.

این یافته‌ها ردپای عملیاتی حماس را برجسته کرده‌اند، و یک تغییر پارادایم مهم را در نحوه مدیریت مالی گروه‌های تروریستی در دوران مدرن نشان می‌دهند.

تحلیل‌گران خصوصی به اشتراک گذاشته‌اند که آدرس‌های رمزنگاری‌شده توسط مقامات اسرائیلی، مرتبط با حماس و دیگر جناح‌های شبه‌نظامی فلسطینی، ده‌ها میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند. این افشاگری بر بزرگی مالی که جناح‌های افراطی در حال بهره‌برداری از ارزهای دیجیتال هستند، تأکید می‌کند.

«حماس یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرد و از مردم خواست تا سکه‌های رمزنگاری شده را به حساب خود واریز کنند. یک سخنگوی پلیس گفت: واحد سایبری و ارز خارجی بلافاصله برای یافتن و مسدود کردن حساب ها با کمک صرافی رمزنگاری Binance کار کرد.

< /iframe>

قلمرو دیجیتالی فراتر از رمزارز برای حماس است و این سازمان و شرکت‌های وابسته به آن از رسانه‌های مختلف برای درخواست کمک‌های مالی استفاده می‌کنند. آدرس‌های کیف پول رمزنگاری عمومی و حضور فزاینده در رسانه‌های اجتماعی نشان‌دهنده رویکرد جسورانه برای جذب سرمایه است.

«یک روش تأمین مالی برای حماس یا سایر سازمان‌های تروریستی وجود ندارد. آنها فرصت طلب و سازگار هستند. یایا فانوسی، تحلیلگر سابق سیا، گفت: تلاش برای متوقف کردن آنها یک بازی دائمی موش و گربه است.

جمع آوری بیش از ۴۱ میلیون دلار کمک مالی

در یک مقطع، شاخه نظامی حماس، گردان های القسام، توقف جمع آوری کمک های مالی بیت کوین را اعلام کرد. این احتمالاً پاسخی به افزایش بررسی‌های سازمان‌های مجری قانون و توقیف موفق دارایی‌ها بود. با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی به‌طور محتاطانه ادامه یافته است.

داده‌های زنجیره‌ای حاکی از انباشت قابل‌توجه وجوه رمزنگاری توسط حماس است. به عنوان مثال، شرکت تحلیلی Elliptic اشاره کرد که آدرس‌های رمزنگاری مرتبط با حماس بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ حدود ۴۱ میلیون دلار جمع‌آوری شده است که مقامات اسرائیلی بعداً آنها را ضبط کردند.

«وضعیت تراکنش‌ها در پایان آوریل ۲۰۲۳ کاهش ناگهانی را نشان می‌دهد – تقریباً دقیقاً با اعلام گردان‌های القسام حماس مبنی بر تعلیق کمپین اهدای بیت کوین خود. اگرچه اکثریت قریب به اتفاق وجوه PIJ از USDT سرچشمه می‌گیرد، این دو رویداد ممکن است هنوز به هم مرتبط باشند… کیف پول‌های وابسته به PIJ تراکنش‌های با حجم بالایی را با آن‌هایی که به حزب‌الله، حماس و بسیاری از مشاغل خدمات پولی غیرقانونی مرتبط هستند، آغاز کرده‌اند. محقق تهدید در Elliptic، بیان کرد.

چگونه حماس از رمزارزها برای تامین سوخت عملیات خود استفاده می کند Crypto توسط حماس دریافت شد. منبع: Elliptic

استفاده از رمزارز توسط حماس منعکس کننده چالش گسترده تری است که نهادهای نظارتی و مجری قانون جهانی با آن مواجه هستند. در حالی که فناوری بلاک چین پشتوانه رمزارزها انقلابی است، مانع بزرگی در مهار جریان های مالی غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: امنیت پروژه کریپتو: راهنمای تشخیص زودهنگام تهدید

ماهیت نام مستعار تراکنش‌های بلاک چین، ردیابی افراد پشت سر آنها را به چالش می‌کشد و از کنگره خواسته می‌شود کاری انجام دهد.

سناتور راجر مارشال گفت: «سوء استفاده سازمان‌های تروریستی از رمزارزها باید به عنوان زنگ خطری برای کنگره برای سرکوب دارایی‌های دیجیتال و پول‌شویی باشد که اکنون می‌دانیم به تأمین مالی قتل‌عام‌های وحشتناک در اسرائیل کمک می‌کند.» /p>

انتظار می‌رود که کشمکش بین بازیگران غیرقانونی مانند حماس و سازمان‌های مجری قانون تشدید شود. همانطور که فناوری بلاک چین تکامل می یابد، پیچیدگی کسانی که مایل به بهره برداری از آن برای اهداف پلید هستند نیز افزایش می یابد. بنابراین، بر نیاز فوری به چارچوب‌های نظارتی قوی و همکاری بین‌المللی برای مهار سوء استفاده از رمزنگاری تاکید می‌شود.

منبع: beincrypto.com< /a>

مقاله اصلی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2624096

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها