تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1

لورس :کلاهبرداران حوزه رمزارزها در ۲۰۲۳ با فیشینگ حدود ۳۰۰ میلیون دلار پول سرقت کردند

  • کد خبر : 2633672
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
لورس :کلاهبرداران حوزه رمزارزها در ۲۰۲۳ با فیشینگ حدود ۳۰۰ میلیون دلار پول سرقت کردند
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

کریپتوکارنسی کلاهبرداران حوزه رمزارزها در ۲۰۲۳ با فیشینگ حدود ۳۰۰ میلیون دلار پول سرقت کردند با توجه به آمارهای منتشرشده، در سال ۲۰۲۳ کلاهبرداری‌های فیشینگ در حوزه رمزارزها به‌شکل فزاینده‌ای رشد داشته است.
اشتراک گذاری: کپی لینک براساس آمارهای منتشرشده، بیش از ۳۲۴ هزار کاربر حوزه رمزارزها در سال ۲۰۲۳ قربانی کلاهبرداری‌های فیشینگ شدند و حدود ۲۹۵ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال خود را از دست دادند. طبق گزارش‌ها، در طول سال ۲۰۲۳، فعالیت‌های فیشینگ رشد مداوم داشته‌اند. پیش‌ازاین نیز اعلام شده بود که هکرها در سال ۲۰۲۳ حدود دو میلیارد دلار رمزارز سرقت کردند.
براساس گزارش پلتفرم امنیتی Scam Sniffer، سایت‌های فیشینگ می‌توانند در گوگل و شبکه اجتماعی ایکس تبلیغات منتشر کنند و دستورالعمل‌های آن‌ها را دور بزنند. این پلتفرم امنیتی در گزارش ۲۰۲۳ خود، سازوکار کلاهبردارانی که از طریق فیشینگ کیف پول کاربران رمزارز را تخلیه می‌کنند، تحلیل کرده است. ا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

کریپتوکارنسی کلاهبرداران حوزه رمزارزها در ۲۰۲۳ با فیشینگ حدود ۳۰۰ میلیون دلار پول سرقت کردند

با توجه به آمارهای منتشرشده، در سال ۲۰۲۳ کلاهبرداری‌های فیشینگ در حوزه رمزارزها به‌شکل فزاینده‌ای رشد داشته است.

اشتراک گذاری: کپی لینک

براساس آمارهای منتشرشده، بیش از ۳۲۴ هزار کاربر حوزه رمزارزها در سال ۲۰۲۳ قربانی کلاهبرداری‌های فیشینگ شدند و حدود ۲۹۵ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال خود را از دست دادند. طبق گزارش‌ها، در طول سال ۲۰۲۳، فعالیت‌های فیشینگ رشد مداوم داشته‌اند. پیش‌ازاین نیز اعلام شده بود که هکرها در سال ۲۰۲۳ حدود دو میلیارد دلار رمزارز سرقت کردند.

براساس گزارش پلتفرم امنیتی Scam Sniffer، سایت‌های فیشینگ می‌توانند در گوگل و شبکه اجتماعی ایکس تبلیغات منتشر کنند و دستورالعمل‌های آن‌ها را دور بزنند. این پلتفرم امنیتی در گزارش ۲۰۲۳ خود، سازوکار کلاهبردارانی که از طریق فیشینگ کیف پول کاربران رمزارز را تخلیه می‌کنند، تحلیل کرده است. این پلتفرم تأکید دارد که فعالیت‌های فیشینگ در سال ۲۰۲۳ رشد فزاینده‌ای داشته است.

کلاهبرداران و دارایی‌های مسروقه ۳۲۴ هزار کاربر

کلاهبرداران حوزه رمزارزها در 2023 با فیشینگ حدود 300 میلیون دلار پول سرقت کردند
نام مستعار کلاهبرداران، میزان پول سرقتی، تعداد قربانی‌ها و تاریخ سرقت‌ها را در این جدول مشاهده می‌کنید.

در تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۳ (۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱)، یک کلاهبردار با کیف‌پول موسوم به Monkey Drainer که مسئول برخی از سوءاستفاده‌های فیشینگ با ارقام بالا بود، کیف‌پول خود را تعطیل کرد. براساس گزارش‌ها، این کلاهبردار تا آن تاریخ حدود ۱۶ میلیون دلار دارایی دیجیتالی سرقت کرده بود.

به‌طور مشابه، کلاهبردار دیگری با کیف‌پول موسوم به Inferno Drainer نیز در سال ۲۰۲۳، پس از سرقت حدود ۸۱ میلیون دلار دارایی دیجیتال، ناپدید شد. طبق گفته‌های Scam Sniffer، به‌نظر می‌رسد که Angel Drainer پس از بسته‌شدن کیف‌پول Inferno Drainer، مسئولیت سرقت‌ها را بر عهده گرفته است.

براساس تجزیه‌وتحلیل سایت Scam Sniffer، یکی از روش‌هایی که سارقان رمزارز از آن استفاده می‌کنند، هک‌کردن حساب‌های رسمی دیسکورد و ایکس است که از طریق این حساب‌ها لینک‌های فیشینگ را با انتشار پست‌ها پخش می‌کنند. وب‌سایت‌های فیشینگ با انجام ایردراپ‌های جعلی، دارایی‌های کریپتو یا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) ترافیک ارگانیک دریافت می‌کنند. آن‌ها همچنین لینک‌های منقضی‌شده دیسکورد را تصاحب و از آن‌ها برای خود استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633672

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها