تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :۶ راه جلوگیری از کاهش ارزش پول و مقابله با تورم

  • کد خبر : 2630351
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
لورس :۶ راه جلوگیری از کاهش ارزش پول و مقابله با تورم
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

۶ راه جلوگیری از کاهش ارزش پول و مقابله با تورم کاهش ارزش پول و سرمایه در زمانی که تورم بالایی وجود دارد یک امر طبیعی است. در واقع با بالا رفتن تورم، پول ملی یک کشور به تدریج ارزش خود را از دست خواهد داد. از طرفی نوسانات قیمت‌ها می‌تواند به ارزش پول آسیب برساند و حتی باعث کاهش ارزش سرمایه شود. در چنین شرایطی باید راه‌های جلوگیری از کاهش ارزش پول را بدانید تا بتوانید از سرمایه خود در مقابل تورم محافظت کنید. در این مقاله لیستی از روش‌های جلوگیری از کاهش ارزش پول را معرفی می‌کنیم.
۱-سرمایه گذاری در بورس سرمایه گذاری در بورس در همه جای دنیا یک روش جذاب برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه و در عین حال کسب سود است. در ایران نیز بورس بازدهی خوبی در طی ده‌های اخیر داشته است و طبق آمار بارها رشد قیمت‌ها در بورس از تورم پیشی گرفته است. با این حال بازار بورس مانند هر بازار مالی دیگری ریسک‌های فراوانی دارد و سرمایه‌گذاری در بورس نیازمند تجربه، دانش و صبر زیادی است.
۲- سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یکی از روش‌های جدید و جذاب برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه و پول، سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیت..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

۶ راه جلوگیری از کاهش ارزش پول و مقابله با تورم

کاهش ارزش پول و سرمایه در زمانی که تورم بالایی وجود دارد یک امر طبیعی است. در واقع با بالا رفتن تورم، پول ملی یک کشور به تدریج ارزش خود را از دست خواهد داد. از طرفی نوسانات قیمت‌ها می‌تواند به ارزش پول آسیب برساند و حتی باعث کاهش ارزش سرمایه شود. در چنین شرایطی باید راه‌های جلوگیری از کاهش ارزش پول را بدانید تا بتوانید از سرمایه خود در مقابل تورم محافظت کنید. در این مقاله لیستی از روش‌های جلوگیری از کاهش ارزش پول را معرفی می‌کنیم.

۱-سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس در همه جای دنیا یک روش جذاب برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه و در عین حال کسب سود است. در ایران نیز بورس بازدهی خوبی در طی ده‌های اخیر داشته است و طبق آمار بارها رشد قیمت‌ها در بورس از تورم پیشی گرفته است. با این حال بازار بورس مانند هر بازار مالی دیگری ریسک‌های فراوانی دارد و سرمایه‌گذاری در بورس نیازمند تجربه، دانش و صبر زیادی است.

۲- سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

یکی از روش‌های جدید و جذاب برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه و پول، سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است. افراد زیادی وجود دارند که با شناسایی فرصت‌ها و ورود در زمان مناسب به بازار ارزهای دیجیتال توانسته‌اند علاوه بر حفظ ارزش سرمایه خود سود زیادی نیز کسب کنند. در این میان خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با پشتوانه قوی همچون اتریوم می‌تواند بهترین گزینه باشد. با این حال بازار ارزهای دیجیتال نیز دارای ریسک بالایی است و شرایطی که در سرمایه گذاری در بورس توضیح دادیم در این بازار نیز وجود دارد.

6 راه جلوگیری از کاهش ارزش پول و مقابله با تورم

۳- خرید دلار برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه

خرید دلار در کشور ما با ریسک‌ها و مشکلات زیادی همراه است. با توجه به اینکه ارزش دلار از نوسانات زیاد در امان است، می‌توان با تبدیل پول و سرمایه به دلار از تورم و سایر نوسانات بازار تا حد زیادی در امان بود. با این حال، در سالیان اخیر بارها با سو استفاده از نا آگاهی مردم عده‌ای سودجو از بازار دلار برای به دام انداختن سرمایه‌ها استفاده کرده‌اند. در چنین شرایطی باید با آگاهی و شناخت کافی از شرایط بازار اقدام به خرید دلار کرد.

اگر قصد خرید دلار را دارید می‌توانید از گزینه‌های جایگزین مانند ووچر پرفکت مانی و تتر که ارزهای دیجیتال هم ارزش با دلار هستند استفاده کنید. نگهداری از این ارزهای دیجیتال بسیار ساده‌تر است و در کنار امنیت بیشتر قابلیت‌های فراوانی همچون امکان تراکنش‌های بین المللی بدون محدودیت و تحریم را برای شما فراهم می‌کنند.

۴- خرید تتر و سایر استیبل کوین‌ها، راه حل جایگزین دلار

همانطور که اشاره کردیم به جای دلار می‌توان از ارزهای دیجیتال هم ارزش با دلار یا استیبل کوین‌ها برای حفظ سرمایه در مقابل تورم استفاده کرد. تتر و استیبل کوین‌های دیگر دارای پشتوانه دلاری هستند و به همین دلیل ارزش آن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال با نوسان بسیار اندک تقریباً همیشه برابر با یک دلار است. نگهداری ساده‌تر، امنیت بیشتر، امکان انجام تراکنش‌های بین‌المللی و قابلیت تبدیل مستقیم به سایر ارزهای دیجیتال از مزایای تتر نسبت به دلار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به اکس اونیکس از امکانات صرافی خرید تتر استفاده کنید.

۵- سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

بازار ملک و زمین یک بازار سنتی است که همواره در مقابل تورم توانسته از ارزش پول و سرمایه بسیاری از افراد محافظت کند. برخلاف همه روش‌های قبلی، سرمایه گذاری در املاک و زمین یک سرمایه گذاری بلند‌مدت است. با اینکه این روش از نظر بسیاری از افراد سنتی بهترین راه مقابله با تورم است اما باید در نظر داشته باشید که با سرمایه گذاری در این بخش امکان نقل و انتقال سرمایه در کوتاه‌مدت را نخواهید داشت و ممکن است فرصت‌های سرمایه گذاری در سایر بخش‌ها را از دست بدهید.

پیشگیری

۶- طلا، روش سنتی مقابله با کاهش ارزش پول

طلا و سکه یکی دیگر از روش‌های سنتی مقابله با تورم است که توسط بسیاری از افراد انتخاب می‌شود. بازار طلا نیز مانند بورس، دلار و ارزهای دیجیتال با ریسک‌های زیادی رو‌به‌رو است؛ بنابراین قبل از سرمایه گذاری در این بخش حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید و آگاهانه تصمیم بگیرید.

خرید تتر، پرفکت مانی و ارزهای دیجیتال در صرافی اکس اونیکس

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری و بازارهای مالی معتبر برای جلوگیر از کاهش ارزش پول را به شما معرفی کنیم. پرفکت مانی، تتر و ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین می‌توانند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت اکس اونیکس مراجعه کنید و از مقالات آموزشی اکس اونیکس برای خرید آگاهانه استفاده نمایید.

مقاله اصلی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2630351

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها