تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :کیف پول NFT چیست؟ لیست برترین کیف پول های ان اف تی

  • کد خبر : 2611576
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
لورس :کیف پول NFT چیست؟ لیست برترین کیف پول های ان اف تی
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

حتما شما هم نام توکن‌های غیر مثلی یا NFTها را شنیده‌‌اید. توکن‌‌هایی که بر اساس یک شبکه بلاکچین ساخته شده‌‌اند و آن بلاکچین، یکتا بودن و منحصر به فرد بودن آن توکن را تایید می‌کنند. همین منحصر به فرد بودن است که باعث ارزشمند شدن این دارایی‌های دیجیتال می‌شود.
در بلاکچین‌‌های زیادی می‌‌توانیم اقدام به ساخت یک NFT کنیم؛ اتریوم، سولانا، کاردانو، ترون، فلو و حتی بایننس اسمارت چین! ده‌ها و شاید صدها بلاکچین مختلف وجود دارد که می‌توانید توکن‌های غیر مثلی‌تان را با استفاده از آنها بسازید. در این مقاله درباره کیف پول NFT صحبت خواهیم کرد.
اما سوال که مطرح می‌شود این است که ما NFT‌هایمان را ساختیم اما چطور می‌توانیم توکن‌های NFT را ذخیره کنیم؟ کدام والت (کیف پول NFT) برای این توکن‌‌ها مناسب است؟ پس تا انتهای با ما در بیتمینو همراه باشید تا به شما ۴ والت برتر برای ذخیره توکن‌های NFT را معرفی کنیم!
معرفی مختصر توکن‌های NFT توکن NFT به عنوان نمونه‌‌ای خاص از توکن‌های دنیای کریپتو کارنسی هستند که تنها ۱ واحد از آنها وجود دارد. در واقع آن‌ها را به عنوان یک مدل از انواع دارایی‌های دیجیتالی می‌شناسیم..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

حتما شما هم نام توکن‌های غیر مثلی یا NFTها را شنیده‌‌اید. توکن‌‌هایی که بر اساس یک شبکه بلاکچین ساخته شده‌‌اند و آن بلاکچین، یکتا بودن و منحصر به فرد بودن آن توکن را تایید می‌کنند. همین منحصر به فرد بودن است که باعث ارزشمند شدن این دارایی‌های دیجیتال می‌شود.

در بلاکچین‌‌های زیادی می‌‌توانیم اقدام به ساخت یک NFT کنیم؛ اتریوم، سولانا، کاردانو، ترون، فلو و حتی بایننس اسمارت چین! ده‌ها و شاید صدها بلاکچین مختلف وجود دارد که می‌توانید توکن‌های غیر مثلی‌تان را با استفاده از آنها بسازید. در این مقاله درباره کیف پول NFT صحبت خواهیم کرد.

بخوانید  کلاهبرداری رمزارزی از نوع بالیوودی؛ بازیگر معروف هند دستگیر شد!

اما سوال که مطرح می‌شود این است که ما NFT‌هایمان را ساختیم اما چطور می‌توانیم توکن‌های NFT را ذخیره کنیم؟ کدام والت (کیف پول NFT) برای این توکن‌‌ها مناسب است؟ پس تا انتهای با ما در بیتمینو همراه باشید تا به شما ۴ والت برتر برای ذخیره توکن‌های NFT را معرفی کنیم!

معرفی مختصر توکن‌های NFT

توکن NFT به عنوان نمونه‌‌ای خاص از توکن‌های دنیای کریپتو کارنسی هستند که تنها ۱ واحد از آنها وجود دارد. در واقع آن‌ها را به عنوان یک مدل از انواع دارایی‌های دیجیتالی می‌شناسیم. NFT از کنار هم قرار گرفتن حروف اول کلمات Non-Fungible Token تشکیل شده است.

این توکن‌‌ها ممکن است به هر شکلی باشند؛ یک عکس با فرمت PNG یا یک قطعه موسیقی یا حتی یک تصویر کوچک ۲۴ در ۲۴ پیکسل! تعدادی از NFTها قیمت‌هایی فضایی دارند. برای مثال، تعدادی از توکن‌های پروژه کریپتو پانک (Crypto Punks) میلیون‌ها دلار قیمت دارند! شاید از خودتان بپرسید چه کسی حاضر است آنها را خریداری کند که در جواب شما باید بگوییم: کلکسیونرهایی که به دنبال خرید دارایی‌های دیجیتالی هستند.

بخوانید  بررسی نظر تحلیلگر معروف درباره آینده قیمت ریپل

توکن‌های غیر مثلی را نمی‌توان با یکدیگر مبادله و معامله کرد؛ زیرا ارزش و ماهیت هر NFT با یک NFT دیگر متفاوت است. برای مثال، یک بیت کوین را درنظر بگیرید. همه ما می‌دانیم که همیشه قیمت بیت کوین با یک بیت کوین دیگر برابر است؛ اما در مورد توکن‌های NFT، این قضیه فرق دارد. به صورت کلی، ماهیت هر توکن، منحصر به همان توکن است. برای همین است که به آنها غیر مثلی یا یکتا گفته می‌شود.

هنرمندان، آهنگسازان و حتی گرافیست‌ها، آثارشان را به صورت توکن‌ های NFT درمی‌آورند و به فروش می‌گذارند. خیلی از این افراد توانسته‌اند با این کار، به درآمدهای زیادی دست پیدا کنند و حتی تعدادی از آنها میلیونر شده‌اند.

بیشتر بخوانید: توکن nft چیست و بلاک چین چیست و آموزش ساخت آواتار NFT

ویژگی‌های والت مناسب NFT

در هنگام انتخاب یک والت مناسب برای توکن‌ های NFT، باید نکاتی را درنظر بگیرید. در ادامه، ۳ مورد از نکاتی که باید در هنگام انتخاب کیف پول NFT در نظر بگیرید را برای شما آورده‌ایم:

بخوانید  با کیف پول چند امضایی و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید

۱) رابط کاربری مناسب

اولین نکته‌ای که باید همواره به یاد داشته باشید، این است که کیف پول NFT شما، باید رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد؛ نه به این منظور که بسیار ابتدایی و بدون امکانات باشد، بلکه باید به گونه‌ای باشد که افراد تازه‌کار نیز بتوانند آن‌ها را مورد استفاده قرار دهند.

از آنجایی که دنیای توکن‌ های NFT تازه در ابتدای راه خودشان هستند، پس مسلما نمی‌توانید والتی را پیدا کنید که تمامی امکانات مورد نیاز شما را یکجا در اختیار شما قرار دهد. بهترین گزینه، استفاده از والتی است که نسخه موبایل داشته باشد.

۲) دارا بودن نسخه‌های مختلف برای انواع پلتفرم‌ها

حتما برخی از برنامه‌ها را دیده‌اید که هم دارای نسخه نصبی هستند و هم تحت وب! همین واتساپ را در نظر بگیرید! شما می‌توانید با استفاده از نسخه تحت وب آن در مرورگرتان، از آن هم در تلفن و هم در کامپیوتر استفاده کنید!

برای والت‌ها نیز این موضوع حائز اهمیت است؛ اینکه بتوانید در هر کجا به دارایی‌هایتان دسترسی داشته باشید. پس بهتر است والتی را انتخاب کنید که هم دارای نسخه موبایل باشد، هم دسکتاپ و اگر هم نسخه‌ای تحت وب در کار بود، چه بهتر!

بخوانید  ۳ دلیل برای ادامه پیدا کردن رکوردشکنی‌های هش ریت شبکه بیت کوین

۳) سازگاری با بلاکچین‌ های مختلف

درست است که بسیاری از توکن‌های NFT بر بستر شبکه بلاکچین اتریوم (Ethereum) هستند؛ اما این دلیل نمی‌شود که از توکن‌های دیگر شبکه‌های بلاکچین غافل شویم. اکثر توکن‌های این شبکه بر اساس استاندارد ERC-721 ساخته شده‌اند.

اگر بخواهید از NFTهای دیگر شبکه‌ها استفاده کنید، باید والتی را پیدا کنید که از آن شبکه بلاکچین و توکن‌هایش پشتیبانی کنند. اما اگر بتوانید یک والت پیدا کنید که از توکن‌های NFT بلاکچین‌های مختلف پشتیبانی کند، فوق‌العاده است. این والت‌ها با شبکه‌های مختلف سازگار هستند و اصطلاحا «سازگاری بین زنجیره‌ای» دارند.

بهترین والت‌ های مناسب NFT ها

در اینجا با توجه به موارد گفته شده در بالا، می‌خواهیم تعداد ۴ والت را که مناسب NFT‌ها هستند به شما معرفی کنیم. این والت‌ها نکات گفته شده در بالا را دارا هستند. البته توجه داشته باشید که وظیفه تحقیق درباره امنیت و کارایی این والت‌ها بر عهده خود شماست و ما مسئولیتی در قبال آن نداریم!

بخوانید  آموزش خرید ریپل با کمترین کارمزد

کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تراست والت، والت رسمی صرافی بزرگ بایننس است که در پلتفرم موبایل در دسترس است. این والت علاوه بر ارزهای دیجیتالی مشهور، از توکن‌های NFT نیز پشتیبانی می‌کند. البته بهتر است این نکته را بدانید که در این والت، امکان انتقال این توکن‌ها را ندارید و تنها می‌توانید آن‌ها را نگهداری کنید. این والت بهترین کیف پول NFT در حال حاضر محسوب می‌شود.

در تراست والت شما می‌توانید تنها با یک کلیک به سایت‌هایی که خدمات خرید و فروش NFT را ارائه می‌دهند دسترسی پیدا کنید. سایت‌هایی مانند سایت اوپن سی (Open Sea)، اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و تعدادی دیگر از این پلتفرم‌های محبوب NFT!

بهترین کیف پول nft
بهترین کیف پول nft

متامسک والت (Metamask Wallet)

والت متامسک توسط شرکت کانسن سیسر(Consen Sys) ساخته شده و بنیاد اتریوم نیز از آن حمایت کرده است. به جرئت می‌توان این والت را بهترین والت برای ذخیره و استفاده از NFTها برای همه افراد دانست. فرقی نمی‌کند یک هنرمند و سازنده NFT باشید یا یک کلکسیونر! در هر صورت بهترین گزینه برای شما، متامسک است.

بخوانید  آیا قیمت شیبا اینو می تواند به ۱۰ سنت برسد؟

تا سال ۲۰۲۰ تنها راه استفاده از این والت، اتصال افزونه آن به مرورگر بود؛ اما در این سال، شرکت سازنده تصمیم گرفت که نسخه موبایل متامسک را توسعه دهد و این کار را به بهترین حالت انجام داد. حالا شما می‌توانید این والت را روی تلفن همراهتان نصب و مورد استفاده قرار دهید.

با استفاده از متامسک می‌توانید به سادگی یک کیف پول NFT بسازید و به سادگی با دیگر پلتفرم‌هایی که بر بستر اتریوم هستند، ارتباط برقرار کنید و توکن‌های NFT مختلف را خرید و فروش کنید.

کوین بیس والت (Coin Base Wallet)

درست است! این والت متعلق به صرافی بزرگ کوین بیس است. البته دلیل دیگر شهرت این والت، رابط کاربری جذاب و ساده آن است. از دیگر ویژگی‌های این والت می‌توانیم به پشتیبانی گسترده از ارزهای دیجیتال مختلف اشاره کنیم. لازم به ذکر است که والت Coin Base از تمام توکن‌هایی که بر اساس استاندارد ERC-20 هستند، پشتیبانی می‌کند.

بخوانید  سال 2019 چه چیزی در انتظار ارزهای دیجیتال خواهد بود؟

از امنیت نیز خیالتان راحت باشد. ورود دو مرحله‌ای، چند امضایی و تعدادی قابلیت امنیتی دیگر! به همین دلیل است که این والت هرگز هک نشده و به جرئت می‌توان آن را امن‌ترین والت نرم‌افزاری دانست.

مث والت (Math Wallet)

مث والت از بیشتر از ۶۰ شبکه بلاکچین مختلف و توکن‌هایشان پشتیبانی می‌کند. این یعنی اگر از این والت استفاده کنید، می‌توانید دارایی‌هایتان را از هر بلاکچینی باشد، مدیریت کنید! مث والت دارای نسخه‌های مختلف موبایل، دسکتاپ و همچنین تحت وب است. این یعنی عملا با در اختیار داشتن یک وسیله با امکان اتصال به اینترنت، می‌توانید آن را مدیریت کنید.

البته نسخه‌های موبایل مث والت در حال توسعه است و بدیهی است اشکالاتی داشته باشد؛ برای مثال، تعدادی از کاربران iOS گزارشاتی مبنی بر عدم امکان استیک کردن در برنامه‌های غیر متمرکز را ثبت کرده‌اند.

استیک کردن چیست

جمع‌بندی

صنعت NFT تنها چند سال است که راه اندازی شده و مسلما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که یک برنامه همه چیز تمام و کامل در این زمینه وجود داشته باشد. با این وجود، بسیاری از افراد و تحلیلگران برجسته کریپتوکارنسی به آینده NFTها خوشبین هستند.

بخوانید  نرخ بهره چه سرنوشتی خواهد داشت؟ کارشناسان بلک راک پاسخ می‌دهند

پیشبینی می‌شود در چند سال آینده، این صنعت شکوفا شود و به اوج خود برسد. همچنین زمزمه‌هایی مبنی بر ورود این فناوری به دنیای گیم وجود دارد. شرکت‌های بازیسازی بزرگی مانند یوبی‌سافت، استفاده از NFTها را در برنامه آینده خود قرار داده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد این مورد به مذاق بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای خوش نیامده است.

در این مقاله از بیتمینو درباره کیف پول NFT با یکدیگر صحبت کردیم. از اینکه تا انتها با ما در بیتمینو همراه بودید از شما سپاسگذاریم. برای خواندن مطالب بیشتر در سایت ما، می‌توانید به صفحه وبلاگ سری بزنید! حتما نظرات‌تان راجع به این مطلب را برای ما ارسال کنید!

سوالات متداول:

۱) تفاوت کیف پول NFT و کیف پول کریپتو چیست؟

کیف پول‌های NFT، بر خلاف کیف پول‌های معمولی کریپتو، می‌توانند به راحتی توکن‌های غیرقابل تعویض را نمایش دهند. آن‌ها همچنین از دستگاه‌های بسیار خوبی استفاده می‌کنند و به طور یکپارچه با بازارهای NFT و dApps متصل می‌شوند.

بخوانید  بایننس ایالات متحده درگیر مشکلات حقوقی شده است! شایعه یا واقعیت؟!

۲) آیا می‌توانم از کیف پول کریپتو برای NFT استفاده کنم؟

برای مثال کیف پول Enjin با کیف پول‌های سخت افزاری سازگار است و به شما امکان می‌‌دهد NFT ایجاد کنید. Trust Wallet یک کیف پول رمزنگاری غنی از ویژگی‌ها است که به کاربران امکان خرید و مبادله دارایی‌های دیجیتال را می‌دهد. همچنین Ledger Nano یک کیف پول سخت افزاری برای ذخیره ایمن دارایی‌های دیجیتال است.

۳) آیا NFT سرمایه گذاری مناسبی است؟

سرمایه گذاری در NFTها می‌تواند یک سرمایه گذاری پرسود باشد؛ اما انجام تحقیقات کامل، تنوع بخشیدن به سبد خود و انتخاب یک بازار معتبر بسیار مهم است. NFTها به شما این امکان را می‌دهند که دارایی‌های دیجیتالی بی‌نظیری داشته باشید که قابل تکرار نیستند و آنها را به افزودنی ارزشمند برای هر سبد سرمایه گذاری تبدیل می‌کند.

Originally posted 2023-05-11 23:30:02.

The post کیف پول NFT چیست؟ لیست برترین کیف پول های ان اف تی appeared first on بیتمینو.

بخوانید  سقوط قیمت ADA به پایین‌ترین سطح سالانه؛ کاردانو دوباره امیدها را ناامید کرد!
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2611576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها