تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
1

لورس :ارز دیجیتال هلیوم چیست؟ و آینده ارز HNT چه می‌شود؟

  • کد خبر : 2628187
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۳۳
لورس :ارز دیجیتال هلیوم چیست؟ و آینده ارز HNT چه می‌شود؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

دنیای ارزهای دیجیتال دنیایی پر از نوآوری است و هیچ حد و مرزی برای خلاقیت در آن وجود ندارد. ارز دیجیتال هلیوم که با نماد HNT نشان داده می‌شود به‌عنوان یک عوض‌کننده‌ی بازی در این دنیا ظاهر شده است و چشم‌انداز اتصال بی‌سیم و اینترنت اشیا را تغییر داده است. این ارز دیجیتال یک رویکرد غیرمتمرکز و جامعه‌محور برای ایجاد یک شبکه بی‌سیم جهانی ارائه می‌دهد که اغلب به‌عنوان شبکه مردمی شناخته می‌شود.در این مقاله به اینکه ارز دیجیتال هلیوم چیست می‌پردازیم و از این می‌گوییم که شبکه‌ی این رمزارز چگونه کار می‌کند. آماده شوید تا با این ارز دیجیتال، مزایا و معایب آن و همچنین آینده‌اش آشنا شوید.
ارز دیجیتال هلیوم (HNT) چیست؟
ارز Helium یک شبکه مبتنی بر بلاک‌چین است که دستگاه‌های اینترنت اشیا را به هم متصل می‌کند. فناوری هلیوم ارتباط بین دستگاه‌ها را در حالی امکان‌پذیر می‌کند که سیستم داده‌ها را در سراسر گره‌های شبکه، ارسال می‌کند. گره‌هایی که شبکه را تشکیل می‌دهند در سیستم هلیوم به‌عنوان Hotspots شناخته می‌شوند. این گره‌ها پوشش عمومی شبکه را ارائه می‌کنند و به LoRaWAN متکی هستند. LoRaWAN یک پروتکل لایه..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

دنیای ارزهای دیجیتال دنیایی پر از نوآوری است و هیچ حد و مرزی برای خلاقیت در آن وجود ندارد. ارز دیجیتال هلیوم که با نماد HNT نشان داده می‌شود به‌عنوان یک عوض‌کننده‌ی بازی در این دنیا ظاهر شده است و چشم‌انداز اتصال بی‌سیم و اینترنت اشیا را تغییر داده است. این ارز دیجیتال یک رویکرد غیرمتمرکز و جامعه‌محور برای ایجاد یک شبکه بی‌سیم جهانی ارائه می‌دهد که اغلب به‌عنوان شبکه مردمی شناخته می‌شود.در این مقاله به اینکه ارز دیجیتال هلیوم چیست می‌پردازیم و از این می‌گوییم که شبکه‌ی این رمزارز چگونه کار می‌کند. آماده شوید تا با این ارز دیجیتال، مزایا و معایب آن و همچنین آینده‌اش آشنا شوید.

ارز دیجیتال هلیوم (HNT) چیست؟

آینده ارز هلیوم

ارز Helium یک شبکه مبتنی بر بلاک‌چین است که دستگاه‌های اینترنت اشیا را به هم متصل می‌کند. فناوری هلیوم ارتباط بین دستگاه‌ها را در حالی امکان‌پذیر می‌کند که سیستم داده‌ها را در سراسر گره‌های شبکه، ارسال می‌کند. گره‌هایی که شبکه را تشکیل می‌دهند در سیستم هلیوم به‌عنوان Hotspots شناخته می‌شوند. این گره‌ها پوشش عمومی شبکه را ارائه می‌کنند و به LoRaWAN متکی هستند. LoRaWAN یک پروتکل لایه کنترل دسترسی رسانه است که یک جز ابری دارد و پلتفرم‌هایی مانند هلیوم می‌توانند به آن متصل شوند.

هلیوم یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های LoRaWAN با بیش از ۲۵۰۰۰ هات اسپات است که به‌عنوان گره در شبکه عمل می‌کنند. هات اسپات‌ها قدرت LoRaWAN و دستگاه ماینینگ مبتنی بر فناوری بلاک‌چین را ترکیب می‌کند.
هلیوم همچنین شبکه مردمی نامیده می‌شود و قصد دارد یک اینترنت اشیا کارآمد و کاربردی برای آینده آماده کند و درعین‌حال به مسائل و راه‌حل‌های ناکافی رسیدگی کند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در بخش اینترنت اشیا، حفظ حریم خصوصی هاب‌های محبوب اینترنت اشیا مانند گوگل یا آمازون است. به لطف تمرکززدایی و فناوری بلاک‌چین که برای ساخت هلیوم استفاده می‌شود، به‌زودی حفظ حریم خصوصی در ارتباط با اتصال دستگاه‌ها به اینترنت اشیا نگران‌کننده نخواهد بود.

ویژگی‌های ارز دیجیتال هلیوم

هلیوم یک پروژه و شبکه ارز دیجیتال منحصربه‌فرد و نوآورانه است که دارای ویژگی‌های کلیدی زیر است:

  • LoRaWAN یک پروتکل شبکه‌ای یک نقطه به چند نقطه است و از طرح مدولاسیون LoRa Semtech برای کار استفاده می‌کند. جدای از تکیه بر امواج رادیویی، نحوه ارتباط آن‌ها با دروازه‌های مختلف LoRaWAN برای انجام رمزگذاری و شناسایی بسیار مهم است.
  • بلاک‌چین هلیوم از الگوریتم اجماع جدیدی به نام اثبات پوشش یا همان proof of coverage استفاده می‌کند و شبکه‌ی اصلی آن در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است.
  • از زمان راه‌اندازی، بلاک‌چین هلیوم در بخش‌هایی از آمریکای شمالی و اروپای غربی بیشتر از هر جای دیگری رشد کرده است.
  • الگوریتم اثبات پوشش (PoC) به طور خاص برای استفاده توسط شبکه هلیوم ایجاد شده است و برای تأیید نقاط مهم در شبکه کار می‌کند. این الگوریتم به کاربر اطمینان می‌دهد نقاط مهم شبکه از نظر فیزیکی در جایی که ادعا می‌کنند قرار دارند.
  • موفقیت شبکه هلیوم به این بستگی دارد که بتواند پوشش شبکه بی‌سیم قابل‌اعتمادی را برای دستگاه‌هایی که متصل هستند و به طور فعال از شبکه استفاده می‌کنند فراهم کند.

مزایای ارز دیجیتال HNT

HNT مانند هر ارز دیجیتال دیگری مزایا و معایب خودش را دارد. در ادامه به مزایای این ارز دیجیتال اشاره می‌کنیم:

  • هلیوم از فناوری نوآورانه‌ای استفاده می‌کند که می‌تواند دنیای ارتباطات از راه دور را متحول کند.
  • هلیوم مقیاس‌پذیر و امن است.
  • مکانیزم اجماع PoC برای این شبکه وجود دارد که پیچیدگی آن عملکرد بهینه‌ی شبکه را تضمین می‌کند.
  • HNT قابل به‌اشتراک‌گذاری است و یک ساختار نوآورانه‌ی توزیع دارد.

معایب ارز هلیوم

اگر بخواهیم درباره‌ی معایب این ارز حرف بزنیم یک نکته‌ی مهم وجود دارد:

  • هلیوم در حال رقابت با شرکت‌های بزرگ و تثبیت‌شده‌ی مخابراتی است.

شبکه ارز دیجیتال هلیوم چگونه کار می‌کند؟

هدف هلیوم ایجاد یک شبکه‌ی قابل‌اعتماد، غیرمتمرکز و جهانی برای دستگاه‌های متصل به اینترنت اشیا است که به جامعه‌ی دارندگان HNT متکی است. شبکه از گره‌ها تشکیل شده است، یعنی هات‌اسپات‌هایی که توسط اپراتورهای گره که در واقع دارندگان HNT هستند اجرا می‌شوند. با میزبانی هات اسپات‌ها و مدیریت گره‌ها، کاربران برای مشارکت در عملکرد شبکه تشویق می‌شوند.

WiFi در حال حاضر از دستگاه‌های IoT پشتیبانی می‌کند. بااین‌حال، پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف تا حدی نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را به همراه دارد. هلیوم این مشکل را با استفاده از یک معماری غیرمتمرکز و یک مکانیزم اجماع که در مقایسه با اتصال WiFi با اینترنت اشیا، پوشش ۲۰۰ برابری شبکه را بیشتر می‌کند.

مکانیزم اجماعی که شبکه روی آن اجرا می‌شود به نام اثبات پوشش شناخته شده است و همچنین مسئول توزیع پاداش بین دارندگان HNT و اپراتورهای گره است. کاربران برای راه‌اندازی هات اسپات‌ها باید یک دستگاه استخراج از وبسایت هلیوم خریداری کنند. ماینرها با اتصال به شبکه فرکانس‌های رادیویی تولید می‌کنند، درحالی‌که مکانیسم اثبات پوشش، مکان‌های هات اثبات را تأیید می‌کند.

استخراج ارز دیجیتال هلیوم

ماینر ارز هلیوم

HNT نمی‌تواند در نتیجه‌ی مکانیسم اجماع منحصربه‌فردی که استفاده می‌کند استخراج شود. بااین‌حال این به این معنی نیست که کاربران نمی‌توانند هلیوم کسب کنند.

ایده کمک به شبکه با اجرای هات اسپات یک ایده‌ی خوشایند است، اما مردم بدون انتظار چیزی به شبکه کمک نمی‌کنند و باید HNT به‌عنوان یک انگیزه در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

بااین‌حال، وجود پاداش‌های تشویقی، کسب توکن‌های HNT را در حین اجرای هات اسپات ممکن می‌کند. هلیوم فقط به هات اسپات‌هایی که پس از پایان هر دوره آن‌ها را به دست آورده‌اند، پاداش می‌‌دهد.

هر دوره هلیوم ۳۰ بلوک است و هدف شبکه ایجاد یک بلوک جدید در دقیقه است. این به این معناست که کل زمان لازم برای یک دوره، به لحاظ نظری ۳۰ دقیقه است. کاربران وهات اسپات‌های بعدی می‌توانند برای فعالیت‌های مختلفی پاداش بگیرند:

  • خدمت به‌عنوان یک عضو گروه اجماع
  • انتقال داده‌های دستگاه از طریق شبکه
  • مشاهده چالش PoC
  • مشارکت موفقیت‌آمیز در Poc و…

صرافی‌های عرضه‌کننده ارز دیجیتال هلیوم

خوشبختانه بسیاری از صرافی‌های معتبر در بازار ارز دیجیتال هلیوم را لیست کرده‌اند و آن را عرضه می‌کنند. از بین این صرافی‌ها می‌توانیم به گزینه‌هایی مانند بایننس، کوین بیس، کراکن، هوبی، بیترکس، کوکوین اشاره کنیم.

ارز دیجیتال Helium را از کجا بخریم؟

برای خرید ارز دیجیتال هلیوم باید به سراغ صرافی‌‌های ارز دیجیتالی بروید که این ارز دیجیتال را لیست کرده‌اند و از آن پشتیبانی می‌کنند.با توجه به این که در صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی امکان خرید ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی با چالش‌های بسیاری همراه است، بهترین و سریع‌ترین روش خرید و فروش ارز دیجیتال ارخام برای کاربران ایرانی، استفاده از یک صرافی معتبر ایرانی است که از پیشینه‌ی خوبی در این زمینه برخوردار باشد و تمامی امکانات مورد نیاز کاربران ایرانی را برایشان فراهم سازد.

هر فرد می‌تواند با ثبت‌نام و تکمیل مراحل احراز هویت در صرافی آبان تتر، در سریع‌ترین زمان ممکن، به خرید و فروش تنوع بی‌نظیری از برترین ارزهای دیجیتال بپردازد.

بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره ارز دیجیتال هلیوم (HNT)

کیف پول‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند برای ذخیره‌ی هلیوم مناسب باشند. در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

• کیف پول uphold
• Ledger
• ترزور
• تراست ولت
• اتومیک ولت
فانتوم ولت

آینده ارز دیجیتال هلیوم

آینده ارز هلیوم

ارز دیجیتال هلیوم از جمله ارزهای دیجیتالی است که پتانسیل رشد بسیار زیادی دارد. پیش‌بینی‌های بسیار زیادی درباره‌ی این رمزارز وجود دارد که در اینجا درباره‌ی پیش‌بینی انجام شده در وبسایت کریپتو نیوز صحبت می‌کنیم. بر اساس این پیش‌بینی حداقل قیمت این رمزارز برای سال آینده‌ی میلادی، یعنی سال ۲۰۲۴، ۳.۰۳ دلار خواهد بود و در بهترین حالت قیمت آن به ۴.۳۶ دلار خواهد رسید. قیمت این رمزارز در سال‌های بعد هم صعودی پیش‌بینی‌شده است و حداقل آن برای سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷، ۵.۲۹ دلار و ۶.۸۴ دلار خواهد بود. همچنین این وبسایت قیمت هلیوم را برای پایان این دهه‌ی میلادی، یعنی سال ۲۰۲۳ بین ۱۲.۱۸ تا ۱۷.۵۴ دلار پیش‌‍بینی کرده است.

جمع‌بندی

ارز دیجیتال هلیوم توانسته است برای خودش جایگاهی در دنیای همیشه در حال تحول ارزهای دیجیتال ایجاد کند. رویکرد منحصربه‌فرد این رمزارز نسبت به اتصال بی‌سیم و زیرساخت اینترنت اشیا، نه‌‌تنها توجه علاقه‌مندان به فناوری را به خود جلب کرده است؛ بلکه نحوه ارتباط دستگاه‌ها در سطح جهانی را هم متحول کرده است. هلیوم با مدل غیرمتمرکز و جامعه‌محور خود ثابت می‌کند که اتصال نباید در انحصار شرکت‌های بزرگ باشد؛ بلکه این شبکه مردمی است که آینده‌ای غیرمتمرکز را ایجاد می‌کند. آینده‌ی که نوید بخش اتصال برای افراد غیر متصل است. همان طور که فضای کریپتو به تکامل خود ادامه می‌دهد، هلیوم به عنوان چراغ نوآوری و تمرکززدایی در میانه‌ی گود است و کمک می‌کند نقاط بیشتری هر لحظه اتصال خود را حفظ کنند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2628187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها