تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :گرید تریدینگ (Grid Trading) چیست؟ مزایای استفاده از ربات گرید تریدینگ

  • کد خبر : 2605264
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
لورس :گرید تریدینگ (Grid Trading) چیست؟ مزایای استفاده از ربات گرید تریدینگ
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

گرید تردینک یا معاملات شبکه‌ای یک استراتژی تجاری محبوب است که در سال‌های اخیر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به آن توجه نشان داده‌اند. مفهوم معاملات شبکه‌ای نسبتاً ساده است اما نیاز به برنامه‌ریزی و اجرای دقیق دارد. در این روش شما باید محدوده قیمت مناسب، فاصله زمانی و اندازه سفارش را تعیین کنید تا مطمئن شوید می‌توانید در برابر نوسانات بازار مقاومت و از ضررهای قابل‌توجه جلوگیری کنید.
یکی از مزایای این روش این است که هم در بازارهای صعودی و هم در بازارهای نزولی توانایی ایجاد سود دارد و همچنین می‌تواند ریسک را به حداقل برساند. در ادامه این مقاله درباره‌ی این روش بیشتر صحبت خواهیم کرد.
گرید تریدینگ یا معاملات شبکه‌ای چیست؟ ابتدا بگذارید در این باره حرف بزنیم که معاملات شبکه‌ای به چه فرایندی گفته می‌شود. در حقیقت در این روش یک قیمت هدف در نظر گرفته می‌شود و سفارش‌های خریدوفروش در فواصل از پیش تعیین شده در بالا و پایین این نقطه هدف قرار می‌گیرند و در نتیجه شبکه‌ای از معاملات ایجاد می‌شود که هدف آن سرمایه‌گذاری بر نوسانات بازار است.
در گرید تریدینگ یا همان معاملات شبکه‌ای، معامله‌گران شبکه‌ای..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

گرید تردینک یا معاملات شبکه‌ای یک استراتژی تجاری محبوب است که در سال‌های اخیر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به آن توجه نشان داده‌اند. مفهوم معاملات شبکه‌ای نسبتاً ساده است اما نیاز به برنامه‌ریزی و اجرای دقیق دارد. در این روش شما باید محدوده قیمت مناسب، فاصله زمانی و اندازه سفارش را تعیین کنید تا مطمئن شوید می‌توانید در برابر نوسانات بازار مقاومت و از ضررهای قابل‌توجه جلوگیری کنید.

یکی از مزایای این روش این است که هم در بازارهای صعودی و هم در بازارهای نزولی توانایی ایجاد سود دارد و همچنین می‌تواند ریسک را به حداقل برساند. در ادامه این مقاله درباره‌ی این روش بیشتر صحبت خواهیم کرد.

گرید تریدینگ یا معاملات شبکه‌ای چیست؟

گرید فیوچرز چیست

ابتدا بگذارید در این باره حرف بزنیم که معاملات شبکه‌ای به چه فرایندی گفته می‌شود. در حقیقت در این روش یک قیمت هدف در نظر گرفته می‌شود و سفارش‌های خریدوفروش در فواصل از پیش تعیین شده در بالا و پایین این نقطه هدف قرار می‌گیرند و در نتیجه شبکه‌ای از معاملات ایجاد می‌شود که هدف آن سرمایه‌گذاری بر نوسانات بازار است.

بخوانید  تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۴ دسامبر (۳ دی)

در گرید تریدینگ یا همان معاملات شبکه‌ای، معامله‌گران شبکه‌ای از سفارش‌ها را در بازه‌ی زمانی از پیش تعیین شده و به طور معمول در فواصل مساوی در بالا و پایین قیمت فعلی بازار تعیین می‌کنند و همان‌طور که بازار بالا و پایین می‌رود این شبکه فعال شده و باعث ایجاد سوددهی می‌شود.

این رویکرد در بازارهای مختلف از سهام گرفته تا فارکس و ارز دیجیتال کاربرد دارد. در این روش شما می‌توانید شبکه را به صورتی طراحی کنید که ضرر به حداقل برسد؛ اما باید چالش‌ها و خطرات آن را هم در نظر بگیرید.

ربات گرید تریدینگ چگونه کار می‌کند؟

Grid bot یا ربات معامله‌گر نرم‌افزاری است که با پیروی از مجموعه‌ای از قوانین از پیش تعریف شده کار می‌کند تا سفارش‌های خریدوفروش را در فواصل زمانی منظم و بالاتر و پایین‌تر از قیمت فعلی در شبکه قرار دهد. بگذارید با یک مثال در این باره صحبت کنیم.

فرض کنید می‌خواهید جفت‌ارز EUR/USD را به کمک معاملات شبکه‌ای معامله کنید. ربات شما باید پارامترهایی مانند فاصله‌ی شبکه، حد سود، حد ضرر و… را مشخص کند. برای مثال اگر قیمت فعلی بازار ۱.۲۰۰۰ باشد و سطح سود را ۱.۲۰۱۰ و حد ضرر را ۱.۱۹۶۰ در نظر بگیریم اگر بازار به سمت بالا حرکت کند و به سطح سود برسد ربات معامله را متوقف می‌کند و سود را ثبت می‌کند.

بخوانید  ارائه دهنده گره های GetBlock RPC جایزه جهانی آینده ۲۰۲۳ را به عنوان بهترین پلتفرم BaaS کسب می کند

همچنین اگر بازار به سمت پایین حرکت کند ربات روی سطح ضرر معامله را می‌بندد و ضرر را ثبت می‌کند. این روند ادامه دارد و با بالا و پایین‌رفتن بازار ربات در فواصل زمانی منظم سفارش‌ها را انجام می‌دهد تا کم‌کم سودهای کوچکی به دست آید و ضرر به حداقل برسد. به‌این‌ترتیب در طول زمان یک موقعیت مثبت حفظ خواهد شد.

معاملات شبکه‌ای نقطه‌ای یا همان اسپات گرید تریدینگ یکی از استراتژی های گرید تردینگ است که معمولاً در بازار ارز و فارکس استفاده می‌شود. در این بازار معمولاً معامله‌گران یک جفت‌ارز را با قیمت فعلی بازار خریدوفروش می‌کنند. مهم است که بدانید معاملات شبکه‌ای اسپات یک استراتژی پرریسک است و باید قبل از پا گذاشتن در آن از تکنیک‌های مدیریت ریسک مناسب استفاده کنید.

ربات گرید تریدینگ چگونه کار می‌کند؟

فیوچرز گرید تریدینگ چیست؟

معاملات شبکه‌ای فیوچرز استراتژی‌ای است که خریدوفروش قراردادهای آینده را خودکار می‌کند. این سیستم طراحی شده است تا سفارش‌هایی که در فاصله‌ی زمانی تعیین شده و با قیمت تعیین شده مشخص کرده‌اید انجام شود. قبل از شروع کار باید قیمت‌ها و تعداد شبکه‌ها را مشخص کنید.

بخوانید  وبینار نیوزتریدینگ؛ ترید با اخبار و رویدادها در بازار ارزهای دیجیتال

همچنین می‌توانید قیمت ماشه را هم برای شروع کار شبکه شروع کنید. ربات‌های فیوچرز تریدینگ این امکان را به کار می‌دهد که از بازار بی‌ثبات سود کند. شبکه معاملاتی فیوچرز از قراردادهای دائمی با حاشیه USTD پشتیبانی می‌کند.

مزایای استفاده از ربات گرید تریدینگ

مزایای بالقوه‌ی زیادی برای یک ربات گرید تریدینگ یا معاملات شبکه‌ای وجود دارد که در ادامه به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. انجام خودکار معاملات: معاملات شبکه‌ای اگر به‌صورت دستی انجام شوند می‌توانند خیلی زمان‌بر باشند و دردسرهای زیادی برای معامله‌گر ایجاد کنند؛ اما وجود یک ربات گرید تریدینگ فرایند را خودکار می‌کند و به معامله‌گر اجازه می‌دهد معاملات بیشتر و مؤثرتری انجام دهد.
  2. در بازارهای متنوعی کاربردی و سودآور است: گرید تریدینگ به شکلی طراحی شده است که از نوسانات بازار در محدوده‌ی قیمتی معینی سود ببرد. در نتیجه در هر بازاری که قیمت در محدوده‌ی نسبتاً پایداری بالا و پایین می‌شود کاربردی است. در انواع بازارهای فارکس، سهام و ارز دیجیتال، این روش می‌تواند سودآور باشد.
  3. می‌توان آن را متناسب با سبک معاملاتی سفارشی کرد: معاملات شبکه‌ای را می‌توان متناسب با میزان ریسک، اهداف تجاری و ترجیحات شخصی معامله‌گر سفارشی کرد. برای مثال می‌توانید فاصله شبکه، سطح سود و توقف ضرر و… را متناسب با شرایط خودتان تنظیم کنید.
  4. به طور بالقوه می‌تواند زیان شما را محدود کند: گرید تریدینگ می‌تواند با کمک حد ضرر برای معاملات ضررده به طور بالقوه ضرر را محدود کند. به‌علاوه اگر این کار را درست انجام دهید معاملات سودده می‌توانند زیان ناشی از این معاملات را جبران کنند و همیشه در یک موقعیت مثبت بمانید.
بخوانید  ارز دیجیتال ترون Tron چیست؟

آیا استراتژی گرید تریدینگ همیشه سودآور است؟

گرید اسپات چیست

گرید تریدینگ یا معاملات شبکه‌ای روش سودآوری است؛ اما واقعیت این است که مانند هر روش دیگری ریسک‌های خودش را دارد و به عوامل متعددی هم وابسته است. در ادامه درباره‌ی تعدادی از عواملی که می‌توانند روی سودآوری این استراتژی تأثیر بگذارند صحبت می‌کنیم:

  • نوسانات بازار: گرید تریدینگ در بازارهایی کاربرد دارد که نوسان قیمت کم است. اگر در بازارهایی کار می‌کنید که نوسانات سریع قیمت وجود دارد ممکن است معاملات متوالی منجر به هزینه‌های بالای تراکنش و زیان‌های احتمالی شود.
  • روند بازار: ‌ معاملات گرید در بازارهایی که روندهای ثابت مثبت یا منفی دارند کارآمد نیست و بازارهایی که متغیر هستند هدف بهتری برای این روش‌اند.
  • هزینه‌های بالای تراکنش: معاملات شبکه‌ای می‌توانند باعث شوند هزینه‌های تراکنش مانند کمیسیون افزایش پیدا کنند.
  • رویدادهای قوی سیاه: ‌نوسان شدید و غیرقابل‌پیش‌بینی بازار که نسیم نیکلاس طالب در کتاب قوی سیاه از آن‌ها صحبت کرده است می‌توانند استراتژی های شبکه را مختل کنند و باعث زیان‌های قابل‌توجهی شوند.
  • اندازه و فاصله شبکه: ‌ فاصله‌ی بین سطوح شبکه و تعداد سطوح در شبکه می‌تواند بر سودآوری استراتژی تأثیر بگذارد. ممکن است شبکه‌ای که بیش از حد متراکم باشد فرصت‌های سودآوری را کاهش دهد.
بخوانید  موقعیت Short و Long چیست؟ با کاهش قیمت سود کنید!

جمع‌بندی

معاملات شبکه‌ای یا همان گرید تریدینگ یکی از روش‌های معاملاتی است که می‌تواند بسیار کارآمد باشند. در این روش باید حتماً استراتژی ها و تکنیک‌های مدیریت ریسک را برای محافظت از سرمایه در نظر بگیرید و با تنوع بخشیدن به استراتژی‌های خود زیان احتمالی را کاهش دهید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2605264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها