تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :ارز دیجیتال ترون چیست؟ معرفی پروژه TRX و مزایای آن

  • کد خبر : 2611168
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
لورس :ارز دیجیتال ترون چیست؟ معرفی پروژه TRX و مزایای آن
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال ترون چیست؟ معرفی پروژه TRX و مزایای آن در یک نگاه کلی به ارز دیجیتال ترون و تاریخچه آن در می‌یابیم این پروژه یک پلتفرم دیجیتال غیرمتمرکز است. مانند اکثر پروژه‌های دیگر دنیای کریپتوکارنسی بر بستر بلاک چین متولد شد و رمز ارز بومی خود را دارد. ارزدیجیتال این شبکه Tronix یا TRX نام دارد. سال ۲۰۱۷ بود که این پروژه در سازمان غیرانتفاعی سنگاپور تأسیس شد. مهم‌ترین هدفی که برای این شبکه مطرح شده میزبانی یک سیستم سرگرمی جهانی برای به اشتراک گذاری مقرون به صرفه محتوای دیجیتال است؛ همین خرید ترون را جذاب‌تر می‌کند. اما ارز دیجیتال ترون چیست؟
این ارز و شبکه که در ابتدا عمدتاً در آسیا عرضه و معرفی شد اما کمی نگذشت که شهرتی جهانی پیدا کرد. با بررسی تاریخچه آن در می‌یابیم که در اوت ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ میلیون حساب داشته است.
این پروژه جذاب با جوان جویای نامی به اسم جاستین سان (Justin Sun) به جهان معرفی شد و دفاتر ابتدایی آن در سنگاپور و سانفرانسیسکو بود. آقای سان علاوه‌بر بنیاد این ارز، مدیر عامل BitTorrent نیز هست. او دوبار جایز “۳۰-Under-30” فوربس را دریافت کرد.
..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال ترون چیست؟ معرفی پروژه TRX و مزایای آن

در یک نگاه کلی به ارز دیجیتال ترون و تاریخچه آن در می‌یابیم این پروژه یک پلتفرم دیجیتال غیرمتمرکز است. مانند اکثر پروژه‌های دیگر دنیای کریپتوکارنسی بر بستر بلاک چین متولد شد و رمز ارز بومی خود را دارد. ارزدیجیتال این شبکه Tronix یا TRX نام دارد. سال ۲۰۱۷ بود که این پروژه در سازمان غیرانتفاعی سنگاپور تأسیس شد. مهم‌ترین هدفی که برای این شبکه مطرح شده میزبانی یک سیستم سرگرمی جهانی برای به اشتراک گذاری مقرون به صرفه محتوای دیجیتال است؛ همین خرید ترون را جذاب‌تر می‌کند. اما ارز دیجیتال ترون چیست؟

بخوانید  عمان مرکز استخراج ارزهای دیجیتال راه اندازی کرد

این ارز و شبکه که در ابتدا عمدتاً در آسیا عرضه و معرفی شد اما کمی نگذشت که شهرتی جهانی پیدا کرد. با بررسی تاریخچه آن در می‌یابیم که در اوت ۲۰۲۱ بیش از ۵۰ میلیون حساب داشته است.

این پروژه جذاب با جوان جویای نامی به اسم جاستین سان (Justin Sun) به جهان معرفی شد و دفاتر ابتدایی آن در سنگاپور و سانفرانسیسکو بود. آقای سان علاوه‌بر بنیاد این ارز، مدیر عامل BitTorrent نیز هست. او دوبار جایز “۳۰-Under-30” فوربس را دریافت کرد.

نوشته های مشابه

  • ارز دیجیتال شیباریوم چیست معرفی شیباریوم (shibarium) راهکار لایه دو با هدف توسعه شیبا ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
  • ارزهای هوش مصنوعی لیست ارز های هوش مصنوعی؛ معرفی کامل و بررسی ویژگی ها ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

پیشینه تجاری Sun موفق به جلب توجه و علاقه اولیه سرمایه‌گذارانی از جمله تانگ بینسن (Tang Binsen) ، بنیانگذار کلش آف کینگز (Clash of Kings) و مدیرعامل استارت آپ اشتراک دوچرخه OFO، دای وی (Dai Wei) و دیگران شد.

وقت آن است تا از شما دعوت کنیم تا برای در ادامه ما را همراه کرده تا پاسخ سوال خود که ارز تتر چیست را دریافت کنید.

بخوانید  آیا ریپل برنده جدال حقوقی روز گذشته بود؟

آشنایی با شبکه Tronix

جاستین سان، خالق ترون

این پروژه وامدار ویژگی‌های خاص بلاکچین و فناوری شبکه همتا به همتا (P2P) است. به این وسیله واسطه‌ها را از حذف و به تولیدکنندگان محتوا فرصت دهد تا بدون حضور شخص ثالث، محتوای خود را به خریداران بفروشند. توسعه دهندگان نرم افزار از زبان برنامه‌نویسی Solidity برای ایجاد برنامه‌هایی که بر روی پلتفرم Tron میزبانی می‌شوند، استفاده می‌کنند. سالیدینی یکی از کارآمدترین زبان‌های برنامه‌نویسی در دنیای کریپتوکارنسی است.

همانطور که اشاره کردیم رمز ارز بومی این شبکه Tronix است. کاربران حاضر، برای پرداخت هزینه یک اثر به سازندگان آن از این ارز استفاده می‌کنند و پس از آن می‌توانند به محتوا دسترسی داشته باشند.

ارتباط بین Tronix و Ethereum چیست؟

ترون در مقابل اتریوم

برای ما که به مقایسه پلتفرم‌ها و آگاهی از تفاوت‌ها و شباهت‌های آنها در رمزنگاری عادت داریم، بررسی بلاک چین اتریوم و ترون می‌تواند جذاب باشد. جالب است بدانید شبکه TRONIXاز ویژگی‌هایی مانند برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)، قراردادهای هوشمند و غیره بهره‌مند است. چرا که این پروژه ابتدا روی شبکه اتریوم آغاز به‌کار کرد.

بخوانید  سناتور آمریکایی جلوی مداخلات SEC در کریپتو را می گیرد!

نشانه‌هایی وجود دارد که Tronix و Ethereum در حال تبدیل شدن به رقیبی برای تجارت معامله‌گران ارزهای دیجیتال هستند. عرضه USD Coin، یک ارز دیجیتال وابسته به دلار آمریکا، که در ترون در گردش است، کمتر از یک ماه پس از راه اندازی پشتیبانی از آن، از ۱۰۸ میلیون دلار گذشت.

البته که گروه‌های مختلف برای شباهت‌های زیاد این پروژه به آن انتقاد دارند.

با بررسی اخبار به گزارش Coindesk.com در جولای ۲۰۲۱ برمی‌خوریم که بیان می‌کند:

«نشانه‌هایی دیده می‌شود که معامله‌گران ارزهای دیجیتال به شکل روزافزون به سمت بلاکچین‌هایی می‌روند که کارمزد تراکنش‌هایشان ارزان‌تر باشد و همان سرعت و ویژگی‌های خاص شبکه اتریوم را نیز ارائه کنند.»

جذابیت بررسی گزارش‌ها و تاریخچه قیمتی ارزدیجیتال TRX زمانی‌که کامل می‌شود که به گزارش CoinRanking.com برمی‌خوریم؛ بر این اساس: از ۵ آگوست ۲۰۲۱، این توکن رتبه ۳۱ را در بین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار کسب کرد. قیمت آن ۰.۰۷۰۵ دلار و ارزش بازار آن ۴.۶۶ میلیارد دلار بود. بالاترین قیمت آن در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۶(۰۵ January 2018) معادل ۰.۳۰ بود.

بخوانید  انتقال۵۰ میلیون دلار توکن ریپل را به کیف‌پولی مرموز توسط ریپل‌ لبز!/جزئیات

مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه و ارز دیجیتال TRONIXچیست؟

سرعت و اثبات سهام ویژگی ترون است

در ادامه به مهم‌ترین عواملی می‌پردازیم که این پروژه را محبوب کرده و می‌توان به آینده‌ ارز دیجیتال ترون امیدوار بود:

  • TRONX از یک سیستم اثبات سهام استفاده می‌کند، به این معنی که نسبت به رقبایی مانند شبکه بیت کوین از انرژی بسیار کمتری استفاده می‌کند. معماری بلاکچین این ارز به شبکه‌اش این توانایی را می‌دهد که در هر زمان تراکنش‌های بسیار بیشتری را نسبت به سیستم‌های اثبات کار مانند بیت کوین که به شبکه عظیمی از استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال متکی هستند، انجام دهد.
  • توان عملیاتی بالاتر فقط یک پیشرفت یا شعار دهن پرکن نسبت به شبکه‌های قدیمی‌تر و بزرگ‌تر ارزهای دیجیتال نیست. این شبکه مدعی است که می تواند ۱۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه را بدون کارمزد تراکنش انجام دهد.
  • توسعه‌دهندگان در وایت پیپر در سال ۲۰۱۸ ادعا کردند که مکانیسم اثبات کار اجازه انجام ۲۰۰۰ تراکنش در ثانیه را در مقایسه با ۳ تراکنش برای بیت کوین و ۱۵ تراکنش برای اتریوم دارد.
  • توان عملیاتی بالاتر و هزینه‌های کمتر آن را برای اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های کاربردی جذاب می‌کند.
بخوانید  تاثیرات احتمالی ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین چه خواهد بود؟

نحوه عملکرد این رمزارز

ابتدا به‌عنوان یک توکن مبتنی بر اتریوم ایجاد شد، سرانجام در سال ۲۰۱۸ به شبکه خود مهاجرت کرد. این فرآیند شامل معامله سرمایه‌گذاران با توکن‌های اتریوم خود برای ارز دیجیتال ترون بود. (توکن های اتریوم متعاقباً از بین رفتند.) وقت آن است تا با اجزای این شبکه بیشتر آشنا شویم و نحوه کار آن را درک کنیم.

معماری عمومی

مانند اتریوم (ETH)،از یک مدل مبتنی بر حساب استفاده می‌کند، به این معنی که کلیدهای رمزنگاری که پروتکل آن صادر می‌کند می‌تواند دسترسی به موجودی توکن TRX و TRX را کنترل کند.

سپس بلاک چین تبادل این داده‌ها را از طریق سه لایه هدایت می‌کند:

لایه اصلی: دستورالعمل‌های نوشته شده در جاوا یا Solidity (زبان طراحی شده برای اتریوم) را محاسبه می‌کند و آنها را به ماشین مجازی TRONIXمی‌فرستد.

لایه برنامه: توسط توسعه‌دهندگان برای ایجاد کیف پول و برنامه‌های کاربردی با ارز دیجیتال TRX و سازگار با نرم افزار استفاده می‌شود.

بخوانید  خدمات پرستاری در منزل مشهد شبانه روزی با مجوز از وزارت بهداشت

لایه ذخیره سازی: برای تقسیم‌بندی داده‌های بلاک چین (سوابق تاریخچه بلاک چین) و داده‌های وضعیت آن (که وضعیت قراردادهای هوشمند را حفظ می‌کند) طراحی شده است.

ارز دیجیتال TRONIX چگونه تولید می‌شود؟

بر خلاف بیت کوین، فرایند ماینینگ یا استخراج ندارد. برای استخراج بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌شود. در این روش با استفاده از دستگاه‌های خاصی به نام ماینر، تراکنش‌ها اعتبارسنجی و تایید می‌شوند و استخراج کننده در ازای ایجاد بلاک جدید، پاداش دریافت می‌کند. در اثبات کار برق زیادی مصرف می‌شود و مشکل مقیاس‌پذیری کم نیز مطرح است.

اما در شبکه ترون این مشکلات وجود ندارد، زیرا این شبکه از الگوریتم اثبات سهام از نوع محول شده استفاده می‌کند. در اثبات سهام، افرادی که در شبکه دارای ارز دیجیتال هستند، می‌توانند در فرایند اعتبارسنجی تراکنش‌ها شرکت کنند. آنها مقداری از ارز خود را استیک کرده و آن را در اختیار شبکه قرار می‌دهند. این افراد در ازای کار انجام شده، پاداش دریافت می‌کنند.

بخوانید  راهنمای خرید کامل خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال معتبر

در اثبات سهام محول شده، همه‌ی افراد دارای ارز دیجیتال در اعتبارسنجی شرکت نمی‌کنند. آنها یک نفر را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده و به او رای می‌دهند. فرد منتخب از طرف آنها کار تایید تراکنش‌ها را انجام می‌دهد. در این روش به دلیل اینکه تعداد اعتبارسنج‌ها کمتر است، تایید تراکنش‌ها و ایجاد بلاک جدید با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

TRC10 و TRC‌۲۰ چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟

با استفاده از بلاکچین‌هایی مانند اتریوم و ترون، می‌توانید قرارداد هوشمند، برنامه غیرمتمرکز و توکن بسازید. ساخت توکن با استفاده بلاکچین این پروژه، بر اساس ۲ استاندارد فنی TRC10 و TRC‌۲۰ انجام می‌شود.

بررسی TRC10 و TRC‌20

“TRC10” استانداردی است که بدون نیاز به ماشین مجازی (TRONIX Virtual Machine)، توسط بلاکچین آن پشتیبانی شده است. در مقابل، “TRC20” استانداردی است که برای قراردادهای هوشمند و بکارگیری ماشین مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توکن بیت تورنت (BTT)، یکی از معروف‌ترین توکن‌های TRC10 است.

معتبرترین کیف پول‌ها

کیف پول‌های مختلفی از رمزارز TRX پشتیبانی می‌کنند. هر کیف پولی که انتخاب کنید، مجموعه‌ای متفاوت از مزایا و معایب را به همراه خواهد داشت. برخی از آنها رابط کاربری آسانی دارند، برخی امنیت بیشتری را ارائه می‌دهند. قبل از تصمیم‌گیری، حتماً در این مورد بیشتر تحقیق کنید. در ادامه، چند مورد از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم.

بخوانید  روند نزولی و فاجعه بار گالا تا کی ادامه دارد؟

کیف پول نرم‌افزاری

کیف پول‌های نرم‌افزاری ارز دیجیتال برنامه‌هایی هستند که روی دسکتاپ یا دستگاه موبایل شما نصب می‌شوند. دسترسی سریع و آسان به عنوان مزیت اصلی این کیف پول‌ها محسوب می‌شود.

  • ترون لینک (Tronlink)
  • گواردا (Guarda)
  • اکسودوس (Exodus)
  • تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال گزینه‌های ذخیره‌سازی سرد هستند که ایمنی بیشتری را نسبت به کیف پول نرم‌افزاری ارائه می‌دهند. یکی از عوامل اصلی در ایمنی آنها این است که تقریباً همیشه آفلاین هستند؛ به جز زمانی که برای انتقال ارز به اینترنت متصل شوند که این فرایند زیاد طول نمی‌کشد.

  • لجر نانو اس (Ledger Nano S)
  • ترزور (Trezor)
  • کیپ‌کی (KeepKey)

نحوه خریداری این توکن

آسان‌ترین نحوه خرید ترون، استفاده از صرافی ارز دیجیتال است. شما به عنوان یک کاربر ایرانی می‌توانید به ۲ روش زیر در صرافی‌های ارز دیجیتال، TRX خریداری کنید:

خرید ریالی رمزارز با کارت بانکی (صرافی ایرانی)

معامله جفت ارز؛ مثلاً تبدیل USDT به TRONIX (صرافی ایرانی یا خارجی)

بخوانید  آیا سخنگوی تتر توطئه بزرگ را تأیید کرد؟

با توجه به اینکه ما ایرانی‌ها از سوی صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی تحریم هستیم، امن‌ترین راه خرید این توکن در ایران، ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است.

پلتفرم والکس، یکی از بازارهای بزرگ ایرانی در حوزه خرید و فروش رمزارز است و این توکن را در لیست ارزهای خود دارد. کاربران مانند سایر رمزارزها به‌راحتی می‌توانند برای خرید ارز دیجیتال در این پلتفرم اقدام کنند.

آینده از آن پروژه‌های بزرگ است

ارز دیجیتال ترون چیست؟این پلتفرم می‌خواهد مسیری را خلق کند تا ارائه‌دهندگان محتوا و خریداران آن با کمترین دردسر و بدون دخالت‌های واسطه‌ها با هم ارتباط و تجارت داشته باشند. از این جهت، TRONIX در دنیای غیرمتمرکز ارزدیجیتال قابل توجه و تقدیر است. بلاکچین این پروژه یک بلاکچین محبوب است و ارز دیجیتال آن یکی از ارزهای دیجیتال موفق در بازار به‌شمار می‌رود. استفاده از ارز دیجیتال TRX هزینه‌های انتقال شما در شبکه را کاهش می‌دهد. وقت آن است تا روی پروژه‌های بزرگ حساب کنید.

بخوانید  معرفی ۷ مورد از بهترین پروژه های ارز دیجیتال ۲۰۲۳

آیا ترون بیت کوین بعدی است؟

نه ریپل و نه TRONIXبه محبوبیت بیت کوین یا اتریوم نزدیک نیستند. بنابراین، هر نوع پیش بینی در مورد TRONIX در حال حاضر بسیار دشوار است چرا که همه گزینه‌ها ممکن است.

آیا TRONIX گزینه‌ مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

می‌توان انتظار داشت در کوتاه مدت و بلند مدت رشد کند. DigitalCoinPrice آینده روشنی را برای رمزارز TRX پیش بینی می‌کند. مدل آن افزایش قیمت کوین را تا ۱۰ سنت در سال ۲۰۲۲ و ۱۱ سنت در سال ۲۰۲۳نشان می‌دهد.

TRX برای چه مواردی استفاده می شود؟

کاربران شبکه از TRX برای پرداخت مستقیم به سازندگان محتوا برای دسترسی به برنامه‌هایشان استفاده می‌کنند. سازندگان محتوا کارمزد تراکنش به TRONIX نمی‌پردازند.

برچسب هاآلت کوین مبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2611168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها