تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :کیف پول یورویی (Yoroi wallet) چیست و چه امکاناتی دارد؟

  • کد خبر : 2623842
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
لورس :کیف پول یورویی (Yoroi wallet) چیست و چه امکاناتی دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

یکی از چیزهایی که در دنیای رمزارزها اهمیت بسیار زیادی دارد کیف پول‌های رمزنگاری امن و کاربرپسند است. این کیف پول‌ها ابزارهای ضروری برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به حضور در این بازار هستند. یکی از کیف پول‌هایی که در مدت اخیر موردتوجه و تحسین قرار گرفته است کیف پول یورویی یا Yoroi است.
این کیف پول به طور خاص برای بلاک‌چین کاردانو توسعه‌یافته است و نمادی از سادگی، امنیت و دسترسی مناسب در دنیای دارایی‌های دیجیتال است. در این مقاله درباره‌ی این کیف پول صحبت می‌کنیم و از این حرف می‌زنیم که چگونه توانسته است برای خودش جایگاهی در بازار پیدا کند.
کیف پول یورویی (Yoroi wallet) چیست؟ کیف پول یورویی کیف پولی است که روی مرورگر کار می‌کند و به کاربران امکان ذخیره، دریافت و ارسال ارز دیجیتال بومی کاردانو یعنی ADA را می‌دهد. این برنامه مانند افزونه‌ای روی مرورگرهایی مانند FireFox، Google Chrome، Edge و Brave نصب می‌شود و در حقیقت برای هرکسی که به اینترنت دسترسی دارد به‌راحتی قابل‌دسترس و استفاده است.
این کیف پول توسط شرکت EMURGO یک شرکت متخصص در فناوری بلاکچین که شراکت نزدیکی با کاردانو دارد ساخ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

یکی از چیزهایی که در دنیای رمزارزها اهمیت بسیار زیادی دارد کیف پول‌های رمزنگاری امن و کاربرپسند است. این کیف پول‌ها ابزارهای ضروری برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به حضور در این بازار هستند. یکی از کیف پول‌هایی که در مدت اخیر موردتوجه و تحسین قرار گرفته است کیف پول یورویی یا Yoroi است.

این کیف پول به طور خاص برای بلاک‌چین کاردانو توسعه‌یافته است و نمادی از سادگی، امنیت و دسترسی مناسب در دنیای دارایی‌های دیجیتال است. در این مقاله درباره‌ی این کیف پول صحبت می‌کنیم و از این حرف می‌زنیم که چگونه توانسته است برای خودش جایگاهی در بازار پیدا کند.

کیف پول یورویی (Yoroi wallet) چیست؟

کیف پول یورویی کاردانو

کیف پول یورویی کیف پولی است که روی مرورگر کار می‌کند و به کاربران امکان ذخیره، دریافت و ارسال ارز دیجیتال بومی کاردانو یعنی ADA را می‌دهد. این برنامه مانند افزونه‌ای روی مرورگرهایی مانند FireFox، Google Chrome، Edge و Brave نصب می‌شود و در حقیقت برای هرکسی که به اینترنت دسترسی دارد به‌راحتی قابل‌دسترس و استفاده است.

این کیف پول توسط شرکت EMURGO یک شرکت متخصص در فناوری بلاکچین که شراکت نزدیکی با کاردانو دارد ساخته شده است. این پلتفرم یک بلاکچین نسل سوم است و یک اسکنر QR کد داخلی هم دارد که ارسال و دریافت پول را بسیار آسان می‌کند.

این کیف پول از الگوریتم‌های رمزگذاری پیشرفته برای ایمن‌سازی اطلاعات کاربر و کلیدهای خصوصی استفاده می‌کند. به‌علاوه این کیف پول بسیار سبک است و لازم نیست برای استفاده از آن تمام بلاکچین کاردانو را دانلود کنید. این موضوع خطر هک‌شدن را هم کاهش می‌دهد.

مزایای کیف پول یورویی

  • رابط کاربری آن کاربرپسند است.
  • سبک است.
  • از چندین پلتفرم مانند موبایل، دسکتاپ و وب پشتیبانی می‌کند.
  • هزینه‌ی تراکنش‌ها پایین است.
  • به دلیل مسائل امنیتی دائماً به‌روزرسانی می‌شود.

معایب کیف پول یورویی

  • فقط از بلاک‌چین کاردانو پشتیبانی می‌کند.
  • ویژگی‌های تجارت پیشرفته را عرضه نمی‌کند.
  • ویژگی‌های شخصی‌سازی آن محدود است.
  • پشتیبانی آن از مشتری محدود است.

امنیت کیف پول یورویی چگونه تأمین می‌شود؟

Yoroi wallet

این کیف پول از روش‌های مختلفی برای تأمین امنیت استفاده می‌کند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • احراز هویت دومرحله‌ای: ‌ Yoroi این امکان را فراهم می‌کند که احراز هویت دومرحله‌ای را فعال کنید تا یک‌لایه امنیتی اضافی در هنگام دسترسی به کیف پول خود داشته باشید.
  • ایجاد نسخه پشتیبان و بازیابی: ‌ این کیف پول عبارات بازیابی ۱۵ کلمه‌ای را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید به کمک آن در صورت گم‌شدن یا دزدیده‌شدن دستگاهتان کیف پولتان را بازیابی کنید.
  • یکپارچه‌سازی کیف پول سخت‌افزاری: Yoroi از ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Trezor و Ledger پشتیبانی می‌کند. این کیف پول‌ها از نظر بسیاری از افراد به‌عنوان امن‌ترین راه‌ها برای ذخیره ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شوند. این به این معنی است که کلیدهای خصوصی و اطلاعات حساس شما به‌صورت آفلاین نگهداری می‌شوند و خطر ایجاد مشکل از سوی هکرها یا بدافزارها تا اندازه‌ی زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  • ممیزی‌های منظم: ‌ کیف پول Yoroi به طور منظم تحت بازرسی‎‌های امنیتی توسط کارشناسان شخص ثالث قرار می‌گیرد و آن‌ها هرگونه آسیب‌پذیری احتمالی را شناسایی و رفع می‌کنند.
  • حریم خصوصی بالا: کیف پول یورویی هیچ اطلاعات شخصی‌ای را درباره‌ی کاربران خود جمع یا ذخیره‌سازی نمی‌کند. این به این معنی است که هویت و سابقه‌ی تراکنش‌های شما ناشناس باقی می‌ماند.

آموزش کار با کیف پول یورویی

برای استفاده از این کیف پول ابتدا باید آن را راه‌اندازی کنید. برای این کار طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. به وبسایت کیف پول Yoroi مراجعه کنید و روی یکی از دکمه‌های add to chrome یا add to firefox کلیک کنید تا این افزونه نصب شود.
  2. زمانی که نصب انجام شد روی آیکون یورویی روی تولبار مرورگر خودتان کلیک کنید و گزینه‌ی به‌وجودآوردن کیف پول یا همان «create wallet» را انتخاب کنید.
  3. مراحل را برای ایجاد کیف پول جدید دنبال کنید. یک پسورد قوی ایجاد کنید و کلمات بازیابی خود را یادداشت کنید.
  4. کلمات بازیابی را با انتخاب‌کردن کلمات درست به ترتیب مناسب تأیید کنید.
  5. بعد از تأیید کلمات بازیابی، حالا کیف پول شما آماده است و می‌توانید به آن پول واریز کنید یا پول دریافت کنید.

پس از نصب کیف پول می‌خواهیم ببینیم چگونه به کمک یورویی پول بفرستیم یا دریافت کنیم:

فرستادن (sending)

  • کیف پول یورویی خود را باز کنید و روی گزینه‌ی send کلیک کند. سپس آدرس کیف پول گیرنده را وارد کنید و پس از آن مقدار پولی را که می‌خواهید برایش بفرستید در فیلد amount بنویسید. در صورت نیاز اطلاعات اضافه را هم وارد کنید. سپس تمام جزئیات تراکنش را بررسی کنید و آن را تأیید کنید.

دریافت (receiving)

  • کیف پول یورویی خود را باز کنید و روی گزینه‌ی receive کلیک کنید. سپس آدرس کیف پولی که آماده شده است را کپی کنید. آدرس کپی شده را با کسی که می‌خواهید برایتان پول ارسال کند به اشتراک بگذارید. منتظر بمانید تا پول به‌حساب شما وارد شود.

آیا کیف پول یورویی برای کاربران ایرانی مناسب است؟

باتوجه‌به اینکه کیف پول یورویی روی انواع سیستم‌های عامل و گوشی‌های اندرویدی و… قابل‌استفاده است و از سوی دیگر روی مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس هم کار می‌کند ایرانیان هم می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند؛ زیرا این کیف پول غیرحضانتی است و در حقیقت کلیدهای شما برای ورود به آن کلمات بازیابی است و هیچ ربطی به مکان شما یا هویت اصلی‌تان ندارد.

آموزش کیف پول یورویی

کارمزد کیف پول یورویی

همان‌طور که در مزایای کیف پول Yoroi گفته شد این کیف پول کارمزد پایینی برای تراکنش‌ها دارد؛ اما واقعیت این است که مقدار این کارمزد بسته به ازدحام شبکه و همچنین پارامترهای خاص بلاکچین کاردانو در زمان انجام تراکنش شما می‌تواند متفاوت باشد. اندازه تراکنش برحسب بایت، وضعیت فعلی شبکه و استفاده از آن عواملی هستند که می‌توانند روی مقدار این کارمزد تأثیرگذار باشند.

جمع‌بندی

کیف پول یورویی یک نمونه بارز از این است که یک کیف پول رمزنگاری شده می‌تواند امنیت ایجاد کند و کاربرپسند باشد. ماهیت سبک این کیف پول و عملکرد آن به‌عنوان افزونه روی مرورگر باعث شده است استفاده از آن برای بسیاری از افراد و حتی تازه‌واردان به دنیای نرم‌افزارها ساده باشد. علاوه بر این تعهد این کیف پول به امنیت با چیزهایی مانند منبع‌باز بودن و پشتیبانی از کیف پول سخت‌افزاری تضمین می‌کند که دارایی شما در برابر تهدیدات احتمالی در امنیت کامل است.

همچنان که بلاکچین کاردانو به گسترش اکوسیستم خود و ایجاد پروژه‌های نوآورانه ادامه می‌دهد وجود کیف پول‌هایی با امنیت بالا حیاتی می‌شود. چه فقط علاقه‌مند به کاردانو باشید و چه از افرادی هستید که دائماً با کاردانو خریدوفروش می‌کنند، Yoroi یک گزینه‌ی امن و راحت برای ذخیره، ارسال و دریافت دارایی‌های دیجیتال شماست.

با نصب یورویی شما فقط یک کیف پول دریافت نمی‌کنید؛ بلکه به یک اکوسیستم بلاکچین پرجنب‌وجوش امیدوارکننده دسترسی پیدا می‌کنید. این کیف پول را نصب کنید و آینده‌ی دنیای مالی را امروز تجربه کنید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2623842

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها