تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :افزایش ۱۲۴ درصدی فعالیت برنامه‌های مرتبط با وب ۳ در سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 2633953
  • ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در سال ۲۰۲۳، فعالیت برنامه‌های مربوط به وب ۳، ۱۲۴ درصد افزایش یافته است که عمدتا ناشی از بازی‌های بلاک چینی است. حوزه دیفای نیز عمکلرد قابل‌قبولی داشته و مجموع ارز قفل‌شدهٔ آن به ۱۰۳ میلیارد دلار رسیده است.
خلاصهٔ خبر در سال گذشته، ۳۴ درصد از رشد فعالیت‌های حوزه وب ۳ به بازی‌های بلاک چینی مرتبط بود. حوزه‌های NFT و DeFi نیز رشد قابل توجهی را تجربه کردند. در سالی که گذشت، DeFi با افزایش ۷۷ درصدی در TVL به ۱۰۳ میلیارد دلار رسید. گزارش سال ۲۰۲۳ توسط دپ رادار (DappRadar) افزایش قابل توجه ۱۲۴ درصدی در فعالیت برنامه‌های Web3 را نشان می‌دهد. بازی‌های بلاک‌چین با داشتن ۳۴% سهم و داشتن ۱.۱ میلیون کیف پول فعال منحصر به فرد تا پایان سال پیشتاز این رقابت بودند. بخش‌های NFT و DeFi هم رشد قابل‌توجهی داشتند. کیف‌ پول‌های جدید ان‌اف‌تی‌ها ۱۶۶% رشد کردند و DeFi نیز به افزایش ۷۷ درصدی در مجموع ارزش قفل شده (TVL) و رقم چشمگیر ۱۰۳ میلیارد دلار رسید.
این گزارش نحوه‌ی عملکرد زنجیره‌های مختلف بلاک‌ چین را بررسی کرده و دستاوردهای برتر و چالش‌هایی را که برخی با آن‌ها با آن مواجه بودند موردارزیابی قرار داده ا..

فهرست مطالب

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در سال ۲۰۲۳، فعالیت برنامه‌های مربوط به وب ۳، ۱۲۴ درصد افزایش یافته است که عمدتا ناشی از بازی‌های بلاک چینی است. حوزه دیفای نیز عمکلرد قابل‌قبولی داشته و مجموع ارز قفل‌شدهٔ آن به ۱۰۳ میلیارد دلار رسیده است.

خلاصهٔ خبر

  • در سال گذشته، ۳۴ درصد از رشد فعالیت‌های حوزه وب ۳ به بازی‌های بلاک چینی مرتبط بود.
  • حوزه‌های NFT و DeFi نیز رشد قابل توجهی را تجربه کردند. در سالی که گذشت، DeFi با افزایش ۷۷ درصدی در TVL به ۱۰۳ میلیارد دلار رسید.

گزارش سال ۲۰۲۳ توسط دپ رادار (DappRadar) افزایش قابل توجه ۱۲۴ درصدی در فعالیت برنامه‌های Web3 را نشان می‌دهد. بازی‌های بلاک‌چین با داشتن ۳۴% سهم و داشتن ۱.۱ میلیون کیف پول فعال منحصر به فرد تا پایان سال پیشتاز این رقابت بودند. بخش‌های NFT و DeFi هم رشد قابل‌توجهی داشتند. کیف‌ پول‌های جدید ان‌اف‌تی‌ها ۱۶۶% رشد کردند و DeFi نیز به افزایش ۷۷ درصدی در مجموع ارزش قفل شده (TVL) و رقم چشمگیر ۱۰۳ میلیارد دلار رسید.

این گزارش نحوه‌ی عملکرد زنجیره‌های مختلف بلاک‌ چین را بررسی کرده و دستاوردهای برتر و چالش‌هایی را که برخی با آن‌ها با آن مواجه بودند موردارزیابی قرار داده است. نیر (Near)، کلایتن (Klaytn) و آربیتروم (Arbitrum) بهترین عملکرد را داشتند و بیش از ۶۰۰٪ رشد سالانه در ایجاد کیف پول را تجربه کردند.

در طرف مقابل، بلاک چین هارمونی پس از یک هک توانست به رقابت بازگردد، سولانا با پیامدهای سقوط صرافی FTX دست و پنجه نرم کرد و هایو (Hive)، میزبان برنامهٔ اسپلینترلندز (Splinterlands)، با چالش‌های مالی مواجه شد.

علیرغم کاهش ۴۹ درصدی حجم معاملات به ۱۲.۶ میلیارد دلار، بخش NFT در سال ۲۰۲۳ پذیرش گسترده‌ای را تجربه کرد. شرکت‌های سنتی، برندهای فشن، نهادهای سیاسی، و استودیوهای بازی همگی از NFT استفاده کردند. همین مساله تعداد NFTهای فروخته شده را ۴۴۵% افزایش داد. پلتفرم‌هایی مانند بلر (Blur) و اپن‌سی (OpenSea) همچنان به تسلط خود ادامه دادند و Pudgy Penguins توانست در جهت پر کردن شکاف بین Web3 و Web2 قدم بردارد.

بخش DeFi سال ۲۰۲۳ را با موفقیت به پایان رساند و شاهد افزایش ۷۷ درصدی TVL به ۱۰۳ میلیارد دلار بود. اتریوم با سهم ۵۷ درصدی در فضای پلتفرم قراردادهای هوشمند، سنگر خود را حفظ کرد. شبکه‌های لایه ۲ به دلیل کارایی و هزینه‌ی تراکنش کمتر محبوبیت پیدا کردند. این گزارش فورک Cancun (Dencun) را در اوایل سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کند، که روندهای شکل‌دهی به آینده‌ی DeFi و رسیدگی به چالش‌های امنیتی را با کاهش ۹۶ درصدی زیان‌های مالی ناشی از سوء استفاده‌ها و هک‌ها بررسی می‌کند.

راگ‌پول‌ها و دیگر روش‌های کلاه‌برداری همچنان ادامه داشت و ۴۶% از حوادث در زنجیره‌ی BNB و ۳۶% در اتریوم اتفاق افتاد.

علیرغم چالش‌ها، این گزارش با برجسته کردن انعطاف‌پذیری صنعت و ظهور روندهای جدید، از جمله سوشال‌فای (SocialFi) و zk-rollups، به پایان می‌رسد و وعده‌ی شکل‌دهی به چشم‌انداز Web3 در سال ۲۰۲۴ را می‌دهد.

توجه:

این مقاله مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌دهد. همه‌ی سرمایه‌گذاری‌ها شامل ریسک هستند و خوانندگان باید قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهند.

نوشته افزایش ۱۲۴ درصدی فعالیت برنامه‌های مرتبط با وب ۳ در سال ۲۰۲۳ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.

منبع : نوبیتکس مگ

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633953

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها