تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1
خانه دسته‌بندی نشده

لورس :آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) اعلام شد

  • کد خبر : 2632350
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
لورس :آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) اعلام شد
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) اعلام شد طبق بخشنامه وزارت صمت، دارندگان دستگاه‌های ماینر در سراسر کشور موظف به دریافت شناسه رهگیری برای دستگاه‌های خود شده‌اند. براساس اعلامیه این وزارتخانه، دریافت شناسه کالا از طریق سامانه جامع تجارت و در یک مهلت ۱۵ روزه از ابتدای دی ماه سال جاری امکان‌پذیر بوده و این الزام شامل حال ماینرهای بهره‌برداری نشده نیز می‌شود.
به گزارش والکس و به نقل از خبرگزاری مهر و وب‌سایت روزنامه ایران، وزارت صمت در بخشنامه‌ای اعلام کرده است که امکان اخذ شناسه رهگیری برای دستگاه‌های استخراج رمزارز در سامانه جامع تجارت فراهم شده و دارندگان این دستگاه‌ها تا ۱۵ دی ماه سال جاری مهلت دارند تا نسبت به این موضوع اقدام کنند.
در این بخشنامه آمده است:
با عنایت به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص لزوم انجام اقدامات قانونی توسط دارندگان دستگاه‌های استخراج رمزارز ضروری است کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی دارای جواز تأسیس و پروانه بهره برداری تولید ماینر استخراج رمز ارز با مراجعه به سامانه جامع تجارت پس از ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) اعلام شد

طبق بخشنامه وزارت صمت، دارندگان دستگاه‌های ماینر در سراسر کشور موظف به دریافت شناسه رهگیری برای دستگاه‌های خود شده‌اند. براساس اعلامیه این وزارتخانه، دریافت شناسه کالا از طریق سامانه جامع تجارت و در یک مهلت ۱۵ روزه از ابتدای دی ماه سال جاری امکان‌پذیر بوده و این الزام شامل حال ماینرهای بهره‌برداری نشده نیز می‌شود.

به گزارش والکس و به نقل از خبرگزاری مهر و وب‌سایت روزنامه ایران، وزارت صمت در بخشنامه‌ای اعلام کرده است که امکان اخذ شناسه رهگیری برای دستگاه‌های استخراج رمزارز در سامانه جامع تجارت فراهم شده و دارندگان این دستگاه‌ها تا ۱۵ دی ماه سال جاری مهلت دارند تا نسبت به این موضوع اقدام کنند.

در این بخشنامه آمده است:

با عنایت به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص لزوم انجام اقدامات قانونی توسط دارندگان دستگاه‌های استخراج رمزارز ضروری است کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی دارای جواز تأسیس و پروانه بهره برداری تولید ماینر استخراج رمز ارز با مراجعه به سامانه جامع تجارت پس از تعریف انبار و دریافت شناسه کالا در مهلت مقرر اول تا پانزدهم دی ماه سال جاری که امکان اخذ شناسه یکتای رهگیری در سامانه فراهم شده است نسبت به دریافت شناسه مذکور برای کلیه دستگاه‌های خود اعم از دستگاه‌های در حال بهره برداری و بهره برداری نشده اقدام نمایند. مقتضی است دستور فرمائید موضوع به نحو احسن به ذینفعان استان مربوطه اطلاع رسانی گردد.

شایان ذکر است مهلت زمانی یاد شده آخرین فرصت اخذ شناسه یکتای رهگیری بوده و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد؛ مطابق تأکید وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسئولیت عواقب ناشی از عدم اقدام به موقع در این خصوص به طور مستقیم بر عهده دارندگان دستگاه‌های مذکور است.

گفتنی است، طبق تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کلیه کالاهای تولید داخل یا وارداتی که به صورت تجاری برخلاف ضوابط تعیینی دولت «خرید»، «فروش»، «حمل» یا «نگهداری» می‌شوند، در حکم کالای قاچاق بوده و با عنوان کالای موضوع قاچاق از آنها یاد می‌شود.

با این تفاسیر، کلیه افراد ذینفع اعم از استفاده‌کنندگان، دارندگان، مونتاژکاران و حتی افرادی که در نگهداری دستگاه‌های ماینر در حال فعالیت هستند، مشمول این ماده قانونی هستند و بایستی به منظور پیشگیری از عواقب قانونی، نسبت به اخذ شناسه رهگیری ماینرها از سامانه جامع تجارت، اطمینان حاصل کنند.

همچنین انجمن بلاکچین ایران، طی بیانیه‌ای ضمن اعلام اینکه تاریخ تعیین شده (۱۵دیماه) به عنوان آخرین مهلت برای دریافت شناسه رهگیری دستگاه‌های استخراج رمزارز، دیگر قابل تمدید نیست؛ از دارندگان این دستگاه‌های خواسته است تا برای جلوگیری از مشکلات تعزیراتی و انتظامی هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهند.

پیش از این محمد خدادادی، مجری طرح رمز ارز توانیر در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از استخراج غیر قانونی رمز ارز گفته بود که از ابتدای سال ۹۸ تا تابستان سال جاری، مجموعاً نزدیک به ۸ هزار مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز، شناسایی شده که بیش از ۲۵۰هزار دستگاه ماینر در این مراکز فعالیت داشته‌اند. به نظر می‌رسد با الزام دارندگان ماینرها به دریافت شناسه رهگیری، مقابله با استخراج غیرقانونی رمزارز وارد فاز جدیدی خواهد شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2632350

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها