تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :۲۰۰ روز تا هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین؛ رکوردشکنی قیمت در راه است؟

  • کد خبر : 2623320
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
لورس :۲۰۰ روز تا هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین؛ رکوردشکنی قیمت در راه است؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

۲۰۰ روز تا هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین؛ رکوردشکنی قیمت در راه است؟ هاوینگ بیت کوین که هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد با کاهش عرضه باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود. در حال حاضر بیت کوین تقریبا ۸۶ درصد از راه هاوینگ ۲۰۲۴ را طی کرده است. هر روزی که به تاریخ این رویداد مورد انتظار نزدیک می‌شویم بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره آینده این رمزارز بیشتر می‌شود. از آن جایی که بیت کوین به چرخه‌های قبلی خود بسیار وفادار است، آیا باز هم هاوینگ باعث رکوردشکنی قیمت بیت کوین می‌شود؟
به گزارش والکس و به نقل از bitcoinist و newsbtc، اکانت Root در پلتفرم X با توجه به اهمیت هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین به بررسی چرخه‌های قبلی این رویداد پرداخته است. به زبان ساده هاوینگ باعث کاهش عرضه بیت کوین می‌شود و از آن جایی که هنوز تقاضا برای آن وجود دارد طبیعتا قیمت این رمزارز رشد می‌کند. علاوه‌بر این، هاوینگ پاداش ماینرها را نیز نصف می‌کند و اگر قیمت بیت کوین رشد نکند، این یک چالش جدی برای استخراج‌کنندگان بیت کوین خواهد بود.
دلیل اصلی وجود هاوینگ این است که باید میزان عرضه به مرور زمان کاهش پیدا کند. اگر هاوینگ وجود ند..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

۲۰۰ روز تا هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین؛ رکوردشکنی قیمت در راه است؟

هاوینگ بیت کوین که هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد با کاهش عرضه باعث افزایش قیمت بیت کوین می‌شود. در حال حاضر بیت کوین تقریبا ۸۶ درصد از راه هاوینگ ۲۰۲۴ را طی کرده است. هر روزی که به تاریخ این رویداد مورد انتظار نزدیک می‌شویم بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها درباره آینده این رمزارز بیشتر می‌شود. از آن جایی که بیت کوین به چرخه‌های قبلی خود بسیار وفادار است، آیا باز هم هاوینگ باعث رکوردشکنی قیمت بیت کوین می‌شود؟

به گزارش والکس و به نقل از bitcoinist و newsbtc، اکانت Root در پلتفرم X با توجه به اهمیت هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین به بررسی چرخه‌های قبلی این رویداد پرداخته است. به زبان ساده هاوینگ باعث کاهش عرضه بیت کوین می‌شود و از آن جایی که هنوز تقاضا برای آن وجود دارد طبیعتا قیمت این رمزارز رشد می‌کند. علاوه‌بر این، هاوینگ پاداش ماینرها را نیز نصف می‌کند و اگر قیمت بیت کوین رشد نکند، این یک چالش جدی برای استخراج‌کنندگان بیت کوین خواهد بود.

دلیل اصلی وجود هاوینگ این است که باید میزان عرضه به مرور زمان کاهش پیدا کند. اگر هاوینگ وجود نداشت عرضه بیت کوین به طور نامحدودی به رشد خود ادامه می‌داد و این مساله باعث بی‌ارزشی و سقوط قیمت این رمزارز می‌شد. هاوینگ ضمن کمیاب‌تر کردن بیت کوین به کنترل تورم آن هم کمک می‌کند.

در نتیجه رویداد هاوینگ مهم‌ترین اتفاق در بلاکچین بیت کوین است و تحلیلگران هر هاوینگ را شروع یک چرخه جدید برای بیت کوین در نظر می‌گیرند؛ چرخه‌ای که تا هاوینگ بعدی ادامه خواهد داشت.

news-bitcoin-halving-previous-cycles
چرخه‌های هاوینگ بیت کوین

در تصویر بالا که Root منتشر کرده است می‌توانیم دو چرخه قبلی هاوینگ را ببینیم. چرخه فعلی بیت کوین با سپری کردن ۸۶ درصد راه هاوینگ، دقیقا در نقطه‌ای قرار داد که دو چرخه قبلی بودند. در این نقطه، دو چرخه گذشته تقریبا در بالاترین سطح قیمتی نسبت به شروع چرخه خود بودند.

در مورد چرخه‌ای که بین هاوینگ اول و دوم بیت کوین قرار داشت، قیمت بیت کوین پس از هاوینگ، یک اصلاح موقتی و جزئی را پشت سر گذاشت و بعد به رالی صعودی خود برگشت و مسیر رشد را ادامه داد.

در چرخه بین هاوینگ دوم و سوم، بیت کوین اصلاح عمیق‌تری را تجربه کرد و تا پایان چرخه روند صعودی خود را از سر نگرفت. البته لازم است به این نکته توجه کنیم که این چرخه با گسترش کووید ۱۹ در جهان همزمان شد. کرونا منجر به سقوط شدید همه بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال شده بود اما بیت کوین بعد از تحمل این فشار به مسیر خود ادامه داد.

با نزدیک شدن به هاوینگ سال آینده، اکنون باید دید بیت کوین از اینجا چه مسیری را طی خواهد کرد. شباهت‌هایی بین شرایط فعلی و رالی آوریل ۲۰۱۹ وجود دارد و احتمالا این ارز دیجیتال از چرخه گذشته خود پیروی خواهد کرد.

اکانت thescalpingpro با انتشار نموداری در پلتفرم X پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ رکوردهای جدیدی را ثبت خواهد کرد.

news-bitcoin-halving-previous-cycles
چرخه بیت کوین بعد از هاوینگ

این تحلیلگر خاطرنشان می‌کند که بیت کوین ۶۰ درصد نسبت به بالاترین رکورد قیمتی خود در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. او معتقد است که بیت کوین همان الگوی قبل از هاوینگ در سال ۲۰۱۹ را تکرار می‌کند که یک سال بعد از هاوینگ ما شاهد انفجار قیمتی بیت کوین بودیم.

همانطور که الگوی تاریخی نشان می‌دهد، قیمت بیت کوین پس از ثبت یک اصلاح عمیق، به شدت افزایش می‌یابد. نوسانات صعودی اغلب با رسیدن به هاوینگ تسریع می‌شوند و در نهایت قیمت به سمت اوج جدیدی پرواز می‌کند.

news-bitcoin-halving-previous-cycles
قیمت بیت کوین در ۹ اکتبر

تاثیر هاوینگ به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است و به نظر می‌رسد توالی رویدادهای قبل از هاوینگ تقاضا را تحریک می‌کند. همان‌طور که گفته شد، ۲۰۰ روز قبل از هاوینگ، یعنی یک سال قبل از این رویداد، در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹، بیت کوین تقریبا ۶۰ درصد از بالاترین سطح قیمت تاریخی خود را از دست داده بود و این درست مشابه چرخه فعلی و وضعیت حال حاضر بیت کوین است. این پیروی از الگوهای تاریخی اگر تکرار شود بیت کوین نه تنها به راحتی سقف قبلی خود را پس می‌گیرد، بلکه با ادامه رالی صعودی به بالاترین قیمت تاریخ خود نیز می‌رسد و رکوردی باورنکردنی را ثبت می‌کند.

جهش به بالاترین سطح تاریخ و فراتر از آن، همان‌طور که گفته شد سناریویی است که پس از وقوع هاوینگ احتمالا اتفاق می‌افتد. با این حال، قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ ۲۰۲۴ چه سرنوشتی خواهد داشت؟

گفتیم که ماینرها برای ادامه فعالیت نیاز دارند که قیمت بیت کوین قبل و بعد از هاوینگ به حد قابل قبولی برسد. با در نظر گرفتن سطوح فیبوناچی اصلاحی، این تحلیلگر کریپتو پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین سطح ۶۱.۸ درصدی از نوسان قیمت از اوج سال ۲۰۲۱ تا کف سال ۲۰۲۲ را مجددا آزمایش خواهد کرد و قیمت بیت کوین را به ۴۸۰۰۰ دلار می‌رساند.

news-bitcoin-halving-previous-cycles
بیت کوین به ۴۸ هزار دلار می‌رسد

هاوینگ ۲۰۲۴ بیت کوین که احتمالا در ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اتفاق می‌افتد، با کاهش عرضه قطعا تقاضا را تحریک خواهد و در صورتی که از الگوی تاریخی خود پیروی کند می‌توانیم امیدوار باشیم که تا یک سال بعد از هاوینگ، یعنی در سال ۲۰۲۵ قیمت بیت کوین در یک سقف تاریخی قرار گرفته باشد.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۴.۳ / ۵. مجموع امتیازها: ۶

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2623320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها