تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024
1

لورس :بهترین بازی های کریپتویی ۲۰۲۴ برای کسب درآمد

  • کد خبر : 2640829
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
لورس :بهترین بازی های کریپتویی ۲۰۲۴ برای کسب درآمد
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

کسب درآمد واقعی از طریق بازی‌های ویدیویی، فرصت هیجا‌ن‌انگیزی است که گیم فای GameFi با ترکیب بلاک چین و دیفای به دنیای بازی‌های امروز اضافه کرده است. طبق داده‌های Coinmarketcap، ارزش بازار گیمفای در حال حاضر بیش از ۲۴.۵۲ میلیارد دلار است. این صنعت با نرخ رشد سالانه مرکب ۲۱.۸ درصد از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸، به ارزشی بیش از ۶۱۴ میلیارد دلار خواهد رسید.
گیم فای مفهوم بدیعی به دنیای بازی‌های سنتی آورد. فقط برای سرگرمی بازی نکنید! در ازای تلاش و زمانی که صرف می‌کنید، پاداش بگیرید. در این مقاله بهترین بازی‌های گیم فای یا (Play to Earn) P2E آینده‌دار برای درآمدزایی را معرفی می‌کنیم.
گیم فای چیست؟ گیم فای GameFi محبوب‌ترین بخش بازار کریپتو است و با استفاده از فناوری بلاک چین، دنیای بازی را با دیفای و کریپتو ترکیب می‌کند. گیم فای از نظر واژگانی ترکیب کلمات gaming و finance است. ایده این صنعت همزمانی سرگرمی و کسب درآمد است. این مفهوم نوین فراتر از بازی‌های سنتی است و به گیمرها که بیشتر نسل تکنولوژی‌پسند Gen Z هستند، امکان کسب درآمد می‌دهد.
در بازی‌های سنتی منافع اقتصادی تنها برای توسعه‌دهندگان و صاح..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

کسب درآمد واقعی از طریق بازی‌های ویدیویی، فرصت هیجا‌ن‌انگیزی است که گیم فای GameFi با ترکیب بلاک چین و دیفای به دنیای بازی‌های امروز اضافه کرده است. طبق داده‌های Coinmarketcap، ارزش بازار گیمفای در حال حاضر بیش از ۲۴.۵۲ میلیارد دلار است. این صنعت با نرخ رشد سالانه مرکب ۲۱.۸ درصد از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸، به ارزشی بیش از ۶۱۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

گیم فای مفهوم بدیعی به دنیای بازی‌های سنتی آورد. فقط برای سرگرمی بازی نکنید! در ازای تلاش و زمانی که صرف می‌کنید، پاداش بگیرید. در این مقاله بهترین بازی‌های گیم فای یا (Play to Earn) P2E آینده‌دار برای درآمدزایی را معرفی می‌کنیم.

گیم فای چیست؟

گیم فای GameFi محبوب‌ترین بخش بازار کریپتو است و با استفاده از فناوری بلاک چین، دنیای بازی را با دیفای و کریپتو ترکیب می‌کند. گیم فای از نظر واژگانی ترکیب کلمات gaming و finance است. ایده این صنعت همزمانی سرگرمی و کسب درآمد است. این مفهوم نوین فراتر از بازی‌های سنتی است و به گیمرها که بیشتر نسل تکنولوژی‌پسند Gen Z هستند، امکان کسب درآمد می‌دهد.

در بازی‌های سنتی منافع اقتصادی تنها برای توسعه‌دهندگان و صاحبان پلتفرم است. بازیکنان فقط مصرف کننده هستند. آنها بدون بازگشت سرمایه (ROI) باید برای خرید بازی‌ها یا آیتم‌های درون بازی هزینه کنند. GameFi با ایجاد سیستم اقتصاد غیرمتمرکز درون اکوسیستم بازی‌ها، به بازیکنان هم امکان دریافت پاداش از فعالیت‌های درون‌بازی می‌دهد. این سیستم از طریق فناوری بلاکچین، NFTها و ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر شده است.

  • فناوری بلاکچین شفافیت و امنیت تراکنش‌ها را تضمین می‌کند.
  • NFTها نمایانگر مالکیت دیجیتالی منحصربه‌فرد آیتم‌های درون بازی هستند. تمام آیتم‌ها قابل خرید، فروش یا معامله هستند.
  • نقش ارزهای دیجیتال هم واسطه‌ای برای تبادل ارزش در بازی است. رمزارزها انتقال ارزش بین بازیکنان و محیط بازی را به‌صورت یکپارچه امکان‌پذیر می‌کنند.

همچنین بخوانید: NFT چیست و چه کسی اولین NFT را اختراع کرد؟ | تاریخچه NFT یا توکن‌ غیر قابل تعویض

بهترین پروژه‌های GameFi در سال ۲۰۲۴

در این بخش بهترین بازی‌های کریپتویی برای کسب درآمد در سال ۲۰۲۴ را لیست کرده‌ایم. این بازی‌ها زیرساخت قوی و احتمال رشد بالایی دارند.

ایلویوم (Iluvium)

ایلویوم اولین بازی با کیفیت AAA روی بلاکچین اتریوم است. بازیکنان ایلویوم باید با موجوداتی به نام ایلیویال‌ها (Illuvials) مبارزه و آنها را شکار کنند. هر ایلیویال هریک از این موجودات ویژگی‌های منحصر به فردی مانند هوا، زمین، آتش، طبیعت و آب دارند. ایلیوئال‌ها در بازی به شکل آیتم‌های NFT بوده و می‌توانند خرید و فروش شوند. ایلویوم با بهره از فناوری لایه دوم Immutable X، برای دسترسی و تعامل بهتر بازیکنان، تجربه معامله بدون کارمزد را در صرافی غیرمتمرکز خود یعنی IlluviDEX، ارائه می‌دهد. ایلیویم با ۶۰۰,۰۰۰ عضو در دیسکورد، جامعه فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارد.

توکن بازی ایلوویوم ILV است. این توکن در اکوسیستم بازی کاربردهای مهمی از جمله پاداش دستاوردهای بازیکنان، استیکینگ (سهام‌گذاری) و مشارکت در مدیریت پروژه از طریق DAO ایلیویم را دارد. توکن sILV هم برای استفاده فوری در بازی (به جای انتظار برای باز شدن توکن‌های ILV) وجود دارد.

خرید توکن ILV با بهترین قیمت

ایمیوتبل ایکس (Immutable X)

ایمیوتبل ایکس یک راه‌حل مهم لایه دوم برای اتریوم شناخته می‌شود. تخصص این پلتفرم ضرب توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بدون کارمزد و بازی‌های وب۳ است. ایمیوتبل X برای حل مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم، از فناوری StarkEx ZK-Rollup شرکت StarkWare استفاده می‌کند. این فناوری با ۹۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS)، تراکنش‌های NFT را با سرعت بالایی انجام می‌دهد. ایمیوتبل ایکس با ادعای بیش از ۳۳ میلیون NFT ضرب شده بدون کارمزد و تسهیل بیش از هفت میلیون معامله NFT، تجربه‌ای بی‌نقص برای تجارت NFTها ارائه می‌دهد.

بازی کریپتویی ایمیوتبل ایکس IMX

اساس اکوسیستم ایمیوتبل ایکس توکن IMX است. این توکن نوع ERC-20 چندین کاربرد مهم از جمله پرداخت کارمزد، استیکینگ و مشارکت در مدیریت شبکه را دارد. بخشی از کارمزدهای پروتکل (۲۰٪)، به‌صورت مستقیم یا از طریق سواپ خودکار ارز؛ به صورت IMX پرداخت می‌شود. با این مدل کاربران حتی اگر مستقیماً IMX نداشته باشند، همچنان می‌توانند در پلتفرم شرکت کنند.

یکی از پیشرفت‌های قابل‌توجه ایمیوتبل ایکس، اعلام همکاری با GameStop برای راه‌اندازی یک بازار NFT بود. ده‌ها بازی محبوب P2E مانند Gods Unchained، Guild of Guardians و Illuvium با ایمیوتبل ایکس ادغام و رشد قابل‌توجهی در تعداد کاربران تا سال ۲۰۲۳ ایجاد کردند.

خرید توکن IMX با بهترین قیمت

نات کوین (Notcoin)

نات کوین امسال در بخش GameFi و اکوسیستم TON به شدت مورد توجه قرار گرفت و بیش از ۳۵ میلیون بازیکن را به خود جذب کرد. این بازی منحصر به فرد تلگرامی با شعار Tap to Earn، با روش ساده و اعتیادآوری، امکان کسب توکن از طریق ضربه زدن روی شکل یک کوین روی صفحه نمایش را ایجاد کرده است. به تازگی توکن‌های نات در صرافی‌های ایرانی هم لیست شدند.

بازی کریپتویی نات کوین NOT

در این بازی هر کسی می‌تواند با ضربه مکرر نات کوین استخراج کند. نات کوین به دلیل عدم نیاز به فرآیندهای سنتی ورود به دنیای کریپتو مانند تنظیم کیف‌پول یا پرداخت کارمزدهای مبادله، از سایرین متمایز است. توکن‌های NOT استخراج شده از بازی که روی بلاکچین TON ضرب می‌شوند؛ با گزینه Claim قابل برداشت و انتقال به کیف پول‌هایی مثل تون کیپر هستند.

همچنین بخوانید: معرفی کیف پول تون کیپر برای معامله نات کوین

خرید توکن NOT با بهترین قیمت

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

اکسی اینفینیتی روی بلاکچین Ronin فعالیت می‌کند. این بلاک چین را پیشگام بازی‌های P2E می‌شناسند. در این بازی، بازیکنان باید با اکسی (Axie)های دوست‌داشتنی و قابل شخصی‌سازی که پرورش داده‌اند؛ مبارزه کنند. اکسی‌ها در بازی به صورت NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) هستند. یعنی می‌توان آن‌ها را خرید، فروش و حتی اجاره داد. بازیکنان PvP (بازیکن در برابر بازیکن) با یکدیگر مبارزه می‌کنند و توکن‌های SLP (Smooth Love Potion) به دست می‌آورند.بازی کریپتویی اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی سال ۲۰۲۳ را با قدرت آغاز کرد. تعداد بازیکنان ماهانه آن به طور متوسط به ۴۳۲,۰۶۱ نفر رسید و تعداد بازیکنان روزانه آن هم به رکورد ۲۸۸,۲۰۱ نفر افزایش یافت. در مقایسه با نوامبر ۲۰۲۲، این آمار نشان‌دهنده افزایش ۵۹ درصدی کاربران فعال و افزایش ۲۱۴ درصدی حجم فروش بود.

توکنومیکس اکسی اینفینیتی حول ارزهای دیجیتال بومی آن، یعنی AXS (Axie Infinity Shards) و SLP (Smooth Love Potion) می‌چرخد. AXS توکن بومی بازی است و دارندگان آن حق مشارکت در تصمیمات کلیدی و سیستم اقتصادی بازی را دارند. SLP هم طی بازی به دست می‌آید و برای پرورش اکسی‌ها ضروری است. اکسی اینفینیتی برای متعادل کردن عرضه SLP, از مکانیزم توکن سوزی استفاده می‌کند.

خرید توکن AXE با بهترین قیمت خرید توکن SLP با بهترین قیمت

قهرمانان ماویا (Heroes of Mavia)

بازی قهرمانان ماویا (Heroes of Mavia) یک بازی موبایلی P2E روی بلاک چین مشهور Ronin است. در این بازی، بازیکنان باید امپراتوری خودشان را بنا کنند. با تصاحب زمین‌ و توسعه آن، ارتش شخصی بسازند. با بقیه بازیکنان مبارزه کنند تا ارز درون بازی به نام Ruby را دریافت کنند. زمین، قهرمانان و مجسمه‌ها هم عناصر ان اف تی بازی محسوب می‌شوند. بازی موبایلی قهرمانان ماویا با بیش از ۶۰۰,۰۰۰ عضو در دیسکورد، در شبکه‌های اجتماعی هم حضور پویایی دارد.

بازی قهرمانان ماویا MAVIA

قهرمانان ماویا از دو نوع توکن استفاده می‌کند. RUBY با عرضه نامحدود که از طریق بازی برای ارتقای NFTها کسب می‌شود و MAVIA که توکن بومی با عرضه محدود است و برای تجارت آیتم‌ها در بازار بازی استفاده می‌شود. قهرمانان ماویا سال ۲۰۲۳، قبل از عرضه توکن‌های خود به بیش از یک میلیون دانلود برای iOS و Android داشت.

خرید توکن MAVIA با بهترین قیمت

پیکسل (Pixels)

پیکسل (Pixels) یک بازی Play to Earn با الهام از بازی ماینکرفت است که روی بلاک چین Ronin ساخته شد. در این بازی، بازیکنان مالک NFTهای زمینی منحصر به فرد با قابلیت سفارشی‌سازی هستند. آنها می‌توانند در زمین‌هایشان سازه‌های مختلف بسازند، کاوش کنند و با دیگر بازیکنان مبارزه کنند. گیم‌پلی اصلی، حول محور ایجاد سازه‌های مبتنی بر وکسل است. این به بازیکنان امکان طراحی ساختارها، مناظر و تجربیات تعاملی منحصر به فردی را می‌دهد. بازیکنان از طریق فعالیت‌های مختلفی مانند ساخت و ساز، رقابت در بازی‌های کوچک و اجاره دادن زمین‌هایشان، ارز PIXEL به دست می‌آورند. از PIXEL برای خرید آیتم‌های درون بازی، تجارت در بازار و مشارکت در اکوسیستم بازی استفاده می‌شود.

بازی کریپتویی Pixels

توکن PIXEL ارز پریمیوم این پروژه است و فعالیت‌های قابل توجهی هم دارد. توکن PIXEL تا فوریه ۲۰۲۴، مارکت کپ ۳۹۳٫۶۳ میلیون دلاری داشت و قیمت آن به تازگی به بالاترین حد خود رسیده است. سال ۲۰۲۳، پیکسل مهاجرت قابل توجهی از بلاکچین Polygon به Ronin را تجربه کرد. طی این مهاجرت ۸۷,۰۰۰ آدرس فعالبه رونین آورد. Ronin سومین شبکه بازی فعال دنیاست. پروژه پیکسل حمایت شرکت‌های بزرگی مانند OpenSea و BreederDAO را نیز دارد.

خرید توکن PIXEL با بهترین قیمت

ایکس ای آی (Xai)

بازی بلاک چینی XAI با فناوری آربیتروم و همکاری Offchain Labs توسعه یافته است. ایکس ای آی را نیروی تحول‌آفرین بازی‌های بلاکچینی می‌دانند. طراحی این بازی با هدف آسان‌تر کردن دسترسی بازیکنان سنتی به بازی‌های Web3 بود. تمرکز بلاکچین لایه ۳ این بازی روی مقیاس‌پذیری، امنیت و کاربرپسندی است. ایکس ای آی برای ساده‌سازی ورود بازیکنان، ویژگی انتزاع حساب و کیف‌پول دارد.

بازی کریپتویی XAI

توکن بومی این بازی XAI است. طی ایردراپ مهم XAI در شبکه Arbitrum، حدود ۷۰ میلیون دلار توکن XAI بین بازیکنان توزیع شد. این ایردراپ حضور و تعامل بازار را به طرز قابل توجهی افزایش داد. XAI برای آینده رود مپ جاه‌طلبانه‌ای ترسیم کرده است. مثل راه‌اندازی چندین بازی (LAMOverse و Web3 Warriors) روی بلاکچین خود، راه‌اندازی شبکه اصلی، تولید توکن (TGE) و لیست شدن در تمام صرافی‌های معتبر در سال ۲۰۲۴.

خرید توکن XAI با بهترین قیمت

پلی دی اپ (PlayDapp)

پلی دی اپ (PlayDapp) یک بازی بلاکچینی با هدف ترکیب فناوری‌های Web2 و Web3 است. اکوسیستم جامع PlayDapp ابزارهایی برای انتقال اپلیکیشن‌های سنتی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps)، ایجاد، خرید و تجارت دارایی‌های NFT دارد.

بازی پلی دپ

PLA توکن بومی پلی دی اپ با استاندارد ERC20 و عرضه کل ۷۰۰ میلیون توکن، نقش مهمی در اکوسیستم دارد. این توکن برای تراکنش‌ها، پاداش به توسعه‌دهندگان و خریدهای درون بازی استفاده می‌شود. PlayDapp با بیش از ۸۰۰,۰۰۰ عضو در Discord، حضوری فعالی در شبکه‌های اجتماعی دارد.

اکوسیستم پلی دی اپ با پلتفرمی خاص برای توسعه و توزیع بازی‌های P2E، سال ۲۰۲۳ رشد زیادی داشت و وارد بخش متاورس هم شد. این شبکه با برقراری ارتباط موثر با مایکروسافت و چین‌لینک و ارائه کیف پول موبایلی (نسخه بتا) نتایج قابل توجهی رقم زد.

خرید توکن PLA با بهترین قیمت

پرتال (PORTAL)

بازی پورتال (Portal Gaming) یک اکوسیستم بازی کراس چین با هدف یکپارچه‌سازی Web3 است. این بازی روی بلاکچین LayerZero فعالیت می‌کند. پرتال با سولانا و پالیگان هم ادغام شده است. پلتفرم پورتال یک درگاه مرکزی به دنیای بازی‌های Web3 است. اکوسیستم پرتال فرآیند تعامل با محیط‌های مختلف بازی‌های بلاک چینی و استفاده از ارزهای دیجیتال گوناگون در بازی‌های مختلف را ساده می‌کند.

بازی بلاک چینی پرتال PORTAL

توکن PORTAL برای هزینه تراکنش‌ها، مشارکت در تصمیم‌گیری‌های پلتفرم، استیکینگ، دسترسی انحصاری به NFTها و تقویت زیرساخت اصلی شبکه از طریق خرید نودها استفاده می‌شود. عرضه کل توکن‌های PORTAL ثابت و برابر با ۱ میلیارد توکن است.

پورتال مرکزی ایجاد کرده و در آن بازیکنان، توسعه‌دهندگان و سازندگان محتوا را برای جذب ایده و حمایت گرد هم می‌آورد. این پلتفرم دارای یک کتابخانه گسترده با بیش از ۲۰۰ بازی است. جستجوی بازی‌ها در این شبکه آسان است و تدابیر امنیتی پیشرفته‌ای برای حفاظت از کاربران استفاده می‌شود. این پروژه بعد از لیست شدن در لانچ پول بایننس به‌سرعت در کانون توجه قرار گرفت. هدف نهایی اکوسیستم جامع پرتال،تجربه آسان و لذت‌بخش بازی‌های Web3 برای همه است.

خرید توکن PORTAL با بهترین قیمت

جمع‌بندی

با رونق و شهرت بازار کریپتو، بازی‌های گیم فای یا P2E هم مورد توجه فزاینده‌ای قرار گرفته‌اند. در این بازی‌ها بازیکنان می‌توانند دارایی‌های دیجیتال درون‌بازی را در کیف‌پول‌های کریپتوی خود ذخیره کنند. سپس با گزینه تبدیل آن‌ها به ارز فیات، خارج از دنیای بازی‌ها و در دنیای واقعی خرج کنند. البته این بازی‌ها نقاط ضعف و ریسک‌هایی هم دارند. مثلا تمرکز اصلی بازیکنان و بازی‌های مبتنی بر بلاکچین روی کسب درآمد است. این موضوع گاها جنبه‌ی سرگرمی بازی‌های P2E را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین در بیشتر بازی‌ها قبل از شروع بازی، باید سرمایه اولیه به شکل ارز دیجیتال داشته باشید.گاهی اوقات هم بازیکنان ممکن است قبل از اینکه بازده قابل توجهی داشته باشند، پول خود را از دست بدهند. برای بهره‌برداری حداکثری از این بازی‌ها، درک فناوری بلاکچین و گیم‌پلی بازی بسیار کمک‌کننده است.

بازی‌های کریپتویی فرصت‌های جدیدی برای کسب درآمد در سال ۲۰۲۴ ارائه می‌دهند، اما نیازمند دقت، دانش و سرمایه‌گذاری اولیه هستند. منبع درآمد جذابی به نظر می‌رسند؛ اما باید با دقت و آگاهی وارد این حوزه شد.

۵/۵ – (۱ امتیاز)

The post بهترین بازی های کریپتویی ۲۰۲۴ برای کسب درآمد appeared first on بلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2640829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها