تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

لورس :بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر دنیای nft

  • کد خبر : 2597683
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر دنیای nft هوش مصنوعی یا (Artificial Intelligence) یکی از حوزه‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و تأثیر زیادی روی حوزه‌های مختلف داشته است. دنیای هنر یکی از حوزه‌هاست که هوش مصنوعی اخیرا تأثیری زیادی روی آن گذاشته است. از سوی دیگر تاثیرات AI را بر حوزه کریپتوکارنسی خصوصا NFT نمی‌توان نادیده گرفت. آثار هنری که توسط هوش مصنوعی خلق می‌شود، در اکوسیستم NFT از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و شرایطی را فراهم شده تا هر کسی بتواند صرف نظر از تجربه و مهارت، آثار هنری دیجیتال منحصر به فرد خلق کند.
NFT خلق شده توسط هوش مصنوعی NFT که توسط هوش مصنوعی مانند ربات چت جی پی تی متولد می‌شود، آثار هنری دیجیتالی‌ست که با استفاده از الگوریتم‌های AI ایجاد شده است. به عنوان مثال ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند سبک‌های مختلف هنری مانند پالت‌های رنگی، شکل‌ها و بافت‌ها را ترکیب کرده و آثار هنری منحصر به فرد خلق کنند. در نتیجه اثری که توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی خلق می‌شود از نظر سبک و تکنیک‌های موجود در اکوسیستم فعلی، کاملا متفاوت هستند.
NFT خلق شده توسط ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر دنیای nft

هوش مصنوعی یا (Artificial Intelligence) یکی از حوزه‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و تأثیر زیادی روی حوزه‌های مختلف داشته است. دنیای هنر یکی از حوزه‌هاست که هوش مصنوعی اخیرا تأثیری زیادی روی آن گذاشته است. از سوی دیگر تاثیرات AI را بر حوزه کریپتوکارنسی خصوصا NFT نمی‌توان نادیده گرفت. آثار هنری که توسط هوش مصنوعی خلق می‌شود، در اکوسیستم NFT از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و شرایطی را فراهم شده تا هر کسی بتواند صرف نظر از تجربه و مهارت، آثار هنری دیجیتال منحصر به فرد خلق کند.

بخوانید  شیباریوم از 100000 کیف پول فراتر رفت

NFT خلق شده توسط هوش مصنوعی

NFT که توسط هوش مصنوعی مانند ربات چت جی پی تی متولد می‌شود، آثار هنری دیجیتالی‌ست که با استفاده از الگوریتم‌های AI ایجاد شده است. به عنوان مثال ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند سبک‌های مختلف هنری مانند پالت‌های رنگی، شکل‌ها و بافت‌ها را ترکیب کرده و آثار هنری منحصر به فرد خلق کنند. در نتیجه اثری که توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی خلق می‌شود از نظر سبک و تکنیک‌های موجود در اکوسیستم فعلی، کاملا متفاوت هستند.

NFT خلق شده توسط هوش مصنوعی این پیام را دارد که امکان احراز هویت آن‌ها با استفاده از فناوری بلاکچین وجود دارد و می‌توان آن‌ها را به صورت تصاویر، انیمیشن یا NFTهای پویا که متناسب با نیاز کاربر هستند، ارائه کرد.

کاربردهای هوش مصنوعی در هنر NFT

پیشرفت هوش مصنوعی در سال‌های اخیر در صنعت NFT یک عامل تأثیرگذار محسوب می‌شود که بازتاب آن را پشت برخی از مجموعه‌های خلاقانه و پروژه‌های جدید مانند متاورس، می‌توان به خوبی مشاهده کرد. در حالی که تکنیک‌ها در این اکوسیستم هنوز گسترده نشده‌اند، اثرات و کاربردهای AI را می‌توان در سه دسته خلق NFT، کنترل کیفیت و تأیید و احراز هویت تقسیم‌بندی کرد.

خلق NFT

یکی از مهم‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی، ایجاد آثار منحصر به فرد در حوزه NFT است. در آن به جای استفاده از ابزارهایی مانند قلم‌مو، رنگ یا حتی نرم‌افزارهای تصویرسازی دیجیتال از کلمات یا دستورات استفاده می‌شود. پس از اینکه اثر هنری خلق و آماده شد، می‌توان آن را برای افراد در سراسر جهان به نمایش گذاشت و حتی آن را از طریق کانال‌هایی مانند بازارهای NFT به فروش رسانده و از این طریق کسب درآمد کرد.

بخوانید  معرفی صرافی ارز دیجیتال امن والکس برای خرید بیت کوین

دو فناوری کلیدی در پس هنری که توسط هوش مصنوعی خلق می‌شود وجود دارد؛ مهندسی سریع و هوش مصنوعی مولد را به عنوان این دو فناوری می‌توان نام برد. فناوری مهندسی سریع به فرایند طراحی و اصلاح متن گفته می‌شود که یک مدل پردازش زبان طبیعی بوده و برای شروع مکالمه و راهنمایی کاربر به منظور دستیابی به یک نتیجه خاص استفاده می‌شود.

فناوری هوش مصنوعی مولد به خلق تصاویر یا رسانه‌های دیگر بر اساس قوانین یا پارامترهای مختلف گفته می‌شود. محدودیت‌های از پیش تعریف شده در این فناوری می‌تواند بر اساس داده‌های یا الگوهای موجود شکل گرفته باشد یا توسط یک هنرمند برای خلق یک اثر طراحی شده باشند.

یک مولد تصویر در هوش مصنوعی می‌تواند هنر ان اف تی را با در نظر گرفتن ترجیحات کاربران شخصی‌سازی کرده و یک اثر هنری خاص برای کاربر خلق کند. با توجه به این که این اثر هنری خلق شده به صورت خاص برای کاربر شخصی‌سازی شده‌ است، یک نتیجه منحصر به فرد محسوب می‌شود که امکان تکرار آن وجود ندارد. روند انجام این کار می‌تواند به صورت زیر باشد:

  1. ابتدا کاربر اطلاعاتی را در مورد ترجیحات خود مانند رنگ، سبک و علایق خود به هوش مصنوعی ارائه می‌کند.
  2. مولد تصویر در هوش مصنوعی بر اساس این ترجیحات و اولویت‌های کاربر، یک اثر هنری منحصر به فرد را خلق می‌کند.
  3. کاربر اثر هنری خلق شده توسط هوش مصنوعی را به عنوان یک NFT روی پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک‌چین به اشتراک می‌گذارد.
بخوانید  ۵ مزیت کلیدی شیباریوم که می‌تواند قیمت شیبا را به ۰٫۰۰۱ دلار برساند!

Bicasso؛ نمونه شناخته شده در خلق اثر

Bicasso یک خلق کننده تصویر NFT محسوب می‌شود که برای ایجاد آثار خود از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد که بتوانند اثر هنری دیجیتال منحصر به فرد خود را بر اساس الگوهای از پیش تعریف شده خلق کنند. همچنین کاربران می‌توانند عکس‌ها و تصاویر خود را در این ابزار آپلود کنند تا به شکل خلاقانه‌ای بهبود پیدا کنند.

Bicasso برای خلق آثار هنری دیجیتال از یک نوع خاص از یادگیری عمیق استفاده می‌کند؛ با کمک یک ابزار تبدیل متن به تصویر می‌تواند تصاویر جدیدی را بر اساس مجموعه داده‌های آموزش از پیش تعریف شده خلق کند. این ابزار ابتدا تصاویر موجود در مجموعه‌ داده‌های آموخته خود را به صورت تصادفی به نویز تجزیه می‌کند. در مرحله بعد زمانی که کاربر اطلاعات خود را وارد می‌کند، مدل فرایند را معکوس کرده و نویزها را بر اساس پیشنهاد و ترجیح کاربرد حذف می‌کند تا بتواند یک تصویر مرتبط با علایق کاربر بسازد.

بخوانید  بازی متاورس چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

کنترل کیفیت

هوش مصنوعی می‌تواند برای کنترل کیفیت در خلق آثار هنری NFT نیز به کار گرفته شود تا اطمینان حاصل کرد که محصول نهایی از استانداردهای خاصی پیروی می‌کند که برای کلکسیونرها اهمیت داشته و مطلوب است.

به عنوان مثال الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند تصاویر هنری NFT را بررسی و تجزیه و تحلیل کرده و برخی مسائل مانند وضوح پایین تصویر، پیکسل شدن یا اعوجاج را در تصویر شناسایی کنند. هوش مصنوعی همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوان از طریق تجزیه و تحلیل هنر NFT به این اطمینان دست پیدا کرد که استانداردهای زیبایی‌شناسی خاصی در تصاویر رعایت شده است.

تایید و احراز هویت

یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی در دنیای NFT، تجزیه و تحلیل آثار هنری دیجیتال به منظور تأیید صحت آن‌ها است. به عنوان مثال می‌توان از این فناوری برای تأیید صحت یک اثر هنری NFT با استفاده از تجزیه و تحلیل تاریخچه تراکنش‌های زنجیره بلوکی آن استفاده کرد تا مطمئن شد که NFT اصل بوده و تکراری نیست.

بخوانید  خروج 27 میلیون دلار سرمایه؛ صرافی رمزارز کوینکس هک شد؟

علاوه بر این هوش مصنوعی می‌تواند برای اطمینان از عدم نقض قوانین کپی‌رایت در یک اثر هنری دیجیتال نیز به کار گرفته شود. این کاربرد باعث می‌شود که خریداران بتوانند به منشأ و ارزش آثار هنری دیجیتالی که خریداری کرده‌اند دسترسی داشته و از آن اطمینان حاصل کنند.

الگوریتم‌های AI این قابلیت را دارند که داده‌های خرید و فروش آثار هنری NFT به منظور تجزیه و تحلیل روندهای بازار و ارائه توصیه شخصی به کاربران استفاده کنند. این کار می‌تواند منجر به بهبود نتایج جستجو شده و احتمال تقلب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد تا از این طریق تجربه کلی کاربر افزایش پیدا کند.

معایب احتمالی هوش مصنوعی در دنیای NFT

در عین حال که هوش مصنوعی می‌تواند باعث اغنای اکوسیستم هنری NFT شود اما ممکن است جنبه‌های منفی‌ای نیز داشته باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد. به عنوان مثال، استفاده از AI می‌تواند منجر به ایجاد یک اکوسیستم NFT شود که اصالت ندارد. یکی از معایب هوش مصنوعی در دنیای NFT این است که با استفاده از این فناوری می‌توان تنوع بی‌نهایتی از یک اثر هنری را خلق کرد که باعث می‌شود بازاری بیش از حد اشباع شده ایجاد شود و تمایز دادن هنرمندان را به شدت دشوار می‌کند.

بخوانید  معایب استفاده از شاخص ترس و طمع چیست؟

یکی دیگر از نگرانی‌هایی که درباره AI و تأثیر آن در دنیای NFT وجود دارد این است که آثار هنری خلق شده توسط هوش مصنوعی فاقد روح انسانی هستند که معمولا در هنر سنتی وجود دارد. این امر می‌تواند ارتباط عاطفی بین هنرمند و اثری که خلق کرده را کاهش دهد. همچنین باعث شود که آثار هنرمند کمتر از همیشه واقعی و شخصی به نظر آید. وابستگی آثار هنری خلق شده توسط هوش مصنوعی به فناوری یکی دیگر از نگرانی‌ها در این حوزه است زیرا شکست فناوری می‌تواند باعث سرقت یا از دست دادن یک اثر هنری شود.

هوش مصنوعی؛ متحول کننده اکوسیستم هنر NFT

هوش مصنوعی فناوری‌ای است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده و تحولات چشمگیری در بسیاری از حوزه‌ها ایجاد کرده است. یکی از حوزه‌هایی که تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار گرفته، دنیای NFT است. ‌AI می‌تواند نحوه خلق، فروش و تأیید آثار هنری دیجیتال را با تغییر چشمگیری مواجه کند. با این حال نگرانی‌هایی در مورد هوش مصنوعی و تأثیر آن بر NFT وجود دارد که بوجود آمدن یک بازار بیش از حد اشباع از آثار هنری و فاقد اصالت یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در این حوزه است. البته که استفاده از آن در اکوسیستم NFT همچنان در حال تکامل است و باید منتظر ماند و دید که چگونه می‌توان نحوه تعامل ما با هنر دیجیتال را تغییر دهد. شما آینده آن را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

بخوانید  دوره رایگان «آموزش جامع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال» بیت‌پین در مکتب‌خونه

برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها