تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

لورس :چطور یک صرافی و ارز دیجیتال کلاهبردار می‌ تواند سرمایه شما را نابود کند؟

  • کد خبر : 2597927
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
لورس :چطور یک صرافی و ارز دیجیتال کلاهبردار می‌ تواند سرمایه شما را نابود کند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس : امنیت در دنیای ارزهای دیجیتال، حرف اول و آخر را می‌زند. فقط این موضوع که ما در ایران به درآمد دلاری برای افزایش سطح کیفیت زندگی‌مان نیاز داریم دلیل نمی‌شود که به هر پیشنهادی در دنیای ارزهای دیجیتال، پاسخ مثبت بدهیم و دست هر صرافی عجیب و […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

صرافی

امنیت در دنیای ارزهای دیجیتال، حرف اول و آخر را می‌زند. فقط این موضوع که ما در ایران به درآمد دلاری برای افزایش سطح کیفیت زندگی‌مان نیاز داریم دلیل نمی‌شود که به هر پیشنهادی در دنیای ارزهای دیجیتال، پاسخ مثبت بدهیم و دست هر صرافی عجیب و غریبی را محکم بفشاریم!

در این مقاله، شما را با دوز و کلک‌هایی که در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارند آشنا می‌کنیم تا از دارایی‌های ارزشمندتان محافظت کنید. تا انتهای این ماجرا، محکم سر جایتان بنشینید.

چه تهدیدهایی امنیت ارزهای دیجیتال را زیر سوال می‌برند؟

دنیای ارزهای دیجیتال در کنار فرصت‌های فراوانی که برای سرمایه گذاران به وجود آورده، مسیرهایی را هم برای افراد متقلب و کلاهبردار باز گذاشته است. البته این طبیعت تمام بازارهای مالی است. همانطور که یک دزد بالاخره راه خودش را به حجره فرش فروشی باز می‌کند، کلاهبردارهای دنیای آنلاین هم کیسه‌هایشان را برای خالی کردن جیب بازاری‌های این بستر، دوخته‌اند. نکته مهم این است که می‌توان بخشی از ماجرای امنیت ارز دیجیتال را با حواس‌جمع و آگاهی تضمین کرد. اجازه بدهید این ماجرا را با توضیح چند نوع کلاهبرداری در دنیای ارزهای دیجیتال توضیح دهیم:

بخوانید  آموزش نحوه کار با سایت rarible + صفر تا 100

درگیر شدن در طرح‌های پانزی

طرح‌های «پانزی» که آفتی عجیب در انواع بازارهای مالی هستند، راه خود را در بازار ارزهای دیجیتال هم باز کرده‌اند. در این طرح‌ها افراد ناشناس، یک پروژه ارز دیجیتال را معرفی می‌کنند و از افراد مختلف می‌خواهند که با خرید توکن‌ها روی این پروژه سرمایه گذاری کنند. آنها تاکید می‌کنند که اگر شما دست دو سه نفر دیگر را بگیرید و برای سرمایه گذاری به این پروژه بیاورید به شما سودی جداگانه تعلق می‌گیرد که مبلغش بسیار وسوسه کننده است.

شما هم در نهایت برای به دست آوردن آن سود بیشتر این کار را می‌کنید. بعد از مدت کوتاهی، با دیدن یک پست در شبکه‌های اجتماعی، خبر کلاهبردار بودن مدیران آن پروژه و بسته شدن بساط آن سیستم به گوشتان می‌رسد. از ویژگی‌های طرح‌ پانزی می‌توانیم به چند مورد زیر اشاره کنیم:

  1. این نوع طرح‌ها در آغاز بسیار پر سر و صدا هستند
  2. سود بسیار زیادی را با سرمایه گذاری کم به شما پیشنهاد می‌دهند
  3. خودشان مسئولیت مدیریت سرمایه را به عهده می‌گیرند و شما را دور از ریز این ماجرا نگه می‌دارند
بخوانید  تتر و باز هم احتمال دستکاری بازار! این بار جریان چیست؟

وعده شیرین استخراج ابری

یکی از روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، استخراج کردن است. ولی این ماجرا به دلیل هزینه‌ها یا حتی دردسر فراوانی که دارد برای همه مناسب نیست. کلاهبردارها از این نقطه ضعف و موقعیتی که در دسترس همه قرار ندارد برای سودجویی، نهایت استفاده می‌برند.

به این ترتیب که یک وبسایت جذاب می‌سازند، کلی هم تبلیغ می‌کنند تا دیده شود و در آن به شما یک پیشنهاد بسیار وسوسه‌انگیز می‌دهند: «سهیم شدن در استخراج ابری ارز دیجیتال!» بر حسب اتفاق، ویژگی‌های این استخراج ابری، تمام چیزهایی است که شما استخراج معمولی رمزارزها را بابت آن کنار گذاشته بودید؛ یعنی مواردی مثل: «استخراج ارز دیجیتال بدون نیاز به دستگاه»، «بدون سر و صدا»، «بدون هزینه خرید و نگهداری»، «سود تضمینی» و فقط با واریز سرمایه!

لازم به گفتن نیست که این‌ها هم بعد از مدتی همراه با پول شما، غیبشان می‌زند!

استخراج ابری

افتادن در دام صرافی‌های کلاهبردار

این مورد نه تنها برای ما که دستمان از بسیاری ویژگی‌ها و امکانات جهانی کوتاه است بلکه برای بسیاری از افراد تازه‌کار هم اتفاق می‌افتد. صرافی‌های کلاهبردار با معرفی خودشان به عنوان یک صرافی با کارمزد بسیار کم و برای ما ایرانی‌ها با امکان انجام بدون محدودیت معامله‌ها با توجه به تحریم‌ها سعی در جلب اعتماد مخاطبانشان دارند.

بخوانید  نوبیتکس از صرافی غیرمتمرکز و کیف پول غیرامانی خود رونمایی کرد؛ نوبی‌دکس، لاکت‌ولت و شروعی برای توسعه دیفای در ایران

اما در عمل، وقتی سرگرم خرید و فروش ارز دیجیتال هستیم، ناگهان با دستکاری نرم‌افزاری قیمت‌ها روبه‌رو می‌شویم. وقتی هم که علت را جویا می‌شویم به ما می‌گویند که عادی است و برطرف می‌شود. بعد از مدتی هم به ما پیشنهاد می‌دهند که سرمایه گذاری سنگین‌تری انجام دهیم تا به سود بیشتری دست پیدا کنیم. وقتی سود خوبی کردیم، حساب کاربری ما را به دلیل‌های جورواجور مسدود می‌کنند و دیگر خبری از آن پشتیبان‌های مهربان هم نخواهد بود!

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال بی‌ارزش

خرید ارز دیجیتال در شمار روش‌های مستقیم سودآوری از این بازار است. ولی این موضوع در مورد تمام ارزهای دیجیتال که گاهی در عرض یک شب به جهان معرفی می‌شوند نیست. حقیقت این است که همه رمزارزها سرنوشت بیت کوین را پیدا نمی‌کنند. بنابراین بهترین کار این است که هنگام خرید ارز دیجیتال فقط به نوظهور بودن آن رمزارز توجه نکرده و خوب بررسی کنید که اصلا این ارز دیجیتال در حد و اندازه‌ای هست که بخواهید روی آن سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت انجام دهید؟

بخوانید  ۵ صرافی بدون احراز هویت برای معامله ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال

از دست دادن سرمایه با کیف پول‌های نامعتبر

حتی با وجود کیف پول‌های سرد و گرم معتبری که وجود دارند، هنوز هم افرادی هستند که بدون تحقیق درست یا فقط بر اساس توصیه دوستان یا آشنایانشان به سراغ استفاده از کیف پول‌های تقلبی یا کلاهبردار می‌روند و ارز دیجیتال خودشان را در آنها واریز می‌کنند. بعد از آن هم شاکی می‌شوند که چرا مثلا وقتی «تتر» را واریز می‌کنند ناگهان در کیف پولشان، غیب می‌شود!

اگر به فکر سرمایه گذاری جدی و مطمئن در ارزهای دیجیتال هستید بهتر است قبل از هر کاری، کیف پول ارز دیجیتال معتبری را برای خودتان تهیه کنید. خوشبختانه چند نمونه از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال، رایگان و بسیار امن هستند. از این نمونه می‌توانیم به «کیف پول تراست والت»، «کیف پول مای‌سلیوم»، «کیف پول متامسک»، «کیف پول اتمیک»، «کیف پول سیف پل» و … اشاره کنیم.

قدم اول امنیت از سوی شما برداشته می‌شود

تا زمانی که شما اطلاعات خودتان را در زمینه ارزهای دیجیتال به‌روز نگه دارید و برای امنیت دارایی دیجیتالتان ارزش قائل شوید، هیچ خطری تهدیدتان نخواهد کرد. یادتان باشد که کلاهبردارها برای فریب دادن شما یک لحظه دست از کار نمی‌کشند و همیشه در جریان جدیدترین خبرهای حوزه رمزنگاری هستند تا بتوانند راهی برای کلاه گذاشتن سر این و آن پیدا کنند. با این حساب، وقتی شما هم اطلاعات خودتان را به روز نگه می‌دارید اگر نگوییم از آنها جلوتر خواهید بود، دست‌کم دوشادوش آنها حرکت خواهید کرد.

بخوانید  شکایت دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران علیه کیف پول اتمیک! علت این درگیری چیست؟
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها