تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
0

لورس :نحوه ساخت استیبل کوین با PayPal USD (PYUSD) در سولانا

  • کد خبر : 2640949
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۷:۰۴
لورس :نحوه ساخت استیبل کوین با PayPal USD (PYUSD) در سولانا
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

سرعت و مقیاس پذیری سولانا باعث می‌شود PYUSD در دسترس، مقرون به صرفه و فوری باشد. پی پال دلار آمریکا PYUSD حدود ۱٫۰۰ دلار اکنون در Solana در دسترس است و به توسعه دهندگان یک گزینه استیبل کوین جدید برای پروژه‌های خود ارائه می‌دهد. با دسترسی آسان به توکن‌های آزمایشی در سولانا Devnet، ساختن استیبل کوین با PYUSD هرگز به این اندازه در دسترس نبوده است.
این مقاله توضیح می‌دهد که PYUSD چیست، کجا و چگونه PYUSD بسازیم و چگونه توسعه‌دهندگان می‌توانند از این استیبل کوین جدید برای پروژه‌های خود استفاده کنند.
PYUSD چیست؟ استیبل کوین پی پال USD (PYUSD) توسط شرکت پکسوس تراست به نمایندگی از پی پال صادر و مدیریت می‌شود. هدف آن حفظ ارزش ثابت ۱:۱ با دلار ایالات متحده است و به بازار ارزهای دیجیتال نسخه دیجیتالی قابل اعتماد و ایمن دلار آمریکا می‌دهد. PYUSD با ادغام تخصص پرداخت PayPal با مزایای تکنولوژیکی بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم و سولانا، به دنبال تغییر پرداخت‌های دیجیتال است.
PYUSD که در ابتدا بر روی بلاک‌چین اتریوم راه اندازی شد، طبق اعلام پی پال در ۲۹ مه ۲۰۲۴، به بلاک‌چین سولانا گسترش یافت. سولانا، یک..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :
  • سرعت و مقیاس پذیری سولانا باعث می‌شود PYUSD در دسترس، مقرون به صرفه و فوری باشد.

پی پال دلار آمریکا PYUSD حدود ۱٫۰۰ دلار اکنون در Solana در دسترس است و به توسعه دهندگان یک گزینه استیبل کوین جدید برای پروژه‌های خود ارائه می‌دهد. با دسترسی آسان به توکن‌های آزمایشی در سولانا Devnet، ساختن استیبل کوین با PYUSD هرگز به این اندازه در دسترس نبوده است.

این مقاله توضیح می‌دهد که PYUSD چیست، کجا و چگونه PYUSD بسازیم و چگونه توسعه‌دهندگان می‌توانند از این استیبل کوین جدید برای پروژه‌های خود استفاده کنند.

PYUSD چیست؟

استیبل کوین پی پال USD (PYUSD) توسط شرکت پکسوس تراست به نمایندگی از پی پال صادر و مدیریت می‌شود. هدف آن حفظ ارزش ثابت ۱:۱ با دلار ایالات متحده است و به بازار ارزهای دیجیتال نسخه دیجیتالی قابل اعتماد و ایمن دلار آمریکا می‌دهد. PYUSD با ادغام تخصص پرداخت PayPal با مزایای تکنولوژیکی بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم و سولانا، به دنبال تغییر پرداخت‌های دیجیتال است.

PYUSD که در ابتدا بر روی بلاک‌چین اتریوم راه اندازی شد، طبق اعلام پی پال در ۲۹ مه ۲۰۲۴، به بلاک‌چین سولانا گسترش یافت. سولانا، یک بلاک‌چین پیشرو که به دلیل پذیرش سریع خود شناخته شده است، دارای یک اکوسیستم قوی با میلیون‌ها تراکنش روزانه و هزاران توسعه دهنده فعال است.

این شبکه با کارایی بالا برای سرعت، مقیاس‌پذیری و کارآمدی هزینه، طراحی شده است با هدف زمان بلوک تقریبا ۴۰۰ میلی‌ثانیه و پشتیبانی از هزاران تراکنش در ثانیه با هزینه‌های متوسط ​​چند صدم سنت.

دسترسی جهانی آن تضمین می‌کند که انتقالات PYUSD تقریبا بلافاصله با حداقل هزینه بدون توجه به اندازه تراکنش انجام می‌شود و آن را برای پایگاه‌های کاربری بزرگ مقیاس پذیر می‌کند و در سراسر جهان برای هر کسی که به اینترنت متصل است قابل دسترسی است. با انعطاف پذیری و دسترسی ارائه شده توسط این روش چند زنجیره‌ای، کاربران می‌توانند بلاک‌چینی را انتخاب کنند که به بهترین وجه نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند.

چرا با PYUSD استیبل کوین بسازیم؟

PYUSD تخصص پرداخت PayPal و تخصص فنی Solana را گرد هم می‌آورد. استیبل کوین که قبلا فقط در اتریوم در دسترس بود، اکنون در سولانا نیز در دسترس است و تسویه حساب‌های نزدیک به آنی را ارائه می‌دهد که بسیار مقرون به صرفه هستند، به صورت ۲۴ ساعته در دسترس هستند و دامنه جهانی دارند. موارد استفاده از PYUSD عبارتند از:

  • پرداخت‌های فرامرزی P2P

می‌توان PYUSD را با استفاده از کیف پول Solana به گیرندگان واجد شرایط در سراسر جهان انتقال داد، که تراکنش‌ها تقریبا بلافاصله و با هزینه ناچیز تسویه می‌شوند.

  • نقل و انتقالات تجاری به کسب و کار

به لطف ویژگی‌های قابل برنامه‌ریزی در PYUSD، کسب‌وکارها می‌توانند خدمات خود را برای تسهیل نقل و انتقالات برون مرزی تقریبا فوری و مقرون ‌به‌ صرفه با حداقل نیازهای تکنولوژیکی توسعه دهند.

  • تراکنش‌های خرد

PYUSD تراکنش‌های خرد را در زمان واقعی و با هزینه کم در Solana تسهیل می‌کند. با PYUSD، تاجران Web3 مانند بازارهای توکن غیرقابل تعویض (NFT) و پلتفرم‌های بازی مبتنی بر بلاک‌چین می‌توانند با حساب‌های بانکی فیات با استفاده از ارزهای بومی دیجیتال یکپارچه شوند.

  • پرداخت‌های جهانی

PYUSD نیاز به شبکه پیچیده‌ای از شبکه‌های بانکی متعدد، ارزها و سیستم های کیف پول دیجیتال را برطرف می‌کند و پرداخت‌های جهانی را ساده می‌کند.

پسوندهای توکن سولانا و نقش آن‌ها در توسعه PYUSD چیست؟

پسوندهای توکن (TEs) در بلاک‌چین سولانا ابزارهای قدرتمندی هستند که عملکرد برنامه توکن سولانا (SPL) را که استاندارد ایجاد توکن است، گسترش می‌دهند. (TE)ها ماژول‌های ترکیبی هستند که می‌توانند برای ارائه ویژگی‌ها یا عملکردهای خاص روی یک توکن اعمال شوند. افزوده‌های ساده ابرداده به سیستم‌های انطباق و حاکمیت پیچیده نمونه‌هایی از این پیشرفت‌ها هستند.

(TE)های خاصی که PYUSD در Solana استفاده می‌کند عبارتند از:

  • نقل و انتقالات محرمانه: به بازرگانان این امکان را می‌دهد که محرمانه بودن مبالغ تراکنش را حفظ کنند و در عین حال سایر جزئیات تراکنش را برای اهداف نظارتی قابل مشاهده باشند.
  • قلاب‌های انتقال: توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های سفارشی را در حین انتقال توکن برای افراد و بازرگانان با استفاده از PYUSD فراخوانی کنند.
  • فیلدهای یادداشت: فرستندگان و گیرندگان را قادر می‌سازد تا اطلاعات را همراه با پرداخت‌ها درج کنند و تجربه کاربر پسندتری برای پرداخت‌های روزانه و تراکنش‌های تجاری ایجاد کند.

این افزونه‌های توکن مزایای زیر را برای PYUSD فعال می‌کنند:

  • عملکرد پیشرفته

TEها به کاربران اجازه می‌دهند تا تراکنش‌های PYUSD محرمانه باشند و در عین حال برای تنظیم‌کننده‌ها شفاف باقی بماند و تعادلی بین محرمانگی و انطباق ایجاد کند.

  • اطلاعات استاندارد شده

پسوند ابرداده امکان ذخیره سازی استاندارد اطلاعات رمزهای ضروری مانند نام، نماد و لوگو را فراهم می‌کند و ادغام با پلتفرم‌های مختلف را ساده می‌کند.

  • کنترل قابل برنامه ریزی

پسوند انتقال اجازه می‌دهد تا منطق سفارشی با هر انتقال توکن اجرا شود و کنترل بیشتری بر نحوه تعامل PYUSD با کیف پول‌ها و برنامه‌ها فراهم می‌کند.

  • هزینه‌های انعطاف پذیر

تمدید هزینه انتقال امکان اجرای کارمزدهای انتقال را فراهم می‌کند که می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند نگهداری شبکه یا تولید درآمد استفاده شود.

  • انطباق با مقررات

افزونه نماینده دائمی، یک مرجع تعیین شده را قادر می‌سازد تا توکن‌های PYUSD را برای اهداف انطباق مدیریت کند و از پایبندی به الزامات نظارتی اطمینان حاصل کند.

مزایای توسعه دهندگان در ساخت با PYUSD با استفاده از افزونه‌های توکن

توسعه دهندگان در بلاک‌چین سولانا می‌توانند با استفاده از برنامه توکن SPL با افزونه‌های توکن، پتانسیل کامل پول و دارایی‌های قابل برنامه ریزی را درک کنند. این شامل ادغام چندین پایگاه کد و پروتکل بود.

با این حال، توسعه دهندگان در حال حاضر دسترسی بومی به طیف کاملی از ویژگی‌های قابلیت برنامه‌ریزی در هنگام ضرب توکن‌هایی با پسوندهای توکن فعال دارند. با استفاده از این روش ساده، توسعه‌دهندگان می‌توانند قابلیت‌های خاصی را بر اساس هر ویژگی فعال یا غیرفعال کنند و توکن‌های خود را متناسب با نیازهای خاص برنامه‌هایشان سفارشی کنند.

علاوه بر این، (TE)ها افزونه‌های استاندارد صنعتی، به خوبی آزمایش شده و تایید شده هستند که امنیت و قابلیت اطمینان در سطح سازمانی PYUSD را می‌دهند. از آن‌جا که آن‌ها استانداردهای قابل استفاده مجدد هستند، توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌ها را سریعتر طراحی و آزمایش کنند.

به عنوان ماژول‌های plug-and-play، (TE)ها مسیری سریع و اثبات شده برای افزودن بلاک‌چین و PYUSD به برنامه‌ها ارائه می‌دهند. علاوه بر این، از آن‌جایی که (TE)ها یک استاندارد باز هستند، PYUSD را می‌توان نه تنها با PayPal بلکه با هر کیف پول، صرافی سازگار دیگری استفاده و ادغام کرد. این سازگاری، نوآوری در زمینه پرداخت‌های دیجیتال را تشویق می‌کند و توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا آزادانه PYUSD را در صورت نیاز آزمایش کرده و گسترش دهند.

نحوه ساخت استیبل کوین با PYUSD در سولانا

مراحل زیر به درک این‌که چگونه توسعه دهندگان علاقه‌مند می‌توانند با PYUSD در Solana شروع به ساختن استیبل کوین کنند، کمک می‌کند.

مرحله ۱: PYUSD را دریافت کنید

دریافت PYUSD اولین قدم در کار با آن است. می‌توان PYUSD را در کیف پول‌های PayPal یا Venmo خریداری، فروخت و استفاده کرد. خط مشی حفاظت از مصرف کننده PayPal برای هر کسی که از اکوسیستم PayPal برای خرید PYUSD استفاده می‌کند در دسترس است.

از طرف دیگر، می‌توانید PYUSD را با استفاده از پول فیات از کیف‌پول‌های اصلی Solana مانند فانتوم و صرافی‌های ارز دیجیتال مانند Crypto.com خریداری کنید. توسعه دهندگان می‌توانند PYUSD را در Devnet Solana از طریق دمو PYUSD آزمایش کنند.

مرحله ۲: جزئیات فنی را درک کنید

  • آدرس تولید PYUSD

برای ادغام PYUSD در یک برنامه، توسعه دهندگان می‌توانند از آدرس PYUSD mint استفاده کنند:

۲b1kV6DkPAnxd5ixfnxCpjxmKwqjjaYmCZfHsFu24GXo

در بلاک‌چین سولانا، این آدرس ضرابخانه به طور منحصر به‌ فردی توکن PYUSD را شناسایی می‌کند. برای دریافت جزئیات حساب ضرابخانه، می‌توانید از کاوشگر Solana استفاده کنید.

  • پسوندهای توکن

PYUSD بر روی TEها ساخته شده است، که نشان دهنده تکرار بعدی استاندارد ذخیره برنامه Solana است و چارچوب‌های سازگاری خارج از جعبه را ارائه می‌دهد و زمان توسعه را کاهش می‌دهد. TEها روش‌های جدیدی را برای تقویت عملکرد توکن ارائه می‌کنند.

ویژگی‌های ضروری مانند خرید، انتقال و استیک توکن‌ها بخشی از برنامه توکن‌های اولیه بودند، اما TEها ویژگی‌های اضافی مانند انتقال محرمانه، ابرداده گسترده، منطق انتقال سفارشی و موارد دیگر را به همراه آورده‌اند (همان‌طور که در بخش بالا توضیح داده شد).

مرحله ۳: PYUSD را یکپارچه کنید

PYUSD در کیف پول‌های اصلی Solana و صرافی‌ها، از جمله Phantom و پلتفرم‌های متمرکز مانند Crypto.com قابل دسترسی است. علاوه بر این، کاربران واجد شرایط می‌توانند PYUSD را در اکوسیستم‌هایی از جمله PayPal و Venmo خریداری، بفروشند و استفاده کنند.

توسعه دهندگان می‌توانند به راحتی PYUSD را در پروژه‌های Solana خود دریافت و ادغام کنند. تست PYUSD از طریق سولانا Devnet برای توسعه و آزمایش در محیط sandbox در دسترس است. برای درک چگونگی ساخت با PYUSD، آن‌ها باید قبل از توسعه، در مورد افزونه‌های توکن نیز مطالبی را بیاموزید.

ماهیت منبع باز PYUSD و ادغام با TEهای Solana به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا به طور یکپارچه آن را در برنامه‌های خود بگنجانند و دسترسی آسان، خرج کردن و انتقال PYUSD را در برنامه‌های خود ممکن می‌سازد. برای کاربران واجد شرایط، سازگاری PYUSD با اکوسیستم Solana، از جمله کیف پول‌ها و پلتفرم‌های مختلف، آن را برای تراکنش‌های دیجیتالی به آسانی در دسترس قرار می‌دهد.

علاوه بر این، اسناد توسعه‌دهنده Solana و PayPal اطلاعات دقیقی در مورد ادغام توکن‌های PYUSD و Solana ارائه می‌دهد. توسعه دهندگان تشویق می‌شوند از منابع آیکون ارائه شده در هنگام ادغام PYUSD در برنامه‌های خود استفاده کنند.

این منابع شامل آیکون‌های PYUSD در اندازه های ۱۲۸ پیکسل و ۲۲۰ پیکسل است. برای دانلود، توسعه‌دهندگان می‌توانند روی تصویر کلیک راست کرده و «ذخیره تصویر به‌عنوان…» را انتخاب کنند، علاوه بر این، نماد PYUSD در قالب SVG از طریق PayPal Objects در دسترس است.

با ساختن استیبل کوین با PYUSD، توسعه‌دهندگان می‌توانند تجارب پرداخت کارآمد، فراگیر و قابل اعتماد برای آینده تجارت دیجیتال ایجاد کنند.

آینده استیبل کوین PYUSD

با تحقق موارد استفاده جدید و تطبیق سکه با تغییر محیط‌های نظارتی، احتمالات هیجان انگیزی برای PYUSD وجود دارد. دارایی‌های دنیای واقعی (RWAs) زمینه مناسبی برای رشد PYUSD هستند. با فعال کردن معاملات روان و تقریبا آنی در حوزه RWA، PYUSD می‌تواند به بهبود نقدینگی در بازار املاک و مستغلات به طور کلی غیر نقدینگی کمک کند.

نحوه تغییر مقررات استیبل کوین در ایالات متحده احتمالا بر PYUSD تأثیر می‌گذارد که برای اطمینان از انطباق باید خود را تطبیق دهد. قابلیت همکاری متقابل زنجیره‌ای یکی دیگر از اجزای حیاتی برای آینده PYUSD است. انشعاب به سایر بلاک‌چین‌ها به استیبل کوین کمک می‌کند تا سازگاری و دسترسی بیشتر را افزایش دهد.

پیشرفت‌های آینده ویژگی‌های امنیتی و قراردادهای هوشمند PYUSD نیز نقش مهمی در تکامل آن خواهد داشت. با بهبود قابلیت قرارداد هوشمند، ویژگی‌های جدیدی مانند انطباق خودکار و ابزارهای مالی پیچیده‌تر ممکن است پدیدار شوند.

منبع خبر: cointelegraph

لینک مطلب: نحوه ساخت استیبل کوین با PayPal USD (PYUSD) در سولانا

نوشته نحوه ساخت استیبل کوین با PayPal USD (PYUSD) در سولانا اولین بار در کریپتونگار. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2640949

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها