تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :کاهش ۸۰ درصدی ارزش بخش دیفای؛ امکان بازگشت به روزهای اوج وجود دارد؟

  • کد خبر : 2605187
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
لورس :کاهش ۸۰ درصدی ارزش بخش دیفای؛ امکان بازگشت به روزهای اوج وجود دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

زمان مطالعه: ۲ دقیقهبخش مالی غیرمتمرکز (دیفای) که زمانی با رشد‌های انفجاری نمایان می‌شد، از زمان رسیدن به اوج تاریخی در ژانویه ۲۰۲۲، شاهد کاهش چشمگیری در ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) خود بوده است. در حال حاضر، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای نسبت به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۲ به میزان خیره‌کننده ۸۰ درصد کاهش یافته است. این رقم اکنون در حدود ۴۳٫۴۵ میلیارد دلار در نوسان است و به پایین‌ترین سطح ۱ ساله خود نزدیک می‌شود.
عوامل متعددی در این کاهش شدید نقش داشته‌اند. کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بدون شک نقش مهمی در کاهش ارزش دلاری دارایی‌های قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای داشته است. علاوه بر این، این بخش با یک سری از سوء‌استفاده‌های پرمخاطب دست و پنجه نرم کرده است. در حالی که میزان چنین سوء‌استفاده‌هایی در سال ۲۰۲۳ تا حدودی کاهش یافته، اما همچنان ارزش کل قفل‌شده در این پلتفرم‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. به عنوان مثال، پلتفرم مالتی‌چین (Multichain) 126 میلیون دلار ضرر کرد و کرو فایننس (Curve Finance) کلاهبرداری را تجربه کرد که منجر به سرقت بیش از ۶۰ میلیون دلار شد؛ اگرچه بخشی ا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بخش مالی غیرمتمرکز (دیفای) که زمانی با رشد‌های انفجاری نمایان می‌شد، از زمان رسیدن به اوج تاریخی در ژانویه ۲۰۲۲، شاهد کاهش چشمگیری در ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) خود بوده است. در حال حاضر، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای نسبت به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۲ به میزان خیره‌کننده ۸۰ درصد کاهش یافته است. این رقم اکنون در حدود ۴۳٫۴۵ میلیارد دلار در نوسان است و به پایین‌ترین سطح ۱ ساله خود نزدیک می‌شود.
عوامل متعددی در این کاهش شدید نقش داشته‌اند. کاهش قیمت ارزهای دیجیتال بدون شک نقش مهمی در کاهش ارزش دلاری دارایی‌های قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای داشته است. علاوه بر این، این بخش با یک سری از سوء‌استفاده‌های پرمخاطب دست و پنجه نرم کرده است. در حالی که میزان چنین سوء‌استفاده‌هایی در سال ۲۰۲۳ تا حدودی کاهش یافته، اما همچنان ارزش کل قفل‌شده در این پلتفرم‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. به عنوان مثال، پلتفرم مالتی‌چین (Multichain) 126 میلیون دلار ضرر کرد و کرو فایننس (Curve Finance) کلاهبرداری را تجربه کرد که منجر به سرقت بیش از ۶۰ میلیون دلار شد؛ اگرچه بخشی از وجوه دزدیده‌شده از آن زمان بازیابی شده است.

بخوانید  علت پامپ و دامپ ناگهانی ورلد کوین در ۲۴ ساعت گذشته چه بود؟

با وجود این چالش‌ها، معیارهای دیگر در فضای دیفای تصویر ظریف‌تری را ارائه می‌کنند. برای شروع، تعداد کل توکن‌های استیک‌شده را در نظر بگیریم؛ معیاری که مشارکت مداوم جامعه را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، کاردانو افزایش قابل توجهی را در تعداد کل توکن‌های قفل‌شده در شبکه خود تجربه کرده است. با این حال، ارزش دلاری ارزش کل قفل‌شده در کاردانو به دلیل ریزش قابل توجه قیمت کاهش یافته است.
آینده فضای دیفای ذاتاً با شرایط بازار گسترده‌تر مرتبط است. اگر بازار ارزهای دیجیتال با یک روند صعودی همراه شود و قیمت توکن‌ها از بالاترین سقف قبلی خود فراتر روند، احتمالاً ارزش کل قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای هم بهبود یافته و به طور بالقوه به سقف‌های جدیدی خواهد رسید. بخش دیفای تاکنون انعطاف‌پذیری و سازگاری خوبی را از خود نشان داده که نشان می‌دهد احیای آن در شرایط مطلوب‌تر بازار امکان‌پذیر است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

بخوانید  دارایی‌های مدیرعامل سابق سلسیوس توقیف شد! طلبکاران به پول خود می‌رسند؟

نوشته کاهش ۸۰ درصدی ارزش بخش دیفای؛ امکان بازگشت به روزهای اوج وجود دارد؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2605187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها