تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :۴ سیگنال آنچین نشان‌گر اصلاح قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ هستند

  • کد خبر : 2633368
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
لورس :۴ سیگنال آنچین نشان‌گر اصلاح قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ هستند
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

۴ سیگنال آنچین نشان‌گر اصلاح قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ هستند داده‌های آنچین به فعالیت بیش از حد در بازار بیت‌ کوین اشاره دارند و این بازار همچنان می‌تواند تا قبل از هاوینگ سال جاری میلادی، مشابه سال ۲۰۱۹، اصلاحاتی را تجربه کند. شاخص NUPL هولدرهای بلندمدت بیت کوین نیز به سطح سبز بازگشته و UTXO به تازگی به سطح قرمز خود رسیده است.
به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، با افزایش قیمت بیت کوین، سیگنال‌های آنچین بیشتری به فعالیت بیش از حد در بازار ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنند. این سیگنال‌ها برای درک وضعیت بازار همزمان با نزدیک شدن به هاوینگ (Halving) آینده بیت کوین مهم هستند.
در ادامه این مطلب به ۴ سیگنال آنچین می‌پردازیم که احتمال اصلاح قریب‌الوقوع بیت کوین را مطرح می‌کنند. این امر به ویژه با توجه به حرکت قیمت فعلی بیت کوین که شباهت‌های زیادی به الگوی سال ۲۰۱۹ دارد، مهم است.
در آن زمان، قیمت بیت کوین روند صعودی قابل‌توجهی را تجربه کرد و چند ماه قبل از وقوع هاوینگ، اصلاح سنگینی به دنبال این رشد رقم خورد. آیا داده‌های آنچین از این پیش‌بینی‌های تاریخی حمایت می‌کنند؟ آیا هاوینگ ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

۴ سیگنال آنچین نشان‌گر اصلاح قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ هستند

داده‌های آنچین به فعالیت بیش از حد در بازار بیت‌ کوین اشاره دارند و این بازار همچنان می‌تواند تا قبل از هاوینگ سال جاری میلادی، مشابه سال ۲۰۱۹، اصلاحاتی را تجربه کند. شاخص NUPL هولدرهای بلندمدت بیت کوین نیز به سطح سبز بازگشته و UTXO به تازگی به سطح قرمز خود رسیده است.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، با افزایش قیمت بیت کوین، سیگنال‌های آنچین بیشتری به فعالیت بیش از حد در بازار ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنند. این سیگنال‌ها برای درک وضعیت بازار همزمان با نزدیک شدن به هاوینگ (Halving) آینده بیت کوین مهم هستند.

در ادامه این مطلب به ۴ سیگنال آنچین می‌پردازیم که احتمال اصلاح قریب‌الوقوع بیت کوین را مطرح می‌کنند. این امر به ویژه با توجه به حرکت قیمت فعلی بیت کوین که شباهت‌های زیادی به الگوی سال ۲۰۱۹ دارد، مهم است.

در آن زمان، قیمت بیت کوین روند صعودی قابل‌توجهی را تجربه کرد و چند ماه قبل از وقوع هاوینگ، اصلاح سنگینی به دنبال این رشد رقم خورد. آیا داده‌های آنچین از این پیش‌بینی‌های تاریخی حمایت می‌کنند؟ آیا هاوینگ بیت کوین با کاهش قیمت آن همبستگی خواهد داشت؟

سیگنال‌های آنچین: NUPL وارد منطقه سبز می‌شود

علاوه بر شباهت‌های متعدد بین وضعیت فعلی بازار بیت کوین و الگوهای تکنیکال در سال ۲۰۱۹، تجزیه و تحلیل آنچین این بازار نیز به موارد مشابهی اشاره می‌کنند. دو سیگنال آنچین اول به اندیکاتور معروف سود و زیان خالص تحقق‌نیافته (NUPL) می‌پردازند.

NUPL تفاوت بین سود و زیان تحقق‌نیافته نسبی را اندازه‌گیری می‌کند. این نسبت را نیز می‌توان با کم کردن سرمایه تحقق‌یافته از ارزش بازار و تقسیم نتیجه آن بر خود مارکت کپ محاسبه کرد. علاوه بر این، NUPL در اشکال مختلفی وجود دارد؛ برای تمام سرمایه‌گذاران بازار، برای هولدرهای بلندمدت (LTH) و برای هولدرهای کوتاه‌مدت (STH).

در نمودار نسخه پایه می‌بینیم که قیمت در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر ۱۴۰۲) و ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) NUPL در ناحیه سبز رنگ قرار گرفته است. در طول یک بازار صعودی بالغ، ورود NUPL به این منطقه از یک بازار سالم در یک روند صعودی قدرتمند خبر می‌دهد.

با این حال، از نظر تاریخی، اولین ورود NUPL به این منطقه پس از ثبت یک کف مهم در چرخه‌های قبلی (دایره‌های قرمز) نشان‌دهنده یک اصلاح قریب‌الوقوع است. در گذشته، اندکی پس از رسیدن این اندیکاتور به ناحیه باور (که با دایره‌های آبی رنگ مشخص شده‌اند) قیمت کاهش پیدا می‌کرد. پس از آن، NUPL به منطقه زرد رنگ یعنی خوش‌بینی باز می‌گردد.

NUPL در مقابل قیمت بیت کوین
NUPL در مقابل قیمت بیت کوین

با این وجود، در سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰، NUPL در نواحی نارنجی رنگ (امید) و حتی قرمز (کاپیتولاسیون یا تسلیم) دوباره به سطح کف خود رسید. اگر تاریخ باز هم تکرار شود، یک استقرار کوتاه در منطقه سبز نمودار NUPL ممکن است نشان‌دهنده اصلاحات آتی و کاهش احتمالی قیمت بیت کوین باشد.

شایان ذکر است که وضعیت مشابهی در نمودار NUPL هولدرهای بلندمدت (LTH) نیز دیده می‌شود. دسته LTHها شامل آدرس‌هایی می‌شود که دارایی‌های خود را حداقل به مدت ۱۵۵ روز نگه داشته‌اند. ورود مختصر بیت کوین به منطقه سبز رنگ NUPL پس از کاهش کلی بازار نیز منجر به آغاز یک روند اصلاحی شد.

NUPL هولدرهای بلندمدت بیت کوین
NUPL هولدرهای بلندمدت بیت کوین

سودهای تحقق‌یافته یادآور بریک اوت سال ۲۰۱۹ هستند

سیگنال‌های آنچینی که ما بررسی می‌کنیم نیز به عنوان شاخص‌های مرتبط با NUPL در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، به جای انعکاس سود و زیان تحقق‌نیافته، سود و زیان تحقق‌یافته را نشان می‌دهند. سود و زیان خالص تحقق‌یافته، سود یا زیان خالص تمام کوین‌های انتقال‌یافته را اندازه‌گیری می‌کند و به عنوان تفاوت بین سود تحقق‌یافته و زیان تحقق‌یافته تعریف می‌شود.

همانطور که نمودار بیشتر به منطقه سبز رنگ وارد می‌شود، نشان‌دهنده افزایش سود تحقق‌یافته فعالان بازار بیت کوین است. از طرف دیگر، وقتی میله‌های قرمز نمودار، بلند می‌شوند، بدان معنی است که سرمایه‌گذاران زیادی تمایل به فروش بیت کوین دارند و متوجه ضرر شده‌اند.

ما شاهد یک بریک اوت بزرگ در نمودار شاخص سود و زیان خالص تحقق‌یافته هستیم. نمودار یک روند صعودی بلندمدت را دنبال می‌کند و شبیه وضعیت سال ۲۰۱۹ (دایره‌های آبی) است. در چرخه قبلی، این اتفاق منجر به اصلاح ۵۳ درصدی شد و بعداً با سقوط بازار در پی COVID-19 (پیکان قرمز) شدت گرفت.

سود یا زیان خالص تحقق‌یافته
سود یا زیان خالص تحقق‌یافته

اگر سناریوی مشابهی رخ دهد، قیمت بیت کوین می‌تواند قبل از ادامه روند صعودی خود به محدوده ۲۳ هزار دلار تا ۲۸ هزار دلار بازگردد. احتمال وقوع این امر از آنجایی بالاست که مشابه سال ۲۰۱۹، ممکن است یک بریک اوت قیمتی در چند ماه قبل از هاوینگ بیت کوین رخ دهد.

خروجی خرج‌نشده تراکنش‌های در سود وارد منطقه اشباع فروش می‌شود

آخرین سیگنال آنچینی که از احتمال اصلاح قریب‌الوقوع قیمت بیت کوین خبر می‌دهد، مقدار UTXO در سود است. UTXO های در سود به معنای خروجی خرج‌نشده تراکنش‌هایی است که با قیمتی کمتر از قیمت فعلی ایجاد شده‌اند. به عبارت دیگر، این شاخص نشان می‌دهد که چند درصد از آدرس‌های بیت کوین در حال حاضر در سود قرار دارند.

در نمودار بلندمدت سطوح بالای ۹۵ درصد با رنگ قرمز مشخص شده‌اند. در یک روند صعودی قدرتمند، اکثر UTXOها سودآور هستند. علاوه بر این، زمانی که بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود (ATH) می‌رسد، هر یک از خروجی‌های خرج‌نشده تراکنش در سود قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر، در سال ۲۰۱۹، در پی بازگشت قیمت از پایین‌ترین سطح چرخه قبلی خود، الگوی این نمودار شبیه وضعیت مشاهده‌شده در نمودار NUPL بوده است. در دوران قبل از هاوینگ بعدی بیت کوین نیز شباهت‌هایی از لحاظ زمان‌بندی وجود دارد. یک بازدید کوتاه‌مدت از منطقه اشباع فروش قرمز رنگ مشاهده می‌شود و به دنبال آن اصلاح را شاهد هستیم.

درصد UTXOهای در سود
درصد UTXOهای در سود

اگر این سناریو تکرار شود، سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ می‌تواند یک دوره نزولی در بازار ارزهای دیجیتال تلقی شود. وقوع این امر به ویژه با توجه به هیجانات پیرامون هاوینگ و پس از تایید ETF بیت کوین امکان‌پذیر است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633368

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها