تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :کاربرد قطعات صنعتی همچون گاتر و گریتینگ درکجا است؟

  • کد خبر : 2613433
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۰۶
لورس :کاربرد قطعات صنعتی همچون گاتر و گریتینگ درکجا است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :قطعاتی مانند گاتر و گریتینگ در حوزه‌های مختلف مانند ساختمان سازی یا شهرسازی و آب و فاضلاب و غیره استفاده می‌شود. این قطعات کمک می‌کنند تا کار ساده‌تر و در بازه زمانی کوتاه‌تر انجام شود. همچنین این قطعات به نسبت نوع ساخت، کاربردی دارند که به نحو احسنت […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

قطعاتی مانند گاتر و گریتینگ در حوزه‌های مختلف مانند ساختمان سازی یا شهرسازی و آب و فاضلاب و غیره استفاده می‌شود. این قطعات کمک می‌کنند تا کار ساده‌تر و در بازه زمانی کوتاه‌تر انجام شود. همچنین این قطعات به نسبت نوع ساخت، کاربردی دارند که به نحو احسنت آن را عملی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم در خصوص قطعات گاتر و گریتینگ و کاربرد آن‌ها در موقیعت‌های مختلف صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

گریتینگ چیست؟

گریتینگ در فارسی به معنی درپوش است. این درپوش یک ساختار مشبک است که سخت و محکم بوده و به خاطر توان باربری زیادی که دارد، در پروژه‌های سنگین شهری از آن استفاده می‌شود. گریتینگ در صنعت آب و فاضلاب و صنایع ساختمانی هم کاربرد بالایی دارد. گرتینگ در انواع متعددی تولید می‌شود. این صفحات به خاطر مقاومت بالایی که دارند و همچنین وزن کمشان به عنوان یک عضو ضروری در صنعت شناخته می‌شوند. از کاربردهای دیگر این محصول استفاده در پالایشگاه، نیروگاه‌ها، معادن، کارخانه‌ها ، شهرسازی و ساختمان سازی و کانال‌های آب و کفپوش و غیره است.

بخوانید  «رمزباکس» رمزینکس یک‌ساله شد!

گریتینگ سازه‌ای است که با وجود وزن کم، ظرفیت باربری زیادی دارد. گریتینگ همچنین یک شبکه فلزی است که برای بستن یا کف دهانه استفاده می‌شود. انواع گریتینگ از نظر ساختاری شامل شبکه فولادی تسمه در تسمه، شبکه فولادی تسمه در یک تسمه، شبکه فولادی تسمه در میلگرد و شبکه فولادی تسمه در ۴ پهلوی تابیده است.

کاربرد گریتینگ

امروزه کاربرد سطوح مشبک فلزی یا شبکه‌های فولاد که به آن گریتینگ گفته می‌شود گسترش پیدا کرده است. به طوری که کارشناسان بعد ازدیدن محاسن این قطعات تصمیم گرفتند که از این سازه در تکمیل و بهینه‌سازی طراحی شهری و ساختمان‌سازی بیشتر استفاده کنند.

راه پله فرار ساختمان مسکونی و کف پله‌ها رفت و برگشتی، حفاظ پنجره، حصار و نرده، پل عابر پیاده، پل پارکینگ، گریتینگ گاتر و کانال، دریچه های منهول، پوشش جداول خیابان، دریچه بازشو و لولایی،  دور درخت و روی باغچه، زیباسازی و آب نما در میادین و پارک ها،  بیلبوردهای تبلیغاتی و…از جمله کاربردهای گریتینگ هستند. گرتینگ به نسبت شکل، شیوه ساخت و کاربردی که دارند، به چند دسته تقسیم می‌شوند. انواع گریتینگ شامل گریتینگ گالوانیزه، میل جوش، کار سبک، کار سنگین، آلومینیومی، ایمنی، و میل پرس است.

بخوانید  آپتیمیزم توکن‌های باقی‌مانده از ایردراپ اول خود را بین بخشی از آدرس‌های واجد شرایط توزیع کرد!/جزئیات

کاربرد گرتینگ در صنعت

گرتینگ در صنعت پتروشیمی و پالایشگاه‌ها: با وجود ذخایرنفتی در ایران همواره پالایشگاه‌های زیادی ساخته می‌شوند. به همین خاطر گرتینگ‌ها هم کاربرد زیادی در این کشور دارند. گریتینگ‌ها همچنین در سکوهای نفتی در آب‌های شور، کشتی‌سازی، صنایع پتروشیمی و غذایی، دریچه‌های فاضلاب، کانال‌های کابل‌های برق و دیتا استفاده می‌شود.

کاربرد گریتینگ در شهرسازی: گریتینگ‌ها در شهرسازی هم کاربرد زیادی دارند. همانطور که قبلا هم گفتیم از گرتینگ برای ساخت راه پله‌های ساختمان‌های مسکونی و تجاری، راه پله های فرار، پله های اسپیرال (پله گردان)، حفاظ درب و پنجره ی ساختمان ها و اداره‌جات دولتی، دریچه فاضلاب و… می‌توان بهره برد. همچنین از گریتینگ برای زیباسازی شهر و کمک به رونق صنعت گردشگری و ایجاد حس رضایت در شهروندان استفاده می‌کنند. برای مثال برای سازه‌های دور درخت، برای دریچه کانال‌های فاضلاب شهری، پل ها و معابر، درپوش جدول بندی خیابان‌ها، آب نما و نورپردازی میدان‌ها و پارک‌های تفریحی، ساخت بیلبورد و تابلوهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی و پارکینگ های طبقات باز گریتینگ استفاده می‌کنند.

بخوانید  به کدام دسته از ارزهای دیجیتال استیبل کوین گفته میشود؟

کاربرد قطعات صنعتی همچون گاتر و گریتینگ درکجا است؟

گاتر چیست؟

در کف محوطه‌های مختلف یک سری کانال آبرو قرار می‌دهند که کارشان جمع آوری آب از سطح زمین است. این کانال‌ها گاتر نام دارند. همچنین در یک تعریف دیگر می‌توان گفت که گاترهای پیش ساخته برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی طراحی شده‌اند. انواع کانال یا نادوان‌ها یا سیستم‌های زهکشی نوعی گاتر هستند. گاترهای پیش ساخته در دو نوع گاتر ناودان و گاتر گریتینگ‌دار ساخته می‌شوند.

عموما گاترهای پیش ساخته کف از نوع گرتینگ دار می‌باشند که شامل گاتر پارکینگ، گاتر استخری، گاتر رمپ، گاتر صنعتی  و غیره است که هر یک برای یک کاربرد خاص طراحی شده‌اند.

کاربردهای گاتر

گاتر صنعتی

از برخی از گاترها برای جمع‌آوری آب در فضاهایی مانند کارخانه‌ها، موتورخانه‌ها و کارگاه‌ها استفاده می‌شود. این گاترها به نسبت دیگر مدل‌ها مقاومت وزنی بیشتری دارند. در آشپزخانه‌های صنعتی آب داغ روی گریتینگ ریخته می‌شود و معمولا کف سالن با مواد شوینده تمیز می‌شود. در نتیجه از گریتینگ ضد اسیدی مانند پی امسی یا استیل استفاده می‌کنند.

بخوانید  7 روش کسب درآمد از NFT، بهترین روش‌های کسب درامد از ان اف تی

گاتر پی وی سی

گاترهای pvc بدون گریتینگ طراحی می‌شوند و برای جمع آوری آب باران در سقف‌های شیب‌دار استفاده می‌شوند. این گاترها کاربرد ناودان را دارند و معمولا در برابر سرما و گرما مقاوم هستند.

گاتر پیش ساخته آب

کانال‌های پیش ساخته برای جمع‌آوری آب در محوطه‌هایی مانند اطراف استخر، پارکینگ، آشپزخانه‌های صنعتی و حیاط و تراس و غیره استفاده می‌شوند. این گاترها با گریتینگ پلاستیکی، گالوانیزه و استیل از جمله پرکاربردترین و اقتصادی‌ترین کانال‌های پیش ساخته هستند.

گاتر رمپ

گاترهایی که در ورودی پارکینگ‌های ساختمان و پارکینگ‌های طبقاتی قرار می‌گیرند، از نوع گاتر رمپ هستند. گاتر رمپ پارکینگ در قسمت‌های پر رفت و آمد پارکینگ قرار می‌گیرند تا اگر اتومبیلی در شیب قرار گرفت، بیشترین نیرو به گریل و گاتر رمپ وارد ‌شود. به همین خاطر این گاتر باید دوام و مقاومت بالایی داشته باشد. کاربرد این گاتر برای جع آوری آب‌های سطحی در ورودی پارکینگ‌ها است.

گاتر پارکینگ

همانطور که می‌دانید پارکینگ‌ها از پرترددترین قسمت‌های ساختمان هستند. همچنین امکان آب گرفتگی در پارکینگ عموما بالا است. کاربرد این نوع گاتر برای تخلیه آب از پارکینگ است. به خاطر تردد زیاد اتومبیل‌ها هم این گاترها باید دوام بالایی داشته باشند.

بخوانید  کیف پول بلاکچین؛ آموزش ولت Blockchain و انتقال بیت کوین

گاتر  استخر

گاتر استخری در کناره‌های استخر قرار می‌گیرند و کارشان جمع آوری آب سرریز شده از استخر است. ابعاد و اندازه این گاترها هم به طول و عرض استخر بستگی دارد و نیازی نیست که دوام چندانی داشته باشند.

کاربرد قطعات صنعتی همچون گاتر و گریتینگ درکجا است؟

قیمت و خرید اینترنتی

در صورتیکه قصد خرید محصولاتی همچون گاتر، گریتینگ، کفشورهای خطی و غیره را داشتید می توانید قبل از هر چیز با کارشناسان فروش این محصولات بصورت اینترنتی تماس بگیرید و اطلاعات لازم در مورد این محصولات را کسب نمایید.

برای اطلاع از قیمت و خرید محصولات ساختمانی (گاتر، گریتینگ، کفشور) بصورت جزئی به فروشگاه های فروش این محصولات مراجعه نمایید. در صورت تمایل به خرید عمده و جزئی به سایت ما به آدرس gutterparking.ir مراجعه نمایید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2613433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها