تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :گزارش ارزینجا از دومین دورهمی انجمن بلاکچین ایران

  • کد خبر : 2607194
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۱۲
لورس :گزارش ارزینجا از دومین دورهمی انجمن بلاکچین ایران
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

دومین رویداد انجمن بلاکچین ایران یکم مرداد ماه ۱۴۰۲، دومین دورهمی انجمن بلاکچین ایران با موضوع بررسی آخرین وضعیت و روش‌های تأمین انرژی صنعت استخراج رمزارز در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.
در این دورهمی اشخاص سرشناس و تأثیرگذاری از حوزه استخراج حضور داشتند:
آقای علی بابک نیا: کارشناس حقوقی در حوزه صنعت استخراج رمزارز آقای دکتر محسن رضایی صدرآبادی: دبیر محترم ستاد ملی رمزارز آقای دکتر خدادادی: مجری محترم استخراج رمزارز شرکت توانیر آقای دکتر اسماعیل‌زاده: سرپرست محترم دفتر صنایع نرم‌افزار آقای دکتر نقوی: مدیرعامل محترم بورس انرژی ارزینجا نیز در این دورهمی حضور داشت و در این مقاله می‌توانید گزارش و برآیندی از این رویداد را مطالعه کنید.
بخش اول رویداد
این دورهمی بعد از معرفی حامیان مراسم، با سخنرانی جناب آقای دکتر عباس آشتیانی در سمت مدیریت انجمن بلاکچین شروع و موضوع انتخابات هیئت‌مدیره آغاز شد. این انتخابات و مجمع‌عمومی طبق اساسنامه رسمی در شهریورماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود؛ اعضای رسمی و فناور انجمن نیز می‌توانند بعد از اعلام شروع انتخابات در روزنامه رسمی انجمن، از حق رأی خود برای ان..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

دومین رویداد انجمن بلاکچین ایران

یکم مرداد ماه ۱۴۰۲، دومین دورهمی انجمن بلاکچین ایران با موضوع بررسی آخرین وضعیت و روش‌های تأمین انرژی صنعت استخراج رمزارز در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

در این دورهمی اشخاص سرشناس و تأثیرگذاری از حوزه استخراج حضور داشتند:

  • آقای علی بابک نیا: کارشناس حقوقی در حوزه صنعت استخراج رمزارز
  • آقای دکتر محسن رضایی صدرآبادی: دبیر محترم ستاد ملی رمزارز
  • آقای دکتر خدادادی: مجری محترم استخراج رمزارز شرکت توانیر
  • آقای دکتر اسماعیل‌زاده: سرپرست محترم دفتر صنایع نرم‌افزار
  • آقای دکتر نقوی: مدیرعامل محترم بورس انرژی

ارزینجا نیز در این دورهمی حضور داشت و در این مقاله می‌توانید گزارش و برآیندی از این رویداد را مطالعه کنید.

بخش اول رویداد

این دورهمی بعد از معرفی حامیان مراسم، با سخنرانی جناب آقای دکتر عباس آشتیانی در سمت مدیریت انجمن بلاکچین شروع و موضوع انتخابات هیئت‌مدیره آغاز شد. این انتخابات و مجمع‌عمومی طبق اساسنامه رسمی در شهریورماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود؛ اعضای رسمی و فناور انجمن نیز می‌توانند بعد از اعلام شروع انتخابات در روزنامه رسمی انجمن، از حق رأی خود برای انتخاب هیئت‌مدیره استفاده کنند. ضمناً انتخابات بخش‌های دیگر مانند نشریه رسمی و… نیز در همین تاریخ صورت می‌گیرد.

بخوانید  عملکرد ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹؛ از رشد ۴۸,۰۰۰ درصدی تا سقوط ۹۹ درصدی!

وی در انتهای سخنان خود پیشنهادی را در رابطه با تعیین یک ملاک و مبنا در حوزه مدیریت ریسک و دارایی به اعضای فناور ارائه کرد و ساماندهی این حوزه پرطرف‌دار را به دلیل سوءاستفاده‌های انجام شده در فضای مجازی و تشکیل پرونده‌های کثیرالشاکی، برای تمام فعالین حوزه الزامی دانست:

نیمی از ضعف موجود در این حوزه از سوی رسانه و رسالت انجمن است. نیمهٔ دیگر، از سوی کسانی است که دانش و علم این حوزه را دارند و کم‌کاری کرده‌اند.

احمد جنتی فرد

در ادامه دکتر احمد جنتی فرد، کارشناس فناوری اطلاعات استانداری خراسان رضوی و رئیس کارگروه آموزش، به سخنرانی درباره برنامه‌های آتی انجمن پرداخت و گفت:

انجمن فناوران زنجیره بلوک یک انجمن غیردولتی، غیرانتفاعی، غیرسیاسی و داوطلبانه است و تمام فعالیت‌های انجمن صرف علاقه انجام می‌شوند. چراغ دورهمی‌ها توسط کارگروه آموزش روشن شد و حالا شاهد این امر هستیم که جمعیت حاضر دوبرابر دورهمی اول است و به آن افتخار می‌کنیم.

بخوانید  بررسی سولانا، کاردانو و لونا : کدام یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

دورهمی بعدی در تاریخ ۱۵ الی ۱۷ شهریور برنامه‌ریزی‌شده است و همایشی هزارنفره خواهد بود. به دلیل این فضای جذاب، انجمن به برگزاری دورهمی‌ها در دوره‌های ۴۰ الی ۴۵ روزه تعصب دارد و دورهمی‌ها ادامه خواهد داشت. دوره‌های آموزشی عام‌المنفعه و غالباً آموزشی انجمن نیز با همکاری آکادمی‌های بزرگی در راه هستند و سعی می‌کنیم در نمایشگاه دبی حضور فعالی داشته باشیم.

ساناز وفی

آخرین سخنرانی بخش اول هم توسط خانم ساناز وفی، فعال و اینفلوئنسر حوزه کریپتو و با موضوع ارائه آماری از جامعه کریپتویی ایران انجام شد، بخشی از صحبت های ایشان :

-من از سال ۲۰۱۷ که در بازار فعال هستم، چرخش سلایق کاربران این حوزه را مشاهده کرده‌ام و می‌خواهم درباره آمار و ارقام صحبت کنم. از تابستان ۹۷ نزدیک به ۸۰ پروژه کلاهبرداری را پوشش داده‌ایم و در حال حاضر به دلایل مختلفی مانند ازبین‌رفتن پروژه و یا تهدیدهای صورت‌گرفته حدوداً ۴۰ پروژه قابل مشاهده است.

-نزدیک به ۶۵ درصد از کاربران صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، اعتقادی به اینماد ندارند و این نشان برایشان فاقد اعتبار است. ریشه این مشکل به سختی‌های قانون‌گذاری صنعت کریپتو باز خواهد گشت و برخلاف کاربران، این امر برای فعالین این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

بخوانید  تحلیلگر رمزارز هشدار می دهد: اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین می تواند بیشتر کاهش یابد 

-دلیل استفاده کاربران ایرانی از صرافی‌های داخلی، امکانات این پلتفرم‌هاست و کاربران خواستار امکانات بیش‌تر هستند. در نظرسنجی‌های انجام شده، قانون‌گذاری پلتفرم‌های معاملاتی، آخرین فاکتور ارزشمند برای کاربران است. مشکل رگولاتوری مختص به ایران نیست و در بسیاری از کشورها وجود دارد، پس بهتر است ما هم بیش از حد به آن توجه نکنیم.

-موضوع دیگر، مربوط به شناخت کاربرها است. نکته جالب‌توجه این است که اکثریت کاربران ایرانی تنها باهدف سوارشدن بر موج بازار وارد آن شده و تکنولوژی پشت آن را درک نکرده‌اند. طبق نظرسنجی‌های ما، از بازار گاوی سال ۲۰۲۱ تا به امروز، دوج‌کوین و شیبا با اختلاف از بیت کوین و اتریوم برای کاربران ایرانی محبوب‌تر هستند. این موضوع من را به فکر وامی‌دارد که نتیجه تمام سال‌های فعالیتم در حوزه آموزش چیست؟

-تمرکز من برای همکاری با انجمن برای امسال و سال آینده، ساخت محتوای آموزشی مناسب است. باید محتوای مناسب به زبان فارسی تولید شود تا کاربر یاد بگیرد چگونه پروژه‌های ارزشمند را پیدا کند.

بخوانید  ارتقای بلاکچین Avalanche به Cortina 11 جهت افزایش عملکرد

-مسئله آخر شاغلین حوزه کریپتو است. من خودم شاغل حوزه‌ی ارزهای دیجیتال هستم، ضعف بسیار بزرگی در این زمینه وجود دارد. اکثر شرکت‌های بزرگ و کوچک فعال حوزه کریپتو در زمینه نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه هستند. چرا که زمینه پیشرفت برای این قشر در خارج از ایران بیش‌تر فراهم است.

بخش دوم رویداد

انجمن بلاکچین

بخش دوم پنل گفتگو درباره صنعت ماین و استخراج رمزارزها بود.

عمده صحبت‌های بیان شده در راستای اعتراض به شیوه قیمت گذاری برق تحویلی به فارم‌های مجاز بود. بر اساس داده‌های بیان شده در پنل، برق مورداستفاده ماینرها از اسفندماه سال ۱۴۰۱ با تعرفه‌ای ۳ برابری محاسبه شده و این تصمیم کل صنعت استخراج را در بهت فروبرده است. جدا از اینکه این تغییر تعرفه استخراج بیت‌کوین، بدون اطلاع قبلی تغییر کرده است (که به ادعای فعالین حوزه خلاف قوانین و قراردادهای موجود است)، این تعرفه به‌گونه‌ای غیرمنطقی تعریف شده است که با بهینه‌ترین ماینرها هم درآمد فعالیت قانونی در حوزه استخراج را منفی کرده و اکثر مزارع استخراج به دلیل وجود اختلاف‌نظر با اداره برق و عدم پرداخت قبض ماهیانه مجبور به توقف فعالیت خود شده‌اند.

بخوانید  تلگرام از کیف پول ارز دیجیتال خود رونمایی کرد

۴/۵ – (۸ امتیاز) منبع مقاله : مشاهده سلب مسئولیت :

مسئولیت سرمایه‌گذاری در هر پروژه تماما بر عهده سرمایه‌گذاران آن است، محتوا ی این صفحه به معنای پیشنهاد سرمایه‌گذاری یا تایید پروژه موردنظر از سمت سایت ارزینجا نمی باشد

کلمات کلیدی : انجمن بلاکچین ایران

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2607194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها