تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :گامی موثر در توسعه دیفای در ایران

  • کد خبر : 2604110
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
لورس :گامی موثر در توسعه دیفای در ایران
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

گامی موثر در توسعه دیفای در ایران بزرگنمایی متن خبر میهن‌بلاک‌چین: صرافی نوبیتکس روز دوشنبه ۳۰مرداد رویدادی تحت عنوان «Defi Day» را برگزار کرد. طی این مراسم امیرحسین راد، مدیرعامل این صرافی از ۲ محصول جدید نوبیتکس در حوزه دیفای رونمایی کرد. لاکت‌ولت (Locket Wallet) و نوبی‌دکس (Nobidex) به ترتیب کیف پول غیرامانی و صرافی غیرمتمرکز اختصاصی نوبیتکس هستند که در این مراسم معرفی شدند. در حاشیه این مراسم مصاحبه اختصاصی با علی خویی، مدیر محصول نوبیفای نوبیتکس، برگزار کردیم تا از او راجع به انگیزه‌های نوبیتکس برای ورود به حوزه دیفای پرسش‌هایی را مطرح کنیم و معرفی راجع به ۲محصول جدید نوبیتکس از لحاظ ویژگی‌ها و مزایای رقابتی آنها داشته باشیم.
این رویداد از ساعت۱۸ سه‌شنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن آغاز شد. از نکات جالب توجه، حضور مجتبی توانگر، نماینده و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در این مراسم بود.در ابتدای مراسم وحید شامخی، معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس به معرفی کلی حوزه دیفای و فرصت‌هایی که در اختیار اقتصاد دیجیتال قرار می‌دهد، پرداخت.
در ادامه امین شمس، پژوهشگر این حوزه و استاد فین‌..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

گامی موثر در توسعه دیفای در ایران بزرگنمایی متن خبر میهن‌بلاک‌چین: صرافی نوبیتکس روز دوشنبه ۳۰مرداد رویدادی تحت عنوان «Defi Day» را برگزار کرد. طی این مراسم امیرحسین راد، مدیرعامل این صرافی از ۲ محصول جدید نوبیتکس در حوزه دیفای رونمایی کرد. لاکت‌ولت (Locket Wallet) و نوبی‌دکس (Nobidex) به ترتیب کیف پول غیرامانی و صرافی غیرمتمرکز اختصاصی نوبیتکس هستند که در این مراسم معرفی شدند.

در حاشیه این مراسم مصاحبه اختصاصی با علی خویی، مدیر محصول نوبیفای نوبیتکس، برگزار کردیم تا از او راجع به انگیزه‌های نوبیتکس برای ورود به حوزه دیفای پرسش‌هایی را مطرح کنیم و معرفی راجع به ۲محصول جدید نوبیتکس از لحاظ ویژگی‌ها و مزایای رقابتی آنها داشته باشیم.

این رویداد از ساعت۱۸ سه‌شنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن آغاز شد. از نکات جالب توجه، حضور مجتبی توانگر، نماینده و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در این مراسم بود.در ابتدای مراسم وحید شامخی، معاون توسعه کسب‌وکار نوبیتکس به معرفی کلی حوزه دیفای و فرصت‌هایی که در اختیار اقتصاد دیجیتال قرار می‌دهد، پرداخت.

بخوانید  مقایسه تترلند و نوبیتکس؛ کدام صرافی برای ترید بهتر است؟

در ادامه امین شمس، پژوهشگر این حوزه و استاد فین‌تک دانشگاه ایالتی اوهایو ارائه‌ای درخصوص ترندهای اخیر حوزه دیفای داشت. مطابق این ارائه در حال حاضر مهم‌ترین ترند حوزه دیفای بحث لیکویید استیکینگ است که حدود ۲۵درصد از سرمایه قفل‌شده در این حوزه را به خود اختصاص می‌دهد. از ترندهای جدیدتر نیز می‌توان به موضوع مدیریت دارایی (Asset Management) در این حوزه اشاره کرد که با استفاده از قراردادهای هوشمند و از روش‌هایی نظیر استفاده از پرتفوهای افراد موفق انجام می‌شود.

در ادامه میزگردی تخصصی با حضور ۳تن از افراد فعال در این حوزه پیرامون این موضوع برگزار شد. حمید باطنی مدیر فنی تیم دیفای نوبیتکس، ضیا صدر فعال حوزه رمزارزها و میثم رضایی تیم لیدر مجموعه بیتیلز به بحث پیرامون مزایا و خطرات موجود در حوزه دیفای پرداختند که مهم‌ترین نکات این میزگرد به شرح زیر است:

[صدر: ] به حداقل رساندن نیاز اعتماد به پلتفرم و سیستم مالی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی بوده که بشر همواره به دنبال آن بوده است و این موضوع در بحث دیفای اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند و می‌توان آن را نوعی آزمایش برای این اتفاق دانست. اما چالش حوزه دیفای در حال حاضر به‌دست آوردن اعتبار برای پلتفرم‌ها است که با موضوع ورود و چرخش پول متفاوت است.

بخوانید  مهم‌ترین و پرتکرارترین اصطلاحات مرتبط با تراکنش‌های ارز دیجیتال چیست؟

[باطنی:] حوزه دیفای با مرور زمان در حال پخته‌تر شدن است. جذابیت این حوزه فراهم شدن زیرساخت برای کاربران برای انجام فعالیت‌های مالی بدون نیاز به اعتماد به سیستم است و از این بابت می‌توان به آینده آن خوش‌بین بود.

[رضایی: ] استفاده از داده‌های خارج از بلاک‌چین درون یک سیستم غیرمتمرکز، باعث خارج شدن سیستم از حالت قابل پیش‌بینی می‌شود؛ چیزی که درباره بیت‌کوین وجود ندارد و آن را تبدیل به شبکه‌ای امن کرده است. در حوزه دیفای همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از پروژه‌هایی که مورد تایید حسابرس‌های مطرح دنیا قرار گرفته‌اند، در عمل مورد هک و اکسپلویت قرار بگیرند. او در نهایت نتیجه گرفت ماهیت دیفای در عمل و با توجه به نوع زیست بشر و رفتارهای انسانی (از لحاظ قوانین رگولاتوری و خطرات حوزه) تجربه‌ای شکست‌خورده است.

رونمایی از نوبی‌دکس و لاکت ولت، ۲ محصول جدید حوزه دیفای

در ادامه امیرحسین راد، مدیرعامل صرافی نوبیتکس۲ محصول جدید این صرافی یعنی نوبی‌دکس (Nobidex) و لاکت‌ولت (Locket Wallet) را رونمایی کرد. این محصولات به ترتیب صرافی غیرمتمرکز و کیف پول غیرامانی نوبیتکس هستند که اولین گام این صرافی برای ورود به حوزه غیرمتمرکز مربوط به رمزارزها (دیفای) هستند.

بخوانید  احتمال دستگیری رونالدینیو به‌علت کلاهبرداری با رمزارز در برزیل

نوبی‌دکس در حال حاضر از شبکه آربیتروم پشتیبانی می‌کند و امکان مبادله جفتارزهای WBTC/ USDT، LINK/ USDC، ARB/ USDT، WETH/ USDT و WETH/ USDC در آن وجود دارد. به تدریج جفت‌ارزهای بیشتری به این پلتفرم اضافه خواهند شد.

کارمزد تراکنش‌ها در نوبی‌دکس به‌طور رقابتی با سایر پلت‌فرم‌های غیرمتمرکز در بازه ۱/ ۰ تا ۲/ ۰درصد است و از روی کوین دریافتی پس از تبدیل کسر می‌شود و سپس به حساب کاربر واریز می‌شود. همچنین کارمزد انتقال شبکه صفر بوده و نیازی به پرداخت فی تراکنش نیست.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات موارد زیر است:

لاکت ولت:

– غیرامانی بودن آن (کلید خصوصی تنها در اختیار کاربر است)

– پروسه ساخت و نگهداری کلید خصوصی به‌صورت تصادفی و داخل دستگاه کاربر و با استفاده از تکنولوژی‌های روز انجام می‌شود (اختیار کلید خصوصی تنها در اختیار کاربر است)

– مجهز بودن به نسل دوم کانکت ولت (Connect Wallet ۲)

-پشتیبانی از ۹شبکه بلاک‌چینی از جمله بیت کوین، اتریوم و ترون

بخوانید  دانشگاه مالت دوره کارشناسی ارشد بلاک چین برگزار می‌کند

– ارائه در نسخه‌های اپلیکیشن موبایل و اکستنشن (افزونه) مرورگر

– اتصال به دپ‌های مختلف دنیا از طریق بخش کاوش کیف پول

– پشتیبانی از زبان فارسی و انگلیسی

– سازگاری با ماشین مجازی اتریوم (EVM).

نوبی‌دکس:

– بدون نیاز به ثبت نام و احراز هویت

– نگهداری دارایی کاربر در کیف پول شخصی او

– استفاده از دفتر سفارش‌ها به صورت آفچین (بدون نیاز به پرداخت هزینه)

– امکان مبادله رمزارزها به صورت آنچین بدون پرداخت هزینه گس

– پشتیبانی از زبان فارسی

– امکان اتصال انواع کیف پول به آن.

در ادامه امیرحسین راد به نقشه راه این ۲ محصول نیز اشاره کرد که توسعه بخش اسمارت ولت (قابلیت تراکنش بدون نیاز به رمزارز دیگری برای پرداخت کارمزد) و افزودن امکانات روز صرافی‌های غیرمتمرکز از جالب‌ترین آنها بودند.

آخرین بخش این برنامه مربوط به رویداد هکاتون (Hackathon) نوبیتکس در حوزه دیفای بود. دانشجویان، برنامه‌نویسان، صاحبان پروژه و صاحبان ایده می‌توانند با شرکت در این برنامه ایده‌های خود را حول موضوعات دیفای، حریم خصوصی، تعامل پذیری و مقیاس‌پذیری مطرح کنند. ۸ داور در این حوزه به ارزیابی و داوری این پروژه‌ها خواهند پرداخت.

بخوانید  آشوب جدید خالق بیت کوین

علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های خود را در بخش هکاتون سایت نوبیتکس و در قالب گیت‌هاب یا PDF تا ۳۱شهریور ماه ثبت کنند. جوایز در نظر گرفته‌شده برای این دوره، ۲جایزه ۱۰۰میلیون تومانی برای ۲طرح برتر خواهد بود. همچنین درصورت موجود بودن برنامه غیرمتمرکز (dapp) در طرح‌های ارائه‌شده، آن دپ به بخش کاوش لاکت‌ولت اضافه خواهد شد. درباره توکن‌های موجود در طرح‌ها نیز، آن توکن به نوبی‌دکس اضافه خواهد شد.

همچنین درباره پروژه‌های شایسته دیگر، حمایت‌های لازم از سمت نوبیتکس انجام خواهد شد.

همچنین ۶ کارگاه آموزشی و به صورت رایگان در این حوزه از سمت نوبیتکس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق صفحه هکاتون دیفای در وب‌سایت نوبیتکس، در این رویداد ثبت‌نام کنند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2604110

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها