تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس : آشنایی با شبکه اینجکتیو؛ اکوسیستمی جذاب برای امور مالی و دیفای!

  • کد خبر : 2623562
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
لورس : آشنایی با شبکه اینجکتیو؛ اکوسیستمی جذاب برای امور مالی و دیفای!
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) در بلاک‌چین‌های مختلفی وجود دارند. اما چه می‌شد اگر یک بلاک‌ چین، به خصوص برای توسعه اپلیکیشن‌های دیفای طراحی و توسعه داده می‌شد؟ خب؛ همچین بلاک چینی وجود دارد؛ اینجکتیو.
شبکه اینجکتیو یک شبکه لایه اول است که سعی می‌کند بستری برای توسعه اپلیکیشن‌های دیفای باشد. خصوصیات خاص این شبکه و مهندسی شخصی‌سازی‌شده آن برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و دیفای، باعث شده تا اینجکتیو، چیزی شبیه به یک بانک مرکزی، برای فعالیت سایر پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز باشد.
شبکه اینجکتیو یک رمرزارز بومی هم به نام «اینجکتیو» با نماد INJ دارد که در ادامه به همه چیز درباره ارز دیجیتال اینجکتیو نیز پرداخته‌ایم. پس تا پایان این مطلب، همراه پول نو باشید!
آشنایی با شبکه اینجکتیو کم و بیش با پروتکل‌های اقتصاد غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) آشنا هستیم. صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، پلتفرم‌های وام‌دهی و پروتکل‌های ییلد فارمینگ، همگی از انواع پروژه‌های دیفای هستند. این پروژه‌ها بدون هیچ سوگیری خاصی، روی بلاک‌چین‌های مختلفی توسعه داده شده‌اند. بلاک‌چین‌هایی که صرفا همان هویت «بلاک چین» را دارند و ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) در بلاک‌چین‌های مختلفی وجود دارند. اما چه می‌شد اگر یک بلاک‌ چین، به خصوص برای توسعه اپلیکیشن‌های دیفای طراحی و توسعه داده می‌شد؟ خب؛ همچین بلاک چینی وجود دارد؛ اینجکتیو.

شبکه اینجکتیو یک شبکه لایه اول است که سعی می‌کند بستری برای توسعه اپلیکیشن‌های دیفای باشد. خصوصیات خاص این شبکه و مهندسی شخصی‌سازی‌شده آن برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و دیفای، باعث شده تا اینجکتیو، چیزی شبیه به یک بانک مرکزی، برای فعالیت سایر پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز باشد.

شبکه اینجکتیو یک رمرزارز بومی هم به نام «اینجکتیو» با نماد INJ دارد که در ادامه به همه چیز درباره ارز دیجیتال اینجکتیو نیز پرداخته‌ایم. پس تا پایان این مطلب، همراه پول نو باشید!

آشنایی با شبکه اینجکتیو

کم و بیش با پروتکل‌های اقتصاد غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) آشنا هستیم. صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، پلتفرم‌های وام‌دهی و پروتکل‌های ییلد فارمینگ، همگی از انواع پروژه‌های دیفای هستند. این پروژه‌ها بدون هیچ سوگیری خاصی، روی بلاک‌چین‌های مختلفی توسعه داده شده‌اند. بلاک‌چین‌هایی که صرفا همان هویت «بلاک چین» را دارند و لزوما «ویژه» توسعه پلتفرم‌های دیفای طراحی نشده‌اند. اتریوم ملموس‌ترین مثال برای این موضوع است.

اما اینجکتیو همان بلاک چین «ویژه» دیفای است. شبکه‌ای که با قالب «Cosmos SDK» طراحی شده است و به همین خاطر، ارتباط زیادی هم با شبکه کازماس دارد.

اما اینجکتیو به یک «بلاک‌چین مخصوص برای توسعه اپ‌های غیرمتمرکز» محدود نمی‌شود. اینجکتیو یک اکوسیستم بزرگ است که بلاک‌چین آن، بخشی از همان اکوسیستم محسوب می‌شود. «هاب» اینجکتیو از دیگر اجزای مهم این اکوسیستم است که امکانات فراوانی در آن وجود دارد و جلوتر به آن‌ خواهیم پرداخت.

عملکرد اینجکتیو به چه صورت است؟

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پروتکل اینجکتیو، دو قلمروی اصلی دارد؛ بلاک‌چین اینجکتیو و هاب آن. هرکدام از این دو قلمرو، به اجزای کوچکتری تقسیم می‌شوند و هرکدام هم عملکرد خاص خود را دارند.

بلاک چین اینجکتیو یک شبکه با مهندسی تقریبا از پیش‌ساخته‌شده است. این قالب یا معماری پیش‌ساخته، چیزی شبیه به معماری «OP Stack» پروژه آپتیمیزم است که به تازگی شبکه «بیس Base» هم با همین معماری طراحی شده است. کازماس به خودی خود، به عنوان یک شبکه «لایه صفر» شناخته می‌شود و پایه بلاک‌ چین و پروتکل‌های زیادی بوده است.

حتما بخوانید:

شبکه بیس چیست؟ آشنایی با جدیدترین لایه دومِ اتریوم

تعامل اینجکتیو با کازماس باعث می‌شود از قابلیت‌های مختلف این شبکه بهره‌مند باشد؛ از جمله «IBC». پروتکل IBC یا «Inter-Blockchain Communication» باعث می‌شود بلاک‌ چین‌های کاملا مجزا، با یکدیگر ارتباط داشته باشند. اینجکتیو همچنین از شبکه‌هایی‌ست که از تکنولوژی Wormhole هم پشتیبانی می‌کند. Wormhole فناوری‌ای است که اجازه می‌دهد بلاک‌چین‌ها با ارسال قرارداد هوشمند، به یکدیگر پیغام بدهند!

کازماس و اینجکتیو

اینجکتیو به عنوان یک بلاک‌چین، ماژول‌های از پیش‌ساخته مختلفی دارد که هرکدام می‌توانند برای توسعه Dappها به کار گرفته شوند. جلوتر انواع این ماژول‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

«Hub» اینجکتیو یا «Injective Hub» هم پلتفرمی‌ست که تقریبا هرکاری در آن می‌توان کرد! والت اینجکتیو، بریج، حاکمیت شبکه، استیک کردن و اکسپلورر شبکه، از قابلیت‌های این پلتفرم هستند.

معرفی سرویس‌های اینجکتیو

اکوسیستم اینجکتیو ۲ جزء یا قلمروی اصلی دارد که متوجه شدیم ماهیت آن‌ها به چه صورت است. در ادامه سرویس‌های اینجکتیو را به طور مجزا و در هر یک از این دو قلمرو بررسی می‌کنیم.

– بلاک چین اینجکتیو

بلاک چین اینجکتیو جایی‌ست که توسعه‌دهندگان می‌توانند به چندین ماژول از پیش ساخته‌شده دسترسی داشته باشند. هرکدام از این ماژول‌ها، برای ساخت بخشی یا یک سرویس کامل روی شبکه اینجکتیو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر بخواهیم کمی ساده‌تر موضوع را بیان کنیم، باید بگوییم هرکدام از این ماژول‌ها، کدهای ساخت بخشی از یک اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) هستند. این Dappها می‌توانند هرچیزی باشند؛ از صرافی غیرمتمرکز گرفته تا پلتفرم وام‌دهی. توسعه‌دهندگان برای ساخت تقریبا هرچیزی، نیاز به یک یا چند ماژول دارند تا اپ خود را طراحی کنند. در ادامه انواع این ماژول‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • صرافی : این ماژول می‌تواند برای ساخت هر صرافی اسپات یا فیوچرزی در شبکه اینجکتیو مورد استفاده قرار بگیرد. این ماژول تقریبا تمام ویژگی‌های یک صرافی کامل را دارد و می‌تواند یک صرافی کامل با تمام قابلیت‌ها را ایجاد کند.
  • اوراکل : این ماژول برای بررسی منابع خارجی و تعیین قیمت دارایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمام صرافی‌ها و بروکرها برای نشان دادن قیمت، از اطلاعات موجود در منابع خارجی و رقبا استفاده می‌کنند.
  • پگی (Peggy) : این ساز و کار برای ساخت بریج برای توکن‌های ERC-20 در شبکه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مکانیزم می‌تواند بریج ارزهای مختلف بین شبکه‌های مختلف را انجام دهد.
  • Wasmx : پیشتر اشاره کردیم که اینجکتیو می‌تواند با شبکه‌های اکوسیستم کازماس همکاری و تعامل داشته باشد. این اتفاق به لطف همین ماژول رخ می‌دهد. با استفاده از این ماژول، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های مرتبط به هم و با اکوسیستم کازماس ایجاد کنند.

اینجکتیو هاب (Injective Hub)

هاب اصولا جایی‌ست که اتفاقات مهم زیادی در آن رخ می‌دهد و مرکز وقایع مهم است. برای اینجکتیو هم، هاب چنین نقشی را ایفا می‌کند. هابِ اینجکتیو جایی‌ست که تصمیمات و اتفاقات مهمی در شبکه مثل استیکینگ، حاکمیت و توکن‌سوزی در این قسمت اتفاق می‌‌افتد. در ادامه تمام این قسمت‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

هاب اینجکتیو

در «Injective Hub»، تصمیمات مهم مربوط به شبکه، سودهای استیک ارز INJ و همچنین امور مرتبط با کاربران مثل ذخیره ارز در والت صورت می‌گیرد. تصویر بالا منوی اصلی سایت اینجکتیو هاب را نشان می‌دهد و در کادر قرمز سمت چپ، به قسمت‌های مختلف هاب دسترسی خواهید داشت. هرکدام از موارد داخل کادر قرمز را به نوبت بررسی می‌کنیم.

والت (Wallet)

والت اینجکتیو

در این صفحه به دارایی‌هایتان در شبکه اینجکتیو دسترسی خواهید داشت. البته پیش از آن باید از قسمت بالای صفحه و سمت راست و با گزینه «Connect»، والت خود را به هاب متصل کنید. در صفحه Wallet، میزان توکن‌های INJ شما و همچنین تمام دارایی‌های ERC-20 در کیف پولتان، نمایش داده خواهد شد.

بریج (Bridge)

اگر مثل تصویر قسمت قبل، دار والتی که به هاب متصل کردید، هیچ ارزی وجود نداشته باشد، می‌توانید از قسمت بریج، ارزهای بسیاری از شبکه‌های مختلفی را به والت هاب‌تان بریج کنید.

بریج به شبکه اینجکتیو

در قسمت Bridge، با تصویر بالا مواجه خواهید شد. در قسمت «From» که در بالای صفحه دیده می‌شود و به طور پیش‌فرض روی شبکه اتریوم قرار دارد، شما شبکه‌ مبدا برای بریج دارایی‌هایتان را انتخاب می‌کنید. قسمت «To» هم که طبیعتا یک گزینه دارد که مربوط به شبکه اینجکتیو است. پایین قسمت To، نماد ارز INJ و لوگوی آن را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی آن، می‌توانید هر ارز ERC-20 دیگری را به جای INJ به اینجکتیو منتقل کنید.

استیک کردن (Staking)

شبکه اینجکتیو یک شبکه «اثبات سهام یا PoS»، از نوع «نمایندگی‌شده یا Delegated» آن است. برای همین هم برای نقش داشتن در حاکمیت (Governance) شبکه، باید ارز INJ را در اینجکتیو استیک کنید. این قابلیت از قسمت «Staking» در سمت چپ قابل دسترسی‌ست.

استیک کردن اینجکتیو

با ورود به منوی استیکینگ، با تصویری شبیه به تصویر بالا مواجه می‌شویم. ۷ قسمت فعال در این منو دیده می‌شود که هرکدام عبارت اند از:

  • Delegations : اگر ارز INJ در والتتان موجود باشد، می‌توانید این ارز را به اعتبارسنج‌ها یا ولیدیتورهای (Validator) شبکه اینجکتیو، اختصاص بدهید. این اختصاص بدین معناست که شما از بین ۱۲۵ ولیدیتور شبکه اینجکتیو، یک یا تعداد دلخواهی را به عنوان نماینده خود انتخاب می‌کنید. و با تخصیص ارز INJ به آن‌ها، قدرت تصمیم‌گیری آن‌ها در شبکه را بالاتر خواهید برد. فرایندی که شبیه به انتخاب نماینده پارلمان یا مجلس است! در قسمت Delegations، تعداد ولیدیتورهای انتخابی شما نمایش داده می‌شود.
  • Your Staked Amount : میزان توکن INJ که در شبکه استیک کرده‌اید، در این قسمت دیده می‌شود.
  • Claimable Rewards : در همه‌جا، استیک و قفل کردن دارایی در شبکه، با دریافت سودی همراه خواهد بود و در اینجکتیو هم اینگونه است. مقدار این سود ثابت سالیانه را جلوتر بررسی می‌کنیم اما در این بخش، مقدار سودی که با استیک کردن INJ عایدتان شده است را می‌توانید ببینید.
  • Available INJ In Wallet : مقدار ارز INJ که در کیف پولتان قرار دارد را می‌توانید از این قسمت ببینید.
  • Total Validators : تعداد کل اعتبارسنج‌های شبکه اینجکتیو در این قسمت نمایش داده خواهد شد که در حال حاضر، ۱۲۵ نفر است.
  • Staking APR : درصد سود ثابت سالینه با استیک کردن INJ در این بخش به چشم می‌خورد که در حال حاضر ۱۵٫۹۷% است. در بخش دیگری در هاب، می‌توان با ماشین حساب این وبسایت، مقدار دقیق سود سالیانه را بر اساس حجم دارایی استیک‌شده محاسبه کرد که به ان نیز می‌پردازیم.
  • Total Staked : حجم تمام اینجکتیوهای استیک‌شده در شبکه که برابر است با حدودا ۴۴.۲ میلیون واحد INJ.

حاکمیت (Governance)

حاکمیت شبکه اینجکتیو

یکی دیگر از کاربردهای توکن اینجکتیو، استفاده آن برای حاکیمت این شبکه است. برای شرکت در نظرسنجی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مربوط به شبکه، باید حداقل ۵۰۰ توکن INJ را در هاب اینجکتیو استیک کرده باشید. کاربرانی که چنین شرایطی دارند، می‌توانند پروپوزال‌های خود برای تصویب‌شدن را ارائه دهند. اگر پروپوزال، بیش از یک سوم (۳۳.۴٪) از آرای مثبت همه ولیدیتورها را کسب کند، به نظرسنجی گذاشته خواهد شد. و اگر پروپوزالی بیش از نیمی از آرای مثبت را به دست بیاورد، در شبکه اجرایی خواهد شد. باید اشاره کرد که هر پروپوزال پس از تایید، به مدت ۴ روز به رای‌گیری گذاشته می‌شود.

مزایده (Auction)

اینجکتیو برای اینکه یک سیستم ضدتورمی برای فازیش ارزش توکن INJ داشته باشد، ایده‌ای به نام «مزایده سوزاندن یا Burn Auction» طراحی کرده است. هر هفته، ۶۰٪ از تمام توکنINJ که به عنوام کارمزد در شبکه اینجکتیو جمع‌آوری شده‌‌اند، سوزانده می‌شوند. برای این کار، این معادل این مقدار، ارزهای مختلفی به مزایده گذاشته می‌شود. هرکسی که این دارایی‌های به مزایده‌گذاشته را با مقداری بیشتری INJ خریداری کند، برنده ارزهای این مزایده خواهد شد. ارزهای INJ فرد برنده نیز سوزانده خواهند شد. این پروسه باعث می‌شود تعداد توکن‌های در چرخه اینجکتیو روز به روز کمتر شوند و ارزش بیشتری پیدا کنند.

اینجکتیو چه مزایایی دارد؟

  1. اینجکتیو شبکه‌ای‌ست که خود را صرفا یک بلاک چین برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در حوزه امور مالی و دیفای معرفی می‌کند. همین مسئله می‌تواند یک نوع بازاریابی جالب برای جذب پروژه‌های DeFi باشد. شاید اگر شما یک توسعه‌دهنده باشید بخواهید پروژه خود را روی شبکه‌ای توسعه دهید، ابتدا به سراغ شبکه‌ای بروید که «مخصوص» این کار ساخته شده است.
  2. اینجکتیو برای اینکه بتواند تجربه خوبی برای توسعه‌دهندگان پروژههای دیفای داشته باشد، ماژول‌های آماده و از پیش طراحی‌شده دارد. این باعث می‌شود که توسعه‌دهندگان خیلی راحت‌تر برنامه خود را بسازند و شکل بدهند.
  3. اینجکتیو هاب یک پلتفرم بسیار کاربردی‌‌ست که مزایای مهمی از جمله والت، امکان استیک کردن، اختصاص دارایی‌ استیک‌شده به ولیدیتورها و … دارد. تک تک این موارد از کاربردهای مهمی هستند که باعث می‌شوند افراد زیادی برای فعالیت در اکوسیستم اینجکتیو، جذب آن شوند.
  4. توکن‌سوزی INJ در فرایند «مزایده سوزاندن» باعث می‌شود این ارز همواره ارزش بیشتری پیدا کند. فرایندی ضدتورمی که با کاهش تعداد توکن‌های درچرخه INJ، دائما به ارزش آن می‌افزاید.

ارز دیجیتال اینجکتیو

با کاربردهای ارز دیجیتال اینجکتیو، ارز بومی این شبکه آشنا شدیم. دانستیم که ارز INJ می‌تواند در هاب اینجکتیو، برای استیک کردن و نقش داشتن در حاکمیت شبکه مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین از این ارز برای پرداخت کارمزد هم استاده می‌شود که به آن نقش ابزاری (Utility) هم می‌دهد. این ارز، عرضه کلی (Max Supply) ۱۰۰ میلیون واحدی دارد که در حال حاضر، حدود ۸۴ میلیون واحد از آن، در چرخه (Circulating Supply) هستند.

ارز دیجیتال INJ

نقش توکن INJ در شبکه اینجکتیو را در ادامه به طور خلاصه مرور می‌کنیم:

  1. حاکمیت شبکه : INJ حق رای ولیدیتورهای شبکه اینجکتیو به شمار می‌رود. فارغ از ولیدیتورها و اعتبارسنج‌ها، هرکسی که بخواهد در تصمیم‌گیری‌های شبکه اینجکتیو نقشی داشته باشد، می‌تواند با استیک کردن INJ و اعطای آن به اعتبارسنج‌ها، به قدرت رای‌شان بیفزاید. هر ولیدیتوری هم که تعداد بالاتری INJ در شبکه قفل کرده باشد، تاثیر بیشتری در رای‌گیری‌ها خواهد داشت.
  2. نقش ابزاری و دریافت کارمزد : برای پرداخت کارمزد در شبکه اینجکتیو، باید از ارز INJ استفاده کرد. این کارمزد هم به دو صورت در شبکه خرج می‌شود. ۶۰٪ آن، همانطور که اشاره کردیم، در فرایند «مزایده سوزاندن»، از چرخه خارج شده و ۴۰٪ مابقی هم برای جذب و تشوبق توسعه‌دهندگان جدید در راستای فعالیت و ساخت اپلیکیشن در اکوسیستم اینجکتیو، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. به اجماع رسیدن : مکانیزم اجماع اینجکتیو، «اثبات سهام نمایندگی‌شده یا DPoS» است. در این نوع از اجماع، ولیدیتورها با دارایی‌هایی که افراد دیگر در شبکه استیک کرده‌اند، به عنوان اعتبارسنج شبکه برگزیده می‌شوند. در واقع استیک‌کنندگان، می‌توانند از INJ استیک‌شده‌شان به عنوان رای برای انتخاب ولیدیتور در شبکه استفاده کنند.

نقشه راه اینجکتیو چیست؟

نقشه راه اینجکتیو

ماجراجویی‌های اینجکتیو از سال ۲۰۱۸ شروع می‌شود. جایی که اینجکتیو با همکاری «Binance Labs» نسخه ابتدایی خود را طراحی کرد. در ادامه و در سال ۲۰۱۹ بود که اینجکتیو اولین قدم‌های ساخت «اوردر بوک» و «بازار مشتقات» آنچِین را برداشت.

سال بعد و در ۲۰۲۰، اینجکتیو در دوره ابتدایی جذب سرمایه خود، توانست ۲٫۶ میلیون دلار سرمایه جذب کند. در همین سال هم بود که ارز INJ با همکاری بایننس، به بازار عرضه شد.

سال ۲۰۲۱ سال شلوغی برای اینجکتیو بود. در این سال آن‌ها توانستند یک جذب سرمایه موفق دیگر هم به ارزش ۱۰ میلیون دلار داشته باشند. در ادامه، هاب اینجکتیو هم طراحی و عرضه شد. عرضه مِین‌نت اینجکتیو، طراحی بریج میان بلاک‌چینی و همچنین پروتکل IBC، از دیگر اتفاقات مهمی بودند که در سال ۲۰۲۱ برای اینجکتیو رخ دادند.

در سال ۲۰۲۲، اینجکتیو توانست ورژن دوم بریج خود را طراحی و عرضه کند. در ادامه، لایه‌ای با کمک «کازماس» به این بلاک‌چین افزوده شد که قراردادهای هوشمند روی آن طراحی و اجرا می‌شدند؛ «CosmWasm». از دیگر اتفاقات مهم ۲۰۲۲ برای اینجکتیو هم، می‌توان به افزودن پشتیبانی این شبکه از پل ارتباطی «Wormhole» اشاره کرد.

چه کسانی سرمایه‌گذار و همکار اینجکتیو هستند؟

با دیدن این تیتر و خواندن قسمت‌های قبلی مقاله، شاید بتوانید دو مورد از همکاران اصلی اینجکتیو را حدس بزنید؛ «بایننس» و «کازماس». این دو پروژه در تبدیل اینجکتیو به چیزی که اکنون هست، نقش بسیار مهمی داشته‌اند. بایننس که در شکل‌گیری این پروژه و ایجاد توکن INJ نقش بسیار مهمی داشته است. از طرفی هم کازماس با اینجکتیو در ایجاد مکانیزم اجماع، لایه قراردادهای هوشمند CosmWasm و همچنین پروتکل‌‌‌های ارتباطی IBC و Wormhole نقش داشته است.

اینجکتیو در ۴ دوره جذب سرمایه، توانسته حدود ۵۶ میلون دلار سرمایه جذب کند. از سرمایه‌گذاران بزرگ اینجکتیو، می‌توان به «Binance Labs»، «Pantera Capital»، «Mark Cuban» و «Jump Crypto» اشاره کرد.

سرمایه‌گذاران اینجکتیو
در این تصویر، سرمایه‌گذاران اینجکتیو را در هر دوره از افزایش سرمایه این پروژه می‌توانید ببینید.

از چه صرافی‌هایی می‌توان توکن INJ را خریداری کرد؟

اکثر صرافی‌های بزرگ خارجی از توکن INJ پشتیبانی می‌کنند. اگر نمی‌دانید کدام صرافی خارجی برای ایرانیان در سال ۲۰۲۳ بهتر است، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله زیر هم سری بزنید:

حتما بخوانید:

بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان در ۲۰۲۳

اما بحث خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران کمی متفاوت است. خرید و فروش اینجکتیو از صرافی‌های معتبر ایرانی کار بسیار راحت‌تر و بی‌دردسرتری‌ست. «صرافی پول نو» یکی از صرافی‌های معتبر و دانش‌بنیان ایرانی‌ست که می‌توانید در آن، ارز دیجیتال INJ را به راحتی، با کارمزد پایین و در سریع‌ترین زمان ممکن خرید و فروش کنید. از طریق لینک زیر، به صفحه خرید و فروش INJ دسترسی خواهید داشت.

خرید و فروش ارز دیجیتال اینجکتیو (INJ)

بهترین کیف پول‌های اینجکتیو

تقریبا تمام والت‌های معتبر و معروف از ارز INJ پشتیبانی می‌کنند. کیف‌ پول‌های نرم‌افزاری زیر، نمونه‌ای از آن‌ها هستند:

  • Metamask
  • Trust Wallet
  • Torus
  • Coinbase Wallet

والت‌های سخت‌افزاری Ledger و Trezor هم از اینجکتیو پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر کیف‌پول‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، برخی از والت‌های اکوسیستم کازماس هم از INJ ساپورت می‌کنند که عبارت اند از:

  • Cosmostation
  • Keplr
  • Leap

آینده اینجکتیو چگونه است؟

از نوامبر سال گذشته که وقایع صرافی FTX در آن رخ داد تا به امروز، شاهد یک زمستان بسیار سخت کریپتویی بوده‌ایم. با این وجود در این مدت ارز INJ روندی صعودی داشته است و برخلاف جریان رودخانه حرکت می‌کرده است. قیمت ارز اینجکتیو در این مدت از ۲ دلار، به حوالی ۸ دلار رسیده است. افزایش ۴ برابری این توکن نشان می‌دهد با پروژه‌ای خوب روبرو هستیم که ارزش فکر کردن را دارد.

ایده این پروژه برای ساخت یک بلاک‌چین مخصوص برای اپلیکیشن‌های دیفای ایده جذابی‌ست. و به این ایده جذاب، این مورد را هم اضافه کنید که اینجکتیو کار را برای توسعه‌دهندگان بسیار راحت‌تر کرده است.

مارکت‌ کپ بالا (۶۵۰ میلیون دلاری) و قرارگرفتن توکن INJ در رده ۵۸ از نظر مارکت‌ کپ نشان می‌دهد توجهات زیادی روی این پروژه وجود دارد. با توجه به عملکرد گذشته اینجکتیو، می‌توان همیشه گوشه چشمی به آن داشت. شاید در زمستان‌های بعدی هم این توکن بتواند برخلاف جریان بازار حرکت کند و سودده باشد!

جمع بندی

اینجکتیو یکی دیگر از پروژه‌های نوآورانه و دوست‌داشتنی در دنیای کریپتو است که خواندن درباره آن، برای دوست داران این حوزه جذاب خواهد بود. در این بررسی سعی کردیم نشان دهیم چرا اینجکتیو می‌تواند پتانسیل تبدیل شدن به یکی از شبکه‌های مطرح دنیای بلاک چین تبدیل شود.

از نظر من نویسنده، چنین پروژه‌هایی که تمایزات بسیار واضحی با پروژه‌های دیگر دارند، جذاب هستند. کاملا مشخص است که اینجکتیو نوآوری بزرگی داشته و سعی کرده مثل تمام بلاک‌چین‌ها یا اپلیکیشن‌های دیفای دیگر نباشد. همین موضوع می‌تواند در آینده، باعث موفقیت ارز دیجیتال اینجکتیو و تیم آن باشد.
اما بعد از خواندن این بررسی، نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید عملکرد اینجکتیو در آینده چگونه خواهد بود؟

به نظرتون اینجکتیو در آینده رشد می‌کنه؟ صعودی (۰) نزولی (۰)

پرسخ و پاسخ

اینجکتیو پروتکل چیست؟

اینجکتیو یک اکوسیستم بزرگ با یک بلاک‌ چین لایه اول و همچنین قابلیت‌های دیگر است. اینجکتیو را می‌توان شبکه لایه اولی برای طراحی و توسعه اپلیکیشن‌های حوزه DeFi به شمار آورد که از ارز دیجیتال بومی خود، یعنی اینجکتیو (INJ) برای پیشبرد اهدافش استفاده می‌کند.

اینجکتیو پروتکل چگونه کار می‌کند؟

پروتکل اینجکتیو یک بلاک‌چین با ماژول‌های آماده و از پیش ساخته‌شده است که توسعه دهندگان می‌توانند از آن‌ها برای توسعه اپ‌های دیفای خود استفاده کنند. این شبکه از مکانیزم اجماع «اثبات سهام نمایندگی‌شده یا DPoS» استفاده می‌کند که برای آن، باید ارز دیجیتال INJ را در شبکه اینجکتیو، استیک کرد.

نوشته آشنایی با شبکه اینجکتیو؛ اکوسیستمی جذاب برای امور مالی و دیفای! اولین بار در بلاگ پول نو. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2623562

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها