تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :ارز دیجیتال بایننس کوین Binance Coin چیست؟

  • کد خبر : 2617220
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
لورس :ارز دیجیتال بایننس کوین Binance Coin چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال چیست؟ این سوالی است که اکثر افراد این روزها به دنبال پاسخ آن هستند. خرید و فروش انواع ارز دیجیتال و استخراج آن‌ها در چند سال اخیر یکی از داغ‌ترین موضوعاتی بود که از کوچک تا بزرگ با آن درگیر بودند. این روزها با توجه افت لحظه‌ای ارزش پول ملی سرمایه‌گذاری در یک بستر امن، غیر متمرکز و پر بازده یکی از نیازهایی است که اکثرا با آن روبرو هستیم و به همین دلیل عامه مردم به سمت بازار ارزهای دیجیتال گرایش پیدا کردند.
در بازار ارزهای دیجیتال صدها ارز غیرمتمرکز خرید و فروش می‌شود که یکی از آن‌ها ارز دیجیتال بایننس کوین است.
صرافی ارز دیجیتال اریترون با پشتیبانی از معاملات بیش از ۱۰۰۰ رمز ارز بیشترین تعداد ارز دیجیتال را در بین صرافی های ایرانی ارائه می‌کند و همچنین می‌توانید ارز BNB را نیز خریداری کنید در ادامه پس از معرفی کامل ارز بایننس کوین به آموزش مراحل خرید BNB در اریترون می‌پردازیم.
ارز دیجیتال بایننس کوین BNB چیست؟ بایننس کوین (Binance Coin یا BNB) یکی از ارزهای دیجیتال رایج است که توسط بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز در جهان، تاسیس و راه‌اندازی شده است. BNB در ابتدا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال چیست؟ این سوالی است که اکثر افراد این روزها به دنبال پاسخ آن هستند. خرید و فروش انواع ارز دیجیتال و استخراج آن‌ها در چند سال اخیر یکی از داغ‌ترین موضوعاتی بود که از کوچک تا بزرگ با آن درگیر بودند. این روزها با توجه افت لحظه‌ای ارزش پول ملی سرمایه‌گذاری در یک بستر امن، غیر متمرکز و پر بازده یکی از نیازهایی است که اکثرا با آن روبرو هستیم و به همین دلیل عامه مردم به سمت بازار ارزهای دیجیتال گرایش پیدا کردند.

در بازار ارزهای دیجیتال صدها ارز غیرمتمرکز خرید و فروش می‌شود که یکی از آن‌ها ارز دیجیتال بایننس کوین است.

صرافی ارز دیجیتال اریترون با پشتیبانی از معاملات بیش از ۱۰۰۰ رمز ارز بیشترین تعداد ارز دیجیتال را در بین صرافی های ایرانی ارائه می‌کند و همچنین می‌توانید ارز BNB را نیز خریداری کنید در ادامه پس از معرفی کامل ارز بایننس کوین به آموزش مراحل خرید BNB در اریترون می‌پردازیم.

بخوانید  بلاک والت چیست؟ دانلود و آموزش استفاده از کیف پول Block Wallet

ارز دیجیتال بایننس کوین BNB چیست؟

بایننس کوین (Binance Coin یا BNB) یکی از ارزهای دیجیتال رایج است که توسط بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز در جهان، تاسیس و راه‌اندازی شده است. BNB در ابتدا بر بستر بلاکچین Ethereum) ERC-20) بود، اما با توسعه بلاکچین خود به نام Binance Chain، به ارز مستقلی تبدیل شد.

BNB ابتدا به عنوان ابزاری برای پرداخت کارمزد در بایننس استفاده می‌شد، اما به مرور زمان کاربردهای بیشتری به آن اضافه شد. همچنین BNB به عنوان ارزی برای مشارکت در توکن‌های اولیه (Initial Coin Offerings – ICOs) روی بلاکچین Binance Chain و تجارت و سرمایه گذاری در بازار رمزارزها به کار می‌رود.

علاوه بر این، BNB در برخی موارد دیگر از جمله سیستم تبادل رمزارز بایننس دکس (Binance DEX)، کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند ترزور (Trezor) و نیز در پرداخت‌های مستقیم و خرید و فروش کالاها و خدمات در برخی فروشگاه‌ها استفاده می‌شود.

پس از آوریل ۲۰۲۲، توکن BNB چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار پس از BTC، ETH و USDT بوده است و کاربرد و ارزش آن با افزایش پذیرش اکوسیستم بایننس در میان برنامه های غیر متمرکز (dApp) به ویژه در فضای DeFi، افزایش یافته است.

بخوانید  فشار فروش در بازار رمز ارزها /بیت کوین کانال 27000 دلار را از دست می دهد؟

با توجه به سابقه درخشان این صرافی به محض رونمایی از این ارز به شدت مورد توجه قرار گرفت.

دقیقا ۹ ماه بعد از رونمایی از این ارز یعنی در فروردین ماه ۱۳۹۷ یا همان اوایل آپریل ۲۰۱۸ ارزش این توکن حدود ۱.۴ میلیارد دلار بود.چنانچه پس از مطالعه این مقاله تصمیم به خرید بایننس کوین دارید بهتر است قبل از هر اقدامی با مراجعه به صفحه تحلیل تکنیکال بایننس کوین و همچنین بررسی نکات مهمی که در تحلیل فاندامنتال بایننس کوین آمده سود قابل توجهی را بدست آورید.

ارز دیجیتال بایننس کوین Binance Coin چیست؟

آشنایی با نحوه عرضه اولیه توکن‌های بایننس کوین BNB

در ابتدای معرفی میزان ۲۰۰ میلیون توکن BNB به عنوان عرضه اولیه به فروش رسید که در سال‌های آتی نیمی از آن طی فرآیند توکن سوزی از بین خواهد رفت.

عرضه اولیه این توکن به صورت سکه (ICO) عرضه شد. در اینجا خلاصه‌ای از نحوه توزیع اولیه توکن‌های BNB آورده شده است:

  • تیم موسس: ۴۰٪ (۸۰ میلیون BNB)
  • سرمایه گذاران فرشته: ۱۰٪ (۲۰ میلیون BNB)
  • فروش عمومی: ۵۰٪ (۱۰۰ میلیون BNB)
بخوانید  کد اصلی بلاک چین تلگرام منتشر شد؛ یک قدم تا عرضه!

تمام ۱۰۰ میلیون توکن BNB موجود برای فروش عمومی در طول ICO به قیمت ۱۵ سنت ارائه شد؛ بنابراین بایننس در مجموع ۱۵ میلیون دلار در بیت کوین و اتریوم جمع آوری کرد.

از ۱۵ میلیون دلاری که جمع آوری شد، ۳۵ درصد به ارتقای پلتفرم و سیستم مبادلات بایننس اختصاص یافت. ۵۰ درصد به برندسازی بایننس، بازاریابی و آموزش نوآوران جدید اختصاص یافت و ۱۵ درصد باقیمانده به عنوان ذخیره در صورت بروز هرگونه شرایط اضطراری یا شرایط بی‌سابقه استفاده می‌شد.

نحوه عملکرد بایننس کوین Binance coin

BNB یک ارز رمزنگاری منحصر‌ به‌فرد با کاربردهای متعدد، در صرافی بایننس، زنجیره بایننس و BSC است. مزیت زنجیره هوشمند بایننس نسبت به زنجیره بایننس در این است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند و می‌توان برنامه های غیر متمرکز را روی آن اجرا کرد.

از طرفی، زنجیره بایننس یک تجربه بهینه برای تجارت روی زنجیره و برای راه‌اندازی بایننس DEX ارائه می‌دهد اما در مقایسه با BSC عملکرد محدودتری دارد.

بخوانید  تفاوت دوج کوین و بیت کوین؟ کدام یک انتخاب بهتری برای سرمایه گذاری است؟

در اکوسیستم DeFi کاربران می‌توانند با استفاده از BNB در سهام و ETF سرمایه گذاری کنند. همچنین می‌تواند به عنوان وثیقه برای وام هایی که کاربران می خواهند در برنامه های DeFi دریافت کنند، سرمایه گذاری شده و در ازای آن پاداش دریافت کنند.

دلیل توکن سوزی BNB

ارز دیجیتال بایننس کوین Binance Coin چیست؟

بایننس با استفاده از سیستم Auto-Burn تصمیم دارد مجموع عرضه BNB را از ۲۰۰ میلیون در زمان عرضه به ۱۰۰ میلیون کاهش دهد. این مکانیسم به طور خودکار تعداد مشخصی از توکن های BNB را در هر چرخه می‌سوزاند و بر اساس قیمت BNB و تعداد بلاک های تولید شده در BSC یک دوره سه ماهه تنظیم می کند.

فرآیند توکن سوزی یا از بین بردن توکن‌ها باعث کاهش تورم در بازار ایجاد می‌شود و عرضه در گردش بایننس کوین را کاهش می‌دهد و در نتیجه قیمت BNB و ارزش بازار را بالاتر می‌برد. این به نوبه خود به حمایت از ارزش BNB در بازار کمک می کند.

بخوانید  برگزاری کارگاه‌های دوم و سوم هکتون‌دیفای صرافی نوبیتکس

علت محبوبیت بایننس کوین در بین سرمایه‌گذاران

در ادامه مهم‌ترین مزایای BNB نسبت به سایر ارزها را بررسی می‌کنیم تا اگر قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارید بدانید که کدام ارز برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است.

  • چنانچه در معاملات بایننس از BNB استفاده کنید کارمزد کمتری پرداخت خواهید کرد.
  • امکان استفاده از بایننس کوین در خارج از صرافی بایننس
  • انجام تراکنش با سرعت بالاتر
  • امکان تبادل این ارز با فیات (بیت کوین، اتریوم، تتر و سایر ارزهای فیاتی)
  • بایننس کوین دارای یک صرافی اختصاصی است و دیگر نگرانی از بابت یافتن یک بستر امن و مطمئن وجود ندارد.
  • BNB در مقایسه با سایر ارزهای بزرگ همچون بیت کوین کمتر در معرض متغیرهای خارجی قرار می‌گیرد و این امر موجب می‌شود تا کمتر آسیب‌پذیر باشد.
  • میزان ارائه این ارز نسبت به ارزهای بزرگی همچون بیت کوین بسیار بیشتر است؛ بدین صورت که در دنیا فقط ۲۱ میلیون ارز استخراج می‌شود در حالیکه عرضه بایننس کوین حدود ۲۰۰ میلیون توکن است.
بخوانید  معرفی ۵ نرم افزار استخراج ارز دیجیتال

نکته: حال که مزایای این ارز را متوجه شدید خوب است برخی معایب آن را بدانید؛ به عنوان مثال با توجه به اینکه BNB بر شبکه اتریوم سوار است، تغییراتی که در این بستر اتفاق بیفتد، می‌تواند بایننس کوین را دچار تغییرات کند.

از طرفی بایننس کوین ارزی وابسته به صرافی بایننس است؛ پس تغییرات و تحولاتی که در این صرافی بوجود می‌آید، می‌تواند این ارز را دچار تغییرات عمده کند.

کاربردهای بایننس کوین

در ادامه مهم‌ترین کاربردهای ارز دیجیتال بایننس کوین را بررسی می‌کنیم تا بدانید با خرید این ارز و استفاده از کاربردهای متنوع آن صاحب سود چشمگیری شوید.

معامله:

بایننس کوین را می‌توان به سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین، اتریوم و تتر تبدیل کرد و معاملات گسترده‌ای انجام داد.

سرمایه گذاری:

چندین پلتفرم به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا با استفاده از بایننس کوین در سهام، ETF و سایر دارایی‌ها سرمایه گذاری کنند.

بخوانید  کیف پول متامسک از معرفی تا آموزش کامل نصب و استفاده

وام و نقل و انتقالات:

BNB می تواند به عنوان وثیقه برای وام در سیستم عامل‌های خاص استفاده شود؛ همچنین اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند قبض‌ها را تقسیم کنند و از طریق بایننس کوین به دوستان و خانواده پرداخت کنند.

کارمزد تراکنش در صرافی بایننس:

BNB ارزی کاربردی است که می‌توان برای پرداخت تراکنش‌ها در صرافی بایننس از آن استفاده کرد و مشمول تخفیفی چشمگیر شد.

پرداخت‌های کارت اعتباری:

بایننس کوین می‌تواند برای پرداخت صورت‌حساب‌های کارت اعتباری کریپتو در Crypto.com مورذد استفاده قرار گیرد.

پردازش پرداخت:

تاجران می‌توانند از BNB به عنوان یک روش پرداخت استفاده کنند و از سایت‌ها یا درگاه‌های پرداختی که از این ارز پشتیبانی می‌کنند، خرید کنند.

سرگرمی:

BNB اهداف مختلفی را در زمینه سرگرمی ارائه می‌دهد. از پرداخت هدایای مجازی گرفته تا خرید بلیط بخت آزمایی و غیره.

تاریخچه بایننس کوین Binance coin

ارز دیجیتال بایننس کوین Binance Coin چیست؟

عرضه بایننس کوین در جولای ۲۰۱۷ از طریق عرضه اولیه (ICO) انجام شد. در آن زمان، بایننس BNB را به عنوان یک توکن ERC-20 در شبکه اتریوم طراحی کرده بود و۱۰۰ میلیون توکن BNB را برای فروش عمومی در طول ICO در نظر گرفته بود که توانست با موفقیت ۱۵ میلیون دلار سرمایه از این دور در قالب BTC و ETH جذب کند.

بخوانید  سرمایه گذاری روی دامنه اتریوم

مجموع عرضه BNB در ابتدا ۲۰۰ میلیون تعیین شد که از این تعداد ۴۰ درصد به تیم موسس بایننس اختصاص یافت.

سپس در سال ۲۰۱۹، بایننس بلاک چین خود را به نام زنجیره بایننس (BC) راه اندازی کرد و به کاربران اجازه داد تا توکن‌های ERC-20 BNB خود را با سکه‌های BNB مبتنی بر BC مبادله کنند.

چانگ پنگ ژائو که با نام CZ نیز شناخته می‌شود، بنیانگذار و مدیر عامل بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان است.

مراحل خرید ارز بایننس کوین BNB در اریترون :

  1. ثبت نام و احراز هویت:

ابتدا با استفاده از ایمیل یا شماره همراه در اریترون ثبت نام کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در اریترون

سپس در صورتی که قصد خرید ارز با تومان را دارید لازم است سطح کاربری خود را از تریدر به برنزی ارتقا دهید تا امکان واریز و برداشت تومانی نیز برای شما فراهم شود، توجه داشته باشید در سطح تریدر امکان واریز و برداشت رمز ارز و معامله وجود دارد اما اینکه بتوانید واریز و برداشت تومانی هم داشته باشید می بایست احراز هویت سطح برنزی را انجام دهید.

بخوانید  ارزش بیت‌کوین افت کرد/ کاهش شدید حجم مبادله رمزارزها

آموزش تصویری ارتقا به سطح برنزی

  1. افزایش اعتبار (واریز تومان یا رمز ارز):

در این مرحله جهت افزایش اعتبار می توانید واریز رمز ارز یا تومان داشته باشید، همچنین در نظر داشته باشید بابت واریز به اریترون هیچ گونه هزینه و کارمزدی کسر نمی‌شود و دقیقا مبلغ واریزی به کیف پول شما اعمال می‌شود.

آموزش تصویری واریز تومانی آموزش تصویری واریز رمز ارز

  1. پس از واریز و افزایش اعتبار از ۲ روش امکان خرید و معامله ی ارز بایننس کوین BNB را دارید که می‌توانید با توجه به نیاز و اطلاعات خود بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب کنید.

روش اول : صرافی ساده یا تبدیل

این روش سریعترین و راحت ترین راه برای خرید ارز دیجیتال در اریترون است که شما از این طریق می توانید مستقیما تومان یا هر رمز ارز دیگری را به رمز‌‌ارز مورد نظر تبدیل کنید .معاملات از این قسمت با قیمت لحظه ای ارز انجام می شوند.

بخوانید  تفاوت دوج کوین و بیت کوین؟ کدام یک انتخاب بهتری برای سرمایه گذاری است؟

روش دوم : بازار جهانی یا ترید

در این قسمت شما امکان انواع سفارش گذاری ، تعیین حد سود و ضرر و مشاهده چارت ارز را دارید و فضای حرفه ای تری را برای معامله تجربه می کنید .

معاملات در صفحه ی بازار جهانی فقط با تتر انجام می‌شوند و در صورتی که تومان یا رمزارز دیگه ای دارید باید ابتدا به تتر تبدیل کرده و سپس برای خرید ارز مورد نظر اقدام کنید .

آموزش انواع سفارش گذاری در اریترون

نوشته ارز دیجیتال بایننس کوین Binance Coin چیست؟ اولین بار در بلاگ اریترون. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2617220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها