تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
0

لورس :کوین مرده(Dead Coin) چیست؟ و روش‌های شناسایی کوین‌های مرده کدام‌اند؟

  • کد خبر : 2623462
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
لورس :کوین مرده(Dead Coin) چیست؟ و روش‌های شناسایی کوین‌های مرده کدام‌اند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

دنیای رمزارزهای دیجیتال هر روز با سرعت بیشتری روبه‌جلو پیش می‌رود و هر روز گسترده‌تر می‌شود. در این میان گوشه‌ای تاریک و نادیده گرفته شده در این اکوسیستم وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است و آن هم دد کوین یا کوین مرده است.
درحالی‌که ارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم همیشه در سرخط خبرها هستند دد کوین‌ها بی‌سروصدا روی دیگر این بازار را نشان می‌دهند. این دارایی‌ها، ارزهای دیجیتالی هستند که سرنوشتتان مبهم است، چشم‌اندازهای امیدوارکننده‌‌ی آن‌ها محقق نشده و ارزش آن‌ها به نزدیک به صفر کاهش‌یافته است.
در این مقاله می‌خواهیم به این بخش از اکوسیستم بپردازیم و از این بگوییم که این رمزارزها چه چیزهایی هستند و چگونه باید آن‌ها را شناسایی کنیم.
کوین مرده(DeadCoin) چیست؟ دد کوین‌ها یا کوین‌های مرده یک اصطلاح مهم در دنیای رمزنگاری است که کاربرد آن هر روز در حال افزایش است. سکه‌های مرده در حقیقت ارزهای دیجیتالی هستند که دیگر برای تجارت کاربردی ندارد.اگر ارزش معاملات یک سکه در سه ماه گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دلار باشد، این کوین، یک کوین مرده نامیده می‌شود.
علاوه بر این، ارزهای رمزنگاری شده‌ای که وبسا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

دنیای رمزارزهای دیجیتال هر روز با سرعت بیشتری روبه‌جلو پیش می‌رود و هر روز گسترده‌تر می‌شود. در این میان گوشه‌ای تاریک و نادیده گرفته شده در این اکوسیستم وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده است و آن هم دد کوین یا کوین مرده است.

درحالی‌که ارزهایی مانند بیت‌کوین و اتریوم همیشه در سرخط خبرها هستند دد کوین‌ها بی‌سروصدا روی دیگر این بازار را نشان می‌دهند. این دارایی‌ها، ارزهای دیجیتالی هستند که سرنوشتتان مبهم است، چشم‌اندازهای امیدوارکننده‌‌ی آن‌ها محقق نشده و ارزش آن‌ها به نزدیک به صفر کاهش‌یافته است.

در این مقاله می‌خواهیم به این بخش از اکوسیستم بپردازیم و از این بگوییم که این رمزارزها چه چیزهایی هستند و چگونه باید آن‌ها را شناسایی کنیم.

کوین مرده(DeadCoin) چیست؟

رمز ارزهای مرده

دد کوین‌ها یا کوین‌های مرده یک اصطلاح مهم در دنیای رمزنگاری است که کاربرد آن هر روز در حال افزایش است. سکه‌های مرده در حقیقت ارزهای دیجیتالی هستند که دیگر برای تجارت کاربردی ندارد.اگر ارزش معاملات یک سکه در سه ماه گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دلار باشد، این کوین، یک کوین مرده نامیده می‌شود.

علاوه بر این، ارزهای رمزنگاری شده‌ای که وبسایت‌های رسمی آن‌ها آفلاین هستند، مرده در نظر گرفته می‌شوند. در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ کوین مرده وجود دارد و با پیوستن ارزهای دیجیتال جدید به این دنیا، این تعداد هر روز در حال افزایش است. ظهور ICOها هم نقش بسیار مهمی در افزایش تعداد سکه‌های مرده ایفا کرد.

انواع کوین مرده (Dead Coin)

انواع کوین‌های مرده را می‌توان از روی نشانه‌های آن‌ها شناسایی کرد. در ادامه رایج‌ترین انواع سکه‌های مرده را معرفی می‌کنیم:

میم کوین مرده

این کوین‌ها، کوین‌هایی هستند که بدون استفاده‌ی خاصی ایجاد شده‌اند. معمولاً این رمزارزها برای مقاصد بسیار ساده مانند شرط‌بندی ساخته شده‌اند و تنها به همین خاطر وجود دارند. این رمزارزها به نسبت محبوبیت بسیار زیادی دارند و سال ۲۰۲۱ سال بسیار خوبی برایشان بوده است. هر چند به‌ازای هر میم کوین موفق مانند دوج‌کوین، ۹ سکه مرده به وجود می‌آید. برای مثال می‌توانیم به کریپتومث و ججوسکوین اشاره کنیم.

کوین مرده رها شده

این سکه‌ها رایج‌ترین سکه‌های مرده هستند و به دلایل مختلفی به بازار می‌‌آیند. توسعه‌دهندگان ممکن است یک کوین را به دلیل محدودیت بودجه، ازدست‌دادن کشش یا خارج‌شدن از مبادلات کنار بگذارند این دسته همچنین شامل سکه‌هایی است که اطلاعات بسیار اندکی درباره‌ی‌ آن‌ها در دسترس است. Lucky7coin یک نمونه‌ی عالی از سکه‌های رها شده است.

کوین مرده کلاهبرداری

سکه‌های کلاهبرداری هم در بازار بسیار رایج شده‌اند. به‌خصوص از زمانی که اولین ICOها در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شدند چنین کلاهبرداری‌هایی رایج شدند و این سکه‌ها توانستند افراد را فریب دهند. یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه قربانی سکه‌های مرده نشوید این است که به سراغ پروژه‌هایی نروید که بیشتر توکن‌ها در اختیار تیم توسعه‌دهنده قرار دارد. bitconnect بزرگترین طرح پانزی در صنعت کریپتو بود و نمونه‌ عالی‌ای از سکه‌ی مرده‌ای است که به کمک آن کلاهبرداری انجام شده است.

روش‌های شناسایی کوین‌های مرده کدام‌اند؟

چگونه می توان یک کوین مرده را تشخیص داد؟

واقعیت این است که سکه‌های مرده باعث شده است افراد زیادی ثروت خود را از دست دهند و ضرر کنند. در سال ۲۰۱۷ تقریباً هشتاد درصد از عرضه‌های اولیه کلاهبرداری بودند و در نهایت به سکه مرده تبدیل شدند. برای همین مهم است که بدانید چگونه این سکه‌ها را شناسایی کنید و از آن‌ها فاصله بگیرید.

در ادامه تعدادی از پرچم‌های قرمزی که باید به آن‌ها توجه کنید آمده است:

  • هیچ وبسایت رسمی‌ای وجود ندارد.
  • ارزهای دیجیتال در پروژه‌های کلاهبرداری استفاده می‌شوند.
  • توسعه‌دهندگان رمزارز آن را رها کرده‌اند.
  • کیف پول سکه مشکلات مختلفی دارد.
  • حجم معاملات سکه پایین است.

دلایل ایجاد کوین مرده

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا یک پروژه ارز دیجیتال ممکن است در نهایت به یک دد کوین تبدیل شود. این دلایل اغلب منجر به شکست یا رهاشدن پروژه می‌شود که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • عدم توسعه: بعضی از پروژه‌های ارز دیجیتال به دلیل کمبود تیم‌های توسعه فعال و ماهر شکست می‌خورند. بدون به‌روزرسانی مدام، رفع اشکال‌ها و بهبودها، پروژه ممکن است راکد شود و در نهایت از دست برود.
  • کلاهبرداری‌: متأسفانه، فضای ارزهای دیجیتال هم کلاهبردارها را به خود جلب کرده است. بعضی از توسعه‌دهندگان با هدف کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران یا اجرای طرح‌های خاص، ارزهای رمزنگاری شده را ایجاد می‌کنند که باعث سقوط پروژه می‌شود.
  • کاربردی نبودن در دنیای واقعی: بعضی ارز رمزارزها هیچ کاربرد واضح و عملی‌ای ندارند و صرفاً برای به‌دست‌آوردن پذیرش تلاش می‌کنند؛ اما واقعیت این است که اگر پروژه‌ای نتواند یک مشکل واقعی را حل کند ممکن است در نهایت حمایت دیگران را از دست بدهد و رها شود.
  • نوسانات شدید بازار: نوسانات شدید قیمت در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند منجر به شکست بسیاری از پروژه‌ها شود. نوسانات سریع قیمت می‌تواند کار را برای یک ارز دیجیتال چالش‌برانگیز کند تا اینکه توانایی خود را به‌عنوان یک وسیله مبادله باارزش از دست بدهد.
  • مسائل تکنولوژیکی: ‌ بعضی از ارزهای دیجیتال ممکن است با چالش‌های فنی غیر قابل حلی مانند مسائل مربوط به مقیاس‌پذیری، آسیب‌پذیری‌های امنیتی یا حتی فورک‌هایی که به شکاف‌های بحث‌برانگیز منجر می‌شوند مواجه شوند.
  • چالش‌های قانونی: پروژ‌ه‌های ارز دیجیتال می‌توانند با موانع قانونی در حوزه‌های قضایی مختلف مواجه شوند. این چالش‌ها می‌توانند نوآوری را خفه کنند و منجر به رهاشدن یا بسته‌شدن پروژه شود.
  • عدم پشتیبانی جامعه: اگر یک پروژه نتواند یک پایگاه کاربر که پشتیبان آن باشند را ایجاد و حفظ کند، ممکن است از بین برود.
  • مسائل مربوط به تأمین مالی: اجرای یک پروژه ارز دیجیتال به منابعی مانند بودجه برای توسعه، بازاریابی و مشارکت جامعه نیاز دارد. اگر پروژه نتواند بودجه کافی را تأمین کند، ممکن است برای بقای خود دچار مشکل شود.
معروف ترین کوین های مرده کدام اند؟

معروف‌ترین کوین‌های مرده

در ادامه به لیستی از دد کوین‌ها که بیشتر شناخته شده‌اند اشاره می‌کنیم:

پی کوین (XPY)

پی کوین در سال ۲۰۱۴، نزدیک به پنج سال پس از راه‌اندازی بیت‌کوین، توسط شرکت خدمات ابری GAW Miners تأسیس شد. این شرکت می‌خواست یک ارز دیجیتال جدید برای پرداخت با استفاده از صرافی PayBase ایجاد کند. این ارز دیجیتال مبتنی بر الگوریتم SHA-256 PoW مشابه بیت‌کوین بود. این شرکت در ابتدا با تضمین قیمت ۲۰ دلاری برای هر پی کوین در بلاک‌چین، سرمایه‌گذاران را جذب کرد.

بااین‌حال بلافاصله پس از راه‌اندازی مشخص شد ارزش این رمزارز نمی‌تواند بیش از ۱۶ دلار باشد و کم‌کم سرمایه‌گذاران شروع به ازدست‌دادن اعتماد به شرکت کردند و در عرض چند ماه ارزش این سکه به کمتر از پنج سنت برای هر کوین رسید. در نهایت مدیرعامل این پروژه به زندان افتاد.

ترا کلاسیک (LUNC)

LUNC یک مورد کاملاً مستند از شکست یک ارز دیجیتال است. بلاک‌چین ترا در ژانویه ۲۰۱۸ توسط دانیل شین و دو کوون تأسیس شد. چشم‌انداز آن‌ها ارائه‌ی یک استیبل‌کوین جایگزین برای خریداران کریپتو بود. ایده این بود که این رمزارز با دلار آمریکا پشتیبانی شود و هر لونا قابلیت جابه‌جایی با یک دلار را داشته باشد؛ اما رویدادهایی که در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ رخ داد منجر به سقوط ارزش این رمزارز شد و در نهایت تحت یک هارد فورک قرار گرفت.

توکن صرافی FTX

این توکن از سوی سم بنکمن فراید و زیشیائو ونگ با هدف تجارت ارزهای دیجیتال تأسیس شد. این شرکت بلاک‌چین خود را دارد که سکه اصلی آن FTT است. صرافی رمزارز بایننس هم پس از شش ماه از راه‌اندازی این شرکت ۲۰ درصد سهم آن را خرید و بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقد بودند که ارزش FTT در سال ۲۰۲۱ به ۸۰ دلار خواهد رسید.

در سال ۲۰۲۲ فاش‌شدن اسنادی که نشان می‌داد توکن FTX در حال انتقال سکه به شرکت خواهر خود است باعث شد حرف‌های زیادی زده شد و جنجال بزرگی برپا شد. این باعث شد بایننس ذخایر FTT خود را نقد کند و در نتیجه این توکن‌ها بخش بزرگی از ارزش خود را از دست دادند. در نتیجه‌ی تمام این اتفاقات ارزش این رمزارز به زیر ۱.۵ دلار رسید و آینده‌ی آن کاملاً مبهم شد. این شرکت در حال حاضر ورشکسته به‌حساب می‌آید.

بیت‌کوین اسپیس (spaceBitcoin)

Spacebit یک پروژه جاه‌طلبانه‌ی ارز دیجیتال بود که نوید یک صرافی جهانی بیت‌کوین را می‌داد. ایده‌ی این رمزارز این بود که ماهواره‌هایی را در فضا مستقر کند که دسترسی به بلاک‌چین و خدمات آنلاین را برای همه از جمله افرادی که در مناطق دوردست و بدون بانک فراهم کند. این ایده بیشتر در حد حرف بود و در نهایت این رمزارز با ارزشی کمتر از ۸ سنت به پادشاه رمزارزهای مرده تبدیل شده است.

جمع‌بندی

کوین های مرده در همه‌جای اکوسیستم وجود دارند. آن‌ها ممکن است به دلیل تقلب یا برنامه‌ریزی ضعیف از بین رفته باشند یا قربانی شرایط بازار، عدم حمایت جامعه و محدودیت‌های تکنولوژیکی شده باشند. ازآنجایی‌که بازار ارزهای دیجیتال به تکامل خود ادامه می‌دهد، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان باید هوشیار باشند و قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای تحقیقات لازم را انجام دهند. در نهایت دد کوین‌ها به ما می‌گویند سرنوشت همه‌ی ارزهای دیحیتال رسیدن به قیمت بالا و موفقیت نیست و باید با دقت در این سرزمین قدم بردارید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2623462

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها