تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :آموزش نحوه ورود به بازار ارزهای دیجیتال

  • کد خبر : 2613607
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
لورس :آموزش نحوه ورود به بازار ارزهای دیجیتال
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارزهای دیجیتال از زمان معرفی و پیدایش، به‌شدت در نوسان بوده‌اند. همین نوسان‌ها فرصت‌های کم‌نظیری برای کسب سود از معاملۀ ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کنند. در آن سوی ماجرا، اگر دقت نکنید ممکن است به‌خاطر همین نوسان‌ها ضررهای هنگفتی کنید.
بنابراین اگر تازه وارد بازار کریپتوکارنسی شده‌اید، ضروری است که اول اطلاعات لازم را به دست آورید و مجهز و آماده، فعالیت خود در این بازار را شروع کنید.
در این مقاله همراه ما باشید تا ببینیم و بخوانیم که چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم.
بازار ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟ ارزهای دیجیتال از یک سیستم غیرمتمرکز استفاده می‌کنند که هیچ مقام مسئول یا سازمان دولتی آن را کنترل نمی‌کند. در مقایسه با سیستم ارزهای سنتی، شبکه بلاک‌چین به مراتب ایمن‌تر و سودآورتر عمل می‌کند.
ساختار تجارت کریپتو به‌گونه‌ای است که برای معامله، به خریدار و فروشنده احتیاج دارید. به همین دلیل، اساس این تجارت بر پایه وجود برنده و بازنده استوار شده است.
درک اولیه از نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال، می‌تواند خسارت‌های احتمالی را به حداقل برساند و امکان‌ بهره‌برداری بهینه از سودهای بالقوه را ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارزهای دیجیتال از زمان معرفی و پیدایش، به‌شدت در نوسان بوده‌اند. همین نوسان‌ها فرصت‌های کم‌نظیری برای کسب سود از معاملۀ ارزهای دیجیتال ایجاد می‌کنند. در آن سوی ماجرا، اگر دقت نکنید ممکن است به‌خاطر همین نوسان‌ها ضررهای هنگفتی کنید.

بنابراین اگر تازه وارد بازار کریپتوکارنسی شده‌اید، ضروری است که اول اطلاعات لازم را به دست آورید و مجهز و آماده، فعالیت خود در این بازار را شروع کنید.

در این مقاله همراه ما باشید تا ببینیم و بخوانیم که چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شویم.

بخوانید  میکر و تیکر چیست؟ 0 تا 100 میکر (Maker) و تیکر (Taker)

بازار ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

ارزهای دیجیتال از یک سیستم غیرمتمرکز استفاده می‌کنند که هیچ مقام مسئول یا سازمان دولتی آن را کنترل نمی‌کند. در مقایسه با سیستم ارزهای سنتی، شبکه بلاک‌چین به مراتب ایمن‌تر و سودآورتر عمل می‌کند.

ساختار تجارت کریپتو به‌گونه‌ای است که برای معامله، به خریدار و فروشنده احتیاج دارید. به همین دلیل، اساس این تجارت بر پایه وجود برنده و بازنده استوار شده است.

درک اولیه از نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال، می‌تواند خسارت‌های احتمالی را به حداقل برساند و امکان‌ بهره‌برداری بهینه از سودهای بالقوه را فراهم کند.

آگاهی از ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در این بازار و آشنایی با نوسان‌های آن ضروری است. قیمت رمزارزها به‌سرعت در حال نوسان است و افزایش یا کاهش تصاعدی آن‌ها غیرمعمول نیست.

تریدرها با تشخیص و پیش‌بینی روند حرکت این ارزها، می‌توانند سرمایه‌گذاری‌های پرسود کنند که این خودش به دانش فنی و قدرت تحلیل نیاز دارد و فقط با آموزش و تجربه می‌توان به این مرحله رسید.

البته راه‌های دیگری هم برای کسب سود از این بازار وجود دارد:

  • هولدکردن یا نگه‌داشتن طولانی‌مدت ارزهای دیجیتال
  • استیکینگ یا سپرده‌گذاری ارز دیجیتال
  • ایردراپ یا پاداش‌گرفتن
بخوانید  بیوگرافی آلن گرینسپن و معرفی کتاب های Alan Greenspan

مراحل ورود به بازار ارز دیجیتال

گرچه رویکردهای گوناگونی برای ورود به بازار ارز دیجیتال وجود دارد، ولی تمام آن‌ها به دانش کافی، شناخت قوانین و آگاهی از خطرات احتمالی این نوع معامله احتیاج دارد.

مراحل ورود به بازار ارزهای دیجیتال، به این ترتیب است:

  1. در یک صرافی ارز دیجیتال ثبت‌نام کنید
  2. حساب خود را تامین مالی کنید
  3. رمزارز مورد نظر را انتخاب کنید
  4. تجارت را شروع کنید

۱. ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال

برای ورود به بازار ارز دیجیتال، در ابتدا لازم است یک صرافی کریپتوی امن و قابل اعتماد انتخاب کنید. صرافی‌ها و پلتفرم‌هایی معاملاتی دارای ویژگی‌های مختلفی هستند و هر یک مزیت‌ها و محدودیت‌هایی دارند.

این صرافی‌ها قابلیت خرید و فروش رمزارزها را فراهم و شما را از ایمنی معاملات مطمئن می‌کنند.

در انتخاب یک صرافی، موارد زیر را بررسی کنید و در نظر بگیرید:

  • کارمزدها
  • اقدامات امنیتی
  • لیست رمزارزهای پیشتیبانی‌‌شده

ایجاد حساب کاربری در صرافی‌ها

برای ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در صرافی‌ها، اطلاعات شخصی از قبیل نام، آدرس، شماره ملی، تاریخ تولد و آدرس ایمیل را باید وارد کنید.

بخوانید  سه معیار فاندامنتال بیت کوین که سیگنال صعودی می دهند

همچنین رمز عبور این حساب کاربری حداقل ۸ کاراکتر و ترکیبی از اعداد و حروف بزرگ و کوچک است. پس از تایید هویت، می‌توانید با واریز وجه به این حساب، فعالیت خود را آغاز کنید.

۲. تامین مالی حساب ارز دیجیتال

برای شروع مبادله رمزارز موردنظر، لازم است که حساب کاربری تامین مالی شده باشد. بسیاری از صرافی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند با استفاده از کارت‌های اعتباری یا حواله‌های بانکی، وجه نقد مورد نیاز را تامین‌ کنند.

ممکن است برخی از روش‌های پرداخت کارمزد بیشتری نسبت به سایر روش‌ها داشته باشند. بهتر است پیش از تصمیم‌گیری درباره انتخاب روش تامین مالی، کارمزدهای هر گزینه را بررسی کنید.

۳. انتخاب ارز دیجیتال برای شروع

پس از تامین مالی، مرحله بعدی انتخاب ارز موردنظر است. برای انتخاب رمزارز، باید اطلاعات کلی درباره آن ارز دیجیتال مثل نحوۀ عملکرد، تیم توسعه‌دهنده، سابقۀ قیمت و تحلیل‌های تکنیکال به دست آورید.برای شروع مبادله، انتخاب ارزهای رمزپایه مانند بیت‌کوین یا اتریوم که در مقایسه با دیگر ارزها پایدارتر هستند، انتخاب مناسب‌تری است.

۴. شروع تجارت ارزهای دیجیتال

برای شروع مبادله در بازار ارزهای دیجیتال، نیازمند یک استراتژی معاملاتی کریپتو هستید؛ این استراتژی‌ها ممکن است محافظه‌کارانه، خنثی یا حتی تهاجمی باشد.
پس از تعیین قیمت ارز و ارزش‌گذاری آن دارایی، خریدار و فروشنده شروع به تبادل آن ارز می‌کنند. در بیشتر مواقع خریداران تمایل دارند سفارش خود را با قیمتی کمتر از قیمت فروشنده ثبت کنند.

بخوانید  معامله اسپات (Spot) چیست و چه تفاوتی با معامله فیوچرز (Futures) دارد؟

در صورتی که تعداد سفارش‌های خرید از سفارش‌های فروش بیشتر باشد، به‌دلیل تقاضای بیشتر، قیمت بالاتر می‌رود و در مواقعی که افراد زیادی شروع به فروش یک ارز می‌کنند، قیمت کاهش پیدا می‌کند.

دانش لازم برای ترید ارز دیجیتال

هنگامی که درمورد ارزهای دیجیتال صحبت می‌شود، بیت‌کوین یکی از شناخته‌شده‌ترین ارزهای کریپتوکارنسی است که طرفداران زیادی دارد؛ اما از سال ۲۰۰۹ که Bitcoin معرفی شد، ارزهای دیگری نیز وارد بازار شده‌اند.

براساس تازه‌ترین گزارش Yahoo Finance در آگوست ۲۰۲۳، بزرگ‌ترین ارزهای رمزنگاری‌شده از نظر ارزش بازار به شرح زیر است:

نام ارز

مارکت کپ (ارزش بازار)

بیتکوین (BTC)

$۵۰۷ بیلیون

اتریوم (ETH)

$۲۰۱ بیلیون

تتر (USDT)

$۸۳ بیلیون

بایننس کوین (BNB)

$۳۲ بیلیون

ریپل (XRP)

$۲۸ بیلیون

یواس‌دی‌کوین (USDC)

$۲۶ بیلیون

کاردانو (ADA)

$۹ بیلیون

طبق اطلاعات ارائه شده توسط CoinMarketCap، بیش از ۱.۸ میلیون ارز دیجیتال وجود دارد که از این تعداد، برخی بسیار باارزش و تعدادی از آن‌ها اساساً بی‌ارزش به شمار می‌آیند.

بخوانید  سقوط وحشتناک Matic و آلت کوین‌ ها در بایننس؛ علت چه بود؟

در صورتی که می‌خواهید وارد بازار ارز دیجیتال شوید، دانستن اطلاعات پایه که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، ضروری است.

خواندن بازار

برای افراد مبتدی، مطالعه بازار ممکن است کاری دشوار و پیچیده‌ای به‌نظر برسد، اما بهتر است بدانید همه‌چیز در این فضا به خرید و فروش سایر افراد بستگی دارد.

بازار صعودی زمانی اتفاق می‌افتد که عامل قیمت به‌طور پیوسته افزایش پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، هنگامی که عامل قیمت پیوسته در حال کاهش باشد، بازار نزولی است.

روند صعودی و نزولی یک ارز با توجه به افق زمانی پیش‌رو می‌تواند اتفاق بیفتد.

تحلیل تکنیکال

با تحلیل تکنیکال یا فنی، عملکرد قیمت یک ارز را بر مبنای داده‌های قیمت و حجم آن در گذشته پیش‌بینی می‌کنیم. معامله‌گران با توجه به این تحلیل می‌توانند روند ارزها را تجزیه‌وتحلیل کنند.

به بعضی از ابزارهای اساسی برای تحلیل بازار در سطح خرد و کلان، در ادامه اشاره می‌شود.

ساختار و چرخه بازار

الگوهای معاملاتی قادرند پیش‌بینی‌هایی برای مدت‌های مختلف مانند چند ساعت، چند روز یا حتی سال‌های آینده ارائه دهند.زیرا بازارها ممکن است در شرایط خاص رفتارهای خاص و قابل پیش‌بینی از خود نشان دهند.

بخوانید  بازی Gods Unchained؛ ترکیب بازی ویدئویی با بلاک چین

با تغییر چرخه بازار، معامله‌گران به‌طور مداوم موقعیت خود را تثبیت یا اصلاح می‌کنند تا با مسیر تغییرات همگام شوند.

جهت حرکت بازار در اصطلاح به دو جهت گاو نر یا خرس تشبیه می‌شود که دو موجود کاملا متفاوت هستند. به‌طور خلاصه، نمایانگر روندهای صعودی و نزولی در بازار هستند.

  • بازار گاوی: بازار همیشه صعودی است.
  • بازار خرسی: بازاری است که همه‌چیز در آن می‌ریزد.
  • تعقیب نهنگ: افرادی که در بازار ارزها حجم زیادی از آن ارز را در اختیار دارند.

بازار گاوی بازار خرسی

معامله‌گران تازه‌کار باید بتوانند روند بازار را تشخیص دهند.

روانشناسی چرخه‌های بازار ارز دیجیتال

توجه به الگوی گاو یا خرس برای تحلیل وضعیت بازار اهمیت دارد؛ اما در بیشتر مواقع مشاهده می‌شود که مسیر حرکت ارزهای دیجیتال تحت تأثیر رفتارهای احساسی افراد واقعی قرار می‌گیرد.

یکی از چالش‌های معامله در کریپتوکارنسی، تشخیص رفتار احساسی معامله‌گران و کنترل اثر آن‌ها بر تصمیم‌گیری‌ها است.

روانشناسی چرخه‌های بازار ارز دیجیتال

مواردی نظیر وحشت جمعی، ترس از دست دادن و امید سرخوشانه، ممکن است روند حرکت یک ارز را حتی به‌صورت مقطعی تحت‌تاثیر قرار دهد.

بخوانید  چرا چین عاشق اتریوم است اما از بیت کوین نفرت دارد؟

حمایت و مقاومت

دو مورد از شاخص‌های پرکاربرد در تحلیل تکنیکال، «حمایت» و «مقاومت» است. این دو شاخص، به موانع قیمتی که تمایل به شکل‌گیری در بازار دارند، اشاره می‌کنند.

  • حمایت، سطحی است که روند نزولی در آن به‌دلیل هجوم تقاضا متوقف می‌شود.
  • مقاومت، سطح قیمتی است که در آن روند صعودی به‌دلیل فروش متوقف می‌شود.

سطوح حمایت و مقاومت

بسیاری از تریدرها از طریق تعیین سطوح حمایت و مقاومت، برای یک ارز تصمیم می‌گیرند. با تشخیص نقاط پایینی (حمایت) نقاط بالایی (مقاومت) تصمیم به ورود به بازار یا خروج از آن بگیرند.

خطوط روند

آینده یک ارز به تغییر موانع در طول زمان وابسته است و این تغییرات می‌توانند به روند قیمتی کاهشی یا افزایشی منجر شوند. دنباله‌ای از سطوح حمایت و مقاومت می‌تواند نمایانگر یک روند اصولی در بازار باشد که با اتصال این سطوح یک روند کلان شکل می‌گیرد.

در ترسیم کانال، یک خط در پایین و یک خط بالای کانال قرار دارد که به آن خط روند می‌گویند.

این خطوط همراه با خطی که در میانه قرار دارد و به آن خط میدلاین می‌گویند، یک کانال را تشکیل می‌دهد. میدلاین در بسیاری مواقع، باعث حمایت یا مقاومت یک ارز می‌شود.

بخوانید  موج جدید کلاهبرداری‌های رمزارزی | سوءاستفاده از عقاید مذهبی مردم

میدلاین نشان‌دهنده عدم‌تمایل معامله‌گران به فروش یا سیو سود است.

به‌عبارت دیگر، اگر تریدری سهم را در کف کانال خریداری کرده باشد، احتمال اینکه در نزدیکی میدلاین، دست به فروش آن بزند، بیشتر است.

خطوط روند

خط روند حتما دو یا سه نقطه برخورد دارد.

هر چه تعداد نقاط برخورد بیشتر باشد، آن خط روند معتبرتر است. برای مثال در ترسیم یک کانال صعودی، اگر نقاط برخورد ۱۰ بار باشند، آن خط در تحلیل‌ها اعتبار بیشتری دارد.

مووینگ اوریج (میانگین متحرک)

مووینگ اوریج (Moving averages)، یک خط فرضی را روی نمودار می‌کشد که بر اساس میانگین حرکت ارز است.

این اندیکاتور به‌عنوان یک خط مقاومت و حمایت فرضی شناخته می‌شود و تریدرهای زیادی در روند معاملاتی خود از آن بهره می‌برند.

مووینگ اوریج (میانگین متحرک)

مووینگ اوریج به‌خوبی توانایی نمایش سطوح حمایت در روند صعودی و همچنین قله‌های مقاومت در روند نزولی را دارد. این شاخص اطلاعات مفیدی از جهت حرکت کوتاه‌مدت یک ارز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

الگوهای نمودار

ترسیم بازار و کشف الگوهای آن را می‌توان به روش‌های متنوعی انجام داد، از جمله یکی از رایج‌ترین این روش‌ها نمایش بصری عملکرد بازار به‌وسیله کندل‌ استیک (candlestick) یا شمعدان است.

بخوانید  تداوم زمستان بازار NFT در گرمای تابستان

الگوهای نمودار

سایت‌های معتبر در حوزه ارز دیجیتال

یکی از سایت‌های معتبر در زمینه اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال، CoinMarketCap است که به‌عنوان مرجع ردیابی قیمت در جهان برای دارایی‌های رمزنگاری‌شده استفاده می‌شود. (coinmarketcap.com)

whale-alert.io، یکی دیگر از به‌روزترین پایگاه‌های داده جهان است که معامله‌گران کریپتوکارنسی می‌توانند برای تجزیه‌وتحلیل تراکنش‌های بلاک‌چین از آن استفاده کنند.

مرور مفاهیم لازم برای ورود به بازار ارز دیجیتال

در جدول زیر برخی از متداول‌ترین مفاهیم برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال قابل مشاهده است:

اصطلاحات ارز دیجیتال

توضیحات

هولد کردن

هُولد کردن یک استراتژی بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و نادیده گرفتن نوسان‌های بازار است.

کوین

کوین (سکه)، نوعی ارز طراحی‌شده است که بر روی بلاک‌چین خود ایجاد می‌شود.

توکن

از نظر فنی توکن، کلمه دیگری برای توصیف ارز رمزنگاری‌شده است اما بسته به زمینه آن می‌تواند معانی دیگری هم داشته باشد.

ماینینگ

ماینینگ یا استخراج، فرایند تولید کوین جدید است.

کریپتوکارنسی

نوعی ارز که به‌صورت الکترونیک وجود دارد و بانک‌ها و مقامات دولتی آن را کنترل نمی‌کنند.

کیف پول ارز دیجیتال

برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که به افراد اجازه می‌دهند ارزهای دیجیتال خود را در آن ذخیره کنند.

بلاک‌چین

این فناوری به کاربران امکان خرید، فروش و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

استیبل کوین

ارز دیجیتالی که ارزش خود را از یک منبع خارجی (معمولا دلار امریکا) می‌گیرد.

بخوانید  رئيس جمهور: کشورهای اجلاس کوالالامپور برای خلاص شدن از سلطه دلار اتفاق نظر دارند

جمع‌بندی

در این مقاله با چگونگی وارد شدن به بازار ارز دیجیتال آشنا شدیم و نکاتی را که هر تازه‌کاری برای ورود به این بازار بداند، بیان کردیم.

ورود به بازار ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن، اگر به‌طور صحیح انجام شود، می‌تواند یک تصمیم مالی سودآور باشد.

به‌عنوان یک تازه‌وارد و مبتدی، مهم است همیشه به یاد داشته باشید که این یک فضا یک محیط پویا و پر از تغییرات است و تحقیقات کامل و شناسایی خطرات احتمالی، پیش از قبول هر گونه تعهد مالی ضروری است.

با شروع سرمایه‌گذاری‌های کوچک و افزایش تدریجی دانش، همچنین به‌روز بودن و دنبال‌کردن اخبار می‌توانید موقعیت خود را در این بازار بهتر کنید.

The post آموزش نحوه ورود به بازار ارزهای دیجیتال appeared first on وبلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2613607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها