تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3

لورس :چند نکته مهم محافظت از کودکان در برابر آتش سوزی

  • کد خبر : 2596173
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
لورس :چند نکته مهم محافظت از کودکان در برابر آتش سوزی
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :قطعا بسیاری از والدین همواره به فکر ایمنی خانه خود در برابر آتش سوزی می باشند. کودکان ما همواره در معرض خطرات مختلف هستند که رعایت نکات ایمنی باعث بالا رفتن امنیت آنها می شود. فرزندان ما از زمان بدو تولد تا رسیدن به سن بلوغ نیازمند مراقبت […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

قطعا بسیاری از والدین همواره به فکر ایمنی خانه خود در برابر آتش سوزی می باشند. کودکان ما همواره در معرض خطرات مختلف هستند که رعایت نکات ایمنی باعث بالا رفتن امنیت آنها می شود. فرزندان ما از زمان بدو تولد تا رسیدن به سن بلوغ نیازمند مراقبت ها و رعایت نکات ایمنی می باشند به ویژه در زمانی در خانه نیستید و یا کودک شما در اتاق خود مشغول بازی می باشد، رعایت چند نکته امنیت و ایمنی فرزند و خانه را بالا می برد.

نکات ایمنی در برابر آتش سوزی برای نوزادان

  • درست همانند برنامه تمرینی که برای رسیدن به بیمارستان در زمان به دنیا آمدن نوزاد خود داشتید، یک برنامه فرار از آتش برای خانواده و فرزندان خود تهیه نمایید تا شانس خود را برای خروج ایمن از خانه در هنگام آتش سوزی افزایش دهید.
  • یک نفر را برای بیرون بردن ایمن نوزادان و کودکان کوچک تعیین کنید.
  • به یاد داشته باشید که بخاری ها را حداقل سه متر از هر چیزی که می تواند بسوزد دور نگه دارید و همیشه هنگام روشن شدن بخاری بر کودکان نظارت دقیق داشته باشید.
  •  هنگام خروج از اتاق مطمئن شوید که بخاری را خاموش کرده‌اید.
  • هنگام حمل ظروف داغ یا هنگام آشپزی روی اجاق، کودک را در آغوش نگیرید.
  • در صورت استفاده از دستگاه های بنزینی، بنزین را در مکانی امن نگهداری کنید که کودکان نتوانند به آن دسترسی داشته باشند. فقط مقادیر کم را در ظرف مورد تاییدی که دارای ویژگی های ایمنی کودک است نگهداری کنید.

 

استفاده از کپسول آتش نشانی

با وجود تمامی هشدار ها و آموزش ها نیاز است حتما در مواقع بحرانی و آتش سوزی از یک کپسول آتش نشانی استفاده نمایید. همچنین کپسول های آتش نشانی را بررسی نمایید که مشکلی ار بابت استفاده و همینطور پر بودن آن ها وجود نداشته باشد. درصورتیکه این کپسول ها خالی باشند نیاز به شارژ آنها دارید. بسیاری از مراکز شارژ کپسول آتش نشانی را با بهترین قیمت ها انجام می‌دهند. کپسول آتش نشانی را در جایی نگهداری کنید که قابلیت دسترسی به آن در سریع ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

چند نکته مهم محافظت از کودکان در برابر آتش سوزی

پیشگیری از خفگی توسط مونوکسید کربن  (CO)

مسمومیت با گاز  COمی تواند بسیار سریعتر در کودکان خردسال اتفاق بیفتد، بنابراین عملکرد صحیح و قرار دادن آلارم CO بسیار مهم است.

حداقل یک دستگاه هشدار دهنده CO با باتری AC و باتری پشتیبان در جاهای مختلف خانه خود و نزدیک محل خواب نصب کنید.

آلارم های CO را هر پنج تا هفت سال یکبار تعویض کنید تا از آخرین به روز رسانی های فناوری بهره مند شوید.

آلارم‌های دیجیتال CO عالی هستند زیرا دقیقاً می‌توانید میزان CO موجود در محیط را مشاهده کنید. به عنوان مثال، ۷۰ PPM یک سطح ناامن برای یک بزرگسال است. اما فقط ۳۰ PPM می تواند برای یک کودک خردسال خطرناک باشد.

 

هشدار دود + مونوکسید کربن با ویژگی های هوشمند

هشدارهای تلفن همراه هنگام تشخیص دود یا CO، حتی زمانی که در خانه نیستید، به تلفن شما ارسال می شود. ایده آل برای ایجاد آرامش خاطر والدین جدید، زمانی که آنها آماده هستند تا بچه های کوچک را به یک پرستار بسپارند.

 

محافظت از کودکان با افزایش سن

کودکان علاقه به آتش را تجربه می کنند. آنها ممکن است سؤالاتی مانند “آتش چقدر داغ است؟” یا از طریق بازی با ماشین های آتش نشانی یا آشپزی روی اجاق بازی علاقه خود را نشان دهند.

بسیاری از آتش‌سوزی‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که کودکان خردسال تنها می‌مانند و به کبریت و فندک دسترسی دارند. والدین باید قوانین و عواقب روشنی در مورد سوء استفاده از آتش را به کودکان خود بیاموزند.

کبریت ها و فندک ها را دور از دسترس و دید کودکان، در ارتفاعات، ترجیحاً در یک کابینت قفل دار یا یک ظرف نگهداری کنید.

به کودکان بیاموزید که اگر کبریت یا فندک دیدند به بزرگسالان بگویید. کودکان باید درک کنند که کنترل آتش دشوار است، سریع است و به محض اینکه شما را لمس کرد می تواند به شما آسیب برساند.

هرگز به کودک خردسال کارهایی که شامل استفاده از فندک یا کبریت است (روشن کردن شمع، آوردن فندک برای یک بزرگسال برای روشن کردن سیگار یا شومینه و غیره) محول نکنید.

فقط از فندک های طراحی شده با ویژگی های مقاوم در برابر کودکان استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید، مقاومت در برابر کودکان به معنای محافظت از کودکان نیست.

اگر مشکوک هستید که فرزندتان به طور عمدی آتش می‌افروزد و مجذوب آتش است، از کارشناسان این امر کمک بگیرید. سازمان آتش نشانی، مدرسه یا سازمان مشاوره محلی شما می تواند با کارشناسان آموزش دیده ای که می دانند چگونه به کودکان آتش سوزی را به شیوه ای مناسب آموزش دهند، در تماس باشید..

منبع : اکسیژن امیر

 

 

 

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2596173

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها