تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :گیم فای (GameFi) چیست؟و چطور از آن کسب درآمد کنیم؟

  • کد خبر : 2605288
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
لورس :گیم فای (GameFi) چیست؟و چطور از آن کسب درآمد کنیم؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روز دنیای مالی تغییرات زیادی را به خود می‌بیند و متحول می‌شود. یکی از اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ‌داده است نزدیک‌شدن دنیای مالی و دنیای بازی‌ها به یکدیگر است که باعث به‌وجودآمدن مفهومی به نام گیم فای شده است.
این ترکیب خلاقانه از بازی و امور مالی غیرمتمرکز توجه گیمرها و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است و باعث شده است این موضوع جدی گرفته شود و هر روز پیشرفت بیشتری داشته باشد. در این مقاله درباره گیم فای صحبت می‌کنیم و از این می‌گوییم که عملکرد این روش چگونه است.
گیم فای (GameFi) چیست؟ گیم فای ترکیبی از فناوری بلاکچین، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و بازی است. این روش به بازی‌های بلاکچینی play to earn اشاره می‌کند که به بازیکنان انگیزه‌های اقتصادی برای بازی‌کردن می‌دهد. اکوسیستم گیم فای از ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل‌تعویض یا NFT و همچنین فناوری بلاکچین برای ایجاد یک محیط بازی مجازی استفاده می‌کند.
به‌طورکلی بازیکنان این بازی‌ها می‌توانند با بازی‌کردن و مبارزه‌کردن با سایر بازیکنان یا پیشرفت در سطوح مختلف بازی جوایزی را به دست بیاورند. آن‌ها ه..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روز دنیای مالی تغییرات زیادی را به خود می‌بیند و متحول می‌شود. یکی از اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ‌داده است نزدیک‌شدن دنیای مالی و دنیای بازی‌ها به یکدیگر است که باعث به‌وجودآمدن مفهومی به نام گیم فای شده است.

این ترکیب خلاقانه از بازی و امور مالی غیرمتمرکز توجه گیمرها و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است و باعث شده است این موضوع جدی گرفته شود و هر روز پیشرفت بیشتری داشته باشد. در این مقاله درباره گیم فای صحبت می‌کنیم و از این می‌گوییم که عملکرد این روش چگونه است.

بخوانید  پایان دوره شور و هیجان؟ بازار NFT به آرامی به سوی نابودی!

گیم فای (GameFi) چیست؟

بهترین بازی کسب درامد

گیم فای ترکیبی از فناوری بلاکچین، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و بازی است. این روش به بازی‌های بلاکچینی play to earn اشاره می‌کند که به بازیکنان انگیزه‌های اقتصادی برای بازی‌کردن می‌دهد. اکوسیستم گیم فای از ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل‌تعویض یا NFT و همچنین فناوری بلاکچین برای ایجاد یک محیط بازی مجازی استفاده می‌کند.

به‌طورکلی بازیکنان این بازی‌ها می‌توانند با بازی‌کردن و مبارزه‌کردن با سایر بازیکنان یا پیشرفت در سطوح مختلف بازی جوایزی را به دست بیاورند. آن‌ها همچنین می‌توانند دارایی‌های خود را از بازی خارج کنند و در صرافی‌های ارز دیجیتال و بازارهای NFT خریدوفروش کنند.

چگونه از گیم فای کسب درآمد کنم؟

کسب درآمد از گیم فای نیاز به ترکیبی از مهارت، استراتژی و شانس دارد. برای یافتن بازی‌های خوب بهتر است پلتفرم‌های محبوب و معتبر را شناسایی کنید و درباره‌ی مدل‌های اقتصادی‌شان اطلاعات بیشتری به دست آورید. همچنین کارشناسان رمزارز توصیه می‌کنند که گیمرهای جدید باید با سرمایه و زمان و منابع اندک وارد شوند و با ارزیابی سیاست‌ها و رویه‌های پلتفرم برای ادامه‌دادن فعالیت در آن تصمیم بگیرند.

بخوانید  فیس‌بوک به اتهام کلاهبرداری‌ رمزارزی تعطیل می‌شود! ماجرا چیست؟

پس از انتخاب گیم فای باید حساب کاربری ایجاد کنید و به بازی متصل شوید. پس از انجام بازی بسته به نوع پلتفرم جوایز در اختیار شما قرار می‌گیرند و باید بر اساس پروتکل‌های موجود آن‌ها را برداشت کنید. برای مثال ممکن است بازی محدودیت‌های برداشت خاصی از نظر مقدار رمزارز و توکن داشته باشد یا هزینه‌ای برای برداشت جوایز دریافت کند.

امکانات و شرایط لازم برای ورود به گیم فای

بازی های nft چیست

بازی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کسب درآمد کنید و هرکدام عملکرد متفاوتی دارند. نکته‌ی مهم این است که وبسایت‌های جعلی مختلفی هم وجود دارد که نسخه تقلبی این بازی‌ها را ارائه می‌دهند و متصل‌کردن کیف پول به آن‌ها یا دانلود بازی از آن‌ها می‌تواند خطرناک باشد.

بهترین کار این است که کیف پولی را برای بازی‌کردن بسازید که پول دیگری در آن نگهداری نمی‌کنید. اگر از امن بودن بازی‌ای که انتخاب کرده‌اید اطمینان دارید، این مراحل را دنبال کنید:

بخوانید  دلایل شایع دندان درد و درمان آن

۱٫ برای ورود به گیم فای، یک کیف پول رمزارز ایجاد کنید

برای دسترسی به دنیای گیم فای به یک کیف پول ارزهای دیجیتال خوب مانند تراست ولت یا متامسک نیاز دارید. بسته به اینکه چه بازی‌ای می‌کنید ممکن است لازم باشد از کیف پول‌های مختلفی استفاده کنید یا به شبکه‌های بلاک‌چین متفاوتی وصل شوید.

برای مثال اگر می‌خواهید بازی‌ها را در زنجیره‌ی هوشمند بایننس یا همان BSC انجام دهید باید ابتدا ولت خود را به شبکه BSC متصل کنید. وبسایت رسمی بازی را چک کنید تا ببینید از چه کیف پول‌هایی پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید کیف پول خود را به شبکه بلاک‌چین اتریوم متصل کنید و به اکثر بازی‌های روی این شبکه دسترسی داشته باشید. بعضی از بازی‌ها برای کاهش هزینه‌ها و بهبود عملکرد خود، کیف پول خودشان را می‌سازند.

۲٫کیف پول خود را به بازی وصل کنید

برای انجام یک بازی بلاک‌‌چین باید کیف پول خود را به بازی وصل کنید. مطمئن شوید که به وبسایت رسمی بازی متصل هستید و یک نسخه جعلی در اختیار شما نیست. درون وبسایت جایی برای اتصال وجود دارد که باید آن را پیدا کنید. برخلاف بازی‌های آنلاین سنتی معمولاً بازی‌های بلاک‌چین کیف پول شما را به‌عنوان حسابتان شناسایی می‌کنند و دیگر نیازی به نام کاربری و رمز عبور نخواهید داشت.

بخوانید  ۳ سیگنال صعودی شیبا اینو که باید جدی گرفته شوند!

۳٫ الزامات بازی را بررسی کنید

در بسیاری از بازی‌های گیم فای لازم است برای شروع رمزارز یا NFTهای بازی را خریداری کنید. الزامات بازی‌های مختلف باهم متفاوت است و همیشه باید خطرات کلی را در نظر بگیرید و البته به پتانسیلی که برای کسب درآمد وجود دارد هم توجه کنید. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که تخمین بزنید برای بازگشت سرمایه اولیه‌تان چقدر زمان لازم است.

گیم فای چگونه کار می‌کند؟

کسب درآمد با گیم فای

در گیم فای می‌توانید پاداش‌های مختلف به دست آورید برای مثال پاداش‌های بازی می‌توانند ارز دیجیتال یا دارایی‌های درون بازی مثل زمین‌های مجازی، آواتارها، سلاح‌ها و لباس‌ها باشد. هر پروژه گیم فای مدل و اقتصاد متفاوتی دارد. در بیشتر موارد دارایی‌های داخل بازی NFTهایی هستند که روی بلاکچین اجرا می‌شوند.

به این معنی که می‌توان آن‌ها را در بازارهای NFT معامله کرد. بااین‌حال در موارد دیگر دارایی‌های درون بازی باید به NFT تبدیل شوند تا بازیکنان بتوانند آن‌ها را معامله کنند یا بفروشند. به‌طورکلی دارایی‌های درون بازی مزایای خاصی را برای بازیکنان فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد جوایز بیشتری کسب کنند؛ اما آواتارها و چیزهای تزیینی هم وجود دارند که تأثیری ندارند.

بخوانید  رویدادهای اقتصادی تاثیر‌گذار بر بازار ارزهای دیجیتال در روزهای آینده!

بسته به شکل بازی، بازیکنان می‌توانند با انجام وظایف محول شده در بازی، مبارزه با سایر بازیکنان یا ساخت‌وساز و کسب درآمد از زمین‌هایشان جوایزی کسب کنند. همچنین بعضی از بازی‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهند با شرط‌بندی روی مسائل خاص یا قرض‌دادن دارایی خود به سایر بازیکنان درآمد داشته باشند.

تفاوت گیم فای با بازی‌های ویدئویی

تفاوت‌های جدی زیادی بین بازی‌های ویدئویی و گیم فای وجود دارد که یکی از مهم‌ترین‌های آن این است که بازی‌های ویدئویی به شما اجازه کسب درآمد یا استفاده از جوایز بازی در خارج از فضای بازی را نمی‌دهد.

ممکن است شما دارایی‌های زیادی در یک بازی ویدئویی به دست آورید و شخصیت خود را تا حد زیادی ارتقا دهید؛ اما این دارایی‌ها فقط متعلق به درون بازی هستند و تنها کاری که شاید بتوان برای کسب درآمد انجام داد این است که اکانت خود را به طور کامل بفروشید؛ اما از دارایی‌های آن هیچ استفاده‌ای نمی‌توان کرد.دربازی‌های بلاک‌چینی شما رمزارز یا NFT به دست خواهید آورد و می‌توانید آن را در صرافی‌ها و بازارهای معتبر معامله کنید.

بخوانید  بلاک چین لایه ۲ کوین بیس رکورد زد!

بهترین بازی‌های گیم فای

گیم فای چگونه کار می‌کند؟

در ادامه تعدادی از بهترین پروژه‌های گیم فای که در سال ۲۰۲۳ در دسترس هستند را معرفی می‌کنیم:

پروژه گیم فای ناین کرونیکلز (nine chronicles)

ناین کرونیکلز یک بازی خیره‌کننده و جذاب است که از همگرایی بازی‌های سنتی و بلاکچین به وجود آمده است. این بازی در نوع خود بی‌رقیب است و گرافیک بسیار پیشرفته‌ای دارد. قدم‌زدن در این نقشه بسیار پویا است و سفری جذاب را به مخاطب ارائه می‌کند که در آن باید با هیولاهای وحشی مبارزه کنید، به مأموریت‌های خطرناک بروید و با دیگر بازیکنان مبارزه کنید.

همچنین ساخت تسلیحات و تجهیزات، پیش‌ بردن کاراکترها و ایجاد اتحادهای مختلف درگیری شما در بازی را افزایش می‌دهد و تجربه‌ی بازی را بهبود می‌بخشد. الگوریتم اجماع اثبات بازی ناین کرونیکلز آن را متمایز کرده و به یک سرمایه‌گذاری ارزشمند تبدیل کرده است. گاهی شما می‌توانید بدون هیچ دردسری توکن‌های WNCG را در این بازی جمع کنید و از آن‌ها استفاده کنید.

بخوانید  وال‌استریت جورنال: ممکن است داعش از NFTها برای انتشار پیام‌های تروریستی استفاده کند

پروژه Axie Infinity

این بازی که بر روی شبکه بلاک‌چین اتریوم طراحی شده است، سزاوار شناخته‌شدن به‌عنوان یک بازی تخیلی استثنایی درباره‌ی حیوانات خانگی است. در این بازی شما می‌توانید حیوانات خانگی مجازی را پرورش دهید و در نبردهای هیچان انگیز شرکت کنید. جذابیت این بازی در ایجاد استراتژي برای جمع‌کردن تیم نهایی axie و به چالش کشیدن رقبا است. این بازی پر از دارایی‌هایی است که می‌توانید به دست بیاورید و آن‌ها را در خارج از دنیای بازی خرج کنید.

پروژه گیم فای DeFi Kingsdoms

این بازی شایسته این است که به‌عنوان سومین بازی معرفی شود. این بازی یک بازی استراتژیک است و می‌توانید به‌عنوان حاکم پادشاهی خود به دنبال منابع بروید و چیزهایی مانند NFT و توکن‌های متنوع را دریافت کنید. علاوه بر این انواع صرافی‌های غیرمتمرکز تا استخرهای نقدینگی در اختیار بازیکنان قرار دارد تا امور مالی خود را مدیریت کنند.

پروژه Dragon Crypto Gaming

این بازی یک بازی فانتزی قرون‌وسطایی است که به دلیل داستان‌محور بودن و تلاش‌های هیجان‌انگیزی که می‌توانید در آن انجام دهید پتانسیل به‌دست‌آوردن دارایی‌های زیادی را دارد. ساخت‌وسازهای زیاد، غارت منابع و حتی بازارهایی که درون بازی وجود دارند باعث می‌شود اقتصاد پویایی وجود داشته باشد.

بخوانید  صعود XLM استلار در میان هیجان “افشای عظیم”

پروژه گیم فای شفق قطبی (Aurory)

این بازی یک متاورس بسیار محبوب است و روی بلاکچین سولانا ساخته شده است و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا دنیای مجازی را کشف کند، شهرهای خود را بسازند و به روش‌های مختلف با بازیکنان دیگر تعامل داشته باشند. این بازی گرافیک بسیار زیبایی دارد و در درون آن هم یک بازار وجود دارد که می‌توانید کالاها، خدمات و دارایی‌های دیجیتالی را در آن‌ها مبادله کنید. بازیکنان می‌توانند با انجام مأموریت‌ها؛ تجارت در بازار و شرکت در مسابقات توکن‌های بازی را به دست آورند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2605288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها