تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ معرفی ارز دیجیتال COMP 

  • کد خبر : 2613054
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
لورس :ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ معرفی ارز دیجیتال COMP 
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال، شکل دیجیتالی پول است و به افراد این امکان را می‌دهد تا در محیطی امن و کاملاً دیجیتال با کارمزد کمتر و بدون وجود واسطه به انجام کارهای روزمره بپردازند. ارزهای دیجیتال در مالکیت هیچ‌فرد و نهادی مثل بانک و دولت قرار ندارند و اغلب در بستری به نام بلاکچین ساخته و پردازش می‌شوند.
پلتفرم کامپاند از جمله سیستم‌های وام‌دهی غیرمتمرکز است که با ارائه ارز دیجیتال کامپاند و مزایایی همچون دریافت وام، سود و امنیت بالا مورد توجه بسیاری از کاربران فعال در این حوزه قرار گرفته است. در ادامه با این ارز دیجیتال بیشتر آشنا خواهیم شد.
صرافی ارز دیجیتال اریترون که در بین صرافی‌های ایرانی بیشترین تعداد ارز دیجیتال را داشته است ،ضمن ارائه ارز دیجیتال کامپاند(Comp)، ۱۰۰۰ رمز ارز دیگر را نیز در فضایی قانونی و مطمئن ارائه می‌دهد و همواره این تعداد در حال افزایش است.
اریترون، اولین صرافی آنلاین ضریب‌دار در ایران ورود به صرافی ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال، شکل دیجیتالی پول است و به افراد این امکان را می‌دهد تا در محیطی امن و کاملاً دیجیتال با کارمزد کمتر و بدون وجود واسطه به انجام کارهای روزمره بپردازند. ارزهای دیجیتال در مالکیت هیچ‌فرد و نهادی مثل بانک و دولت قرار ندارند و اغلب در بستری به نام بلاکچین ساخته و پردازش می‌شوند.

پلتفرم کامپاند از جمله سیستم‌های وام‌دهی غیرمتمرکز است که با ارائه ارز دیجیتال کامپاند و مزایایی همچون دریافت وام، سود و امنیت بالا مورد توجه بسیاری از کاربران فعال در این حوزه قرار گرفته است. در ادامه با این ارز دیجیتال بیشتر آشنا خواهیم شد.

صرافی ارز دیجیتال اریترون که در بین صرافی‌های ایرانی بیشترین تعداد ارز دیجیتال را داشته است ،ضمن ارائه ارز دیجیتال کامپاند(Comp)، ۱۰۰۰ رمز ارز دیگر را نیز در فضایی قانونی و مطمئن ارائه می‌دهد و همواره این تعداد در حال افزایش است.

بخوانید  بزرگترین فارم استخراج بیت کوین با ۱ گیگاوات ظرفیت تاسیس می‌شود!

اریترون، اولین صرافی آنلاین ضریب‌دار در ایران ورود به صرافی

کامپاند Compound چیست؟

کامپاند یک پروتکل وام‌دهی مالی غیرمتمرکز (DeFi) سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است که در آن کاربران می‌توانند با سپرده‌گذاری دارایی‌های دیجیتال خود در استخرهای مختلف روی پلتفرم، سود کرده و پاداش دریافت کنند.

این پروتکل بر پایه پشتیبانی کوین‌بیس ایجاد شده و بالای ۱۰ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است، توکن اختصاصی کامپاند با نماد COMP از جمله توکن‌های ERC20 است که برای اداره پروتکل مورد استفاده قرار می‌گیرد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های خود را مدیریت کرده، پیشنهادات خود را ارسال کنند و به پیشنهادات سایر کاربران برای اجرای ارتقاء در پلتفرم رای دهند و همچنین تمام کاربرانی که از طریق وام دادن یا وام گرفتن با پروتکل Compound تعامل دارند، توکن های COMP را به عنوان پاداش دریافت می کنند.

برنامه ی غیر متمرکز کامپاند بر روی شبکه ی اتریوم کار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای رمزنگاری شده خود را به استخرهای نقدینگی قرض دهند و پاداش دریافت کنند.کاربرانی که یک ارز رمزنگاری خاص و پشتیبانی‌شده را در یک استخر نقدینگی سپرده‌گذاری می‌کنند، یک cToken دریافت می‌کنند و نشان‌دهنده این سپرده است و این cToken ها را می توان برای تجارت یا انجام معاملات بدون نیاز به قفل کردن نقدینگی استفاده کرد. با این حال، آنها را فقط می توان برای ارز دیجیتالی که در Compound سرمایه گذاری کردند استفاده کنند.

بخوانید  بازار در انتظار گزارش نرخ تورم آمریکا؛ معامله‌گران برای نوسانات بالا آماده می‌شوند!

همه بازارهای مالی ارز دیجیتال COMP مربوط به دارایی‌های اتریومی است و معاملات به شکلی کاملاً واضح بر روی بلاک‌چین اتریوم قرار می‌گیرند، یعنی پس از تایید و ثبت تراکنش‌ها اطلاعات ثبت شده در اختیار عموم افراد قرار می‌گیرد.

نحوه عملکرد پروتکل کامپاند

کامپاند یک پروتکل غیرمتمرکز است که بازارهای مالی را بر اساس عرضه و تقاضا برای هر دارایی ایجاد کرده است و برخلاف اکثر پلتفرم های مالی ، کاربران Compound مجبور نیستند با هیچ واسطه‌ای سر‌و‌کار داشته باشند و همینطور در نحوه تعیین نرخ بهره شناور برای وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان، بسته به سطح فعالیت، شفافیت کامل وجود دارد و کاربران می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند تا جزئیات مربوط به تمام معاملات و نرخ های بهره را مرور کنند.

پروتکل کامپاند متفاوت از پلتفرم های همتا به همتا (p to p) عمل می‌کند به این صورت که تمام دارایی های عرضه‌شده را به منابع قابل‌تعویض تبدیل کرده و به این ترتیب، پلتفرم نقدینگی بیشتری نسبت به پروتکل های وام‌دهی مستقیم در بازار ارائه می‌دهد.این مکانیسم همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که نقدینگی خود را هر‌ زمان مایل باشند از استخرها بیرون کشیده و دارایی‌شان را برداشت کنند .

بخوانید  بایننس تا ۲ هفته دیگر شبکه لایه دوم opBNB را راه‌اندازی می‌کند

کاربرد ارز دیجیتال کامپاند

ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ معرفی ارز دیجیتال COMP 

کاربرد اصلی ارز دیجیتال کامپاند دریافت و پرداخت وام به صورت غیرمتمرکز است. پلتفرم کامپاند با به‌کار بردن ترکیبی از قراردادهای هوشمند با اتریوم و پاداش‌هایی که با رمز ارز پایه پرداخت می‌شوند وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان را متصل می‌کند. غیر متمرکز بودن این پلتفرم به این معنا است که چنانچه افراد بخواهند وامی را از شبکه دریافت کنند یا بدهند می‌توانند این کار را بدون واسطه در بستر ارز دیجیتال کامپاند انجام دهند.

وام‌گیرندگان: کاربرانی که وثیقه‌ای به صورت رمزارز پایه در کامپاند ارسال کنند می‌توانند پس از انجام بررسی و تعیین سقف وام، ارزهای پشتیبانی شده توسط کامپاند را با درصدی از ارزش ارسال شده قرض بگیرند.

وام‌دهندگان: افراد مایل به دریافت رمزارز پایه در این شبکه باید توکن‌های خود را به آدرس اتریوم کنترل شده توسط کامپاند ارسال کنند تا بتوانند سود کسب کنند. لازم به ذکر است که وام دهندگان توکن‌های COMP بر اساس توکن‌های نگهداری شده در کیف پولشان پاداش دریافت می‌کنند.

بخوانید  نقش تتر، دوج و ترون در پذیرش ارزهای دیجیتال

وجه تمایز ارز دیجیتال کامپاند

  1. یکی از ویژگی‌های اصلی‌ که بین ارز دیجیتال کامپاند و دیگر رمز ارزها تفاوت ایجاد کرده است توکن گذاری دارایی‌های قفل شده از طریق CTOKEN است.
  2. CTOKEN بر مبنای استاندارد ERC20 اند که مبالغ سرمایه‌گذاری شده افراد در کامپاند را به نمایش می‌گذارد.
  3. هنگامی که فردی دارایی‌های رمزنگاری شده را در شبکه کامپاند سپرده گذاری می‌کند یک CTOKEN جدید به وجود می‌آید.
  4. غیر متمرکز بودن این پلتفرم باعث شده همه سرمایه گردآوری شده به شکلی قابل تعویض درآیند تا نقدشوندگی افزایش یابد و کاربر بتواند هر زمان که بخواهد مبلغی را برداشت کند.

پلتفرم Compound ویژگی‌های بسیاری به بازار رمز ارز ارائه می‌کند. برای اولین بار زمینه ارائه وام در بخش بلاکچین در بستر ارز دیجیتال کامپاند امکان‌پذیر شد تا هر فرد بتواند از استخرهای فارمینگ کامپاند سود دریافت کند. در گذشته اغلب افراد توکن‌های خود را به امید افزایش ارزش نگهداری می‌کردند اما حالا کاربران این شبکه می‌توانند بدون صرف نظر کامل از دارایی خود از آن درآمد به دست آورند.

بخوانید  توسعه‌دهنده سابق بیت کوین: اتریوم و ریپل کلاهبرداری‌‌‌های کار شده هستند!

برای مثال فردی می‌تواند ارز دیجیتال USDC را به پروتکل واریز کند و به صورت همزمان هم نرخ بهره را دریافت کند و هم از اتریوم قرض دریافت کند و بهره اتریوم را بپردازد. کامپاند برای ساده‌سازی UX از پروتکل API پشتیبانی می‌کند و امکان همکاری در این بستر مطابق با DEFI وجود دارد.

امنیت بالای شبکه از جمله ویژگی‌های دیگر است زیرا ابزارهای مختلفی برای حفظ امنیت شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند. شبکه‌های امنیتی بی‌شماری توسط آژانس امنیتی معتبری همچون Poen Zeppelin و Trail Of Bits قرار گرفته است؛ در واقع این سازمان‌ها کدگذاری شبکه را صحیح و شبکه را ایمن اعلام می‌کنند.

تاریخچه ی کامپاند Compound و توکن COMP

ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ معرفی ارز دیجیتال COMP 

پروژه ی Compound در سپتامبر ۲۰۱۸ بر بستر شبکه اصلی اتریوم توسط رابرت لشنر (Robert Leshner) و جفری هیز (Geoffrey Hayes) راه‌اندازی شد؛ این پروژه در سال ۲۰۱۸ بیش از ۸ میلیون دلار جذب‌ سرمایه داشته‌است و از سرمایه گذاران اولیه این پروتکل می‌توان Andreessen Horowitz و Bain Capital Ventures را نام برد کامپاند همچنین در سال ۲۰۱۹ نیز ۲۵ میلیون دلار جذب سرمایه داشته‌است که این مسئله تاثیر چشمگیری در روند پیشرفت این پروژه داشت.

بخوانید  بررسی ۴ رمزارز که برخلاف روند بازار پتانسیل رشد قیمت دارند

در می ۲۰۱۹ کامپاند نسخه جدید Compound v2 را معرفی کرد که چندین ویژگی جدید مانند پشتیبانی از دارایی‌های افزوده ، مدل‌های مدیریت ریسک فردی برای هر دارایی پشتیبانی‌شده و پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را ارائه می‌دهد. در اکتبر ۲۰۱۹ تیم توسعه دهنده امتیازات اداری خود را کاهش داده و روند مالکیت و مدیریت غیرمتمرکز پروتکل را آغاز کرده‌است و بطور رسمی در آوریل ۲۰۲۰، به دارندگان توکن COMP این حق داده شد که مدیریت غیرمتمرکز پروتکل Compound را انجام دهند .

در ژوئن ۲۰۲۰، توزیع توکن‌های COMP بین کاربران Compound آغاز شد و این روند برای یک دوره چهار‌ساله ادامه خواهد داشت.

چشم اندازی از آینده ارز دیجیتال کامپاند

همواره بازارهای مالی و ارزهای دیجیتال با نوساناتی همراه‌ اند و عوامل زیادی می‌تواند بر قیمت رمز ارزها از جمله ارز دیجیتال کامپاند تأثیر بگذارد به همین علت پیش‌بینی آینده کار آسانی نیست. همه‌گیری ویروس کرونا، جنگ روسیه و اوکراین و همچنین اخبار و رسانه‌ها مثال‌هایی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارزها هستند.

بخوانید  بیش از ۵۰ درصد از جمعیت ترکیه در کریپتو سرمایه گذاری می کنند

یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دیفای که فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته ارز دیجیتال Compound است. غیر متمرکز بودن این پلتفرم این اجازه را به کاربران می‌دهد تا در رأی گیری‌ها و آینده این ارز دیجیتال سهیم باشند در نتیجه تصمیم کاربران و تیم مدیریت پروژه نقش بزرگی در آینده این ارز دارند.چنانچه افراد توسعه‌دهنده تلاش لازم را در جهت رشد پلتفرم و رسیدن به اهداف مشخص شده انجام دهند می‌توان آینده خوبی برای این ارز دیجیتال پیش‌بینی کرد. تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال و آگاهی کامل از جزئیات مالی این روند می‌تواند به دریافت سود منجر شود.

با این حال توصیه می شود برای تحلیل و بررسی آینده ی این ارز موارد زیر را هم در نظر داشته باشید :

  1. سطح فعالیت بر زنجیره بلاک‌چین

همانطور که کاربران بیشتری برای سرمایه گذاری و قرض گرفتن ارزهای دیجیتال از طریق Compound ثبت نام می کنند، فعالیت بیشتری بر زنجیره انجام می شود و همچنین با افزایش پشتیبانی پروتکل Compound برای دارایی های رمزنگاری بیشتر یا گسترش شبکه های بلاک چین جدید در آینده ارزش توکن Comp افزایش خواهد داشت.

  1. احساسات بازار
بخوانید  آیا صرافی‌ها می‌توانند با خلق بیت کوین غیر واقعی، باعث کاهش قیمت‌ها شوند؟

در مورد دارایی های دیجیتال، احساسات بازار در تعیین روند قیمت ها مهم و تاثیر گذار است قیمت COMP نیز می‌تواند تحت تاثیر روحیه صعودی یا ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران بالاتر رود.

ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ معرفی ارز دیجیتال COMP 

معامله ارز دیجیتال با پایین‌ترین کارمزد در اریترون ورود به صرافی آنلاین اریترون

شرایط دریافت وام از پلتفرم کامپاند

شبکه ارز دیجیتال کامپاند برای هر کاربر سقف وامی را مشخص می‌کند که تعیین کننده مقدار دریافت وام برای هر فرد است. دریافت این وام شرایط خاص خود را دارد که در ادامه به چند مورد می‌پردازیم.

  • جهت دریافت وام از این ارز دیجیتال باید وثیقه‌ای را ارائه کنید سپس بر اساس نوع و میزان وثیقه سقف وام شما را تعیین می‌کنند. وثیقه تضمینی برای بازگرداندن وام است تا در صورتی که فرد نتوانست وام را برگرداند ضرر وارد شده از طریق وثیقه جبران شود.
  • اگر ارزش وثیقه فرد در مدت زمان پرداخت وام کم شود به گونه‌ای که فرد اصلاً نخواهد وام را پرداخت کند جهت تسویه وام، وثیقه به بازار فروخته خواهد شد.
  • کاربران می‌توانند با هر ارز رمزنگاری شده‌ که کامپاند ارائه می‌کند تا میزان وثیقه ارسال شده وام دریافت کنند.
بخوانید  بنیانگذار ویتالیک بوترین، توکن های اتر بیشتری را جابجا می کند

مراحل خرید ارز کامپاند Comp در اریترون :

  1. ثبت نام و احراز هویت:

ابتدا با استفاده از ایمیل یا شماره همراه در اریترون ثبت نام کنید.

آموزش تصویری ثبت نام در اریترون

سپس در صورتی که قصد خرید ارز با تومان را دارید لازم است سطح کاربری خود را از تریدر به برنزی ارتقا دهید تا امکان واریز و برداشت تومانی نیز برای شما فراهم شود، توجه داشته باشید در سطح تریدر امکان واریز و برداشت رمز ارز و معامله وجود دارد اما اینکه بتوانید واریز و برداشت تومانی هم داشته باشید می بایست احراز هویت سطح برنزی را انجام دهید.

آموزش تصویری ارتقا به سطح برنزی

  1. افزایش اعتبار (واریز تومان یا رمز ارز):

در این مرحله جهت افزایش اعتبار می توانید واریز رمز ارز یا تومان داشته باشید، همچنین در نظر داشته باشید بابت واریز به اریترون هیچ گونه هزینه و کارمزدی کسر نمی‌شود و دقیقا مبلغ واریزی به کیف پول شما اعمال می‌شود.

آموزش تصویری واریز تومانی آموزش تصویری واریز رمز ارز

  1. پس از واریز و افزایش اعتبار از ۲ روش امکان خرید و معامله ی ارز کامپاند Comp را دارید که می‌توانید با توجه به نیاز و اطلاعات خود بهترین و مناسب ترین روش را انتخاب کنید.
بخوانید  آیا صرافی‌ها می‌توانند با خلق بیت کوین غیر واقعی، باعث کاهش قیمت‌ها شوند؟

روش اول : صرافی ساده یا تبدیل

این روش سریعترین و راحت ترین راه برای خرید ارز دیجیتال در اریترون است که شما از این طریق می توانید مستقیما تومان یا هر رمز ارز دیگری را به رمز‌‌ارز مورد نظر تبدیل کنید .معاملات از این قسمت با قیمت لحظه ای ارز انجام می شوند.

روش دوم : بازار جهانی یا ترید

در این قسمت شما امکان انواع سفارش گذاری ، تعیین حد سود و ضرر و مشاهده چارت ارز را دارید و فضای حرفه ای تری را برای معامله تجربه می کنید .

معاملات در صفحه ی بازار جهانی فقط با تتر انجام می‌شوند و در صورتی که تومان یا رمزارز دیگه ای دارید باید ابتدا به تتر تبدیل کرده و سپس برای خرید ارز مورد نظر اقدام کنید .

آموزش انواع سفارش گذاری در اریترون

نوشته ارز دیجیتال کامپاند چیست؟ معرفی ارز دیجیتال COMP اولین بار در بلاگ اریترون. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2613054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها